Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
En mijn werkgever maakt er zich makkelijk vanaf dat ik een vrijkaart heb voor het spoor. En dus geen extra vergoeding moet betalen voor woon/werk.
Het feit dat ik als treinbestuurder ofwel de vroegste of wel de laatste reizigerstreinen moet rijden, en de vrijkaart dus gewoon niet bruikbaar is om van of naar het werk te raken, vindt die irrelevant. Maar ik ga dat allemaal niet zélf betalen hoor...
Mensen met een 5000 cc die 10.000km per jaar rijden, doen hier toch hun voordeel bij ?
Altijd zo negatief ;-)
Kunnen we eindelijk een dikke v8 kopen, en moeten we ons niet beperken in cilinderinhoud...
Als ze echt de firmawagen gaan afschaffen en dan nog eens een kmheffing er bovenop dan kan de auto industrie langzaam inpakken en volop mensen uit de concessies ontslaan.
Het gros van de nieuwe BMW's, Audi's, passats, etc etc zijn leasewagens die om de 3 of 4 jaar vernieuwd worden.
Mensen die particulier een auto kopen gaan die meestal niet zo snel omruilen.
Ook mijn mening, meer nadelen aan verbonden
minder omzet in nieuwe wagens
verouderd wagenpark op termijn
...
minder omzet in nieuwe wagens
verouderd wagenpark op termijn
...
Niet persé, dan komt er wel een domme koei in het stadsbestuur zeggen dat je de stad -waar je al jaren woont, torenhoge belastingen betaalt ed - niet meer in mag met je auto "omdat die vervuilend is", terwijl ze de ring rond die stad nog altijd volblazen met rommel
Toch niet dagdromen, hé... Ook als de kilometerheffing komt zullen de huidige auto-taksen onveranderd blijven, het is geen zaak van x of y, maar wel x én y
de Staat heeft geld nodig, dat is het punt, de mobiliteit en de ecologie zijn een gemakkelike uitleg
trouwens, iedereen weet dat er geen echte alternatief is voor de wagen, de politiekers doen gewoon alsof...
Zo lang wij allemaal gewoon blijven ja knikken en betalen zullen ze extra belstingen blijven uitvinden.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
je kan dit ook positief bekijken,
en mocht men dan nog de km vergoeding afhankelijk maken van de plaats en tijd zou het perfect zijn. Kan perfect via GPS tol.
juist mijn gedacht ik weet dat er velen niet akkoord zullen mee zijn
Dat is al voorzien. Duurder tijdens spits en op ringwegen. Net als jij naar je werk moet.
Handig via GPS? Idd en dan automatisch elke boete in je bus gezien je nergens meer iets te snel kan rijden. De GPS weet hoe snel je overal mag.
Bron ?
En wat is het verschil in co2 uitstoot tussen een 20d en een 30d...
Ik heb geen bron, maar denk je dat ze de sukkel met zijn eco dieseltje even veel gaan laten betalen als de rijke kerel met z'n C63 AMG? In deze maatschappij?
Zie ik nog niet gebeuren. Ze zullen die vervuilende (sport) wagens wel extra belasten.
Een 330d heeft 129gr co2 uitstoot. Wat een 20d doet, dat weet ik niet.
Toch niet dagdromen, hé... Ook als de kilometerheffing komt zullen de huidige auto-taksen onveranderd blijven, het is geen zaak van x of y, maar wel x én y
de Staat heeft geld nodig, dat is het punt, de mobiliteit en de ecologie zijn een gemakkelike uitleg
trouwens, iedereen weet dat er geen echte alternatief is voor de wagen, de politiekers doen gewoon alsof...
De wetgeving zegt: 2 keer hetzelfde belasten mag niet...
als ze willen voeren ze die km heffing in op de spitsuren op de grote wegen (E40, E19, R0, R1,...) en dan noemen ze het maar de spitsuurbelasting.
als dat het enigste argument is opdat ze het niet kunnen doorvoeren, zal dat rap aangepast zijn en betaal je wel 3-4keer hetzelfde
Brandstof krijgt toch meerdere belastingen over zich. Accijnzen en btw.
Inderdaad, bij de brandstoffen doen ze dat ook al, en ze blijven het doen.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
als ze willen voeren ze die km heffing in op de spitsuren op de grote wegen (E40, E19, R0, R1,...) en dan noemen ze het maar de spitsuurbelasting.
als dat het enigste argument is opdat ze het niet kunnen doorvoeren, zal dat rap aangepast zijn en betaal je wel 3-4keer hetzelfde
Dan zullen er verschillende belangengroepen daar wel een proces voor aanspannen... en winnen.
Ik ben pro kilometerheffing als tegelijk de BIV en jaarlijkse verkeersbelasting afgeschaft worden, én wanneer daardoor de kilometerheffing ongeveer gelijk uitkomt met die jaarlijkse verkeersbelastingen (met verrekening van de BIV), of hoogstens iets hoger dan nu.
Dan is er tenminste een incentive om op zijn kilometers te letten, want men doet er direct voordeel mee t.a.v. wat men momenteel betaalt.
Brandstof krijgt toch meerdere belastingen over zich. Accijnzen en btw.
Je kan het ene een belasting op bezit noemen en andere belasting op verbruik.
Inderdaad dat zijn twee afzonderlijke belastingen.
Trouwens, er staat nergens in de wet, noch is het een algemeen rechtsbeginsel dat iets niet dubbel belast zou mogen worden.
Er bestaan énkel specifieke wettelijke regelingen waarbij dubbele belastingen vermeden wordt (zoals dubbele belastingverdragen).
Comment