Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Kilometerheffing

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
    Cijfers uit 2010:

    Het gaat hier over het domein mobiliteit

    12 miljard € inkomsten (taksen en belastingen dus) waarvan de helft gewoon uit bezit
    6 miljard € uitgaven
    --> 5 miljard € voor openbaar vervoer (10% van alle mobiliteit)
    --> 1 miljard € voor wegennet (90% van alle mobiliteit)
    De overige 6 miljard € (de helft dus van alle inkomsten) wordt doorgesluisd naar andere departementen (melkkoe scenario)
    Om kotsmisselijk van te worden ...

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door JollyRoger Bekijk Berichten
      Om kotsmisselijk van te worden ...
      Bwa, de auto veroorzaakt meer dan slijtage aan de wegen alleen... Longkanker e.a.. ziektes, ongevallen waardoor werkongeschikt, tankstations die in het verleden lekte, schade aan gebouwen door trillingen,... Ons jachtig leven begint zijn tol te eisen... De problemen verschuiven gewoon...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Kenw00t Bekijk Berichten
        Filedruk verminderen en meer gebruik van openbaar vervoer stimuleren zijn niet de directe gevolgen die ze met rekeningrijden willen bereiken. Dit zullen wel gevolgen zijn van een andere manier waarop we moeten gaan leven, namelijk meer in de steden en dichter bij ons werk. Het kost de staat handenvol geld om de infrastructuur (wegen, riolen, leidingen, ...) te onderhouden en dat kan niet langer zo blijven aanslepen. Woon-werktrajecten van pakweg 100km enkel zijn niet meer van deze tijd. Dit is een van de manieren om de bevolking te gaan sensibiliseren.

        Luister eens naar volgend interview, en vooral dan vanaf 10:45 wordt het interessant als je rekeningrijden in het achterhoofd houdt: http://www.radio1.be/programmas/11be...nders-geordend
        Hier een uitgebreid interview: http://www.skyscrapercity.com/showpo...4&postcount=54

        Dit zet toch na tot nadenken... ons overmatig autogebruik is eerder een gevolg van onze manier van leven dan een oorzaak. Laat dat maar even bezinken.
        zelden om hier iets kwalitatief te lezen en zeker iemand met een goede source :-) zoals radio1. knap stukje! deel de mening van de man volledig in het interview.
        bedankt!

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
          zelden om hier iets kwalitatief te lezen en zeker iemand met een goede source :-) zoals radio1. knap stukje! deel de mening van de man volledig in het interview.
          bedankt!
          De lonen zitten daar ook voor iets tussen... Als iedereen maar €1000 zou verdienen zouden we veel dichter bij huis werken en minder kieskeurig zijn. Nu zitten de goedbetaalden rond de 2500 netto met auto, en dan kan je al heel wat rijden...

          De staat denkt: maak de mensen armer en ze rijden allemaal met de fiets zoals China ea.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
            zelden om hier iets kwalitatief te lezen en zeker iemand met een goede source :-) zoals radio1. knap stukje! deel de mening van de man volledig in het interview.
            bedankt!
            Je deelt de mening mbt mensen hun woonbonus af te nemen als ze op het platteland gaan wonen?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
              Je deelt de mening mbt mensen hun woonbonus af te nemen als ze op het platteland gaan wonen?
              Tgo als je dat interview goed leest en interpreteert zit er echt wel iets in hoor. Veel waarheden die opgesomt worden. België is gewoon volgebouwd, nu de woonbonus afschaffen vind ik nu wel een brug te ver maar dat er zeker iets gedaan moet worden is wel duidelijk.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                Tgo als je dat interview goed leest en interpreteert zit er echt wel iets in hoor. Veel waarheden die opgesomt worden. België is gewoon volgebouwd, nu de woonbonus afschaffen vind ik nu wel een brug te ver maar dat er zeker iets gedaan moet worden is wel duidelijk.
                We leven nu eenmaal in de realiteit van een klein land... Ik vind het ook sneu als je overal zo die verkavelingen ziet. Eerst een weide en dan plots een tiental gelijk uitziende woningen. Maar waar ga je die mensen steken?

                Allemaal de stad in? Lekker smog creëren zoals in Hongkong etc? Kinderen het recht op spelen in de tuin ontzeggen?
                Pffffff kweet niet.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                  We leven nu eenmaal in de realiteit van een klein land... Ik vind het ook sneu als je overal zo die verkavelingen ziet. Eerst een weide en dan plots een tiental gelijk uitziende woningen. Maar waar ga je die mensen steken?

                  Allemaal de stad in? Lekker smog creëren zoals in Hongkong etc? Kinderen het recht op spelen in de tuin ontzeggen?
                  Pffffff kweet niet.

                  In Nederland woont evenveel volk op evenveel land hoor...
                  Het gebrek aan open ruimte, het beklemmende gevoel hier... Ooit verhuizen wij naar de Ardennen of naar Oostenrijk.
                  King of the Ludospace - currently running nr. 6

                  2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                  2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                    Je deelt de mening mbt mensen hun woonbonus af te nemen als ze op het platteland gaan wonen?
                    woonbonus of niet, dan interesseert me niet
                    ik sta achter het concept om correcte incentives te geven om
                    - bewoning te centraliseren en verdichten (zonder aan kwalitateit in te moeten boeten)
                    - lintbebouwing ten alle prijze te vermijden
                    - er alles aan te doen om de pendelnoden van de belg proberen te reduceren

                    ik spreek me er neit over uit als de woonbonus een goeie manier is of niet, ik vind wel dat correcte incentives de enige manier zijn om gedragswijzigingen te verkrijgen, dat geld niet alleen op vlak van bewoning maar op alle vlakken, welke incentives er hoe en wanneer gebruikt worden met welk beoogd doel ( in het geval van het interview deel ik mijn mening met de geïnterviewde overigens), dat is niet aan mij om over te oordelen.


                    -

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                      De lonen zitten daar ook voor iets tussen... Als iedereen maar €1000 zou verdienen zouden we veel dichter bij huis werken en minder kieskeurig zijn. Nu zitten de goedbetaalden rond de 2500 netto met auto, en dan kan je al heel wat rijden...

                      De staat denkt: maak de mensen armer en ze rijden allemaal met de fiets zoals China ea.
                      het moet niet alleen in die richting werken natuurlijk, uit financiële nood, het kan ook van de mens zelf komen toch?
                      hmm ik kan zeggen dat ik met mijn loon 300-400-500 euro extra overhoud dan gemiddelde collega omdat ik net met de fiets ga en niet met de wagen :-)

                      ik heb wel een moto maar geen wagen (huur wel als ik reis maar dat moeten anderen ook doen als ze ver reizen).
                      heb 140 fiets vergoeding per maand, en amper kosten, de kosten van collegas met de wagen zullen snel enkele honderden euros per maand zijn, zelfs als e niet het bezit (want als ze met de fiets of trein kwamen hadden ze waarschijnlijk nog wel een auto, begrijpelijk in belgie) maar enkel de gebruikskosten (extra onderhoud en verbruik) tellen. tel de extra kosten op met de fietsvergoeding en je weet dat ik gewoon makkelijk in praktijk 20% meer loon overhoud dan anderen :-)

                      Comment


                      • de fietsvergoeding samen met de electrische fiets is een schot in de roos

                        ik werk in de chemie en daar hangt een mooi loon aan, de collega's die intussen per fiets komen is geboemd (en ze rijden steeds vaker door weer en wind, in het begin was dat veel minder het geval)...makkelijk bijverdienen heet dat

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                          We leven nu eenmaal in de realiteit van een klein land... Ik vind het ook sneu als je overal zo die verkavelingen ziet. Eerst een weide en dan plots een tiental gelijk uitziende woningen. Maar waar ga je die mensen steken?

                          Allemaal de stad in? Lekker smog creëren zoals in Hongkong etc? Kinderen het recht op spelen in de tuin ontzeggen?
                          Pffffff kweet niet.
                          moet niet allemaal in de stad, dat zegt hij toch niet?
                          gewoon gecentreerder
                          nederland heeft ook dorpen zat, maar die zijn wel zo gebouwd dat je makkelijk een bus van plaats 1 naar plaats 2 legt, of frequente treinen, hier niet, want als je van alle centra connecties aanlegt ,mis je nog de 30-35% die er overal tussen in het een of ander in the middle of nowhere hebben neergepoot, en dan moeten die bussen daar overal langs, overal stoppen, vertraagd hun commerciële snelheid, met als gevolg dat niemand het nog neemt.

                          het is toch onnozel dat je insinueert dat we als we zijn idee realiseert dat we direct in een soort hong kong wonen.. djeeze. zo overdreven!

                          Comment


                          • In Nederland wonen ze gemiddeld ook wel kleiner. Dus je kan er ook meer bijeen steken op een kleinere oppervlakte.

                            Comment


                            • Bij ons op het werk krijg je zelfs een fiets.
                              -15km= gewone fiets
                              +15km= electrische
                              O.V.= plooifiets.
                              Jaarlijks onderhoud inbegrepen. Minstens 50% vd tijd met de fiets komen en wordt wel goed opgevolgd. Reynaers Aluminium te duffel..

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                In Nederland wonen ze gemiddeld ook wel kleiner. Dus je kan er ook meer bijeen steken op een kleinere oppervlakte.
                                hun calvinisme heeft in deze nog voordelen, de auto is niet automatisch het eerste waaraan ze denken als ze zich verplaatsen en ze beschouwen het ov niet voor hen die zich geen auto kunnen permiteren

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  hun calvinisme heeft in deze nog voordelen, de auto is niet automatisch het eerste waaraan ze denken als ze zich verplaatsen en ze beschouwen het ov niet voor hen die zich geen auto kunnen permiteren
                                  En voor fietsers is het er veel aangenamer. Betere en bredere fietspaden!

                                  Comment


                                  • waar de belsen in de grensstreek komen terroriseren

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      hun calvinisme heeft in deze nog voordelen, de auto is niet automatisch het eerste waaraan ze denken als ze zich verplaatsen en ze beschouwen het ov niet voor hen die zich geen auto kunnen permiteren
                                      voila!
                                      en idem voor de fiets, zoals in finland en denemarken ook

                                      fiets is er voor jong oud, rijk arm, plezier en pendelend, student en werknemer.

                                      en in nederland ben je vaak fietser en automobilist, gelijk wat je het beste autokomst, autos hebben ze er per capita evenveel als hier, toch fietsen ze ook een veelvoud, ze kiezen de meest rationele manier per rit
                                      hier ben je precies of het een of het ander, en je hebt dan altijd direct een mening over de andere omdat je niet in de situatie van de andere inbeeld want men begeeft zich er nooit in. heel gek!

                                      hoe vaak dat ik op mijn werk al moet horen dat ik wel zot moet zijn om met de fiets te kopen, of dat ik wat meer moet werken dan kan ik eentje kopen. ik koop wat sommigen met 5 jaar lening kopen zonder probleem zo als ik het zou wensen, maar die wens heb ik niet, ookal rijd ik graag!

                                      Comment


                                      • had vrienden in adam wonen in een typisch amsterdams herenhuis...als je op de plee zit, zitten je knieen tegen de deur en de douche was mee in het kleinste kamertje

                                        das daar normaal (in nieuwe huizen ook niet meer inow)

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                          had vrienden in adam wonen in een typisch amsterdams herenhuis...als je op de plee zit, zitten je knieen tegen de deur en de douche was mee in het kleinste kamertje

                                          das daar normaal (in nieuwe huizen ook niet meer inow)
                                          Nederlandse percelen zijn idd gemiddeld veel kleiner.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X