Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Kilometerheffing

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Zit zo maar te denken, we hebben internet nu met al zijn mogelijkheden. Waarom zouden mensen eigenlijk nog steeds naar kantoor moeten om hun werk te doen. Men kan toch internetsystemen bouwen waardoor het mogelijk is van thuis uit te werken. Of vertegenwoordigers die steeds van op de zaak moeten vertrekken. Ik denk dat, mocht auto rijden voor de firma's effectief duurder worden, men alternatieve oplossingen zal vinden om die verplaatsingen te beperken. Vergaderen bvb, is het niet dom om een vergadering tussen pakweg 5 mensen te laten doorgaan in Brussel terwijl je nu online kan vergaderen? Wat een tijdswinst, wat een milieu effect zal dit niet hebben? Ik vrees ervoor dat de bedrijven geen alternatieven gaan zoeken als de overheid niet ofwel premies gaat geven ofwel extra gaat belasten. Premies voor bedrijven die hun totale kilometers sterk afbouwen, extra belasting voor degenen die het niet doen (met uitzonderingen voor bepaalde sectoren die niet anders kunnen dan zich te verplaatsen)
    Is zo maar een gedachtengang...

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
      Zit zo maar te denken, we hebben internet nu met al zijn mogelijkheden. Waarom zouden mensen eigenlijk nog steeds naar kantoor moeten om hun werk te doen. Men kan toch internetsystemen bouwen waardoor het mogelijk is van thuis uit te werken. Of vertegenwoordigers die steeds van op de zaak moeten vertrekken. Ik denk dat, mocht auto rijden voor de firma's effectief duurder worden, men alternatieve oplossingen zal vinden om die verplaatsingen te beperken. Vergaderen bvb, is het niet dom om een vergadering tussen pakweg 5 mensen te laten doorgaan in Brussel terwijl je nu online kan vergaderen? Wat een tijdswinst, wat een milieu effect zal dit niet hebben? Ik vrees ervoor dat de bedrijven geen alternatieven gaan zoeken als de overheid niet ofwel premies gaat geven ofwel extra gaat belasten. Premies voor bedrijven die hun totale kilometers sterk afbouwen, extra belasting voor degenen die het niet doen (met uitzonderingen voor bepaalde sectoren die niet anders kunnen dan zich te verplaatsen)
      Is zo maar een gedachtengang...
      Ik vind dat je groot gelijk hebt.
      1976 Porsche 924 (verkocht)
      2006 BMW Z4 2.2 (verkocht)
      2011 Volvo V60 T6 AWD
      2004 Mercedes Vito 115 CDI lichte vracht (werkbeest)

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
        Zit zo maar te denken, we hebben internet nu met al zijn mogelijkheden. Waarom zouden mensen eigenlijk nog steeds naar kantoor moeten om hun werk te doen. Men kan toch internetsystemen bouwen waardoor het mogelijk is van thuis uit te werken. Of vertegenwoordigers die steeds van op de zaak moeten vertrekken. Ik denk dat, mocht auto rijden voor de firma's effectief duurder worden, men alternatieve oplossingen zal vinden om die verplaatsingen te beperken. Vergaderen bvb, is het niet dom om een vergadering tussen pakweg 5 mensen te laten doorgaan in Brussel terwijl je nu online kan vergaderen? Wat een tijdswinst, wat een milieu effect zal dit niet hebben? Ik vrees ervoor dat de bedrijven geen alternatieven gaan zoeken als de overheid niet ofwel premies gaat geven ofwel extra gaat belasten. Premies voor bedrijven die hun totale kilometers sterk afbouwen, extra belasting voor degenen die het niet doen (met uitzonderingen voor bepaalde sectoren die niet anders kunnen dan zich te verplaatsen)
        Is zo maar een gedachtengang...
        Als zelfstandige doe ik dat voor een deel van mijn klanten.
        IPV helemaal naar Brussel, Gent, AAANTWAAARPE, Hasselt, etc etc te rijden stel ik gewoon voor om het van thuis te doen en geef ik ze een korting.
        Soms aanvaarden ze dat, soms niet. Buitenlandse bedrijven hebben er echt bijna nooit een probleem mee.
        Ik kan werken voor de UK, Duitsland, Holland, etc van thuis. Die hebben gewoon zo iets van zorg dat het werk af is, don't care about the rest.
        Belgen blijven wantrouwig. Alhoewel ik dat niet begrijp, want zij hebben toch alle kaarten in handen ... als ze niet tevreden zijn kunnen ze mijn faktuur nog altijd protesteren.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
          Zit zo maar te denken, we hebben internet nu met al zijn mogelijkheden. Waarom zouden mensen eigenlijk nog steeds naar kantoor moeten om hun werk te doen. Men kan toch internetsystemen bouwen waardoor het mogelijk is van thuis uit te werken. Of vertegenwoordigers die steeds van op de zaak moeten vertrekken. Ik denk dat, mocht auto rijden voor de firma's effectief duurder worden, men alternatieve oplossingen zal vinden om die verplaatsingen te beperken. Vergaderen bvb, is het niet dom om een vergadering tussen pakweg 5 mensen te laten doorgaan in Brussel terwijl je nu online kan vergaderen? Wat een tijdswinst, wat een milieu effect zal dit niet hebben? Ik vrees ervoor dat de bedrijven geen alternatieven gaan zoeken als de overheid niet ofwel premies gaat geven ofwel extra gaat belasten. Premies voor bedrijven die hun totale kilometers sterk afbouwen, extra belasting voor degenen die het niet doen (met uitzonderingen voor bepaalde sectoren die niet anders kunnen dan zich te verplaatsen)
          Is zo maar een gedachtengang...
          Dat gebeurt al jaren in allerhande vormen, zelfs bij de overheidsdiensten. Maar dat verhoogt enkel de efficiëntie van de taken die je op je eentje uitvoert. Je kan efficiënt afstemmen met meetings over afstand, maar voor besprekingen is dat veel moeilijker. Dus dat kan en veel bedrijven doen dat al, maar dat is maar goed voor enkele dagen per week.

          Uiteraard wordt dat heel interessant als je met je collega's kan afspreken om samen te zitten op locaties die voor jou en je collega's vlot te bereiken zijn. En dat hoeft dan niet noodzakelijk in Antwerpen of Brussel te zijn.

          Er bewegen op dat vlak wel dingen, maar dat vraagt tijd. En als de overheid dit zou willen stimuleren dan hoop ik dat ze dat op een positieve manier doen en niet met teveel regels en boetes.

          Als ik met mijn collega uit Mechelen kan gaan samenzitten in heist op den berg dan hoeven we niet beiden naar Brussel te pendelen. De overheid heeft in elk dorpje gebouwen, kantoren, stations, ... Met vaak veel verloren ruimte. Een tafel, een paar stoelen en een internet connectie.
          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
          '15 Volvo XC60 D3

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
            Dat gebeurt al jaren in allerhande vormen, zelfs bij de overheidsdiensten. Maar dat verhoogt enkel de efficiëntie van de taken die je op je eentje uitvoert. Je kan efficiënt afstemmen met meetings over afstand, maar voor besprekingen is dat veel moeilijker. Dus dat kan en veel bedrijven doen dat al, maar dat is maar goed voor enkele dagen per week.

            Uiteraard wordt dat heel interessant als je met je collega's kan afspreken om samen te zitten op locaties die voor jou en je collega's vlot te bereiken zijn. En dat hoeft dan niet noodzakelijk in Antwerpen of Brussel te zijn.

            Er bewegen op dat vlak wel dingen, maar dat vraagt tijd. En als de overheid dit zou willen stimuleren dan hoop ik dat ze dat op een positieve manier doen en niet met teveel regels en boetes.

            Als ik met mijn collega uit Mechelen kan gaan samenzitten in heist op den berg dan hoeven we niet beiden naar Brussel te pendelen. De overheid heeft in elk dorpje gebouwen, kantoren, stations, ... Met vaak veel verloren ruimte. Een tafel, een paar stoelen en een internet connectie.
            Veel van de bedrijven waar ik voor werk zijn heel groot en hebben kantoren over heel de wereld.
            Er wordt niet naar China gevlogen voor de lol.

            Vergaderingen doen ze al jaren met teleconferencing of conference calls.
            Het is uiteraard niet hetzelfde als fysiek met iedereen vergaderen, maar het werkt perfect.
            Soms is het een beetje onhandig, maar het is altijd een pak minder onhandig dan elke dag 2+ uur in de file te staan en naft te stoken voor sinterklaas.

            Excuses ...
            Kantoorjobs kunnen perfect vanop afstand gebeuren. Ik doe het al jaren, en trust me ... ge zijt VEEL productiever op deze manier.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door p13 Bekijk Berichten
              Veel van de bedrijven waar ik voor werk zijn heel groot en hebben kantoren over heel de wereld.
              Er wordt niet naar China gevlogen voor de lol.

              Vergaderingen doen ze al jaren met teleconferencing of conference calls.
              Het is uiteraard niet hetzelfde als fysiek met iedereen vergaderen, maar het werkt perfect.
              Soms is het een beetje onhandig, maar het is altijd een pak minder onhandig dan elke dag 2+ uur in de file te staan en naft te stoken voor sinterklaas.

              Excuses ...
              Kantoorjobs kunnen perfect vanop afstand gebeuren. Ik doe het al jaren, en trust me ... ge zijt VEEL productiever op deze manier.
              Status meetings en dergelijke lukt zeker. Maar workshops en brainstormen bijvoorbeeld zijn vaak veel efficiënter in direct contact. Ik heb al dagen gespendeerd met Chinezen die 0,0 resultaat hadden door de afstand ...
              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
              '15 Volvo XC60 D3

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                Status meetings en dergelijke lukt zeker. Maar workshops en brainstormen bijvoorbeeld zijn vaak veel efficiënter in direct contact. Ik heb al dagen gespendeerd met Chinezen die 0,0 resultaat hadden door de afstand ...
                Mjah, no offense, maar ik heb al dagen gespendeerd met chinezen en nul resultaat gewoon door dat het chinezen zijn ...
                Die mensen werken echt wel HEEL anders dan wij.

                Het werkt voor alle grote bedrijven zonder problemen. En ja, fysieke aanwezigheid is in vele gevallen handiger, maar niet in die mate dat het het file rijden en te laat komen en al die stress justifieert ... not by a long shot.
                Banken, multinationals, regeringen, etc ... denk jij dat die naar de andere kant van de wereld vliegen voor een eenvoudige meeting, of zelfs workshop?

                Conf calls kunnen soms zelfs heel handig zijn. Ik zit gewoon aan mijn bureau met mijn headset. Ik moet perse bij een of andere meeting zijn omdat er iets moet gebeuren waar de bigshots over moeten beslissen, zonder dat ze echt weten om wat het gaat (that's where i come in). Ik moet gewoon af en toe is antwoorden op een vraag, of hen uitleggen hoe belachelijk, utopisch en gevaarlijk hun hersenspinsels zijn. Moest ik naar die meeting gaan, dan zit ik daar 4-5 uur mijn tijd te verschijten. Nu k an ik gewoon doorwerken aan andere dingen en af en toe is goe lachen.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                  Pro kmheffing maar dan moet de VB en BIV geschrapt worden, en als het er komt zal enkel de VB geschrapt worden.
                  En dan zullen ze dat ook wel weer aan euronormen koppelen
                  Euro2 benzine 1.0 vw poloke met 150g co2: 30cent per km
                  EURO4 4.2 benzine met 320g co2: 0,15cent....

                  Dan zal een dikke motor verleidelijk worden ook al verbruikt die veel meer.
                  Over dat laatste ben ik lang niet zeker en je voorbeeld is wellicht nogal overdreven maar dergelijke hervorming zal er inderdaad komen denk ik.

                  OESO en Europese Commissie zeggen: belasten op basis van consumptie, vervuiling en vermogen in plaats van op arbeid = taxshift.
                  Je kan mijn inziens niet anders dan de verkeersbelasting te hervormen als je wil belasten op vervuiling in het kader van de fameuze shift.
                  Bij het federaliseren van de BIV is die drastisch "vergroend". Ik denk dat we een gelijkaardige hervorming van de verkeersbelasting mogen verwachten. De kilometerheffing is een goeie maatregel in dit kader maar ook indien ze er niet zou komen dan zal er vast wel grondig gesleuteld worden aan de verkeersbelasting ten nadele van wie een vervuilende auto heeft en ten voordele van recente wagens. De euronorm is vast een goede maatstaaf maar men kan net zo goed voor co2 kiezen denk ik?
                  2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                    Over dat laatste ben ik lang niet zeker en je voorbeeld is wellicht nogal overdreven maar dergelijke hervorming zal er inderdaad komen denk ik.

                    OESO en Europese Commissie zeggen: belasten op basis van consumptie, vervuiling en vermogen in plaats van op arbeid = taxshift.
                    Je kan mijn inziens niet anders dan de verkeersbelasting te hervormen als je wil belasten op vervuiling in het kader van de fameuze shift.
                    Bij het federaliseren van de BIV is die drastisch "vergroend". Ik denk dat we een gelijkaardige hervorming van de verkeersbelasting mogen verwachten. De kilometerheffing is een goeie maatregel in dit kader maar ook indien ze er niet zou komen dan zal er vast wel grondig gesleuteld worden aan de verkeersbelasting ten nadele van wie een vervuilende auto heeft en ten voordele van recente wagens. De euronorm is vast een goede maatstaaf maar men kan net zo goed voor co2 kiezen denk ik?
                    Hangt er vanaf maar hoe je het draait of keert vb op basis van CC of CO2 binnen 10jaar hebben ze geen inkomsten meer omdat iedereen rondbolt met iets dat nog 80g co2 heeft en misschien al 25% op elektriciteit = geen inkomsten, eenmaal genoeg electro vinden ze vast wel een tax uit op het vermogen van die batterij.
                    Polo 6n 1.4

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                      Hangt er vanaf maar hoe je het draait of keert vb op basis van CC of CO2 binnen 10jaar hebben ze geen inkomsten meer omdat iedereen rondbolt met iets dat nog 80g co2 heeft en misschien al 25% op elektriciteit = geen inkomsten, eenmaal genoeg electro vinden ze vast wel een tax uit op het vermogen van die batterij.
                      Ik denk niet dat het hun bedoeling wat dat je een BMW 330d kon inschrijven voor amper 400 euro (ipv 5000 vroeger)

                      In ieder geval zou ik mijn auto nooit gekocht hebben moest het nog 5k zijn geweest.

                      Comment


                      • hier weer een update over de kilometerheffing voor personenwagens, hier spreken ze dat dit goedkoper gaat zijn dan vrachtwagens én dat buitenlanders ook zullen moeten betalen maar het is nog niet voor de eerste 5 jaar:

                        HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.
                        Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                          hier weer een update over de kilometerheffing voor personenwagens, hier spreken ze dat dit goedkoper gaat zijn dan vrachtwagens én dat buitenlanders ook zullen moeten betalen maar het is nog niet voor de eerste 5 jaar:

                          http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...r-auto-s.dhtml
                          Zelfs aan 7 euro cent per km zou dat voor velen te duur uitvallen.

                          Wil je echt een GPS bakje in je auto zodat de overheid continu weet waar en wanneer je rijdt?

                          Leuk idee...

                          Ik kots als ik die kabouter weyts bezig hoor.

                          Comment


                          • Het zal nooit genoeg zijn. 99% van de belgen zullen verlies doen denk ik. Je betaalt nu al accijnzen en taksen op brandstoffen. Ge rijdt waar ge wil zoveel ge wil en ge wordt niet constant gevolgd.
                            Nu gaan ze nog een nieuwe taks leggen bovenop de 2 andere. Enkel geven ze het kind een andere naam en proberen het als mileiuvriendelijk en fileoplossend te verkopen.
                            De werkende mensen die dagelijks van de kust naar brussel rijdt, zal niet meer werken voor het zout op z'n pattatten want die zal het niet meer kunnen betalen, die zal nog enkel betalen om te mogen werken.
                            En overal gevolgd worden, .... big brother komt steeds dichter bij ....
                            Maar als er iets gebeurd dan hebben ze niet gezien of weten ze van niets .....
                            Het zijn enkel de personen die nog geen stylo of hamer van dicht hebben gezien, die de godganse dag op hun luie krent in de zetel liggen, die voorstander zijn van het systeem.

                            Comment


                            • ahja bakje uitschakelen zal zo moeilijk niet zijn. desnoods scherm je het af dat er geen connectie kan gemaakt worden :p
                              lets have some more member berries

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                ahja bakje uitschakelen zal zo moeilijk niet zijn. desnoods scherm je het af dat er geen connectie kan gemaakt worden :p
                                Zal met een km-teller werken, te grote afwijkingen zullen ze wel opmerken.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                  Zelfs aan 7 euro cent per km zou dat voor velen te duur uitvallen.

                                  Wil je echt een GPS bakje in je auto zodat de overheid continu weet waar en wanneer je rijdt?

                                  Leuk idee...

                                  Ik kots als ik die kabouter weyts bezig hoor.
                                  Inderdaad, zou max 4 a 5 cent mogen zijn.
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                  Comment


                                  • Als ze er nu mee beginnen aan 4, 5, 6, 7, cent zal het niet lang duren dat het stelselmatig de hoogte in gaat met een ferme drogreden. Zoals er hier zoveel gebeurd.

                                    Comment


                                    • Ja klopt wel, beginnen aan 3 cent maar het jaar later 7 cent rekenen als de mensen het al wat gewend zijn... Wat een kluchtland! Wij moeten in zoveel andere landen betalen en wij betalen in eigen land voor de gebruikers van onze wegen, dat men dit niet in wil zien
                                      Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                                      Comment


                                      • Dat is de reden waarom ik altijd meer geweest ben voor een wegenvignet dan voor zo een kilometerheffing.
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                        Comment


                                        • gaan ze dan aan elke buitenlander ook zo een bakje meegeven???
                                          t gaat zowieso duurder uitkomen.
                                          20 000km/jaar x 5ct = 1000€ en al een pak meer dan de wegenbelasting die je op een normale auto betaald.
                                          normaal zou mijn auto een 300€ belasting zijn (waar ik nu van vrijgesteld ben). ik heb nu al 20 000km gereden op de eerste 6maand (beetje ziek geweest begin dit jaar en nogal de auto moeten nemen naar het werk ipv trein/fiets). zou op een jaar dus 40 000km zijn. om dezelfde wegenbelasting te betalen, zou het dus minder dan 1ct/km moeten zijn.

                                          als het echt ingebouwde bakjes wordt, wat houd de overheid tegen om bv te zetten: snacht 3ct/km, in de spits 30ct/km (om filerijden te ontmoedigen). en de mensen rijden maar door...
                                          tot je op het eind van het jaar een afrekening krijgt om u tegen te zeggen (zoals die roaming tarieven van gsm providers. kom je ineens terug van op reis en krijg je een factuur van 10k€).
                                          het houd hen ook niet tegen om elk jaar de tarieven omhoog te duwen (eens ingeburgerd ga je dat systeem nooit meer wegkrijgen).

                                          waarom trouwens met bakjes werken, als de trajectcontroles je auto toch al detecteren. ze weten toch perfect wie de E17 heeft genomen van kortrijk naar gent, en dan de E40 naar brussel heeft genomen. met al die flitstoestellen op de brug, hebben ze al gelijkaardig zoals de tolhuisjes in frankrijk. elk stuk autosnelweg je rijd, betaal je gewoon
                                          Last edited by ; 21/06/2015, 09:34.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X