Oorspronkelijk geplaatst door fcapri
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
De Kilometerheffing
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenHoewel het de natte droom van kabouter Weyts is, is het heel moeilijk om het gehele land vol met van die camera's te hangen. Als je enkel snelwegen en gewestwegen doet, dan rijdt iedereen via de kleine wegen die snel verzadigd geraken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenNa het aanleggen van de autosnelwegen en expresswegen, hebben alle gemeenten ervoor gezorgd dat hun territorium niet gebruikt zou worden als back-up/sluipverkeer. Vandaar dat het praktisch niet meer mogelijk is langere afstanden af te leggen zonder de snelwegen te gebruiken. Jaren terug waren de buurtwegen nog alternatieven voor druk verkeer op autostraden, nu is het gewoon niet meer doenbaar, nergens kan nog ingehaald worden, en elk dorpje staat vol hindernissen om het verkeer te doen vertragen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenNa het aanleggen van de autosnelwegen en expresswegen, hebben alle gemeenten ervoor gezorgd dat hun territorium niet gebruikt zou worden als back-up/sluipverkeer. Vandaar dat het praktisch niet meer mogelijk is langere afstanden af te leggen zonder de snelwegen te gebruiken. Jaren terug waren de buurtwegen nog alternatieven voor druk verkeer op autostraden, nu is het gewoon niet meer doenbaar, nergens kan nog ingehaald worden, en elk dorpje staat vol hindernissen om het verkeer te doen vertragen.
Comment
-
Mij niet gelaten, ik deed maar een vergelijking met "vroeger"
Ik heb het geluk mijn verplaatsingen voortaan te kunnen plannen (en zonodig te cancelen) als het verkeer ( zoals nu tussen Gent en Brussel) onmenselijk verstoord wordt.
Probeer maar nu de N9...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk BerichtenTerecht. Een dorpje is om in te leven, niet om als alternatief te fungeren voor een autosnelweg. Dat het te druk is op de autosnelweg, is omdat we te verspreid leven en daardoor te afhankelijk zijn van de auto.Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Km heffing deel zoveel
Benneke Weyts liet opnieuw een ballonnetje op voor de km heffing.
Een heffing die men in Nederland en Duitsland uitvoerig heeft bestudeerd en heeft afgeschoten.
De voorstanders zien vaak niet in dat de GPS tracker eenvoudigweg ook met je snelheid kan worden gelinkt en aldus een permanente snelheidscontrole invoert.
Deze mogelijkheid staat in dit artikel beschreven.
Comment
-
er moet en zal op die manier naar een andere vorm van inkomen voor de staat moeten komen, das ook de reden waarom de electriciteitsfactuur steeds maar omhoog gaat
de transitie naar alternatieven is ingezet en stopt niet meer
en dat bijkomend je snelheid wordt gelogd...enige domme eraan is dat ze momenteel nog vollen bak centen steken in trajectcontroles die dan overbodig zijn...ge kunt doen wat je wil maar simpele, goedkope technologie hou je niet tegen
Comment
-
Perfect idee. Dwingt zowel werkenden als bedrijven om in die plaatsen te gaan wonen / zich te gaan vestigen waar wél (degelijk) openbaar vervoer beschikbaar is, en dwingt tegelijk de overheid om terug te investeren in openbaar vervoer. Dat de snelheid daarmee ook nog eens gecontroleerd kan worden is mooi meegenomen, want nu is het een beetje het hit-and-miss-principe. We weten allemaal (mag ik hopen) dat een zelfde snelheid van de voertuigen in een verkeersstroom het beste is om files te vermijden, dus ook daar alleen maar voordelen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk BerichtenPerfect idee. Dwingt zowel werkenden als bedrijven om in die plaatsen te gaan wonen / zich te gaan vestigen waar wél (degelijk) openbaar vervoer beschikbaar is, en dwingt tegelijk de overheid om terug te investeren in openbaar vervoer. Dat de snelheid daarmee ook nog eens gecontroleerd kan worden is mooi meegenomen, want nu is het een beetje het hit-and-miss-principe. We weten allemaal (mag ik hopen) dat een zelfde snelheid van de voertuigen in een verkeersstroom het beste is om files te vermijden, dus ook daar alleen maar voordelen.
De overheid bespaart blind op openbaar vervoer, schaft complete haltes af etc etc. De combinatie is niet gunstig.
De opmerking van vlotte doorstroming is correct, maar buiten de files om en op gewone wegen heb ik liever niet een big brother die me de hele tijd door controleert. Zonder dat ik daarbij de hooligan uithang. De gedachte aan complete controle stoort me.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk BerichtenPerfect idee. Dwingt zowel werkenden als bedrijven om in die plaatsen te gaan wonen / zich te gaan vestigen waar wél (degelijk) openbaar vervoer beschikbaar is, en dwingt tegelijk de overheid om terug te investeren in openbaar vervoer. Dat de snelheid daarmee ook nog eens gecontroleerd kan worden is mooi meegenomen, want nu is het een beetje het hit-and-miss-principe. We weten allemaal (mag ik hopen) dat een zelfde snelheid van de voertuigen in een verkeersstroom het beste is om files te vermijden, dus ook daar alleen maar voordelen.
bv destijds werkte ik in bevekom (133km van waregem). VERPLICHT daarheen gestuurd door de werkgever (mocht ook kiezen om naar glons te gaan op 192km). als ik het bedrijf vroegtijdig verlaat, moet ik de opleiding hoogst waarschijnlijk terugbetalen.
van die 133km zijn er 120 op de E17, E40 en brusselse ring.
destijds was er sprake van 6ct/km (in spits nog meer).
120km x 6ct/km x 2keer per dag = 14.4€ om te gaan werken. daar nog eens 14€ aan diesel bovenop per dag. kost me bijna 30€ per dag (zonder onderhoud, banden, remmen, ... mee te rekenen).
30€/dag, 630€/maand, 7000€/jaar.
als ik mijn loon pak, daar 600€ vanaf, kan ik beter gaan doppen. dat is dan ook vlakbij de deur.
openbaar vervoer is mogelijk:
5.5km met de auto naar station, 2uur trein om van waregem naar leuven te gaan, 19km met de fiets naar het werk (er is namelijk GEEN bus om daar op tijd te geraken. savonds idem. ik vertrok om 4h10 smorgens, en kwam savonds thuis om 17h45. 3,5jaar gedaan (13h35 op de baan om 7h36 te werken)! ongeveer 10keer per jaar MOET ik met de auto, omdat de treinen staken, of er is teveel sneeuw voor de treinen.... als ik een aansluiting mis, komt er 30-60min EXTRA bovenop (ik ben dan MEER onderweg dan ik effectief uren werk)
als km-heffing er komt, maakt ge het voor 50% van de bevolking onmogelijk/te duur om nog te gaan werken. nu heb ik al horen spreken dat gewestwegen ook betalend worden (niet enkel autosnelwegen dus) en dat bedragen oplopen tot 20ct/kmLast edited by andydv; 17/05/2016, 12:14.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichtenmoet je maar ff uitrekenen wat het je gaat kosten.
bv destijds werkte ik in bevekom (133km van waregem). VERPLICHT daarheen gestuurd door de werkgever (mocht ook kiezen om naar glons te gaan op 192km). als ik het bedrijf vroegtijdig verlaat, moet ik de opleiding hoogst waarschijnlijk terugbetalen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenDe voorstanders zien vaak niet in dat de GPS tracker eenvoudigweg ook met je snelheid kan worden gelinkt en aldus een permanente snelheidscontrole invoert.
Feit is wel, dan is de pret er ook volledig uit en gaan we minder en zuiniger rijden, maar dat is wat iedereen wil denk ik.
Comment
-
De KM-heffing is ontegensprekelijk een faire belasting. Of het al dan niet gaat over een belastingsverhoging is een zaak apart.
De vervuiler betaald, net zoals in het huidige systeem kan ook een gebruiksheffing perfect op basis van CO2-uitstoot.
Belasting op gebruik, niet op bezit, toch een groot pijnpunt in het huidige systeem.
Naar mijn mening dé enige manier om snel het fileleed aan te pakken. Ook files kosten handen vol geld voor werkgevers en het is vaak verloren tijd voor de werknemer.
Er moet een correctie (of maximum) komen in de berekeningsmodule voor veelrijders zonder alternatieven van flexibele uren/openbaar vervoer/… Het systeem moet evenwichtig worden uitgewerkt.
Voer het systeem vandaag in als vrijwillig alternatief voor de wegenbelasting. Diegenen die hun voordeel halen, samen met de buitenlandse vloot (verplicht via bv vignetten) zullen het systeem van ouderwetse wegenbelasting wel eens snel kunnen laten uitdoven.
Comment
-
zoals de overheid het nu van plan is, zal het de doodsteek worden voor iedereen die VEEL op de baan is. voor mijn vorige job reed ik 3000-3500km/week.
ge kunt vrijetijdsuitstappen wel annuleren, maar ne werkmens kan niet kiezen om niet te gaan werken. alle bedrijven zitten in brussel, en in brussel kan je als alleenstaande gewoon geen huis kopen. dus koop je verder af en pendel je. als ze dat ook peperduur maken... gaan de mensen niet meer gaan werken
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenVooraleerst, ik begrijp je volkomen hoor. Maar het antwoord van Defensie daarop is heel eenvoudig: "Er is logement voorzien in de kazernes".
ik was het 4jaar geleden al van plan, huis kopen in spanje, gezin naar daar. ik elke week met vliegtuig naar zaventem komen en weekje binnenblijven in saffraanberg/bevekom. kwam me GOEDKOPER uit dan hier men huis af te betalen. alleen heeft men dochter later geen toekomst in spanje.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichtenmoet je maar ff uitrekenen wat het je gaat kosten.
van die 133km zijn er 120 op de E17, E40 en brusselse ring.
destijds was er sprake van 6ct/km (in spits nog meer).
120km x 6ct/km x 2keer per dag = 14.4€ om te gaan werken. daar nog eens 14€ aan diesel bovenop per dag. kost me bijna 30€ per dag (zonder onderhoud, banden, remmen, ... mee te rekenen).
30€/dag, 630€/maand, 7000€/jaar.
als ik mijn loon pak, daar 600€ vanaf, kan ik beter gaan doppen. dat is dan ook vlakbij de deur.
openbaar vervoer is mogelijk:
5.5km met de auto naar station, 2uur trein om van waregem naar leuven te gaan, 19km met de fiets naar het werk (er is namelijk GEEN bus om daar op tijd te geraken. savonds idem. ik vertrok om 4h10 smorgens, en kwam savonds thuis om 17h45. 3,5jaar gedaan (13h35 op de baan om 7h36 te werken)! ongeveer 10keer per jaar MOET ik met de auto, omdat de treinen staken, of er is teveel sneeuw voor de treinen.... als ik een aansluiting mis, komt er 30-60min EXTRA bovenop (ik ben dan MEER onderweg dan ik effectief uren werk)
als km-heffing er komt, maakt ge het voor 50% van de bevolking onmogelijk/te duur om nog te gaan werken. nu heb ik al horen spreken dat gewestwegen ook betalend worden (niet enkel autosnelwegen dus) en dat bedragen oplopen tot 20ct/km
Begrijp me dus niet verkeerd: ik ben voorstander van rekening rijden. Omdat het ons openbaar vervoer potentieel een sterkere positie verschaft. Waardoor we een aantal ecologische en sociale problemen kunnen reduceren. Maar dan moet er ook wat aan dat OV gedaan worden - en niet, zoals nu, daar de kraan bij dichtdraaien.
Comment
-
Een openbaar vervoer waar ze heel veel geld in gepompt hebben en nog op geen kloten trekt.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Rekeningrijden voor een 1.4 aan 0.06 kan ik jaarlijks ±3700km rijden eer het me duurder uitkomt...
maar het is een euro2 dus het zal duurder zijn dan 0.06 dus ja platte verhoging.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk BerichtenEn daar heb je meteen de kern van het probleem: je woont in Waregem, en werkt in Bevekom. Nu gaat iedereen er van uit dat dit normaal is, want je kan er met de auto geraken (én de overheid sponsort salarisauto's voor wie in hogere loonschalen zit). Maar het is niet normaal. Het is niet normaal dat je in een land als België, en in een deelstaat als Vlaanderen, zo'n woon-werk hebt.
dus begin je aan de opleiding (1.5jaar sint truiden en 6maand peutie) om dan ineens de keuze beauvechain (133km) of glons(192km) te krijgen.
terwijl er op 30km van mijn deur ook eentje is die mijn functie zoekt (waar k nu na 3.5jaar trouwens geraakt bent en ik met het fietsje kom werken).
probleem is dat de overheid al die kleine lokaties begint te sluiten (koksijde schiet al niks meer van over, semmerzake en gavere dreigen ook te verdwijnen) en dan schiet er in OVL en WVL niks meer over. ALLES wordt gecentraliseerd en dat jij 6uur per dag op de baan bent, is uw probleem dan. ondertussen bespaart de overheid wel een hoop geld door die oude kleine gebouwen te sluiten en alles te centraliseren in nieuwe grote gebouwen.
ik zie het anders: de overheid verschuift de onkost van zichzelf naar de werknemers.
ik kan ook doen zoals een collega die aan de kust woonde, hij en vrouw beide zelfde werkgever. opeens wordt één van de 2 verplaatst. dus beslissen ze om hun huis te verkopen, en de andere persoon vraagt ook overplaatsing aan .
5-10jaar later weer van t zelfde op. één van de 2 wordt gedwongen overgeplaatst... nog eens het huis verkopen en herbeginnen??? of doorbijten tot uw pensioen en wat km's rijdenLast edited by andydv; 17/05/2016, 15:15.
Comment
Comment