Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Kilometerheffing

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik zou een andere job zoeken, dichter bij huis. Mij krijgen ze niet weg uit Gent. Mijn locatie is daarvoor te leuk, dicht bij centrum, vlak aan klaverblad E-40-E17. Moet ik daarvoor aan loon inboeten, so be it. Dat het land momenteel klote is kwa openbaar vervoer, is duidelijk. Er moeten zowel voor werkgever als werknemer incentives komen om geen afstanden meer te overbruggen.
    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
      ik kan ook doen zoals een collega die aan de kust woonde, hij en vrouw beide zelfde werkgever. opeens wordt één van de 2 verplaatst. dus beslissen ze om hun huis te verkopen, en de andere persoon vraagt ook overplaatsing aan .
      5-10jaar later weer van t zelfde op. één van de 2 wordt gedwongen overgeplaatst... nog eens het huis verkopen en herbeginnen??? of doorbijten tot uw pensioen en wat km's rijden
      Het feit dat er door de Christelijk geïnspireerde overheid decennia is ingezet op huiseigendom in plaats van woninghuur breekt ons nog steeds zuur op. Want het effect is dat mensen honkvast zijn, dat er een stuk van de belastingen terugvloeit naar huiseigenaren, dat de kwaliteit van ons gebouwareaal op niks trekt (verreweg het slechtste in West-Europa), dat onze stedenbouw een patchwork is - en dat je dus reacties krijgt zoals jij ze geeft: namelijk het als problematisch ervaren van te verhuizen naar een andere plek, dichter bij het werk. En dat terwijl België maar een zakdoek groot is.

Ik woon zelf in Gent en werk vlakbij Mechelen. Ik moet dat ook met de auto doen, omdat het bedrijf niet met het OV te bereiken is (of toch niet snel genoeg). Door mijn profiel is ander werk niet vanzelfsprekend. Dus doe ik het met de auto. Komt dat kilometerrijden er, dan zal de kost voor de baas zijn - niet voor mij. Het zal hopelijk een extra motivatie voor hem zijn om eindelijk eens werk te maken van die locatie IN Mechelen.

Centralisatie is logisch en onvermijdelijk. Decentraal wonen en werken is een gigantische last voor de maatschappij in zijn geheel.
      Last edited by ; 17/05/2016, 16:34.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
        Het feit dat er door de Christelijk geïnspireerde overheid decennia is ingezet op huiseigendom in plaats van woninghuur breekt ons nog steeds zuur op. Want het effect is dat mensen honkvast zijn, dat er een stuk van de belastingen terugvloeit naar huiseigenaren, dat de kwaliteit van ons gebouwareaal op niks trekt (verreweg het slechtste in West-Europa), dat onze stedenbouw een patchwork is - en dat je dus reacties krijgt zoals jij ze geeft: namelijk het als problematisch ervaren van te verhuizen naar een andere plek, dichter bij het werk. En dat terwijl België maar een zakdoek groot is.

Ik woon zelf in Gent en werk vlakbij Mechelen. Ik moet dat ook met de auto doen, omdat het bedrijf niet met het OV te bereiken is (of toch niet snel genoeg). Door mijn profiel is ander werk niet vanzelfsprekend. Dus doe ik het met de auto. Komt dat kilometerrijden er, dan zal de kost voor de baas zijn - niet voor mij. Het zal hopelijk een extra motivatie voor hem zijn om eindelijk eens werk te maken van die locatie IN Mechelen.

Centralisatie is logisch en onvermijdelijk. Decentraal wonen en werken is een gigantische last voor de maatschappij in zijn geheel.
        Ik woonde in geraardsbergen en had regio antwerpen. Na anderhalf jaar besloot ik te verhuizen naar antwerpen. Nieuw sociaal leven opbouwen etc.

Paar maand later zat ik in Hasselt, beslissing werkgever.

Nu zit ik half time in Brussel.

Wat moet ik dan doen? Om de haverklap verhuizen?

Comment

• Moeilijke oefening. In mijn geval doe ik +4000 km/maand naar klanten die allemaal in het Brusselse zitten. Pas bouwgrond gekocht die nog verder weg is van Brussel, zodat mijn vriendin toch minstens dicht bij haar werk kan zitten en we zo een wagen uitsparen. Van werk veranderen voor mij is vrij zinloos gezien alles toch rond Brussel zit.

Ander lief zoeken?
          Last edited by zwoemba; 17/05/2016, 18:55.

Comment

• Het "De vervuiler betaalt" principe wordt al toegepast - iedereen betaalt nml. per liter om en bij de 70 cent accijnzen en btw.

Rekeningrijden is gewoon te dom voor woorden.

Buitenlanders gaan hier helemaal niet voor betalen.

Wat blijft er nog over van de EU als elk kut landje zijn eigen vingetje gaat invoeren ?
            previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
            current : BMW 330D F30

Comment

• Als dat samengaat met afschaffing van de verkeersbelasting, ben ik voor. Mijn liefhebbersauto's rijden tussen de 500 en 5.000 km per jaar. Kan men weer eens een hele vette liefhebbersbak van 4 of 5 liter kopen, met BIV betalen ben je er van af als liefhebber. Maar het zal wel weer eindigen in een EN EN verhaal.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                Het "De vervuiler betaalt" principe wordt al toegepast - iedereen betaalt nml. per liter om en bij de 70 cent accijnzen en btw.

Rekeningrijden is gewoon te dom voor woorden.

Buitenlanders gaan hier helemaal niet voor betalen.

Wat blijft er nog over van de EU als elk kut landje zijn eigen vingetje gaat invoeren ?

Bij de invoering van de kmheffing voor vrachtwagens hier was er een interview met een Oost-Europese chauffeur. Die had 8 van de trackers aan zijn voorruit. Voor bijna elk land een apart apparaat. Lang leve Europa.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rambler Bekijk Berichten
                  Als dat samengaat met afschaffing van de verkeersbelasting, ben ik voor. Mijn liefhebbersauto's rijden tussen de 500 en 5.000 km per jaar. Kan men weer eens een hele vette liefhebbersbak van 4 of 5 liter kopen, met BIV betalen ben je er van af als liefhebber. Maar het zal wel weer eindigen in een EN EN verhaal.
                  Dit is juist de reden waarom ik tegen ben! mensen die een bedrijfswagen krijgen gaan niet moeten betalen ( werk zal dit betalen) en deze kunnen dan als tweede 'weekend' wagen terug een dikke bak kopen...
                  waarom geen wegenvignet zoals in zwitserland ?? ( dan betalen buitenlanders toch ook en dat is toch wat weyts wil?? )
                  + rekeningrijden bestaat al aan de pomp...

conclusie:rekeningrijden dus enkel goed voor mensen met bedrijfswagen waarbij ze dan een tweede dikke wagen kunnen kopen
                  gewone werkmens zal wel betalen...

Comment

Als dat samengaat met afschaffing van de verkeersbelasting, ben ik voor. Mijn liefhebbersauto's rijden tussen de 500 en 5.000 km per jaar. Kan men weer eens een hele vette liefhebbersbak van 4 of 5 liter kopen, met BIV betalen ben je er van af als liefhebber. Maar het zal wel weer eindigen in een EN EN verhaal.
                    +1
                    Maar begrijp de veelrijders ook wel.
                    Voor mij persoonlijk zou t ideaal zijn
                    Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                    Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                    Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                      +1
                      Maar begrijp de veelrijders ook wel.
                      Voor mij persoonlijk zou t ideaal zijn
                      Ook ik ben voor op deze manier. Laat die wegenbelasting gewoon vallen want hoe ze nu berekend wordt trekt op niet veel.
                      Het mag natuurlijk niet de spuigaten uitlopen zodat het voor iedereen die nog maar 10000 km/jaar doet al een stuk duurder wordt.

Zo een gps tracker waar je geen vrijheid mee hebt (ja voelt zo) is al een stuk minder aanvaardbaar.

Feit is dat er DRINGEND iets aan de files moet gebeuren. Ook ik ben van de mening dag je beter werkt zoekt in uw buurt, tenzij voor speciale profielen. Als ik naar mijn werk zie, gelegen in Kontich en komen mensen van alle uithoeken van Belgie. Het enige wat ze kunnen is klagen over de files, dat snap ik niet. Ik zou nog niet voor honderden euros/maand netto meer elke dag meer dan 50km enkel willen rijden denk ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                        Ook ik ben voor op deze manier. Laat die wegenbelasting gewoon vallen want hoe ze nu berekend wordt trekt op niet veel.
                        Het mag natuurlijk niet de spuigaten uitlopen zodat het voor iedereen die nog maar 10000 km/jaar doet al een stuk duurder wordt.

Zo een gps tracker waar je geen vrijheid mee hebt (ja voelt zo) is al een stuk minder aanvaardbaar.

Feit is dat er DRINGEND iets aan de files moet gebeuren. Ook ik ben van de mening dag je beter werkt zoekt in uw buurt, tenzij voor speciale profielen. Als ik naar mijn werk zie, gelegen in Kontich en komen mensen van alle uithoeken van Belgie. Het enige wat ze kunnen is klagen over de files, dat snap ik niet. Ik zou nog niet voor honderden euros/maand netto meer elke dag meer dan 50km enkel willen rijden denk ik.
                        maar zo zijn er wel tienduizenden die voor paar 100€ meer tegen hun goesting naar Brussel rijden. Ken zo een paar mensen, buurman zijn broer is IT-er, woont kanten Roeselare en rijdt iedere dag naar Brussel. Als je dan vraagt waarom niet hier werken, in wvl vragen ze toch ook genoeg it-ers krijg je effectief het antwoord van : neen, verdien in Brussel meer.
                        Woon op amper 4km van het werk, ferm gemakkelijk. Zie de kindjes nog over de middag, nooit file, mss juist een traktor die te traag rijdt. Heb er al een paar keer aan gedacht om te veranderen van werk maar dan ontzie ik het mij om terug verder te moeten rijden.

En dat km-rijden, voor mij moeten ze het niet invoeren. Dat zou het voor iedereen duurder maken, ook voor diegene die quasi geen km doen en de mentaliteit van de mensen gaat toch niet veranderen. De auto is een verlengstuk van de mens geworden en kost wat kost zullen we blijven rijden. Zie maar naar de brandstofprijzen: weet nog dat mijn vader vroeger 24frank betaalde voor diesel en dat was toen duur, nu betalen we boven de 40frank en zijn we minder gaan rijden? Nee, juist niet. We zijn nog meer gaan rijden, we hebben ons allemaal een tweede wagen aangeschaft, ritjes naar de bakker 100m verder doen we zelfs al met de auto ,...

Comment

• Ik heb nog met de brommer getankt aan minder dan 30 bef, lijkt niet lang geleden maar dat is t wel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                            Ik heb nog met de brommer getankt aan minder dan 30 bef, lijkt niet lang geleden maar dat is t wel
                            waarover ik spreek is denk ik toch ook al 20j geleden

Comment

• Hier 17 jaar geleden, damn ik word oud

Comment

De km heffing zal wel gelinkt worden aan co2.

Comment

• Ik denk eigenlijk eerder dat er vooral geanticipeerd wordt op de opkomst van de electrische auto's waardoor ze geen accijnzen meer kunnen cashen, dat is een gigantisch bedrag dat de geldhongerige staat dreigt te gaan mislopen, waardoor kilometerheffing gewoon een absolute budgettaire noodzaak zal worden.

Comment

Ik denk eigenlijk eerder dat er vooral geanticipeerd wordt op de opkomst van de electrische auto's waardoor ze geen accijnzen meer kunnen cashen, dat is een gigantisch bedrag dat de geldhongerige staat dreigt te gaan mislopen, waardoor kilometerheffing gewoon een absolute budgettaire noodzaak zal worden.
                                    Extra taks op je laadstation thuis?

In NL willen ze de verkoop van benzine en diesel auto's verbieden tegen 2025 lol.

Comment

• Sorry voor je nek wegens scheve foto!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                        Extra taks op je laadstation thuis?

In NL willen ze de verkoop van benzine en diesel auto's verbieden tegen 2025 lol.

En in Oostenrijk vanaf 2020 verboden????
                                        Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Dat moet ik toch eens Googlen

Comment

Working...
                                          X