Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Kilometerheffing

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
    Dat moet ik toch eens Googlen
    Hier heb je al wat: leesvoer
    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

    Comment


    • En hier nog wat: leesvoer

      Nederland 2025
      Noorwegen 2030
      Oostenrijk 2020
      Indië 2030
      Duitsland 2030 (of 2036)
      Californië 2030
      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door juano Bekijk Berichten
        conclusie:rekeningrijden dus enkel goed voor mensen met bedrijfswagen waarbij ze dan een tweede dikke wagen kunnen kopen
        gewone werkmens zal wel betalen...
        Je denkt toch niet dat het geldverslindend systeem met bedrijfswagens 'à volonté' gaat kunnen blijven bestaan in de toekomst.
        Hoe gaan ze dat blijven betalen? Met de km-heffing misschien
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
          En hier nog wat: leesvoer

          Nederland 2025
          Noorwegen 2030
          Oostenrijk 2020
          Indië 2030
          Duitsland 2030 (of 2036)
          Californië 2030
          Mijn zoontje van 2 zal dus later heel misschien nog het genot kennen van een reutelende dieselmotor?

          Comment


          • Kan toch niet? Wat dan met merken zoals Ferrari, Aston Martin, Pagani enz... Die mogen dan wel hun boeken sluiten.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
              maar zo zijn er wel tienduizenden die voor paar 100€ meer tegen hun goesting naar Brussel rijden. Ken zo een paar mensen, buurman zijn broer is IT-er, woont kanten Roeselare en rijdt iedere dag naar Brussel. Als je dan vraagt waarom niet hier werken, in wvl vragen ze toch ook genoeg it-ers krijg je effectief het antwoord van : neen, verdien in Brussel meer.
              je moet die kans dan ook krijgen hé. mijn CV is ongeveer 4paginas lang door job ervaring in de IT. kan zowat alles aan van netwerken, software, hardware. ik werkte van NL tot luxemburg, 3000-3500km/week. 11firmawagen op 7-8jaar versleten.
              ik had een deftig loon (ergens tussen 1.6 en 1.9k), firmawagen tankkaart, gsmkaart, internet kaart, laptop... van het werk.
              daar bovenop km vergoeding, rijtijden betaald, en maaltijdvergoeding. kocht elke 2maand wel een oldtimer bij, alleen nooit tijd om eraan te werken.

              en dan zoek je werk in WVL omdat je toch iets relaxer wil zijn, gezinneke starten, op normale uren thuis zijn....
              zelf een firma gevonden op 1.2km van mijn deur die mijn profiel zoekt (TVH). hebben die een schoolverlater gekozen omdat ze vrezen dat ik met mijn ervaring de sleur van een gewone job snel beu zou zijn en vertrekken.
              ik liet ALLES vallen van auto, gsm, laptop... zolang ik 1400€/maand had zodat ik mijn huis kan afbetalen. GEENENKELE firma in Wvl wou dat geld op tafel leggen. 1100-1200€ max willen ze betalen. tja, dan houd het snel op hé. zelf de mensen die op het containerpark werken, verdienen meer. ben uiteindelijk bij defensie gegaan omdat ik daar toch in de buurt kon werken (hadden ze mij wijsgemaakt). defensiehuis gent, gavere, semmerzake, doornik, koksijde... keuze genoeg in kazernes. maar zo denken ze helaas in brussel niet. ene van leuven die in gavere werkt, en ik uit waregem die naar bevekom bolde.

              niet moeilijk dat die firmas in OVL-WVL zoveel zoeken achter IT'ers en geen vinden
              Last edited by andydv; 18/05/2016, 11:26.

              Comment


              • edit

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door juano Bekijk Berichten
                  Dit is juist de reden waarom ik tegen ben! mensen die een bedrijfswagen krijgen gaan niet moeten betalen ( werk zal dit betalen) en deze kunnen dan als tweede 'weekend' wagen terug een dikke bak kopen...
                  waarom geen wegenvignet zoals in zwitserland ?? ( dan betalen buitenlanders toch ook en dat is toch wat weyts wil?? )
                  + rekeningrijden bestaat al aan de pomp...

                  conclusie:rekeningrijden dus enkel goed voor mensen met bedrijfswagen waarbij ze dan een tweede dikke wagen kunnen kopen
                  gewone werkmens zal wel betalen...
                  En waarom zou het werk dat zomaar betalen? Dat is van die jaloerse larie waar ik jeuk van krijg.
                  Ne baas betaalt zijn personeel wat't hem kan opbrengen, als zijn kosten op die auto duurder worden gaat ie dat ergens moeten compenseren.

                  Comment


                  • ik ben voor!

                    iedereen als autoliefhebber zou voor moeten zijn.

                    ALS

                    - het rekeningrijden de rijtaks vervangt voor de Belgen (kunnen we een lekkere weekendkar kopen en betalen voor de weinige km dat we er mee doen)
                    - alle buitenlanders op ons grondgebied meebetalen
                    2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                    Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                      ik ben voor!

                      iedereen als autoliefhebber zou voor moeten zijn.

                      ALS

                      - het rekeningrijden de rijtaks vervangt voor de Belgen (kunnen we een lekkere weekendkar kopen en betalen voor de weinige km dat we er mee doen)
                      - alle buitenlanders op ons grondgebied meebetalen
                      Ze gaan nooit toelaten dat de kerel met z'n i3 dezelfde prijs per kilometer zal betalen dan die met z'n mustang V8. Dat zie je al van ver komen.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                        ik ben voor!

                        iedereen als autoliefhebber zou voor moeten zijn.

                        ALS

                        - het rekeningrijden de rijtaks vervangt voor de Belgen (kunnen we een lekkere weekendkar kopen en betalen voor de weinige km dat we er mee doen)
                        - alle buitenlanders op ons grondgebied meebetalen
                        Idd. Ik betaal momenteel 1000 zakken aan taks voor de M3 waar ik 1500 km per jaar mee doe.
                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                          Ze gaan nooit toelaten dat de kerel met z'n i3 dezelfde prijs per kilometer zal betalen dan die met z'n mustang V8. Dat zie je al van ver komen.
                          wie gaat dat nooit toelaten?

                          dan hebben ze meteen hun taks op de electrische voertuigen ook.
                          2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                          Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                          Comment


                          • Tomski voor Benneke weyts zijn postje!!

                            2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                            Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                              Idd. Ik betaal momenteel 1000 zakken aan taks voor de M3 waar ik 1500 km per jaar mee doe.
                              Je gaat nog vet zijn met je M3 dankzij de permanente snelheidscontrole die zo een systeem zal toelaten.

                              24/7 een systeem dat bijhoudt hoe snel je op een bepaalde weg rijdt.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                Je gaat nog vet zijn met je M3 dankzij de permanente snelheidscontrole die zo een systeem zal toelaten.

                                24/7 een systeem dat bijhoudt hoe snel je op een bepaalde weg rijdt.
                                Niet lullen he, dat is nog veraf. Indien ooit wel : ik zal het toch maar lekker gehad hebben, iets om later in het bejaardentehuis te kunnen vertellen. "vroeger, toen je nog vrij kon knallen" tegen dat het zover is ben ik toch een oude zak.
                                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                Comment


                                • En ik ben tegen want hoeveel zou je dan vragen Tomski?

                                  5 Eurocent per km?

                                  Wel dit betaal je al als je met een benzinewagen wilt rijden die meer dan 6 liter verbruikt want per liter betaal je al 61,91 eurocent accijnzen +21% BTW op dat bedrag (dus ongeveer 75 cent per liter alleen maar door accijnzen) + dan nog den BTW op het product e.a. kosten dat is nog ongeveer 10 cent BTW die erbij komt dus volgens mij betaal je nu wel al degelijk voor het gebruik/verbruik van je wagen of dacht je dat ze de accijnzen zouden afschaffen?
                                  Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                                  Comment


                                  • Op electrische auto's hebben ze geen accijnzen, dat is precies het probleem op termijn.

                                    Comment


                                    • Gaat nooit 5 cent per km zijn hoor, als ze slim zijn verhogen ze t tarief in steden, file en gewestwegen.
                                      De rest gratis #droommodus off
                                      Dan kunnen we allemaal een dikke weekenkar kopen en enkel boerenbaantjes rijden
                                      Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                                      Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                                      Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                                      Comment


                                      • En het is zo simpel tegenwoordig...

                                        iedereen verplicht jaarlijks naar de keuring, ook de firmawagenrijders
                                        Daar noteren ze de kmstand.

                                        1: Aan de hand van die kmstand kunnen ze je kmheffing bepalen zonder dat je met gps bakjes hoeft te gaan zeulen. (gekoppeld aan je carpass)

                                        2: verplichte kmingave bij je tankkaart van het bedrijf waardoor ze dus je werkelijke CO2 uitstoot zien en het bijhorend VAA kunnen koppelen voor dat jaar. Met de geregistreerde kmstand op de keuring en hetgeen je ingeeft bij de tankbeurt kan misbruik snel vastgesteld zijn. Terugdraaien hoort daar dus al tot het verleden.
                                        Voordeel: wie zuinig rijdt betaalt minder dan wie een sportievere stijl heeft en meer brandstof opstookt en CO2 uitstoot. Gedaan met die op papier superzuinige karretjes die in werkelijkheid het dubbele verstoken.

                                        In deze informaticatijden, moet toch een eitje zijn om die systemen aan mekaar te koppelen.

                                        Je baas heeft er ook geen voordeel bij om brandstof te gaan verbergen om je rijtaks en vaa laag te houden want dan kan hij de brandstof niet in kosten brengen.
                                        2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                                        Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                          Je gaat nog vet zijn met je M3 dankzij de permanente snelheidscontrole die zo een systeem zal toelaten.

                                          24/7 een systeem dat bijhoudt hoe snel je op een bepaalde weg rijdt.
                                          daarom is het systeem dat ik net vermelde veel correcter zonder dat iedereen zich geviseerd voelt
                                          2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                                          Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X