Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Kilometerheffing

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
    Kan toch niet? Wat dan met merken zoals Ferrari, Aston Martin, Pagani enz... Die mogen dan wel hun boeken sluiten.
    Ofwel serieuze boetes betalen.
    Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
    Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
    Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
      Ofwel serieuze boetes betalen.
      en die boetes komen dan wel in de standaarduitrusting te staan, die rijke stinkerds kunnen dat toch wel betalen
      2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

      Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
        En ik ben tegen want hoeveel zou je dan vragen Tomski?

        5 Eurocent per km?

        Wel dit betaal je al als je met een benzinewagen wilt rijden die meer dan 6 liter verbruikt want per liter betaal je al 61,91 eurocent accijnzen +21% BTW op dat bedrag (dus ongeveer 75 cent per liter alleen maar door accijnzen) + dan nog den BTW op het product e.a. kosten dat is nog ongeveer 10 cent BTW die erbij komt dus volgens mij betaal je nu wel al degelijk voor het gebruik/verbruik van je wagen of dacht je dat ze de accijnzen zouden afschaffen?
        ik zou max 2 eurocent per km aanrekenen... met 5 eurocent staat het land in brand imho

        in mijn geval betaal ik met 2 eurocent al 3 keer mijn rijtaks
        2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

        Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
          En het is zo simpel tegenwoordig...

          iedereen verplicht jaarlijks naar de keuring, ook de firmawagenrijders
          Daar noteren ze de kmstand.

          1: Aan de hand van die kmstand kunnen ze je kmheffing bepalen zonder dat je met gps bakjes hoeft te gaan zeulen. (gekoppeld aan je carpass)

          2: verplichte kmingave bij je tankkaart van het bedrijf waardoor ze dus je werkelijke CO2 uitstoot zien en het bijhorend VAA kunnen koppelen voor dat jaar. Met de geregistreerde kmstand op de keuring en hetgeen je ingeeft bij de tankbeurt kan misbruik snel vastgesteld zijn. Terugdraaien hoort daar dus al tot het verleden.
          Voordeel: wie zuinig rijdt betaalt minder dan wie een sportievere stijl heeft en meer brandstof opstookt en CO2 uitstoot. Gedaan met die op papier superzuinige karretjes die in werkelijkheid het dubbele verstoken.

          In deze informaticatijden, moet toch een eitje zijn om die systemen aan mekaar te koppelen.

          Je baas heeft er ook geen voordeel bij om brandstof te gaan verbergen om je rijtaks en vaa laag te houden want dan kan hij de brandstof niet in kosten brengen.
          En wat met je km's in buitenland want daar betaal je al om gebruik te mogen maken van het wegennet (Frankrijk/Zwitserland/Oostenrijk/... volgend jaar Duitsland erbij).

          VAA is voor velen niet van tel want voertuig is privaat aangekocht door hen...
          Hier kon iets interessant gestaan hebben...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
            En wat met je km's in buitenland want daar betaal je al om gebruik te mogen maken van het wegennet (Frankrijk/Zwitserland/Oostenrijk/... volgend jaar Duitsland erbij).

            VAA is voor velen niet van tel want voertuig is privaat aangekocht door hen...
            buitenland moet ik nog es over nadenken
            ik zou ze voor de keuze laten: kmregistratie (en alles betalen, ook buitenland) ofwel een gps locator als ze het exact willen en niet meebetalen voor de buitenlandse km

            ik denk dat ik liever voor die paar duizend km buitenland bijdok en dat ze niet weten hoe snel ik rij.

            VAA heb ik enkel erbij gehaald voor de firmawagenrijders hé
            2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

            Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
              buitenland moet ik nog es over nadenken
              ik zou ze voor de keuze laten: kmregistratie (en alles betalen, ook buitenland) ofwel een gps locator als ze het exact willen en niet meebetalen voor de buitenlandse km

              ik denk dat ik liever voor die paar duizend km buitenland bijdok en dat ze niet weten hoe snel ik rij.

              VAA heb ik enkel erbij gehaald voor de firmawagenrijders hé
              Een reis naar het buitenland en een paar uitstapjes over de grens maken toch al snel een kwart van m'n km's uit dus niet helemaal verwaarloosbaar...
              Hier kon iets interessant gestaan hebben...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                Een reis naar het buitenland en een paar uitstapjes over de grens maken toch al snel een kwart van m'n km's uit dus niet helemaal verwaarloosbaar...
                dan ga je je moeten laten gps-tracken
                2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                  ik zou max 2 eurocent per km aanrekenen... met 5 eurocent staat het land in brand imho

                  in mijn geval betaal ik met 2 eurocent al 3 keer mijn rijtaks
                  Je betaalt nu zo'n € 250 dan zou jij € 750 betalen aan 2 cent per km dat is toch zo'n 37.500km die je dan per jaar moet rijden (was een diesel dan geen betere keuze?).
                  Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                    Je betaalt nu zo'n € 250 dan zou jij € 750 betalen aan 2 cent per km dat is toch zo'n 37.500km die je dan per jaar moet rijden (was een diesel dan geen betere keuze?).
                    250? nee, ik betaal 200 dacht ik..

                    ik doe 30K per jaar en de benzine rijdt plezanter
                    2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                    Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                      dan ga je je moeten laten gps-tracken
                      Liever niet ik blijf dus tegen...
                      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                        250? nee, ik betaal 200 dacht ik..

                        ik doe 30K per jaar en de benzine rijdt plezanter
                        Dan waren mijn cijfers niet correct maar dan nog... punt blijft dat het voor velen een platte belastingverhoging zal worden...
                        Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                          Dan waren mijn cijfers niet correct maar dan nog... punt blijft dat het voor velen een platte belastingverhoging zal worden...
                          Het is dan ook een platte belastingsverhoging, ook voor mij.
                          Maar als dat inhoudt dat ik dan wel een V8 voor het weekend kan rijden zonder 2000-3000 euro rijtaks te betalen voor die 2000km dak per paar mss mee doe: count me in
                          2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                          Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                            Het is dan ook een platte belastingsverhoging, ook voor mij.
                            Maar als dat inhoudt dat ik dan wel een V8 voor het weekend kan rijden zonder 2000-3000 euro rijtaks te betalen voor die 2000km dak per paar mss mee doe: count me in
                            Behalve als ze dan ook een systeem uitdokteren zoals nu bij de jaarlijkse verkeersbelasting waarbij brandstof/euronorm/uitstoot/fpk een rol zal spelen want dan betaal je misschien voor je dagelijkse maar 2 cent per km maar voor je fun wagen één euro per km... en dan is iedereen ongelukkig: zij die dachten een leuke weekendkar te kunnen kopen en zij die dachten nu een betaalbaar voertuig te hebben...
                            Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                            Comment


                            • heel zeker zullen ze zo iets uitdokteren.
                              electrische wagen 2ct/km
                              benzine wagen 3ct/km
                              diesel als vervuiler 4ct/km.

                              euronorm gekoppeld.
                              euro 6= x1
                              euro5 = x2
                              euro4 = x3
                              ...

                              CO2 gekoppeld
                              0-50gr= x1
                              50-100gr= x2
                              100-150gr= x3
                              150-200gr= x4
                              ...

                              daar sta je dan met je toffe camaro uit 2005 met een 6liter V8 die 400gr uitstoot.
                              3ct/km x 3(euronorm) x 8 (uistoot) of een leuke 72ct/km.
                              zelf met 1500km/jaar betaal je dan alweer 1000€ tax.

                              je zal kunnen kiezen, ofwel zo een lelijk hok dat superzuinig is, 0-100 met de kalender te meten en max 110km/h haalt waar je dan 20 000km kanrijden voor 500€ km heffing
                              of een leuke bak, 0-100 in 3s, top van 250km/h waar je dan 600km op een jaar kunt van genieten voor die 500€ tax ...

                              ziet er zowieso niet goed uit. ben ook vollop bezig 'iets' om te bouwen naar electrisch, en ik loop overal al vast. geen homologatie, verzekering doet moeilijk, als je een oldtimer aanpast is het geen oldtimer meer... regeltjes. als ik daarboven dan ook nog eens die km-heffing mag betalen....
                              Last edited by andydv; 18/05/2016, 13:36.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
                                heel zeker zullen ze zo iets uitdokteren.
                                electrische wagen 2ct/km
                                benzine wagen 3ct/km
                                diesel als vervuiler 4ct/km.

                                euronorm gekoppeld.
                                euro 6= x1
                                euro5 = x2
                                euro4 = x3
                                ...

                                CO2 gekoppeld
                                0-50gr= x1
                                50-100gr= x2
                                100-150gr= x3
                                150-200gr= x4
                                ...

                                daar sta je dan met je toffe cadillac uit 2005 met een 7liter V8 die 400gr uitstoot.
                                3ct/km x 3(euronorm) x 8 (uistoot) of een leuke 72ct/km
                                Quasi onmogelijk toch op die manier...

                                Dat betekent dat ik met mijn relatief nieuwe en zeker zuinige Fiat 500, die als tweede wagen ongeveer 12.000km doet, aan 18 cent per km kom (Euro 5, 111gr Co², benzine). Dit geeft een belasting van 2160 Euro. Dan staat het land op zijn kop.
                                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                Comment


                                • ze gaan niet toelaten dat uwe zuinig euro 5 fiat met 12000km per jaar evenveel kost als mijn zuinige euro 0 auto die 12 000km aflegt.
                                  als ze afkomen dat enkel euronorm telt en euro 0 aan 20ct/km rondrijd, dan is een oude 1985 mustang 5.0V8 even duur als een vw polo 1.0 naft uit 1985

                                  die getallen waren fictief, maar ze zullen wel met zo een speciale formule afkomen.
                                  zo dan, euro norm slechts al 1/10de laten meetallen. dan komt jij op 216€ en ik op 1344€ uit voor mijn oude diesel.
                                  electrische wagen 2ct/km
                                  benzine wagen 3ct/km
                                  diesel als vervuiler 4ct/km.

                                  euronorm gekoppeld.
                                  euro 6= x0.1
                                  euro5 = x0.2
                                  euro4 = x0.3
                                  ...

                                  CO2 gekoppeld
                                  0-50gr= x1
                                  50-100gr= x2
                                  100-150gr= x3
                                  150-200gr= x4
                                  Last edited by andydv; 18/05/2016, 13:45.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                                    Een reis naar het buitenland en een paar uitstapjes over de grens maken toch al snel een kwart van m'n km's uit dus niet helemaal verwaarloosbaar...
                                    Idem hier! Ik doe 90% van mijn 20000 km/per jaar in het buitenland, ik ga dus niet in al die landen betalen voor vignetten en hier ook nog eens voor niet gereden kilometers. Denk dat ik dan beter telkens een auto huur als ik naar 't buitenland ga, of gewoon met de trein of vliegtuig gaan en ter plaatse een auto huren.
                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • Misschien lezen ze mee en halen ze hun cijfertjes van ons
                                      Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                                      Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                                      Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                                      Comment


                                      • Verkeersbelasting wordt niet afgeschaft, Melanie Schultz Van Haegen (Nederland) is tegen en zal niet nalaten naar de Europese rechter te stappen.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Rambler Bekijk Berichten
                                          Verkeersbelasting wordt niet afgeschaft, Melanie Schultz Van Haegen (Nederland) is tegen en zal niet nalaten naar de Europese rechter te stappen.
                                          heerlijk toch die nederlanders....

                                          volop door ons land razen en éénmaal in frankrijk met de glimlach de kredietkaart bovenhalen om de péage mee te betalen

                                          ze kunnen toch via Duitsland naar Frankrijk rijden en zo de tol ontwij.... ow nee wacht, Duitsland heeft ook een vignet vanaf 2017
                                          2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                                          Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X