Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
De Kilometerheffing
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk BerichtenOfwel serieuze boetes betalen.2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk BerichtenEn ik ben tegen want hoeveel zou je dan vragen Tomski?
5 Eurocent per km?
Wel dit betaal je al als je met een benzinewagen wilt rijden die meer dan 6 liter verbruikt want per liter betaal je al 61,91 eurocent accijnzen +21% BTW op dat bedrag (dus ongeveer 75 cent per liter alleen maar door accijnzen) + dan nog den BTW op het product e.a. kosten dat is nog ongeveer 10 cent BTW die erbij komt dus volgens mij betaal je nu wel al degelijk voor het gebruik/verbruik van je wagen of dacht je dat ze de accijnzen zouden afschaffen?
in mijn geval betaal ik met 2 eurocent al 3 keer mijn rijtaks2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk BerichtenEn het is zo simpel tegenwoordig...
iedereen verplicht jaarlijks naar de keuring, ook de firmawagenrijders
Daar noteren ze de kmstand.
1: Aan de hand van die kmstand kunnen ze je kmheffing bepalen zonder dat je met gps bakjes hoeft te gaan zeulen. (gekoppeld aan je carpass)
2: verplichte kmingave bij je tankkaart van het bedrijf waardoor ze dus je werkelijke CO2 uitstoot zien en het bijhorend VAA kunnen koppelen voor dat jaar. Met de geregistreerde kmstand op de keuring en hetgeen je ingeeft bij de tankbeurt kan misbruik snel vastgesteld zijn. Terugdraaien hoort daar dus al tot het verleden.
Voordeel: wie zuinig rijdt betaalt minder dan wie een sportievere stijl heeft en meer brandstof opstookt en CO2 uitstoot. Gedaan met die op papier superzuinige karretjes die in werkelijkheid het dubbele verstoken.
In deze informaticatijden, moet toch een eitje zijn om die systemen aan mekaar te koppelen.
Je baas heeft er ook geen voordeel bij om brandstof te gaan verbergen om je rijtaks en vaa laag te houden want dan kan hij de brandstof niet in kosten brengen.
VAA is voor velen niet van tel want voertuig is privaat aangekocht door hen...Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk BerichtenEn wat met je km's in buitenland want daar betaal je al om gebruik te mogen maken van het wegennet (Frankrijk/Zwitserland/Oostenrijk/... volgend jaar Duitsland erbij).
VAA is voor velen niet van tel want voertuig is privaat aangekocht door hen...
ik zou ze voor de keuze laten: kmregistratie (en alles betalen, ook buitenland) ofwel een gps locator als ze het exact willen en niet meebetalen voor de buitenlandse km
ik denk dat ik liever voor die paar duizend km buitenland bijdok en dat ze niet weten hoe snel ik rij.
VAA heb ik enkel erbij gehaald voor de firmawagenrijders hé2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichtenbuitenland moet ik nog es over nadenken
ik zou ze voor de keuze laten: kmregistratie (en alles betalen, ook buitenland) ofwel een gps locator als ze het exact willen en niet meebetalen voor de buitenlandse km
ik denk dat ik liever voor die paar duizend km buitenland bijdok en dat ze niet weten hoe snel ik rij.
VAA heb ik enkel erbij gehaald voor de firmawagenrijders hédus niet helemaal verwaarloosbaar...
Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk BerichtenEen reis naar het buitenland en een paar uitstapjes over de grens maken toch al snel een kwart van m'n km's uitdus niet helemaal verwaarloosbaar...
2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichtenik zou max 2 eurocent per km aanrekenen... met 5 eurocent staat het land in brand imho
in mijn geval betaal ik met 2 eurocent al 3 keer mijn rijtaksHier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk BerichtenJe betaalt nu zo'n € 250 dan zou jij € 750 betalen aan 2 cent per km dat is toch zo'n 37.500km die je dan per jaar moet rijden (was een diesel dan geen betere keuze?).
ik doe 30K per jaar en de benzine rijdt plezanter2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichtendan ga je je moeten laten gps-trackenik blijf dus tegen...
Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten250? nee, ik betaal 200 dacht ik..
ik doe 30K per jaar en de benzine rijdt plezanterHier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk BerichtenDan waren mijn cijfers niet correct maar dan nog... punt blijft dat het voor velen een platte belastingverhoging zal worden...
Maar als dat inhoudt dat ik dan wel een V8 voor het weekend kan rijden zonder 2000-3000 euro rijtaks te betalen voor die 2000km dak per paar mss mee doe: count me in2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk BerichtenHet is dan ook een platte belastingsverhoging, ook voor mij.
Maar als dat inhoudt dat ik dan wel een V8 voor het weekend kan rijden zonder 2000-3000 euro rijtaks te betalen voor die 2000km dak per paar mss mee doe: count me inHier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
heel zeker zullen ze zo iets uitdokteren.
electrische wagen 2ct/km
benzine wagen 3ct/km
diesel als vervuiler 4ct/km.
euronorm gekoppeld.
euro 6= x1
euro5 = x2
euro4 = x3
...
CO2 gekoppeld
0-50gr= x1
50-100gr= x2
100-150gr= x3
150-200gr= x4
...
daar sta je dan met je toffe camaro uit 2005 met een 6liter V8 die 400gr uitstoot.
3ct/km x 3(euronorm) x 8 (uistoot) of een leuke 72ct/km.
zelf met 1500km/jaar betaal je dan alweer 1000€ tax.
je zal kunnen kiezen, ofwel zo een lelijk hok dat superzuinig is, 0-100 met de kalender te meten en max 110km/h haalt waar je dan 20 000km kanrijden voor 500€ km heffing
of een leuke bak, 0-100 in 3s, top van 250km/h waar je dan 600km op een jaar kunt van genieten voor die 500€ tax ...
ziet er zowieso niet goed uit. ben ook vollop bezig 'iets' om te bouwen naar electrisch, en ik loop overal al vast. geen homologatie, verzekering doet moeilijk, als je een oldtimer aanpast is het geen oldtimer meer... regeltjes. als ik daarboven dan ook nog eens die km-heffing mag betalen....Last edited by andydv; 18/05/2016, 13:36.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichtenheel zeker zullen ze zo iets uitdokteren.
electrische wagen 2ct/km
benzine wagen 3ct/km
diesel als vervuiler 4ct/km.
euronorm gekoppeld.
euro 6= x1
euro5 = x2
euro4 = x3
...
CO2 gekoppeld
0-50gr= x1
50-100gr= x2
100-150gr= x3
150-200gr= x4
...
daar sta je dan met je toffe cadillac uit 2005 met een 7liter V8 die 400gr uitstoot.
3ct/km x 3(euronorm) x 8 (uistoot) of een leuke 72ct/km
Dat betekent dat ik met mijn relatief nieuwe en zeker zuinige Fiat 500, die als tweede wagen ongeveer 12.000km doet, aan 18 cent per km kom (Euro 5, 111gr Co², benzine). Dit geeft een belasting van 2160 Euro. Dan staat het land op zijn kop.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
ze gaan niet toelaten dat uwe zuinig euro 5 fiat met 12000km per jaar evenveel kost als mijn zuinige euro 0 auto die 12 000km aflegt.
als ze afkomen dat enkel euronorm telt en euro 0 aan 20ct/km rondrijd, dan is een oude 1985 mustang 5.0V8 even duur als een vw polo 1.0 naft uit 1985
die getallen waren fictief, maar ze zullen wel met zo een speciale formule afkomen.
zo dan, euro norm slechts al 1/10de laten meetallen. dan komt jij op 216€ en ik op 1344€ uit voor mijn oude diesel.
electrische wagen 2ct/km
benzine wagen 3ct/km
diesel als vervuiler 4ct/km.
euronorm gekoppeld.
euro 6= x0.1
euro5 = x0.2
euro4 = x0.3
...
CO2 gekoppeld
0-50gr= x1
50-100gr= x2
100-150gr= x3
150-200gr= x4Last edited by andydv; 18/05/2016, 13:45.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk BerichtenEen reis naar het buitenland en een paar uitstapjes over de grens maken toch al snel een kwart van m'n km's uitdus niet helemaal verwaarloosbaar...
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rambler Bekijk BerichtenVerkeersbelasting wordt niet afgeschaft, Melanie Schultz Van Haegen (Nederland) is tegen en zal niet nalaten naar de Europese rechter te stappen.
volop door ons land razen en éénmaal in frankrijk met de glimlach de kredietkaart bovenhalen om de péage mee te betalen
ze kunnen toch via Duitsland naar Frankrijk rijden en zo de tol ontwij.... ow nee wacht, Duitsland heeft ook een vignet vanaf 20172016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
Comment