Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Kilometerheffing

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Kben ook serieus voorstander op een deftige manier. Alleen zijn er inderdaad nog veel valkuilen met elk systeem. Men zou zich eens achter ÉÉN europees systeem moeten gooien.
    Maar dan blijft inderdaad de kans groot, dat door een hoop gelobby oudere wagens een pak duurder zullen uitvallen. (Dit is dan immer goed voor de autofabrikanten.) Terwijl zeker voor een laag aantal km's een oudere auto die op de weg blijft, toch echt wel beter zal zijn voor het milieu dan deze af te breken een nieuwe te bouwen en dan een klein beetje minder te verbruiken.

    In mijn ogen zou het een systeem moeten zijn waarbij er een vaste prijs is per km voor iedereen (bv. 0.01 euro/km), iedereen gebruikt namelijk het wegennet, wat voor auto het ook is. Iedereen, ook elektische wagens, moeten meebetalen.
    Daarnaast dan nog een extra premie/km voor het milieu, gelijkaardig aan hoe de verkeersbelasting nu berekend wordt. Al moet hier dan inderdaad, (zoals ik hierboven al zeg) niet op overdreven worden en mag de formule van mij apart best nog wat ingewikkelder worden.

    Comment


    • Laat ons allemaal de fiets nemen... Daar moet je toch al 30 jaar (?) geen vignet meer voor betalen..... Of wacht.. Gingen ze dat niet opnieuw invoeren voor elektrische fietsen ??
      previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
      current : BMW 330D F30

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
        Terwijl zeker voor een laag aantal km's een oudere auto die op de weg blijft, toch echt wel beter zal zijn voor het milieu dan deze af te breken een nieuwe te bouwen en dan een klein beetje minder te verbruiken.
        en hoeveel oude wagens zouden er echt elke dag veel km's maken? iemand die 20 000km rijd, doet dat echt niet met een oude wagen (tenzij je graag at random eens aan kant staat).
        probleem is dat ze met het huidige belastingssysteem de jonge wagens echt spotgoedkoop laten rondrijden. een euro 6 dikke bak kost nu minder dan een euro 4 oud mormel. en nu gaan ze hun geld terug halen.
        ze beloven dan ook dat electrische wagens, hybrides en voertuigen op aardgas tot 2020 belastingsvrij zijn, en dan voeren ze km heffing in.... wat ze ook zeggen of beloven, ze pakken ons geld toch af.
        er stromen miljarden naar de overheid, en toch worden de wegen met dat geld niet onderhouden
        ik denk dat velen hun auto gaan mogen laten staan, en dat is wat ze willen. lege wegen, geen files, en voor diegenen die toch rijden, die gaan de staatskas vullen

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
          en hoeveel oude wagens zouden er echt elke dag veel km's maken? iemand die 20 000km rijd, doet dat echt niet met een oude wagen (tenzij je graag at random eens aan kant staat).
          probleem is dat ze met het huidige belastingssysteem de jonge wagens echt spotgoedkoop laten rondrijden. een euro 6 dikke bak kost nu minder dan een euro 4 oud mormel. en nu gaan ze hun geld terug halen.
          ze beloven dan ook dat electrische wagens, hybrides en voertuigen op aardgas tot 2020 belastingsvrij zijn, en dan voeren ze km heffing in.... wat ze ook zeggen of beloven, ze pakken ons geld toch af.
          er stromen miljarden naar de overheid, en toch worden de wegen met dat geld niet onderhouden
          ik denk dat velen hun auto gaan mogen laten staan, en dat is wat ze willen. lege wegen, geen files, en voor diegenen die toch rijden, die gaan de staatskas vullen
          Weinig en dat is goed? Ik snap je punt niet met je eerste paragraaf?

          En natuurlijk is dat een probleem, het is een achterlijke regering met een gebrek aan realiteitszin en toekomstvisie. Of visie, uberhaupt. Natuurlijk mag men niet al die wagens belastingsvrij laten rondrijden en moet men meer in de wegen steken, die al jarenlang achterlopen qua onderhoud.

          Ik sta er volledig achter dat nieuwe wagens te weinig worden belast, en dan vooral degenen die er 50 000 km mee doen op een jaar. En dan toch maar 300 euro per jaar betalen aan verkeersbelasting. Dat is peanuts in verhouding tot het gebruik. Natuurlijk laat je dan het openbaar vervoer links liggen.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
            Ze gaan nooit toelaten dat de kerel met z'n i3 dezelfde prijs per kilometer zal betalen dan die met z'n mustang V8. Dat zie je al van ver komen.
            en ik zou het ook niet willen...

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
              Je gaat nog vet zijn met je M3 dankzij de permanente snelheidscontrole die zo een systeem zal toelaten.

              24/7 een systeem dat bijhoudt hoe snel je op een bepaalde weg rijdt.
              ik begin een bedrijfje met gps signaal blokkers...

              Comment


              • En hij die 50.000km doet heeft nog geen bijdrage geleverd door rond te rijden misschien? Hoeveel duizenden euro's aan accijnzen zijn dan wel al niet betaald? Hoeveel BTW is dan wel niet betaald? Een wagen brengt echt meer op voor de staat dan enkel de jaarlijkse verkeersbelasting hoor!
                Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                  En hij die 50.000km doet heeft nog geen bijdrage geleverd door rond te rijden misschien? Hoeveel duizenden euro's aan accijnzen zijn dan wel al niet betaald? Hoeveel BTW is dan wel niet betaald? Een wagen brengt echt meer op voor de staat dan enkel de jaarlijkse verkeersbelasting hoor!
                  Duidelijk niet genoeg. Het is heel simpel. De vervuiler betaalt. Daar moet de maatschappij steeds meer en meer naar toe. Belast mij maar wat meer op mijn wagens en wat minder op mijn loon.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                    Duidelijk niet genoeg. Het is heel simpel. De vervuiler betaalt. Daar moet de maatschappij steeds meer en meer naar toe. Belast mij maar wat meer op mijn wagens en wat minder op mijn loon.
                    Dat geloof je toch zelf niet
                    Uw vervoer 4 a 5 maal duurder, uw energie 2 maal en uw loon blijft hetzelfde

                    Comment


                    • Als je al de reacties leest is er maar één conclusie: km-heffing kan er niet komen. Gps tracking is een inbreuk op onze privacy. Als ze dit invoeren en den eerste den beste spant een proces aan, kunnen ze hun gps trackers in de vuilbak gooien. Daarnaast iedereen zo'n spel laten installeren is onbegonnen werk. Paa miljoen wagens in orde krijgen op zeer korte tijd: onbegonnen werk hier in Belgie. Systeem van keuring of dergerlijke, hoe moet je dan in godsnaam bewijzen dat je niet op een te betalen weg reed? Dus onbegonnen werk.

                      Resultaat van heel de denkoefening (nadat heel veel consultancybureaus er megaveel geld aan verdiend hebben): taxen gewoon omhoog of de criteria verstrengen, electr wagens op één of andere manier mee laten betalen, de accijnzen op brandstof verhogen en een wegenvignet.

                      andere landen zijn er lang achter, hier in belgie hebben de consultancybureaus er nog niet genoeg geld aan verdiend, dus gaan ze er nog een tijdje over lullen zodat ze nog een paar dikke facturen kunnen sturen naar hun bevriende ministers.

                      Comment


                      • Persoonlijk lijkt het mij wel wat. Maar dan natuurlijk wel binnen een serieuze discussie. Als we er gewoon vanuit gaat dat de regering achterlijk blijft doorbomen, dan moeten we hier geen discussie hebben. Dan moeten we gewoon samen op straat komen.

                        *Edit*: Op hierboven, km-heffing gaat zeker, ook zonder de privacy te schenden. Bv. aan de hand van km-stand bij de (toch verplichte) jaarlijkse keuring.

                        *Edit2*: Op de 50 000 km van hierboven :

                        Een auto die 10 000 km doet per jaar met 500 euro verkeersbelasting en uitgaande van 57 cent aan btw/accijns op diesel (schatting uitgaande van snel gevonden informatie).
                        En een andere auto die 50 000 km doet per jaar met 500 euro aan VB

                        0.0842 euro/km aan belastingen voor 10 000 euro
                        0.0442 euro/km aan belastingen voor 50 000 euro

                        Dus ja, dat is niet juist.
                        Last edited by Phate; 18/05/2016, 21:52.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
                          Als je al de reacties leest is er maar één conclusie: km-heffing kan er niet komen. Gps tracking is een inbreuk op onze privacy. Als ze dit invoeren en den eerste den beste spant een proces aan, kunnen ze hun gps trackers in de vuilbak gooien. Daarnaast iedereen zo'n spel laten installeren is onbegonnen werk. Paa miljoen wagens in orde krijgen op zeer korte tijd: onbegonnen werk hier in Belgie. Systeem van keuring of dergerlijke, hoe moet je dan in godsnaam bewijzen dat je niet op een te betalen weg reed? Dus onbegonnen werk.

                          Resultaat van heel de denkoefening (nadat heel veel consultancybureaus er megaveel geld aan verdiend hebben): taxen gewoon omhoog of de criteria verstrengen, electr wagens op één of andere manier mee laten betalen, de accijnzen op brandstof verhogen en een wegenvignet.

                          andere landen zijn er lang achter, hier in belgie hebben de consultancybureaus er nog niet genoeg geld aan verdiend, dus gaan ze er nog een tijdje over lullen zodat ze nog een paar dikke facturen kunnen sturen naar hun bevriende ministers.
                          hoe werkt 't met de vrachtwagens? is dat ook met GPS?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                            hoe werkt 't met de vrachtwagens? is dat ook met GPS?
                            Jep, valt al bij al nog mee van bedrag.
                            Vorige maand maar 100€
                            Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                            Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                            Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                              hoe werkt 't met de vrachtwagens? is dat ook met GPS?
                              Is idd ook met gps, maar dat is in de werksfeer. Daar is uw privacy beperkt. Uw werkgever mag uw wagen uitrusten met gps tracking, mits wkn ervan op de hoogte te brengen (en in principe dus in uw privé moeten kunnen uitschakelen). Dus overheid kan zoiets gemakkelijker verplichten omdat ze daar geen rekening dienen te houden met de privacy.

                              uw privé wagen is een totaal ander verhaal. Overheid heeft geen zaken mee waar ge rond rijdt. Dus km-heffing op basis van gps tracking zal er nooit doorkomen.

                              mbt keuring: zal,er ook niet komen, ze willen niet alle wegen gaan belasten, dus op welke manier gaan ze die km eruit halen?? Onmogelijk.

                              tis eigenlijk kinderspel, heel dat dossier, maar blijkbaar is het toch iets moeilijker voor de heren ministers.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
                                Is idd ook met gps, maar dat is in de werksfeer. Daar is uw privacy beperkt. Uw werkgever mag uw wagen uitrusten met gps tracking, mits wkn ervan op de hoogte te brengen (en in principe dus in uw privé moeten kunnen uitschakelen). Dus overheid kan zoiets gemakkelijker verplichten omdat ze daar geen rekening dienen te houden met de privacy.

                                uw privé wagen is een totaal ander verhaal. Overheid heeft geen zaken mee waar ge rond rijdt. Dus km-heffing op basis van gps tracking zal er nooit doorkomen.

                                mbt keuring: zal,er ook niet komen, ze willen niet alle wegen gaan belasten, dus op welke manier gaan ze die km eruit halen?? Onmogelijk.

                                tis eigenlijk kinderspel, heel dat dossier, maar blijkbaar is het toch iets moeilijker voor de heren ministers.
                                Op zich wel mogelijk met camera's op bepaalde trajecten. Het is inderdaad niet evident, zeker niet gemakkelijk. Maar onmogelijk zou ik het zeker niet noemen.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                                  Persoonlijk lijkt het mij wel wat. Maar dan natuurlijk wel binnen een serieuze discussie. Als we er gewoon vanuit gaat dat de regering achterlijk blijft doorbomen, dan moeten we hier geen discussie hebben. Dan moeten we gewoon samen op straat komen.

                                  *Edit*: Op hierboven, km-heffing gaat zeker, ook zonder de privacy te schenden. Bv. aan de hand van km-stand bij de (toch verplichte) jaarlijkse keuring.

                                  *Edit2*: Op de 50 000 km van hierboven :

                                  Een auto die 10 000 km doet per jaar met 500 euro verkeersbelasting en uitgaande van 57 cent aan btw/accijns op diesel (schatting uitgaande van snel gevonden informatie).
                                  En een andere auto die 50 000 km doet per jaar met 500 euro aan VB

                                  0.0842 euro/km aan belastingen voor 10 000 euro
                                  0.0442 euro/km aan belastingen voor 50 000 euro

                                  Dus ja, dat is niet juist.
                                  Op km teller : Dan is het bij mij heel gemakkelijk. Trek de kabel eruit en zie dat er 1000 - 2000 km bij op de km-teller is gekomen tegen de volgende jaarlijkse keuring.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                                    Op zich wel mogelijk met camera's op bepaalde trajecten. Het is inderdaad niet evident, zeker niet gemakkelijk. Maar onmogelijk zou ik het zeker niet noemen.
                                    Gaat belachelijk veel geld kosten om al die cameras te installeren en wat ga ja dan doen met de afritten en opritten? Ook volhangen met cameras? Zie maar naar de snelheidsteajecten, der is ook geen enkel traject langer dan 5km doordat we teveel op en afritten hebben. Is een traject dat ook onmiddellijk in de prullenmand terecht komt of we moeten heel veel op en afritten schrappen
                                    En dan nog fraude:-s ga mij dan direct een tweede set platen aanschaffen

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                                      Weinig en dat is goed? Ik snap je punt niet met je eerste paragraaf?
                                      ze willen die oude wagens zwaar belasten zodat ze verdwijnen, maar als je kijkt naar de hoeveelheid oude wagens die nu nog daily gebruikt worden, die zijn een fractie van het totale wagenpark.
                                      en het grote deel zijn dan nog bommas en bompas die er 100km per jaar mee bollen.

                                      ge zijt dan beter dat ge op de keuring de gereden km's van het vorige jaar neemt, en daarop belast. dan betaald de vervuiler ook.
                                      en voor buitenlanders een vignet. gebeurt in onze buurlanden ook. goedkoopste om in te voeren en makkelijkste om te controlleren.

                                      zo een gps bakjes kunt ge niet allemaal controlleren, en ze gaan meer kosten dan ze opbrengen.

                                      t is trouwens al genoeg belast.
                                      -uwe werkgever betaald al een groot deel belastingen voor u.
                                      -gij krijgt dan uw brutoloon en daar gaan nog eens belastingen vanaf
                                      met u loon betaald ge:
                                      -wegenbelasting + BTW op die wegenbelasting.
                                      -BTW op uw verzekeringspremie (hoe meer ge rijd, hoe hoger de premie meestal ook is, en hierbij dan ook de BTW).
                                      -elke liter brandstof is al een groot deel accijnzen (en ge verspeeld liters in de file.

                                      en nu gaan ze ons nog eens laten betalen per km dat ge rijd.
                                      betalen we al niet genoeg???

                                      van de 100€ dat de baas voor u betaald, gaat ge misschien effectief 10€ gespendeerd hebben aan het nuttige, en 90€ is via 5-6 kanalen naar de overheid gestroomt

                                      Comment


                                      • Ik denk dat er een hoop niet weten welke info van uw navi bij elke update en onderhoud doorgestuurd worden naar de constructeur.

                                        Wet op privacy my ass.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                          Ik denk dat er een hoop niet weten welke info van uw navi bij elke update en onderhoud doorgestuurd worden naar de constructeur.

                                          Wet op privacy my ass.
                                          dat ondernemingen de wet op de privacy regelmatig schenden is algemeen geweten, zie facebook, google ,...
                                          Maar als de overheid deze wet zou overtreden, wilt dat eigenlijk zeggen dat niemand nog de wet moet respecteren. Dus bij de overheid ligt dat altijd wel iets gevoeliger. Maar idd wat is tegenwoordig privacy

                                          Comment

                                          Working...
                                          X