Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Kilometerheffing

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
    Duidelijk niet genoeg. Het is heel simpel. De vervuiler betaalt. Daar moet de maatschappij steeds meer en meer naar toe. Belast mij maar wat meer op mijn wagens en wat minder op mijn loon.
    Laten we eens over echte vervuiling spreken.

De internationale zeescheepvaart levert een extreem hoge bijdrage aan de wereldwijde luchtvervuiling. Zondag gaat over deze belangwekkende materie de documentaire Sea Blind in de Rotterdamse haven in première.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten

http://www.ravage-webzine.nl/2016/01...t-blinde-vlek/
      En het beste is dat Rotterdam een anti oud auto beleid voert
      Polo 6n 1.4

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten

http://www.ravage-webzine.nl/2016/01...t-blinde-vlek/
        Einde maart 2014 is er al een grote meeting over geweest in Houten NL. Toen waren er al plannen om de toekomstige scheepsmotoren te laten werken op CNG.
        Weet niet wat er toen uit de bus is gekomen maar zij (niet allemaal) kwamen net al van een aanpassing van hun scheepsmotoren van heavy fuel naar fuel en heeft hen toen enkele miljoenen euro's gekost.
        Ik veronderstel dat ze het probleem dus wat op de lange baan hebben geschoven gezien de moeilijke tijden.
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Hier een print screen van de tarieven voor vrachtwagens. Ingedeeld volgens euro norm en gewicht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
            Als je al de reacties leest is er maar één conclusie: km-heffing kan er niet komen. Gps tracking is een inbreuk op onze privacy. Als ze dit invoeren en den eerste den beste spant een proces aan, kunnen ze hun gps trackers in de vuilbak gooien. Daarnaast iedereen zo'n spel laten installeren is onbegonnen werk. Paa miljoen wagens in orde krijgen op zeer korte tijd: onbegonnen werk hier in Belgie. Systeem van keuring of dergerlijke, hoe moet je dan in godsnaam bewijzen dat je niet op een te betalen weg reed? Dus onbegonnen werk.

Resultaat van heel de denkoefening (nadat heel veel consultancybureaus er megaveel geld aan verdiend hebben): taxen gewoon omhoog of de criteria verstrengen, electr wagens op één of andere manier mee laten betalen, de accijnzen op brandstof verhogen en een wegenvignet.

andere landen zijn er lang achter, hier in belgie hebben de consultancybureaus er nog niet genoeg geld aan verdiend, dus gaan ze er nog een tijdje over lullen zodat ze nog een paar dikke facturen kunnen sturen naar hun bevriende ministers.
            Lol. Als Vlaanderen z'n plannen met trajectcontrole verder uitvoert, kunnen ze op grote stukken snelweg nummerplaten tracken. Als je momenteel groot-Mechelen binnenrijdt, staan er overal camera's die uw nummerplaten registreren. En dat is wettelijk in orde. Nu ga jij beweren dat gps-tracking wettelijk niet mogelijk is? Think again.

Comment

• Kilometerheffing levert 2,4 miljoen per werkdag op http://s.hln.be/2708374
              Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
              Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
              Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

• Belastingen belastingen belastingen elle dag verzonnen ze wat anders en nooit klopt de kas met eender wie aan de macht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                  Kilometerheffing levert 2,4 miljoen per werkdag op http://s.hln.be/2708374
                  Ja dat ze dan 100% mogen aftrekken en de rest doorrekenen aan de consument.

Hoeveel is echte opbrengst na fiscale aftrek vennootschapsbelasting?

Comment

• Vanuit technologisch en gebruiker-standpunt bekeken zijn al die verschillende GPS systemen omslachtig en kortzichtig.
                    Wat als ieder land een verschillend systeem invoert.
                    Als we verkeersstromen beter willen sturen, maar ook daar iedereen zijn gang laat gaan.
                    Als we de snelheid permanent willen controleren, niet overal, maar op sommige regio's binnen Europa.
                    Als we een alarmsysteem met track/trace willen integreren.
                    ...
                    En zo zijn er nog veel GPS-gerelateerde systemen te bedenken die eigenlijk allemaal geïntegreerd kunnen worden.
                    Terwijl er in een parallelle wereld een digitale revolutie aan de gang is, is 't onnozel om al die dingen nog afzonderlijk in de praktijk te brengen,
                    Bekijk de auto als een smartphone, waarop je apps kan installeren... eens dat bestaat kan dat alle andere ouderwetse systemen vervangen en dat is de toekomst.
                    Probeer vanuit Europa daar alvast de krijtlijnen voor te bepalen en bekijk dit op de lange termijn.

Voor de korte termijn laat je beter de buitenlanders een vignet kopen, of regel het op Europees niveau, alle andere tussentijdse oplossingen is geldverkwisting wetende wat de toekomst ons zal brengen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                      En het is zo simpel tegenwoordig...

iedereen verplicht jaarlijks naar de keuring, ook de firmawagenrijders
                      Daar noteren ze de kmstand.

1: Aan de hand van die kmstand kunnen ze je kmheffing bepalen zonder dat je met gps bakjes hoeft te gaan zeulen. (gekoppeld aan je carpass)

2: verplichte kmingave bij je tankkaart van het bedrijf waardoor ze dus je werkelijke CO2 uitstoot zien en het bijhorend VAA kunnen koppelen voor dat jaar. Met de geregistreerde kmstand op de keuring en hetgeen je ingeeft bij de tankbeurt kan misbruik snel vastgesteld zijn. Terugdraaien hoort daar dus al tot het verleden.
                      Voordeel: wie zuinig rijdt betaalt minder dan wie een sportievere stijl heeft en meer brandstof opstookt en CO2 uitstoot. Gedaan met die op papier superzuinige karretjes die in werkelijkheid het dubbele verstoken.

In deze informaticatijden, moet toch een eitje zijn om die systemen aan mekaar te koppelen.

Je baas heeft er ook geen voordeel bij om brandstof te gaan verbergen om je rijtaks en vaa laag te houden want dan kan hij de brandstof niet in kosten brengen.
                      Jij dief!
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                        Jij dief!
                        Maar zo ni

ik zou het geld investeren in goeie wegen!
                        2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• dan gaan ze de keuring serieus mogen uitbreiden, het is van tijd nu al 1.5-2uur wachten. Wat gaat dat zijn als ook jonge wagens moeten aanschuiven

Comment

Maar zo ni

ik zou het geld investeren in goeie wegen!
                            Denk niet dat je mee bent.
                            Dat idee heb ik hier jaren geleden al eens geopperd. Toen nog veel tegenwind gehad van mijn challenger "Wooter".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                              Denk niet dat je mee bent.
                              Dat idee heb ik hier jaren geleden al eens geopperd. Toen nog veel tegenwind gehad van mijn challenger "Wooter".
                              je haalt er ook weer ene boven

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                dan gaan ze de keuring serieus mogen uitbreiden, het is van tijd nu al 1.5-2uur wachten. Wat gaat dat zijn als ook jonge wagens moeten aanschuiven
                                Lol met 2 wagens op 1 dag geweest, half uurke kwijt...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                                  Lol met 2 wagens op 1 dag geweest, half uurke kwijt...
                                  van tijd...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                    van tijd...
                                    Wie gaat er nu nog zonder afspraak (niet op u bedoelt he).

Comment

• ik neem ook telkens een afspraak, binnen en buiten op minder dan een half u

Comment

ik neem ook telkens een afspraak, binnen en buiten op minder dan een half u
                                        Inderdaad. Meestal zelf maar 15-20 min.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                                          Wie gaat er nu nog zonder afspraak (niet op u bedoelt he).
                                          Ik al niet, maar mensen met wagens van de firma die tijdens de uren moeten en niet op voorhand weten wanneer kunnen die niet anders.
                                          En de mensen die niet eens weten dat het kan, zo zijn er nog velen.

Nu ik zou met een Duits systeem werken, keuring per gemeente. Garages die de keuring doen. Probleem van wachten opgelost en dat kan snel gaan.

Comment

Working...
                                          X