Mededeling

Collapse
No announcement yet.

geldigheid blauwe zone .

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• geldigheid blauwe zone .

Wetgeving zegt een begin zone- en eindzone bord is verplicht om de blauwe zone geldig te verkrijgen.

Eindzone bord ontbreekt .
    a) Heft dit de blauwe zone totaal op.
    b) Als Ik foto matrieel vraag bij de parkeerdienst om aan te tonen
    of er daar één bord staat reageert men er niet op .
    c) signalisatie niet éénduidig moet toch voorkomen Schepencollege
    d) als het bord zomaar teruggeplaatst wordt is dit dan Fraude

een zone gedefinieerd door het verkeersreglement is pas geldig als op ELKE toegangsweg een verkeersbord het begin van de zone aanduid en op ELKE uitgangsweg het einde van de zone wordt aangeduid

dus als er ergens 1 bord ontbreekt vervalt heel de zone

Ik ben zelf zo al een verkeersboete voor niet betalend te parkeren kunnen laten vallen (bord stond omgedraaid en was dus niet zichtbaar of leesbaar voor wie de zone inreed). Ik had de fout van de borden duidelijk gezien en heb bewust niet betalend geparkeerd. Bij terugkomst stak er een retributie onder de ruitenwisser. Naar het bijhorende adres een brief gestuurd met daarin de desbetreffende artikels in de wetgeving. Na 14 dagen bericht gehad dat ik de boete niet moest betalen. Het bord hebben ze trouwens iets daarna terug goed gezet.
    Als de wetgever iets wil afdwingen via regels en wetten, moet de wetgever maar zien dat alles in orde is om dit te kunnen afdwingen. Dus als je kan aantonen dat zij in de fout zijn en jij daardoor verkeerdelijk een boete hebt gekregen: zeker protest aantekenen.
    www.peugeotforum.be

Comment

En bvb hier in Zaventem, bij het binnenrijden van zaventem staat er een bord van blauwe zone, blijkbaar telt dat voor heeel de gemeente. Staat ook wel aan elke straat die naar zaventem leidt een bord en bij het buitenrijden ook maar is dat wel rechtsgeldig? Ik wist het ook niet en toen ik bij de dokter zat vroeg hij of ik mijn schijf had gelegd maarja ik had daar in et straat geen bord tegen gekomen.

Ik weet wel dat dat per zones is maar als ge zaventem binnerijdt staat dat bord aan een baan wat vaak bussen/vrachtwagens staan en het onmogelijk is dat bord te zien.
      2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Op 31 Jan. 2014 reeds voor de rechtbank gekozen ; nu valt men euro waarom de zaak werd uitgesteld tot 24. April 2014 .
        Foto matriaal zelf genomen ; nu ben Ik tevens in bezit van e-mail van onze Schepen van mobiliteit dat het bord wel degelijk ontbreekt .
        Op 3 Februari ontvangen.
        18.01.2012 was de bekeuring - we zijn 2 jaar verder : en nog steeds beweerd NV Parkeren dat ze rechtmatig handelen .

Want als Ik neerschrijf iedere parkeerretributie is ongeldig in de uwe zone geeft dit wel tot gevolg dat iedere uitgeschreven retributie ongeldig is .
        als je weet dat de Stadkas per jaar 900.000 euro ophaalt is dit geen klein bedrag

Comment

de wet is nochtans zeer duidelijk op dat gebied: als de zone niet goed staat aangeduid (verkeerd geplaatst bord, missend bord, onleesbaar bord,...) is de zone niet geldig.
          Maar dan hebt ge natuurlijk nog de rechtbank: gij zijt de zone binnengereden en de straat waar gij die binnenreed staat alles netjes aangeduid. Hoewel ge wettelijk gelijk hebt, weet ik niet of de rechter u gaat volgen als ge gaat aanhalen dat de zone niet geldig is omdat in een andere straat die ook als toegang geldt, de zone niet stond aangekondigd.
          In mijn geval stond ik in de straat waar de zone niet juist stond aangeduid, dus daar is geen discussie mogelijk. Naar andere gevallen toe, geen idee hoe de rechtbank daarover denkt.

mijn brief aan de desbetreffende schepen:

Geachte,

Betreffende parkeerbiljet xxxxxxxxxx dien ik het volgende bezwaarschrift in.

Bij het inrijden van de Frans Massysstraat werd ik geconfronteerd met een onduidelijke verkeerssituatie. Het zonaal verkeersbord welke het gebruik van de betalend parkeren aanduid in deze straat is niet correct aangegeven. Aan de rechterzijde van de straat staat het begin van deze zone, aan de linkerkant het einde van deze zone. Maw ik reed een zone in waar deze zowel het begin als het einde van werd aangekondigd.
          Mijn wagen stond dan ook aan de zijde waar het einde van de zone van kracht was.

Indien u als wetgevende macht een bepaald parkeerbeleid wenst te voeren, dient u er zich van te vergewissen dat de betreffende verkeersborden correct worden aangebracht.
          Artikel 5 in de verkeerswet is hierover heel duidelijk:

De weggebruikers moeten de verkeerslichten, verkeersborden en wegmarkeringen in acht nemen wanneer deze regelmatig zijn naar de vorm, voldoende zichtbaar zijn en overeenkomstig de voorschriften van dit reglement zijn aangebracht.

Een zonaal verkeersbord kan dus ook enkel maar geldig zijn als het wordt aangebracht op alle invalswegen betreffende de zone, maar ook als op alle uitvalswegen het einde-zonaal verkeersbord wordt aangebracht. Wat dus hier duidelijk niet het geval was.

Vermits het voor mij volstrekt onduidelijk was welke regeling van toepassing was, heb ik conform het vorige zonaal verkeersbord, namelijk gebruik van blauwe parkeerschijf noodzakelijk uitgezonderd bewonerskaart, gehandeld. Ik heb dan ook mijn blauwe parkeerschijf op de juiste manier zichtbaar aangebracht met de juist ingestelde tijd.

Ik zie me dan ook niet genoodzaakt om in te gaan op uw eis tot betaling van 25€.

Met vriendelijke groeten
          www.peugeotforum.be

Comment

Working...
          X