Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nummerplaat ontvangen al rijden?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• nummerplaat ontvangen al rijden?

Beste,

onlangs een 2de hands voertuig gekocht. Is ingeschreven via de verzekering en vandaag de nummerplaat ontvangen.

mag ik deze er op vijzen en al rondrijden of moet is eerst wachten op de (normaal gezien noodzakdlijke) papieren van de verzekering?

groeten
    jeroen

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroom Bekijk Berichten
    Beste,

onlangs een 2de hands voertuig gekocht. Is ingeschreven via de verzekering en vandaag de nummerplaat ontvangen.

mag ik deze er op vijzen en al rondrijden of moet is eerst wachten op de (normaal gezien noodzakdlijke) papieren van de verzekering?

groeten
    jeroen
    Heb je een voorlopige verzekering ? Zoja rijden maar, heb je geen verzekeringsbewijs even langsgaan, duurt 10 minuten.
    Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
    Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
    Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Normaal gezien is de verzekering in orde (platen zijn ook door hen aangevraagd).
      Het groene papierke is er nog niet, dus hier kan ik best op wachten?
      Nogal raar dat de verzekering wel vandaag in zou gaan maar ik nog ni mag rijdennomdat ik da papierke ni heb.

Comment

Bij mijn verzekeraar krijg ik altijd al een voorlopig groen papierke mee dat drie maanden geldig is (op chassis nummer) om in tussentijd te gebruiken als je op je inschrijving en of definitieve groene papierke aan 't wachten zijt.

Comment

Dan zal ik moeten wachten denk ik .
          Alles is zonder rechtstreeks contact gegaan. Formulieren bij hen in brievenbus gestoken en telefoontjes gedaan. Daarna hebben zij de inschrijving geregeld en vandaag nummerplaat aangekomen. Dus een voorlopig groen papierke is niet gegeven.

Comment

In principe ben je wel in orde, maar als ze je tegenhouden heb je weer een hoop gezeik.

Comment

Als je een nieuwe europese nummerplaat aanvraagt (via je makelaar/verzekeringsmaatschappij) wordt deze thuis/of op ander naar keuze aangeduid adres afgeleverd door B-Post en kost 30€.

Deze is dan netjes verpakt in een kartonnen doosje MET inbegrip van je inschrijvingsbewijs in 2 luiken, waarvan 1 te bewaren in de auto en de andere in een "kluis".

Normaliter levert je makelaar / verzekeringsmaatscheppij je een voor voorlopige groene kaart af voor een maximale geldigheidsduur van maximaal 2 maanden.

What's the problem?

Comment

De (tijdelijke) groene kaart is er dus nog niet en zal dan vermoedelijk ook pas begin volgende week aankomen. Toch niet rijden dit weekend dus?

Comment

Gewoon rijden ..............je kan hoogstens een waarschuwing krijgen om dat papier te komen tonen op "den buro" ...

en wie zegt dat je dat toevallig niet bent kwijtgespeeld ? ( het kan ook thuis liggen en je bent het "vergeten" , dan moet je het ook komen tonen in de komende dagen..... )

Als je alle andere papieren van de wagen kan tonen vermoed ik dat ze zeker niet moeilijk gaan doen ALS ze je mochten tegenhouden.

Comment

Als je niet direct kan bewijzen dat je verzekerd bent dan kunnen ze je auto in beslag nemen en de kans is groot dat ze dat doen. Zomaar gaan rijden zonder geldig verzekeringsbewijs zou ik dus niet zomaar doen.

Je hebt een verzekering bij een directe verzekeraar zeker? Zo'n verzekeraar waarnaar je enkel kunt bellen of mailen? Dat is een groot nadeel ten opzichte van een makelaar.

Comment

verzekering die trager is dan DIV ? dringend een andere zoeken !

Comment

je kan ook geen nieuwe nr plaat krijgen zonder verzekering. dus als ze je tegenhouden en je inschrijvingsbewijs is 1dag oud, gaan ze echt niet moeilijk doen.

in een lang verleden ben ik ook tegengehouden zo na een maand. had geen geldige verzekering bij, t was een zaterdagavond na 23h en men vriendin zat erbij. ik had een voorlopig rijbewijs... de meeste weten al hoe laat het is dan.
                        auto had ik net een maand, papieren waren in orde behalve geen verzekering (ik had de hele bundel van de verzekering gewoon thuis gelegd en wist niet dat er een groen papierke in de auto moest). mocht uiteindelijk gewoon verder rijden en moest na 3dagen bij de lokale politie gaan tonen dat ik een geldige verzekering had. had ik daar niet geweest binnen 3dagen, werd dat gewoon overgemaakt aan het parket en hadden ze me nog wel kunnen vinden hoor. als je dan wel gaat tonen wordt alles geklasseerd.

wettelijk gezien moet je het bijhebben, als ze je al tegenhouden kan je gewoon zeggen dat het nog niet aangekomen was met de post, maar alles wel in orde is.

LOL@stef69.

ik heb al eens gehad dat mijn hond de post vóór mij had open gedaan en men verzekeringspapieren had versnipperd. mailtje naar verzekering en had de dag erna al een nieuw in de brievenbus. ge hebt er die nog iets doen voor hun klanten, en ge hebt er waar de klant een nummertje is

Comment

@fcapri, heb ik nu goed gelezen dat jij ook een Jap hebt om mee te rijden? of een alter-ego op een ander forum?

Comment

neee. heb vroeger enkel een honda camino en 2 honda motos gehad, maar geen autos

Comment

Working...
                            X