Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nog maar 4 op de 10 kandidaten slagen voor nieuw rijexamen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door M3'er Bekijk Berichten
    zo gemakkelijk vind ik dat nu ook niet hoor, die theorie al die verschillende rijgebewijzen, M.B.T. of M.T.M....
    Vragen uit die categorie zijn niet zooo talrijk op het examen hé. Uiteindelijk mag je negen fouten maken op de 50 vragen. Als je dan weet dat het overgrote deel met voorangsregels en snelheidslimieten te maken heeft.

Let wel: ik spreek uit de ervaring op mijn examen. Het zou kunnen dat het niet altijd en overal hetzelfde is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Misschien is niet iedereen zo mega-intellectueel als mijnheer glennvc?
      Ik ben ook geen "mega-intelectueel", maar ik deel glennvc zijn mening wel!!
      En om het even over mezelf te hebben, toen ik mijn theorie moest gaan doen voor het rijbewijs A3 (brommer) heb ik dat boekje even vluchtig doorbladert, heb er echt geen 20 minuten ingekeken. En ik had op de toen nog 40 vragen 4 kleine foutjes.
      Bij de theorie voor het B rijbewijs heb die ik die boek niet een bekeken en had ik op de 40 vragen maar 2 kleine foutjes, 't is dus echt niet moeilijk dat theorie examen!!!!!!
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk Berichten
        Vragen uit die categorie zijn niet zooo talrijk op het examen hé. Uiteindelijk mag je negen fouten maken op de 50 vragen. Als je dan weet dat het overgrote deel met voorangsregels en snelheidslimieten te maken heeft.

Let wel: ik spreek uit de ervaring op mijn examen. Het zou kunnen dat het niet altijd en overal hetzelfde is.
        ik dacht max. 8 fouten?
        2015 BMW F11 520dA
        1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

Minstens 41 op 50

Ik vond mijn theorie-examen ook poepsimpel. Maar er zijn nu éénmaal mensen die niet logisch kunnen denken...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
            Minstens 41 op 50

Ik vond mijn theorie-examen ook poepsimpel. Maar er zijn nu éénmaal mensen die niet logisch kunnen denken...
            ah ja. tuurlijk.

het examen bestaat niet alleen uit voorrangsregeltjes hé. (en die kan ik wel).

"theorie" => dat moet men leren...
            2015 BMW F11 520dA
            1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M3'er Bekijk Berichten
              ah ja. tuurlijk.

het examen bestaat niet alleen uit voorrangsregeltjes hé. (en die kan ik wel).

"theorie" => dat moet men leren...
              Die cijfertjes van alcoholpercentage's en weet ik wat allemaal natuurlijk wel.
              Maar voor de rest zit dat vrij logisch in elkaar

Comment

Theorie vond ik eerlijk gezegd ook wel simpel met een beetje logisch denken.
                En er zijn ondertussen ook wel verhaaltjes genoeg die bevestigen dat rijscholen geldklopperij is. Zo is er iemand van mijn klas die leerde rijden met zijn ma gewoon gebuisd omdat hij te traag reed. Dus hij reed 80 op een baan van 90 .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk Berichten
                  Ik heb niet beweerd dat ik intellectueel ben. En ik ben dat ook niet maar ik ben ervan overtuigd dat iedereen die zich daar eens deftig aanzet van de eerste keer geslaagd is. En dat "deftig bestuderen" kan al eens variëren ja.

Ofwel had ik héél veel geluk met mijn examen want veel vragen buiten wat voorangsregels en snelheidslimieten heb ik niet gehad.

Ik ken verschillende mensen met verschillende verstandelijke vermogens die er van de eerste keer door waren maar ik ken er ook die dat boek zo eens dromend doorbladeren en dan verschieten ze dat ze er niet door zijn.

De eerlijkheid gebiedt me wel te zeggen dat ik ook helemaal niet zeker was toen ik aan dat examen begon en - hoe stom dat ook moge wezen - mijn hart klopte in mijn keel.

Het kwam misschien wat arrogant over maar dat was niet de bedoeling. Ik heb ook niet graag dat ze zoiets in mijn mond leggen. Maar hey, even goede vrienden hoor.
                  Geen probleem hoor, maar niet iedereen heeft evenveel inzicht en evenveel verstandelijke vermogens als de gemiddelde medemens hé. Je moet dat wat ruimer bekijken, we lopen niet alleen rond op de wereld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                    Ik ben ook geen "mega-intelectueel", maar ik deel glennvc zijn mening wel!!
                    En om het even over mezelf te hebben, toen ik mijn theorie moest gaan doen voor het rijbewijs A3 (brommer) heb ik dat boekje even vluchtig doorbladert, heb er echt geen 20 minuten ingekeken. En ik had op de toen nog 40 vragen 4 kleine foutjes.
                    Bij de theorie voor het B rijbewijs heb die ik die boek niet een bekeken en had ik op de 40 vragen maar 2 kleine foutjes, 't is dus echt niet moeilijk dat theorie examen!!!!!!
                    Voor u net hetzelfde.
                    Misschien is niet iedereen zo mega-intellectueel als mijnheer knight-rider?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VaNdIe Bekijk Berichten
                      En er zijn ondertussen ook wel verhaaltjes genoeg die bevestigen dat rijscholen geldklopperij is. Zo is er iemand van mijn klas die leerde rijden met zijn ma gewoon gebuisd omdat hij te traag reed. Dus hij reed 80 op een baan van 90 .
                      Dat is één van de redenen waarvoor ik ook gebuisd ben geweest.
                      Andere redenen:
                      Ik vertraagde volgens de examinator niet om indien nodig voran van rechts te geven (terwijl ik dat wel deed)
                      Ik keek niet genoeg over mijn schouder bij het afslaan (terwijl ik dit altijd deed, en nog steeds doe)
                      Nog een opmerking, dat ik eenen traktor had moeten voorbijsteken terwijl d'r een auto vanuit de andere richting kwam
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Ze hebben mij bij de rijschool altijd geleerd om, indien mogelijk, de aangegeven snelheid ook te rijden. Kan dus wel kloppen van dat te traag rijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mercedesrulzz Bekijk Berichten
                          Ze hebben mij bij de rijschool altijd geleerd om, indien mogelijk, de aangegeven snelheid ook te rijden. Kan dus wel kloppen van dat te traag rijden.
                          Ik reed vorig jaar bij m'n moto-examen 30 km/h in de bebouwde kom, ik had het bord 'einde zone 30' niet opgemerkt, via de intercom heeft de examinator mij opgemerkt dat 'k sneller mocht rijden.

Ik kreeg van de examinator achteraf te horen dat ik té defensief reed, maar ik was wel geslaagd. Beter te traag dan te snel, had ik bijvoorbeeld 50 gereden in een zone 30, dan was 'k geflest geweest.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                            Ik reed vorig jaar bij m'n moto-examen 30 km/h in de bebouwde kom, ik had het bord 'einde zone 30' niet opgemerkt, via de intercom heeft de examinator mij opgemerkt dat 'k sneller mocht rijden.

Ik kreeg van de examinator achteraf te horen dat ik té defensief reed, maar ik was wel geslaagd. Beter te traag dan te snel, had ik bijvoorbeeld 50 gereden in een zone 30, dan was 'k geflest geweest.

Ja ze zeiden me ook wel dat ik niet over de toegelaten snelheid moest maar je ook niet te traag mag rijden.

Comment

Ja ze zeiden me ook wel dat ik niet over de toegelaten snelheid moest maar je ook niet te traag mag rijden.
                              Tsja, 'k weet het niet...
                              30 rijden in de bebouwde kom is wettelijk toegelaten, 70 niet. Beter te traag dan te snel denk ik dan zo. 't Bewijs is mijn examen.

Comment

De omstandigheden op dat moment weet ik wel niet. Maar hij kon er niet mee lachen.

Dan was er nog één in me klas die wle vier keer heeft mogen teruggaan. De eerste keer was omdat hij niet tijdig kon remmen toen er iemand overliep. (uitgeweken) De tweede keer omdat hij vijf cm te ver van de stoeprand stond. De derde keer omdat hij volgens de instructeur te veel met één hand reed en dan de vierde keer was hij erdoor.

Comment

De omstandigheden op dat moment weet ik wel niet. Maar hij kon er niet mee lachen.

Dan was er nog één in me klas die wle vier keer heeft mogen teruggaan. De eerste keer was omdat hij niet tijdig kon remmen toen er iemand overliep. (uitgeweken) De tweede keer omdat hij vijf cm te ver van de stoeprand stond. De derde keer omdat hij volgens de instructeur te veel met één hand reed en dan de vierde keer was hij erdoor.

Factor geluk speelt natuurlijk ook, ikzelf had eigenlijk een bejaarde niet overgelaten (dubiues maar ja) een kind niet gezien en te dicht tegen een camionette gereden maar was er toch door

Comment

De eerste keer was ik gebuisd omdat ik op een rondpunt met 2 rijvakken een madam gehinderd had die op het binnenste vak reed en het rondpunt wou verlaten.
                                    Dat die madam nog nooit van een richtingsaanwijzer gehoord had, deed blijkbaar niks te zake. Ik was dus gebuisd omdat iemand anders in de fout ging.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sledge Bekijk Berichten
                                      De eerste keer was ik gebuisd omdat ik op een rondpunt met 2 rijvakken een madam gehinderd had die op het binnenste vak reed en het rondpunt wou verlaten.
                                      Dat die madam nog nooit van een richtingsaanwijzer gehoord had, deed blijkbaar niks te zake. Ik was dus gebuisd omdat iemand anders in de fout ging.
                                      Tja Sledge, dat kan gebeuren, nietwaar?
                                      Toen ik mijn examen aflegde werd ik uitgescholden omdat ik remde terwijl ik voorrang had. Iemand coupeerde me af terwijl die van een parking kwam gereden.

Toen ik niet meteen van baanvak veranderde (daar reed iemand anders te dichtbij), gebeurde dat opnieuw.

Ik heb me verdedigd en heb mijn rijbewijs toch gehaald die dag.
                                      Mijn 'papierke' werd me letterlijk in de hand geduwd. Er werd mij uitdrukkelijk verzocht meteen het kantoor te verlaten. Ik had meneer blijkbaar niet mogen tegenspreken...
                                      Mijn eigen leraar, die eveneens in het voertuig zat, zei me nadien dat ik 100% gelijk had gehad en een goed examen had afgelegd... maar op de verkeerde persoon was gevallen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door karin Bekijk Berichten
                                        Tja Sledge, dat kan gebeuren, nietwaar?
                                        Toen ik mijn examen aflegde werd ik uitgescholden omdat ik remde terwijl ik voorrang had. Iemand coupeerde me af terwijl die van een parking kwam gereden.

Toen ik niet meteen van baanvak veranderde (daar reed iemand anders te dichtbij), gebeurde dat opnieuw.

Ik heb me verdedigd en heb mijn rijbewijs toch gehaald die dag.
                                        Mijn 'papierke' werd me letterlijk in de hand geduwd. Er werd mij uitdrukkelijk verzocht meteen het kantoor te verlaten. Ik had meneer blijkbaar niet mogen tegenspreken...
                                        Mijn eigen leraar, die eveneens in het voertuig zat, zei me nadien dat ik 100% gelijk had gehad en een goed examen had afgelegd... maar op de verkeerde persoon was gevallen.
                                        toevallig examencentrum in Sint-Niklaas?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door karin Bekijk Berichten
                                          maar op de verkeerde persoon was gevallen.
                                          Bestaan er dan "juiste" om op te vallen?
                                          familie, vrienden en kennissen spreken zelden met lof over een examinator, heb ik gemerkt

Comment

Working...
                                          X