Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nog maar 4 op de 10 kandidaten slagen voor nieuw rijexamen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

voor mij mag het rijexamen nog moeilijker gemaakt worden
    ( een half uur bij dag / nacht / droog / nat )
    Zodat ze eens van alles meegemaakt hebben en kunnen aantonen dat
    ze in alle omstandigheden "stressbestendig" zijn.

want het documentje dat je toegestopt krijgt
    is van toepassing voor de rest van je leven

Comment

Heb het ook gezien gisteren.

Vond den uitleg van die minister van mobiliteit maar zwak

tis ook een goei geldklopperij heel dat rijexmaan hoor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
        Wat ik mij afvraag...

De maneuvers doen ze nu blijkbaar gewoon in het verkeer en niet meer tussen de paaltjes. Dat wist ik dus niet. Hoe doen ze dan het achteruitrijden tussen de paaltjes van vroeger? En wat als er een paljas bij het inparkeren niet tegen het paaltje van vroeger maar tegen iemands auto aanzit?

Achteruit rijden tussen paaltjes wordt niet meer gedaan. 'k Denk ook niet dat moeilijk is, wel? Als je dat al niet kan ...

Ik heb zelfs geen helling moeten doen.

Ik snap maar niet dat er hier stemmen opgaan van 'geldklopperij'. Ik ben niet tegen een strenger examen ...

Comment

Mja rijscholen hebben al altijd van geldklopperij beticht geweest

Dus nu is het er niet op verbeterd !!!

Persoonlijk vind ik het strenger examen goed, maar de SCHANDALIGE prijzen dat de rijscholen vragen moet worden gereguleerd.

Eigenlijk zou dit in het normale onderwijsaanbod van het voorlaatste jaar moeten zitten, een 8e lesuur voor een goed jaar lang. Ofwel ook een symbolische frank op de huidige scholen die maar moeten leren leven van subsidies !!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk Berichten
            Achteruit rijden tussen paaltjes wordt niet meer gedaan. 'k Denk ook niet dat moeilijk is, wel? Als je dat al niet kan ...
            Ah, is die proef er niet meer?

Ik heb mijn schoonbroer leren rijden en hij had met deze proef toch het meest van al problemen en ikzelf vond het tien jaar geleden ook verre van het makkelijkste maneuver... .

Comment

Ah, is die proef er niet meer?

Ik heb mijn schoonbroer leren rijden en hij had met deze proef toch het meest van al problemen en ikzelf vond het tien jaar geleden ook verre van het makkelijkste maneuver... .
              Inderdaad, dat achteruit rijden is er niet meer bij, de "helling" ook niet meer en "in de garage parkeren" ook niet meer.
              Enkel "file-parkeren" en draaien in een smalle straat blijven nog over.
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk Berichten
                Pffft, leuke vooruitzichten.

Maar zou het niet kunnen dat de meeste mensen die nu hun examen doen volgens het nieuwe systeem amper drie maand oefening hebben gehad. Velen hebben volgens mij nu pas theorie gaan doen in september. Als die tegen december dan 18 zijn kunnen ze is gaan proberen. En na drie maand is er no way dat je deftig kan rijden. Ik was net even 17 toen ik begonnen ben dus tegen dat ik mijn examen mag gaan doen zijn heb ik al vele maanden meer oefening gehad dan al die mensen die na drie maand hun kans wagen.

En dan nog, als ik dan hoor dat sommige mensen buizen voor hun theorie. Daar kan ik dus echt niet bij hé. Dat boekje eens aandachtig lezen biedt toch de garantie dat je geslaagd bent. Daar zou ik toch wel eens cijfers van willen zien.

Maar toch, ik ben er ook niet gerust in eigenlijk, mijn ouders betrappen me nu maar zelden op een fout. En ik moet zeggen dat dat toch niet de eerste de beste chauffeurs zijn. Toch heb ik wat schrik om zo'n stupide banale fout te begaan tijdens het examen.

We'll see...
                zo gemakkelijk vind ik dat nu ook niet hoor, die theorie al die verschillende rijgebewijzen, M.B.T. of M.T.M....
                2015 BMW F11 520dA
                1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk Berichten
                  Laat dat nu net het enige zijn waar ik voor vreesde. Het lukte me echt niet. Op de dag van't examen lukte het direct perfect.

En on topic: ik vind het niet slecht maar het gaat toch niks helpen. Als je niet kan rijden blijf je gewoon teruggaan tot je eens goed rijdt, misschien zelfs toevallig. Ze moeten ene limiet zetten op het aantal keren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                    Inderdaad, dat achteruit rijden is er niet meer bij, de "helling" ook niet meer en "in de garage parkeren" ook niet meer.
                    Enkel "file-parkeren" en draaien in een smalle straat blijven nog over.
                    en dan klagen ze dat het moeilijker geworden is sorry...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk Berichten

En dan nog, als ik dan hoor dat sommige mensen buizen voor hun theorie. Daar kan ik dus echt niet bij hé. Dat boekje eens aandachtig lezen biedt toch de garantie dat je geslaagd bent. Daar zou ik toch wel eens cijfers van willen zien.

...
                      Misschien is niet iedereen zo mega-intellectueel als mijnheer glennvc?

Comment

en dan klagen ze dat het moeilijker geworden is sorry...
                        Draaien in zo'n straat moet je ook niet onderschatten. Je mag niets van de stoeprand aanraken en het moet allemaal in een vlotte beweging gebeuren. En wss ook wanneer er nog mensen achter u zit waardoor je nog extra bent gestresseerd.

Comment

Ik onderschat niets... een rijbewijs halen is nog altijd een hele klus.

Comment

Zo is dat, alhoewel ik voor eender welk rijbewijs dat 'k ooit behaald heb geen enkele keer een herkansing heb gehad (veel geluk ook waarschijnlijk) kan ik best begrijpen dat er mensen zijn die er problemen mee hebben.

Comment

Een kostelijk iets. Maar nu nu mag ik wel alleen rondrijden.

Comment

ik heb er een slecht voorgevoel in
                                kheb dan nog zo'n stom uur ook
                                maandagmorgen 8u20
                                BMW E10 1600ti 1967
                                BMW E10 2002tii 1973
                                BMW E30 325i sedan 1986
                                BMW E36 318is cabrio 1995
                                BMW E36 320i cabrio 1994
                                BMW E91 318d touring 2006
                                MB Sprinter 316cdi 2,7l 2003

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWFREAK Bekijk Berichten
                                  ik heb er een slecht voorgevoel in
                                  kheb dan nog zo'n stom uur ook
                                  maandagmorgen 8u20
                                  Das toch goed, met wat geluk slaapt dien instructeur nog half en ziet hem het niet als ge een foutje zoud maken
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sega Bekijk Berichten
                                    Dan is dat dus niet zonder boe of ba hé. (nu eens zonder h ) Heb je deze examen moeten ondergaan voor een gewoon B rijbewijs?

En neen... Ik veralgemeen zeker niet! Iedereen die zonder iets of wat van examen z'n rijbewijs heeft gekregen, zou een examen moeten krijgen. Er zijn teveel slechte chauffeurs op de baan. En daarmee wil ik niet zeggen dat ikzelf de perfecte chauffeur ben! Iedereen maakt al eens een foutje. Daarom ook dat je niet 100% moet halen om de tests.

Als ik sommige kennisen zie rijden en ik maak hen erop attent dat ze ergens een fout begaan, dan schrikken ze dat hun manouvre volgens het regelment niet mag... Da's erg!
                                    Ja, voor een simpel B exemplaar. (Om daarna met een 2pk te rijden, met als maximum 50 kmpu, er stond nen 'babbelaar' in en ge deed beter van er niet over te gaan, ik werkte toen in Dendermonde en op een dag had die babbelaar een probleem, die sloeg van 0 naar 190, constant op en af. Die schijf gewoon binnengestuurd en twee weken later mocht ik naar Mechelen, naar de hoofdzetel. Daar was ne plezanten gast die wat van z'n kl.... wou maken, dat ik te rap gereden had enz.. heb hem gevraagd of hij, als verantwoordelijke van de garage, wel goed wist wat de maximum snelheid van een geit was. Vermits die beest op 50 gerodeerd was kon er met veel moeite en veel goeie wil tot 90 mee gereden worden maar daarna was de kous af, die joker was echt overtuigd dat ik van 0 naar 190 op en af gegaan was, gedurende zo'n 10 minuten, daarna was dien babbelaar terug normaal geworden. Een zeer vreemde situatie dat wel, die gast heeft daarna een toerke gedaan met die geit, zonder babbelaar en hij is toen inderdaad niet boven de 90 geraakt, 'k heb hem nog gevraagd of hij dacht dat het een 2PK Abarth was maar hij kon er niet mee lachen.....anyway dit alles gebeurde in de laatste week dat ik bij de RTT werkte, dus van al de donder en bliksem dreigementen van die gast trok ik me niks aan. )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                                      In die tijd was er geen kat op de baan, en die mensen hebben ervaring en zijn geleidelijk aan gewend geraakt aan het verkeer. Als zij dat moeten doen, moet iedereen dat doen. En ik heb geen goesting om een of andere pummel naast me te hebben die me moet zeggen hoe ik moet rijden.
                                      Ik heb er weet van dat mijn stelling in de praktijk niet kan opgaan. Echter... het zou al veel slechte chauffeurs uit het verkeer houden. Dat er mensen zijn zoals jij die na jaren autorijden op hun vingers worden getikt het niet aangenaam vinden, dat kan ik best begrijpen. Maar is een rijexamen dan zo moeilijk? Ik vind van niet. Als je gewoon op de regels let en je doet alles zoals het verkeersregelment voorschrijft dan is er toch geen probleem?! De examinator zelf moet uiteraard ook een correcte beoordeling geven, dat had ik reeds hierboven ergens gepost. En sommigen zijn inderdaad mooi meegegroeid met het verkeer... maar toch zie ik enkele zware blunders begaan in het verkeer. Er zijn ook mensen die gewoonweg te oud zijn om met de wagen te rijden en die blijven maar naar de bakker tuffen met hun oude slee. Die personen vormen soms echt een gevaar op de baan. Alles wat voor hen is zien ze amper... Laat staan iets dat van opzij komt of vanachter. Hun reactievermogen is zo traag dat ze in verkeerssituatie's gewoonweg niet meer kunnen reageren... Laat me duidelijk stellen dat ik hier niet op 'alle' ouderen doel! Een simpele test om te zien of die persoon bekwaam genoeg is om te rijden is nu toch niet zo'n moeilijk.

Als iedereen een beetje oppast en anticipeert zijn we al héél ver.
                                      Juist! Ben volledig eens met je... Het spijtige is dat ik en jij dat weten. Daar we allen auto liefhebbers zijn hebben we denk ik ook meer aandacht voor het verkeer zelf. Niet alle personen zijn zo ingesteld. Er zijn er velen die de wagen puur beschouwen als vervoersmiddel en ze hebben geen ongelijk. Dat is dan ook meteen het enige waar ze aan denken. 'Vervoersmiddel' en hoe ze dat moeten gebruiken? Dat maakt hen niet uit. Als ze maar van A tot B geraken. Moesten die mensen die eigenlijk de weg beschouwen als hun eigendom en laks omspringen met regels ed terug een test laten afleggen... Ze zouden mss terug een beetje intresse tonen in het verkeer.

En die rijexamens zijn toch geldklopperij. Niet meer niet minder. Diegenen die via de rijschool gaan brengen geld op en laten ze meteen door. De rest sturen ze dan naar de rijschool zodat die ook geld opbrengen. Jammer maar helaas, en ik betwijfel of diegenen het wel kunnen. Het gaat om ervaring en in 9 maanden doe je dat meer op dan 20u bij een instructeur en 3 maanden alleen...
                                      Ik heb mijn rijbewijs van de eerste keer gehaald. Mijn paps heeft me leren rijden op 9 maand. Rijschool is weggesmeten geld! Je moet gewoon een goede persoon hebben die weet wat correct rijden is.

Comment

[quote=massy;1567480]Laat dat nu net het enige zijn waar ik voor vreesde. Het lukte me echt niet. Op de dag van't examen lukte het direct perfect.

En on topic: ik vind het niet slecht maar het gaat toch niks helpen. Als je niet kan rijden blijf je gewoon teruggaan tot je eens goed rijdt, misschien zelfs toevallig. Ze moeten ene limiet zetten op het aantal keren.[/quote]

100% mee eens.

Zoals ik reeds aanhaalde.
                                        Dat is het enig examen dat je onbeperkt kan herhalen. Daarom komt dit ook over als geldklopperij.

Gewoon een limiet instellen. Maximum 5 pogingen, lukt het dan nog niet, dan is er nog steeds het openbaar vervoer.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                          Misschien is niet iedereen zo mega-intellectueel als mijnheer glennvc?
                                          Ik heb niet beweerd dat ik intellectueel ben. En ik ben dat ook niet maar ik ben ervan overtuigd dat iedereen die zich daar eens deftig aanzet van de eerste keer geslaagd is. En dat "deftig bestuderen" kan al eens variëren ja.

Ofwel had ik héél veel geluk met mijn examen want veel vragen buiten wat voorangsregels en snelheidslimieten heb ik niet gehad.

Ik ken verschillende mensen met verschillende verstandelijke vermogens die er van de eerste keer door waren maar ik ken er ook die dat boek zo eens dromend doorbladeren en dan verschieten ze dat ze er niet door zijn.

De eerlijkheid gebiedt me wel te zeggen dat ik ook helemaal niet zeker was toen ik aan dat examen begon en - hoe stom dat ook moge wezen - mijn hart klopte in mijn keel.

Het kwam misschien wat arrogant over maar dat was niet de bedoeling. Ik heb ook niet graag dat ze zoiets in mijn mond leggen. Maar hey, even goede vrienden hoor.

Comment

Working...
                                          X