Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nog maar 4 op de 10 kandidaten slagen voor nieuw rijexamen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Nee, toch niet.

Mijn leraar zei me voordien dat er daar ene zat die 'echt niet te doen was'. Die had al een paar keer een dergelijke situatie meegemaakt met die man. Maar de kans was wel zeer klein dat ik die ging hebben... en de rest was wel correct.

Maar ja, Karin en het lot.
    Nu kan ik er mee lachen, maar toen was ik echt razend.

Die man is daar trouwens al lang weg, denk ik.

Jij iets meegemaakt Avantus, of behoor je tot zo'n centrum?

Comment

Er zat dus blijkbaar al een post tussen. Mijn antwoord volgde op de posting van Avantus...

Volgens mijn leraar was de rest wel correct, Faust.

Comment

Dat is hetzelfde als op een mondeling examen. Als de leerkracht je kop niet kan zien, ben je gebuisd. Héél jammer vind ik dat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door karin Bekijk Berichten

Jij iets meegemaakt Avantus, of behoor je tot zo'n centrum?
          Nuja, ik had ook een befaamd persoon toen ik mijn examen ging afleggen hier in sint-niklaas
          Wist het eigelijk niet, maar toen ik en mijn moeder daar binnenkwamen en hij ons aansprak wisten we hoe laat het was... duidelijk een gefrustreerd ventje. Zelfs mijn moeder afblaffen aan de balie met "en moet ik da papier nie hebben mss?!"

Mijn moeder gelukkig braaf en kalm gebleven, ik mooi examentje afgelegd, maar dan moest hij toch nog maar eens iets vinden om commentaar op te geven... ik was er toch door en toen hij klaar was met de papieren in te vullen kwam hij buiten, gaf papieren, zei geen woord, en ging voort..........

kloot van ne vent, en duidelijk niet blij met zijn leven
          naam? A. Herregodts
          Last edited by ; 03/01/2007, 00:13.

Comment

@ Avantus
            Het was misschien de mijne die was overgeplaatst...?

Comment

Ik blijf erbij dat je voor zo'n examen gewoon goed voorbereid moet zijn. Duizendmaal je maneuvres oefenen en je ook goed informeren over waar de nadruk op ligt tijdens het examen.

Blijkbaar is het niet gewoon "parkeren op straat", maar ook rekening houden met de omgeving, wachten op een veilige situatie, ... Mijn raad: besef dat je veel tijd hebt, en overhaast dus niets.

Ook tijdens het testtraject moet je veel kalmer rijden dan iemand (op enkele irritante zondagschauffeurs na) ooit in het echte leven zou doen.

De beste raad van al: "rij zoals een mémétje en pépétje".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wotr Bekijk Berichten
                dan buizen ze je voor te traag ... overal de juiste snelheden rijden is aangeraden

ik hoorde overlaatst iets opmerkelijk van de dochter van een examinator:

in het begin van de maand maak je meer kans want er zouden daar een soort quota op staan

Comment

Ook tijdens het testtraject moet je veel kalmer rijden dan iemand (op enkele irritante zondagschauffeurs na) ooit in het echte leven zou doen.

Nochthans, mijn rijinstructeur zei dat je tegenwoordig moet kunnen meevolgen in het verkeer. quote : "de tijd van rijden als een bompa en lang te wachten alvorens een maneuvre te doen is voorbij"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krulle Bekijk Berichten
                    dan buizen ze je voor te traag ... overal de juiste snelheden rijden is aangeraden

in het begin van de maand maak je meer kans want er zouden daar een soort quota op staan
                    Lees mijn verhaal dan nog maar eens: http://www.vtm.be/auto/forum/showpos...4&postcount=72

Comment

ik was ook bijna gebuisd omdat ik te traag reed, maar omdat het de vijfde keer was...hebben ze me er uit miserie maar door gelaten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        ik was ook bijna gebuisd omdat ik te traag reed, maar omdat het de vijfde keer was...hebben ze me er uit miserie maar door gelaten
                        ik werk voor nogal een groot bedrijf dat via dezelfde rijschool en hetzelfde examencenter (sintniklaas) zijn personeel zijn praktische proef laat doen

het gemiddelde is 4 keer op het bedrijf

het normaal gemiddelde ligt lager, hoop ik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krulle Bekijk Berichten

komt goed uit, ik word 18 op den eersten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                            Mijn moeder gelukkig braaf en kalm gebleven, ik mooi examentje afgelegd, maar dan moest hij toch nog maar eens iets vinden om commentaar op te geven... ik was er toch door en toen hij klaar was met de papieren in te vullen kwam hij buiten, gaf papieren, zij geen woord, en ging voort..........

naam? A. Herregodts
                            Zij = uw moeder ??

en hij ??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                              Zij = uw moeder ??

en hij ??

t'is aangepast

niemand is perfect é (ook al benader is ze)

Comment

naam? A. Herregodts

Comment

t'is aangepast

niemand is perfect é (ook al benader is ze)
                                  Neen, zeker niet. En ik heb trouwens gehoord dat er hier op het forum geen perfecte mensen noch geniën zitten (niettegenstaande er sommigen denken van wel ), dus .... . Ne mens doet wat hij kan, niet wat hij wil.

Comment

Aaaah, dit topic was ik nog niet tegengekomen!
                                    Toen ik het mijne ging afleggen zeiden ze me dat in eeklo maar 2 op de 10 geslaagd was sinds 1 december! Ik was er direct door met blanco opmerkingen. Dus ik was best wel blij.

Nu, iedereen zit spel te maken van die manoeuvres, als ik eerlijk mag zijn, als je die niet kan, dan verdien je van te buizen. Niets smalle doorgang meer, geen garage parkeren meer, niet meer parkeren tussen twee auto's. Gewoon achter een auto parkeren en maken dat je op maximum 30cm van de boord staat en dan nog keren in de straat. Sorry hoor, maar kan het makkelijker? En het feit dat het examen nu zogezegd wat langer duurt... je doet je manoeuvres op de baan, dus daar verlies je ook al tijd bij, en ze hebben de roetes van vroeger nog, dus al bij al duurde het maar 5 min langer dan vroeger schat ik. Meer ervaring... gedeeltelijk akkoord, examen moeilijker... niet akkoord, de dingen die ze vragen zijn echt niet veel gevraagd als je kan rijden en je klaar bent voor het rijexamen.

Comment

Ik blijf erbij dat je voor zo'n examen gewoon goed voorbereid moet zijn. Duizendmaal je maneuvres oefenen en je ook goed informeren over waar de nadruk op ligt tijdens het examen.

Blijkbaar is het niet gewoon "parkeren op straat", maar ook rekening houden met de omgeving, wachten op een veilige situatie, ... Mijn raad: besef dat je veel tijd hebt, en overhaast dus niets.

Volledig mee eens.
                                      En dat laatste: zo is het echt hé. Tijdens mijn laatste 2u les net voor m'n examen mocht ik niet boven de 2000rpm komen, mijn leraar zei dat ik dan de controle over m'n stuur zou kunnen verliezen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                                        Volledig mee eens.
                                        En dat laatste: zo is het echt hé. Tijdens mijn laatste 2u les net voor m'n examen mocht ik niet boven de 2000rpm komen, mijn leraar zei dat ik dan de controle over m'n stuur zou kunnen verliezen.
                                        Die mannen daar bij rijschool/examencentrum kunnen echt wel een pakje zeveren, en geven bovendien blijk geven van 0,0 kennis van auto's...

En over die bompa rijstijl... toen ik m'n examen ging afleggen was er een vader met z'n 2 zonen die die dag allebij hun examen gingen afleggen. En van één daarvan weet ik dat hij er voor de 2'e keer niet door was voor 1 reden... te traag gereden met meer bepaald één maal 45 in zone 70.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                          Die mannen daar bij rijschool/examencentrum kunnen echt wel een pakje zeveren, en geven bovendien blijk geven van 0,0 kennis van auto's...

En over die bompa rijstijl... toen ik m'n examen ging afleggen was er een vader met z'n 2 zonen die die dag allebij hun examen gingen afleggen. En van één daarvan weet ik dat hij er voor de 2'e keer niet door was voor 1 reden... te traag gereden met meer bepaald één maal 45 in zone 70.
                                          Zot hé: eerst zo: da's maar nen 1300 diesel, ge moet daarbij op de gas duwen alsde wilt vertrekken. Ik geef gas: 'TOM, GIJ ZIJT NIE GOED ZEKER! GIJ KOMT BOVEN DE 2000 TOEREN, DA MOOGDE NOOIT DOEN, JE KAN DAARBIJ DE CONTROLE OVER HET STUUR VERLIEZEN. DAT JE DAT DOET ALS JE EEN JAAR RIJERVARING HEBT OK, MAAR NU TOCH NOG NIET HE!'
                                          Ik reed veel te bruut volgens hem.
                                          Loser.

Comment

Working...
                                          X