Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nog maar 4 op de 10 kandidaten slagen voor nieuw rijexamen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
    Zot hé: eerst zo: da's maar nen 1300 diesel, ge moet daarbij op de gas duwen alsde wilt vertrekken. Ik geef gas: 'TOM, GIJ ZIJT NIE GOED ZEKER! GIJ KOMT BOVEN DE 2000 TOEREN, DA MOOGDE NOOIT DOEN, JE KAN DAARBIJ DE CONTROLE OVER HET STUUR VERLIEZEN. DAT JE DAT DOET ALS JE EEN JAAR RIJERVARING HEBT OK, MAAR NU TOCH NOG NIET HE!'
    Ik reed veel te bruut volgens hem.
    Loser.

de controle verliezen

Comment

• Amai der wordt toch een pak afgezeverd zeg door die mensen...

Nouja, ik heb eigelijk totaal geen slechte ervaring met rijschool/examen.
      M'n rij-instructeur was zelf nog ne jonge gast, reed met ne toffe A4 TDI 110, met ledere zetels en al . En tijdens de lessen reed ik eerlijk gezegd nogal 'sportief'. En die vond da nie erg. Af en toe nekeer optrekken tot 3500 - 4000 toeren, en nekeer 'voelen' hoe hard zo'n meganneke den bocht omkan, daar maakte die geen punt van. Echt plezant.

Examen was poepsimpel vond ik. Alle manoeuvres eerst, dan de baan op. Naar het schijnt had ik één der 'moeilijkste' routes... hmmm amai, als de da al moeilijk noemen, wa rondrijden in temse city...
      Examinator was wel wa nen drogen en ne norsen.
      Terug aangekomen aan het ex.centrum zei die zo van vanachter: "Ja, meneer M., dat was niet goed hé..." Ikke zo "oink !" (dacht juist dat ik redelijk goed gedaan had)... Dan die gast: "Dat was zéér goed."
      Ikke: "Fuck wur bitch moete mij zo late verschieten, gij hoer! Geef mij maar al da formulierken!"

Hehe.
      Last edited by ; 04/01/2007, 21:18.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
        Aaaah, dit topic was ik nog niet tegengekomen!
        Toen ik het mijne ging afleggen zeiden ze me dat in eeklo maar 2 op de 10 geslaagd was sinds 1 december! Ik was er direct door met blanco opmerkingen. Dus ik was best wel blij.

Nu, iedereen zit spel te maken van die manoeuvres, als ik eerlijk mag zijn, als je die niet kan, dan verdien je van te buizen. Niets smalle doorgang meer, geen garage parkeren meer, niet meer parkeren tussen twee auto's. Gewoon achter een auto parkeren en maken dat je op maximum 30cm van de boord staat en dan nog keren in de straat. Sorry hoor, maar kan het makkelijker? En het feit dat het examen nu zogezegd wat langer duurt... je doet je manoeuvres op de baan, dus daar verlies je ook al tijd bij, en ze hebben de roetes van vroeger nog, dus al bij al duurde het maar 5 min langer dan vroeger schat ik. Meer ervaring... gedeeltelijk akkoord, examen moeilijker... niet akkoord, de dingen die ze vragen zijn echt niet veel gevraagd als je kan rijden en je klaar bent voor het rijexamen.
        Volgende maand ga ik het mijne gaan afleggen. Kzie het volledig zitten. Kdenk wel dat ik van eerste keer zal slagen. Welk parcour heb jij afgelegd? Hoe lang duurt het examen nu precies? Als ik het zo hoor vind ik het eigenlijk ook niet moeilijker. Maneuvers zijn toch het moeilijkste, alhoewel , dus veel moeilijkers is er niet aan vind ik. Kzal wel zien zeker

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bossche_mpc478 Bekijk Berichten
          Volgende maand ga ik het mijne gaan afleggen. Kzie het volledig zitten. Kdenk wel dat ik van eerste keer zal slagen. Welk parcour heb jij afgelegd? Hoe lang duurt het examen nu precies? Als ik het zo hoor vind ik het eigenlijk ook niet moeilijker. Maneuvers zijn toch het moeilijkste, alhoewel , dus veel moeilijkers is er niet aan vind ik. Kzal wel zien zeker
          Ik weet dat er routes zijn door eeklo centrum zelf. Maar ik heb de volgende route gehad: uit examencentrum naar links, naar rechts. Aan die lichten dan naar links, dan in adegem ergens moeten afslaan, wat baantjes die ik niet ken, maar let op: plotseling naar links en dan direct weer links = 500m woonerf, dan terug de grote baan op. En dan via enkele boerenwegjes bijna terug naar examencentrum. Ik schat dat het bij mij alles tesamen 30min duurde ofzo. Good luck!

Comment

• Ik vraag me eigenlijk af of er geen verschil in slaagkans is tussen mensen in een kleine stad, studentenstad als leuevn (ja ik heb daar examen gehad, wel ni gebuisd ofzo), boerendorp, groot stad.

Ik vind het moeilijkst in grootsteden (minder ervaring mee), maar rond een dorp zie ik ECHT niet in wat je mis kan doen op een examen.

Iemand verschillende ervaring bij mensen leren rijdn misschien ofzo?
            Lijkt me interessant.

Comment

• Een kennis van mijn vader is examinator en hij vertelde eens dat hij een meisje had moeten buizen omdat ze haar voorligger die een verkeerd manouvre deed, volgde.

"We waren just het examencentrum buiten gereden en ge moogt daar 70. Voor ons reden 2 autos waarvan den eerste 60 reed. Den tweede haalde dien en zij ook. Ik heb haar haar direct laten omdraaien en naar't examencentrum laten rijden. Ze mocht daar ni voorbij want der was een doorlopende lijn."

Comment

• Zijn er hier mensen die onder het examencentrum van kontich praktijk hebben afgelegd?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                  Ikke: "Fuck wur bitch moete mij zo late verschieten, gij hoer! Geef mij maar al da formulierken!"

Hehe.
                  hoe keek die toen ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    hoe keek die toen ?

Hij zei: "Subiet betalek u een pintje sé!"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk Berichten
                      Zijn er hier mensen die onder het examencentrum van kontich praktijk hebben afgelegd?

Een paar jaar terug wel ja. Ik was daar zelfs een frequent bezoeker aangezien ik na de eerste keer nog is 2x ben mogen terugkeren.

Mijn ervaringen met die examinatoren waren nog al verdeeld. De eerste was streng maar dat was wel terecht, ik had een brommer voorgestoken waar ik die eigenlijk voorang had moeten geven. Niet dat ik tegen die brommer zat maar ik zat er toch te dicht tegen. De 2de buisde mij ook maar dan om onduidelijke reden(bij die kerel had ik echt al het gevoel dat ik het vlaggen ging hebben nog voor dat ik 1 meter had gereden, zo'n norse vent). De laatste was een heel vriendelijke kerel die mij er dan doorgelaten heeft terwijl ik toen duidelijk veel slechter aan het rijden was dan de 2de keer. Ge moet dus ook wat geluk hebben met de examinatoren.

Misschien dat het ook wel helpt als ge uw examen aflegt met een auto van de rijschool en een lesgever naast u. Moest ik het zo gedaan hebben bij mijn 2de examen geloof ik niet dat die mij gebuisd zou hebben. Mijn 3de examen was trouwens ook met een auto van de rijschool en een lesgever naast me.

Comment

Zijn er hier mensen die onder het examencentrum van kontich praktijk hebben afgelegd?
                        ja, 18 jaar geleden.

Comment

• Waar is de tijd naartoe dat je je rijbewijs nog gewoon nog kreeg?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20 Bekijk Berichten
                            Waar is de tijd naartoe dat je je rijbewijs nog gewoon nog kreeg?
                            Ongeveer 50 jaar achter ons.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bmw alpina Bekijk Berichten
                              Een paar jaar terug wel ja. Ik was daar zelfs een frequent bezoeker aangezien ik na de eerste keer nog is 2x ben mogen terugkeren.
                              En het parcours? Was dat zo een beetje hetzelfde? Lieten ze u echt zware punten doen of niet?

Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                              ja, 18 jaar geleden.
                              Daar ben ik niet veel mee. Toch bedankt.

Hmm, ik denk dat we toch is een paar examenvoertuigen moeten gaan achtervolgen. Kwestie van een beetje te weten waar ik me aan moet verwachten.

Comment

En het parcours? Was dat zo een beetje hetzelfde? Lieten ze u echt zware punten doen of niet?
                                Het parcours was 3 keer verschillend. Ik weet niet of ze u express langs zware punten sturen, waarschijnlijk wel, maar ik heb dat toen niet echt gemerkt. Het lastigste van alles is dat je hypergeconcentreerd en onnatuurlijk voorzichtig gaat rijden, zo maak je het jezelf op zo'n examen veel moeilijker dan nodig. Nu reed ik tijdens mijn L-periode zo normaal mogelijk, dat wilt zeggen dat ik altijd vlot met het verkeer mee reed. Als je dan op je examen komt en plots wel alles strikt volgens de regeltjes moet doen is dat wel vervelend.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20 Bekijk Berichten
                                  Waar is de tijd naartoe dat je je rijbewijs nog gewoon nog kreeg?
                                  Gewoon krijgen ?? Ge moest er voor naar het politiebureel gaan hoor ....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
                                    Ongeveer 50 jaar achter ons.
                                    Eerder 6 jaar

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sebastian Bekijk Berichten
                                      Ik vraag me eigenlijk af of er geen verschil in slaagkans is tussen mensen in een kleine stad, studentenstad als leuevn (ja ik heb daar examen gehad, wel ni gebuisd ofzo), boerendorp, groot stad.

Ik vind het moeilijkst in grootsteden (minder ervaring mee), maar rond een dorp zie ik ECHT niet in wat je mis kan doen op een examen.
                                      Leren rijden/examen afleggen is uiteraard verschillend in een dorp, stad of grootstad.

Ik ben geboren in een kleine stad (eerder een groot dorp) en daar is autorijden relatief simpel. Ten eerste, omdat het verkeer veel beperkter is en ten tweede, omdat je de moeilijke punten goed kan bestuderen. In een grootstad is het onmogelijk om alle moeilijke axen in te oefenen en kom je altijd in onverwachte situaties terecht.

Ik studeerde in Brussel (verbleef daar heel de week) en keerde slechts in het weekend terug naar huis. Ik heb toen de vraag gesteld of ik mijn rijbewijs in Brussel mocht halen. Ik was van mening: wie in Brussel kan rijden, kan overal rijden...
                                      Bepaalde mensen zeiden me dat ik gek was omdat ik meer kans had te slagen in mijn geboortestad. Mij ging het echter niet om het slagen, maar wel om het KUNNEN rijden.

Mijn instructeur was doodgewoon subliem. Zijn opvatting: wie mijn rijschool uitkiest zit hier niet voor het gemak. Die leert rijden.
                                      Die heeft me leren rijden in hartje Brussel tijdens de piekuren. Liet me door straatjes rijden waar ik soms maar een paar centimeter had tussen mijn spiegels en andere voertuigen. Als ik dan aarzelde kreeg ik te horen dat ik gas moest geven.
                                      Die man heeft me ontzettend veel geleerd en stuurde me vol zelfvertrouwen de baan op. Dit heeft me alleen maar voordelen opgeleverd. En ik ben in een keer geslaagd.

Ik ben dus absoluut niet tegen een moeilijker examen. Tenslotte is het examen een manier om te bepalen of je in het dagelijks verkeer je mannetje kan staan. En daarin falen kan fatale gevolgen hebben. Ervaring krijg je door te rijden. Maar een goede opleiding en zelfvertrouwen is de basis voor een goede chauffeur.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door karin Bekijk Berichten
                                        Leren rijden/examen afleggen is uiteraard verschillend in een dorp, stad of grootstad.

Ik ben geboren in een kleine stad (eerder een groot dorp) en daar is autorijden relatief simpel. Ten eerste, omdat het verkeer veel beperkter is en ten tweede, omdat je de moeilijke punten goed kan bestuderen. In een grootstad is het onmogelijk om alle moeilijke axen in te oefenen en kom je altijd in onverwachte situaties terecht.

Ik studeerde in Brussel (verbleef daar heel de week) en keerde slechts in het weekend terug naar huis. Ik heb toen de vraag gesteld of ik mijn rijbewijs in Brussel mocht halen. Ik was van mening: wie in Brussel kan rijden, kan overal rijden...
                                        Bepaalde mensen zeiden me dat ik gek was omdat ik meer kans had te slagen in mijn geboortestad. Mij ging het echter niet om het slagen, maar wel om het KUNNEN rijden.

Mijn instructeur was doodgewoon subliem. Zijn opvatting: wie mijn rijschool uitkiest zit hier niet voor het gemak. Die leert rijden.
                                        Die heeft me leren rijden in hartje Brussel tijdens de piekuren. Liet me door straatjes rijden waar ik soms maar een paar centimeter had tussen mijn spiegels en andere voertuigen. Als ik dan aarzelde kreeg ik te horen dat ik gas moest geven.
                                        Die man heeft me ontzettend veel geleerd en stuurde me vol zelfvertrouwen de baan op. Dit heeft me alleen maar voordelen opgeleverd. En ik ben in een keer geslaagd.

Ik ben dus absoluut niet tegen een moeilijker examen. Tenslotte is het examen een manier om te bepalen of je in het dagelijks verkeer je mannetje kan staan. En daarin falen kan fatale gevolgen hebben. Ervaring krijg je door te rijden. Maar een goede opleiding en zelfvertrouwen is de basis voor een goede chauffeur.
                                        Heb indertijd ook in Brussel mijn rijlessen gehad, natuurlijk kan men het verkeer toen niet vergelijken met nu, maar het is een feit dat men als men in Brussel zijn plan kan trekken overal elders alles peanuts schijnt te zijn. Nochtans waren die instructeurs soms wel smeerl..***s hoor, tijdens een van m'n eerste lessen stond ik voor het rode licht (als eerste) en als ietwat plantrekker haalde ik m'n zakdoek boven om m'n zweet wat af te kuisen, de instructeur zei "doe op uw gemak, als het groen wordt zal ik wel vertrekken" (oef... dat was waar ik op wachtte, die wagens hadden toen volledig dubbele besturing en pedalen e.d.), toen het dus groen werd deed die evenwel niks, alleen maar opmerken dat er nog wagens achter ons stonden en dat ik subito presto moest vertrekken voor ik een klaksonconcert veroorzaakte. Mijn dunk over de Touring instructeurs is toen een graadje gezakt hoor.

Comment

• Toen ik meer dan 6 jaar geleden mijn examen moest gaan afleggen te Geel was er een paar weken daarvoor een onderzoek geweest van Testaankoop naar examencentra.
                                          Geel scoorde toen als een van de minste met een slagingspercentage van ik dacht 47%
                                          Ben nieuwsgierig naar hoeveel er daar nu slagen....
                                          KLIK |&| KLAK

Comment

Working...
                                          X