Oorspronkelijk geplaatst door tradie
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
dubbele ronde punten verdwijnen
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenmisschien houden al die mensen dan plots de regel van rechts houden in gedachte? eens ze er van zijn vergeten ze dat dan wel weer
Comment
-
das weer een logica van belgie.
ze hebben ronde punten met 2 banen op, het verkeer stropt op omdat de mensen niet op het linkse vak durven en allemaal maar rechts aanschuiven.
en dat gaan vlotter gaan door het ronde punt maar 1 baan meer te geven zodat IEDEREEN... op dat ene vak moet gaan zitten.
naar mijn logica gaat het net NOG TRAGER gaan dan, want die paar wie WEL links durven oprijden gaan ook rechts moeten aanschuiven nu.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk BerichtenDat ze idd is in Nederland gaan kijken, mits een kleine financiële inspanning maak je er van die turborotondes van.
Dan is het ineens gedaan met die oenen die van de binnenband je couperen omdat ze een richtingsvoorrangswijzer denken te hebben.
Vrachtwagens en bussen hebben nu al niet de ruimte om binnen hun rijvak te blijven op deze rotondes.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk BerichtenDie turbos zijn misschien het proberen waard ipv alles opnieuw aan te moeten leggen? Hier in Zweden hebben de mensen geen probleem met dubbele rotondes, grotendeels omdat de meeste al virtueel rijden zoals op een turborotonde...
Om er een turborotonde van te maken moet er immers wel wat meer aangepast worden dan om er een enkele rotonde van te maken.
Het is ondertussen wel al langer bekend dat op verschillende plaatsen de rotondes gaan verdwijnen omdat ze toch niet het verwachte effect hadden.
De rotonde in Hasselt aan de N80 is daar eentje van, daar gaan terug lichten komen.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenValt mij wel op dat die enkelen die er links oprijden niet weten dat ze voorrang moeten geven wanneer ze van de rotonde af willen. Hoeveel keren ik al moest stoppen voor deze mensen... Van mij mogen ze weg die dubbele rotondes hoor.
90% van de ongevallen op rotondes gebeuren ook op deze manier.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenInderdaad, die vlammen dan maar gewoon voor de auto die rechts rijd in.
90% van de ongevallen op rotondes gebeuren ook op deze manier.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenDat zeg ik ook niet. Maar men heeft hier blijkbaar de nood er aan om bij alles wat iemand fout doet, het te steken op de onkunde van de Belgische chauffeur, wat het doet overkomen alsof het in het buitenland beter zou zijn, terwijl dat absoluut niet klopt.
Zelfs al is het hier beter dan bijvoorbeeld in Frankrijk, dta betekent nog bijlange niet dat het OK of acceptabel is.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk BerichtenKan je dat hard maken?
Comment
-
Het aanleren van het 'correct' nemen van een dubbelvaksrotonde zou deel moeten uitmaken van de rijopleiding. Ik probeer zo vaak mogelijk om het binnenste vak te nemen. Ik denk dat bompa ooit een goede tip heeft gegeven (blijf ter hoogte van de linkerachterkant van de wagen op het buitenste vak). Een 'Belgisch' alternatief voor de dubbelvaksrotonde is deze die in Vilvoorde centrum ligt (aan 't paard). Alhoewel het daar heel druk kan zijn, zelfs op een zaterdag omdat iedereen zijn auto neemt voor 2 km.
Comment
-
in de rijschool wordt dat aangeleerd... wat mensen na hun examen doen is vaak niet meer in overeenstemming met wat ze geleerd hebben voor hun examen.
Feit blijft dat wie aan de binnenkant zit van de rotonde geen enkele voorrang heeft op die aan de buitenkant zit. Je verandert van rijstrook en verliest daardoor je voorrang.
Ik neem ook alleen maar de binnenkant als ik vrij goed op voorhand kan inschatten dat ik wel degelijk zonder veel problemen kan wisselen bij de afslag die ik moet hebben. Zoniet neem ik ook de buitenkant. Er zijn hier een aantal ronde punten aan industrieterreinen en als er daar een vrachtwagen voor je zit op de rotonde blijf ik er netjes achter want die rijden via de buitenste rijstrook door tot aan de derde afrit. Net daarom kan een turborotonde ook geen oplossing zijn: vrachtwagens geraken niet deftig gedraaid op de binnenste rijstrook. Men zou dus al rotonde per rotonde moeten gaan nakijken of vrachtwagens het halen. Is dat niet het geval, moet men daar al geen turborotonde van maken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenin de rijschool wordt dat aangeleerd... w
Op een dubbelbaansrotonde is het altijd feest. Neem je de linkerstrook, dan zijn er altijd mensen die van rechts de rechterstrook opkomen en dan dus rechts naast je rijden. Bij het wisselen van rijstrook en/of afslaan is de kans dan ook groot dat er alsnog iemand in de dode hoek zit. Meestal gaat het goed, soms gaat het fout. Een dubbelstrooks punt is per definitie een rampending, doe mij de turborotonde maar (hoewel daar soms ook fratsen uitgehaald worden waar je de haren van te berge rijzen).
Vrachtverkeer heeft in de praktijk echt geen probleem met een turborotonde, die varkensruggetjes zijn laag genoeg om er overheen te rijden (zelfs met een normale PKW gaat dat nog).
Comment
-
In België kom je zelfs regelmatig dubbele rotondes tegen waar je wel met 2 tegelijk op kunt rijden, maar niet met 2 tegelijk er af kunt gaan.
Wat voor een randdebiel verzint zoiets?
Bijgevoegde Bestanden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fokko Bekijk BerichtenIn België kom je zelfs regelmatig dubbele rotondes tegen waar je wel met 2 tegelijk op kunt rijden, maar niet met 2 tegelijk er af kunt gaan.
Wat voor een randdebiel verzint zoiets?
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jev Bekijk BerichtenIk denk niet dat het in Belgie anders toegaat dan in Nederland; hier verschilt het zelfs per rijschool, ja zelfs per instructeur. Zo wil de een dat je richting naar links aangeeft op een rotonde zo lang je daar op blijft, de ander zegt dat een rotonde feitelijk een weg is met afslagen (dus dat je op de rotonde uitsluitend richting aangeeft bij het verlaten van het ding). En nummer drie geeft richting aan alsof het een normaal kruispunt is (dus 3/4 rond = links knipperen bij het oprijden, rechtdoor is geen richting aangeven, rechtsaf is rechts knipperen).
Noch het eerste noch het laatste zitten in eender welk curriculum van de opleiding rijinstructeur hoor.
Als jij rijscholen of instructeurs kent die het zo aanleren mag je die meteen melden bij de FOD Mobiliteit.
De wet is daar overigens ook heel duidelijk en ondubbelzinnig in, geen richtingaanwijzer voor het oprijden, verplicht rechtse richtingaanwijzer voor het afrijden. Punt.
Dat van die linkse pinker is overgewaaid uit Nederland maar heeft geen enkele zin of toegevoegde waarde. Integendeel zelfs, meer dan de helft van degenen die dat doen zijn te laat met rechts pinken als ze de rotonde verlaten.
En dat van dat niet pinken omdat je "rechtdoor" rijdt, ik geloof nooit dat dat van een rijschool of -instructeur komt, wellicht van één of andere tamme kloot die zijn kinderen met vrije begeleiding leert rijden.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jev Bekijk BerichtenVrachtverkeer heeft in de praktijk echt geen probleem met een turborotonde, die varkensruggetjes zijn laag genoeg om er overheen te rijden (zelfs met een normale PKW gaat dat nog).Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wrench08 Bekijk Berichten
Het is inderdaad niet moeilijk.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
Comment