Mededeling

Collapse
No announcement yet.

dubbele ronde punten verdwijnen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
    Dat is het probleem met mensen als ze de weg niet weten of ze rijden mis, ze willen dat dan on the spot rechtzetten. Rij je fout, rij dan door, en ga ergens draaien waar het veilig is. Ik snap dus niet dat 9 op de 10 dan halsbrekende toeren uithalen zoals stoppen, achteruit rijden enz enz.
    Maar dat is nu net het grote voordeel van een rotonde als je ergens de weg niet kent, je kan zonder stoppen of rare toeren in het oneindige rondrijden tot je weet welke afrit je moet hebben.

    Comment


    • #22
      misschien houden al die mensen dan plots de regel van rechts houden in gedachte? eens ze er van zijn vergeten ze dat dan wel weer
      lets have some more member berries

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
        misschien houden al die mensen dan plots de regel van rechts houden in gedachte? eens ze er van zijn vergeten ze dat dan wel weer
        Op een dubbele rotonde houdt iedereen die regel in gedachte, maar dan is 't weer niet goed.

        Comment


        • #24
          das weer een logica van belgie.

          ze hebben ronde punten met 2 banen op, het verkeer stropt op omdat de mensen niet op het linkse vak durven en allemaal maar rechts aanschuiven.
          en dat gaan vlotter gaan door het ronde punt maar 1 baan meer te geven zodat IEDEREEN... op dat ene vak moet gaan zitten.

          naar mijn logica gaat het net NOG TRAGER gaan dan, want die paar wie WEL links durven oprijden gaan ook rechts moeten aanschuiven nu.

          Comment


          • #25
            Valt mij wel op dat die enkelen die er links oprijden niet weten dat ze voorrang moeten geven wanneer ze van de rotonde af willen. Hoeveel keren ik al moest stoppen voor deze mensen... Van mij mogen ze weg die dubbele rotondes hoor.

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
              Dat ze idd is in Nederland gaan kijken, mits een kleine financiële inspanning maak je er van die turborotondes van.
              Dan is het ineens gedaan met die oenen die van de binnenband je couperen omdat ze een richtingsvoorrangswijzer denken te hebben.
              Heel wat rotondes met twee rijvakken bij ons zijn gewoon te klein om die aan te passen naar een turborotonde.
              Vrachtwagens en bussen hebben nu al niet de ruimte om binnen hun rijvak te blijven op deze rotondes.
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
                Die turbos zijn misschien het proberen waard ipv alles opnieuw aan te moeten leggen? Hier in Zweden hebben de mensen geen probleem met dubbele rotondes, grotendeels omdat de meeste al virtueel rijden zoals op een turborotonde...
                Van een gewone dubbele rotonde een turborotonde maken zal wel duurder zijn dan ze gewoon aan te passen naar een enkele rotonde.
                Om er een turborotonde van te maken moet er immers wel wat meer aangepast worden dan om er een enkele rotonde van te maken.

                Het is ondertussen wel al langer bekend dat op verschillende plaatsen de rotondes gaan verdwijnen omdat ze toch niet het verwachte effect hadden.
                De rotonde in Hasselt aan de N80 is daar eentje van, daar gaan terug lichten komen.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                  Valt mij wel op dat die enkelen die er links oprijden niet weten dat ze voorrang moeten geven wanneer ze van de rotonde af willen. Hoeveel keren ik al moest stoppen voor deze mensen... Van mij mogen ze weg die dubbele rotondes hoor.
                  Inderdaad, die vlammen dan maar gewoon voor de auto die rechts rijd in.
                  90% van de ongevallen op rotondes gebeuren ook op deze manier.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                    Inderdaad, die vlammen dan maar gewoon voor de auto die rechts rijd in.
                    90% van de ongevallen op rotondes gebeuren ook op deze manier.
                    Kan je dat hard maken?
                    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                    Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                    If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                      Dat zeg ik ook niet. Maar men heeft hier blijkbaar de nood er aan om bij alles wat iemand fout doet, het te steken op de onkunde van de Belgische chauffeur, wat het doet overkomen alsof het in het buitenland beter zou zijn, terwijl dat absoluut niet klopt.
                      Sorry hoor, maar als er hier niet fatsoenlijk op rotondes gereden wordt, en vooral niet juist gepinkt wordt bij het verlaten ervan, ligt dat wel degelijk aan de onkunde of onwil van de Belgische chauffeur. Ongeacht hoe de verhoudingen in het buitenland liggen.
                      Zelfs al is het hier beter dan bijvoorbeeld in Frankrijk, dta betekent nog bijlange niet dat het OK of acceptabel is.
                      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                      If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                        Kan je dat hard maken?
                        Ik kan het iig goed geloven...Als je niet remt voor die dommeriken die links rijden, kan je enkel hopen dat zij hun stommiteit nog op tijd inzien. Onlangs nog meegemaakt met een stom w--f dat dan nog eens teken deed dat zij voorrang had. Op zo'n momenten loopt mijn agressie-emmertje bijna over zulle. En da's nie goed want dan wordt het zwart voor mijn ogen

                        Comment


                        • #32
                          Het aanleren van het 'correct' nemen van een dubbelvaksrotonde zou deel moeten uitmaken van de rijopleiding. Ik probeer zo vaak mogelijk om het binnenste vak te nemen. Ik denk dat bompa ooit een goede tip heeft gegeven (blijf ter hoogte van de linkerachterkant van de wagen op het buitenste vak). Een 'Belgisch' alternatief voor de dubbelvaksrotonde is deze die in Vilvoorde centrum ligt (aan 't paard). Alhoewel het daar heel druk kan zijn, zelfs op een zaterdag omdat iedereen zijn auto neemt voor 2 km.

                          Comment


                          • #33
                            in de rijschool wordt dat aangeleerd... wat mensen na hun examen doen is vaak niet meer in overeenstemming met wat ze geleerd hebben voor hun examen.
                            Feit blijft dat wie aan de binnenkant zit van de rotonde geen enkele voorrang heeft op die aan de buitenkant zit. Je verandert van rijstrook en verliest daardoor je voorrang.
                            Ik neem ook alleen maar de binnenkant als ik vrij goed op voorhand kan inschatten dat ik wel degelijk zonder veel problemen kan wisselen bij de afslag die ik moet hebben. Zoniet neem ik ook de buitenkant. Er zijn hier een aantal ronde punten aan industrieterreinen en als er daar een vrachtwagen voor je zit op de rotonde blijf ik er netjes achter want die rijden via de buitenste rijstrook door tot aan de derde afrit. Net daarom kan een turborotonde ook geen oplossing zijn: vrachtwagens geraken niet deftig gedraaid op de binnenste rijstrook. Men zou dus al rotonde per rotonde moeten gaan nakijken of vrachtwagens het halen. Is dat niet het geval, moet men daar al geen turborotonde van maken.
                            www.peugeotforum.be

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                              in de rijschool wordt dat aangeleerd... w
                              Ik denk niet dat het in Belgie anders toegaat dan in Nederland; hier verschilt het zelfs per rijschool, ja zelfs per instructeur. Zo wil de een dat je richting naar links aangeeft op een rotonde zo lang je daar op blijft, de ander zegt dat een rotonde feitelijk een weg is met afslagen (dus dat je op de rotonde uitsluitend richting aangeeft bij het verlaten van het ding). En nummer drie geeft richting aan alsof het een normaal kruispunt is (dus 3/4 rond = links knipperen bij het oprijden, rechtdoor is geen richting aangeven, rechtsaf is rechts knipperen).

                              Op een dubbelbaansrotonde is het altijd feest. Neem je de linkerstrook, dan zijn er altijd mensen die van rechts de rechterstrook opkomen en dan dus rechts naast je rijden. Bij het wisselen van rijstrook en/of afslaan is de kans dan ook groot dat er alsnog iemand in de dode hoek zit. Meestal gaat het goed, soms gaat het fout. Een dubbelstrooks punt is per definitie een rampending, doe mij de turborotonde maar (hoewel daar soms ook fratsen uitgehaald worden waar je de haren van te berge rijzen).

                              Vrachtverkeer heeft in de praktijk echt geen probleem met een turborotonde, die varkensruggetjes zijn laag genoeg om er overheen te rijden (zelfs met een normale PKW gaat dat nog).

                              Comment


                              • #35
                                In België kom je zelfs regelmatig dubbele rotondes tegen waar je wel met 2 tegelijk op kunt rijden, maar niet met 2 tegelijk er af kunt gaan.
                                Wat voor een randdebiel verzint zoiets?

                                Bijgevoegde Bestanden

                                Comment


                                • #36


                                  "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Fokko Bekijk Berichten
                                    In België kom je zelfs regelmatig dubbele rotondes tegen waar je wel met 2 tegelijk op kunt rijden, maar niet met 2 tegelijk er af kunt gaan.
                                    Wat voor een randdebiel verzint zoiets?

                                    Aaah, Lommel!!
                                    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                    Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                    If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door jev Bekijk Berichten
                                      Ik denk niet dat het in Belgie anders toegaat dan in Nederland; hier verschilt het zelfs per rijschool, ja zelfs per instructeur. Zo wil de een dat je richting naar links aangeeft op een rotonde zo lang je daar op blijft, de ander zegt dat een rotonde feitelijk een weg is met afslagen (dus dat je op de rotonde uitsluitend richting aangeeft bij het verlaten van het ding). En nummer drie geeft richting aan alsof het een normaal kruispunt is (dus 3/4 rond = links knipperen bij het oprijden, rechtdoor is geen richting aangeven, rechtsaf is rechts knipperen).
                                      Excuseer?
                                      Noch het eerste noch het laatste zitten in eender welk curriculum van de opleiding rijinstructeur hoor.
                                      Als jij rijscholen of instructeurs kent die het zo aanleren mag je die meteen melden bij de FOD Mobiliteit.
                                      De wet is daar overigens ook heel duidelijk en ondubbelzinnig in, geen richtingaanwijzer voor het oprijden, verplicht rechtse richtingaanwijzer voor het afrijden. Punt.
                                      Dat van die linkse pinker is overgewaaid uit Nederland maar heeft geen enkele zin of toegevoegde waarde. Integendeel zelfs, meer dan de helft van degenen die dat doen zijn te laat met rechts pinken als ze de rotonde verlaten.
                                      En dat van dat niet pinken omdat je "rechtdoor" rijdt, ik geloof nooit dat dat van een rijschool of -instructeur komt, wellicht van één of andere tamme kloot die zijn kinderen met vrije begeleiding leert rijden.
                                      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                      If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door jev Bekijk Berichten
                                        Vrachtverkeer heeft in de praktijk echt geen probleem met een turborotonde, die varkensruggetjes zijn laag genoeg om er overheen te rijden (zelfs met een normale PKW gaat dat nog).
                                        Als ze er gewoon over gaan rijden vervalt toch ook heel de zin en het bestaansrecht van de turborotonde, dan crëer je een vals gevoel van veiligheid.
                                        Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                        Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                        If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door wrench08 Bekijk Berichten
                                          Goei filmke dit.
                                          Het is inderdaad niet moeilijk.
                                          Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                          Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                          If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X