Mededeling

Collapse
No announcement yet.

dubbele ronde punten verdwijnen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
    Dan heeft die andere vooral geen mazzel.
    Je moet wel het verkeer in de gaten hebben he. En een beetje proactief denken.
    Ik vrees dat je met jouw denkwijze gedoemd bent om ook in het rijtje rechts aan te schuiven
    Je hebt nog altijd een rempedaal of gaspedaal + stuur om bij te sturen he.
    Ik geef eerlijk toe, dubbele rotondes zijn mijnding niet. Ik vertrouw medechauffeurs gewoon niet. Ik heb al regelmatig serieuze maneuvers moeten uithalen omdat iemand van rechts de rotonde afsnijdt en de binnenbaan ff meepakt. Proactief ben ik wel, want ik kan steeds een aanrijding vermijden. Ik heb op korte tijd redelijk wat kritieke momenten beleefd op dubbele ronde punten (vooral als passagier eigenlijk) dat ik er vanuit ga dat elke wagen in mijn buurt op een dubbel rondpunt bestuurd wordt door een imbeciel.

    Comment


    • #62
      gisteren ook nog voorgehad: auto op binnenste rijvak en die zonder te kijken, wel met richtingaanwijzer aan, van het binnenste rijvak de rotonde verlaat naar een dubbele rijstrookbaan.
      Ik reed er schuin achter op het buitenste rijvak, dus had ik echt van slechte wil geweest had ik gewoon rechtdoor gereden en was hij volledig in fout geweest.
      www.peugeotforum.be

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
        auto op binnenste rijvak en die zonder te kijken, wel met richtingaanwijzer aan, van het binnenste rijvak de rotonde verlaat naar een dubbele rijstrookbaan.
        Ik denk dat dat minder met die rotonde te maken had dan wel met heit dat veel mensen dat denken dat ze sowieso voorrang hebben als ze pinken. Dit op een rotonde maar ook op een oprit of zelfs de weg zelfs...
        Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
        Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
        If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
          Je bent dus duidelijk iemand die steevast rechts blijft.
          Ik mag zeggen dat ik een beetje ervaring heb ondertussen en ik dat amper tot nooit zie gebeuren.

          Inderdaad. Toch niks moeilijk aan? Steeds met je neus achter de achterdeur blijven. Je kan zeer duidelijk zien of de bestuurder zal afdraaien (stuur én wielen). En als hij niet afdraait, kan je er steeds tussen en moet je niet in zijn flank. En in de zeer zeldzame gevallen dat je er niet af kan: het is ROND he. Een toertje extra en je kan er wel af. Ik begrijp echt niet dat mensen dat niet doorhebben.
          En zelfs al doe je een extra toertje, je bent nog altijd een pak vlotter dan die indommelende chauffeurs op het rechtse vak.
          Kijk, zo doe ik het: (zelf gefilmd)

          Jij doet het zeer netjes, moest iedereen het zo doen, waren er geen problemen. Maar ik volg DHL wel met dat afsnijden. Ik ga mij met mijn oplegger bv nooit op de binnenste baan begeven, dat is vragen om dodehoeksongevallen, en ik word verschillende keren per week de pas afgesneden door mensen die denken dat ze voorrang hebben als ze de binnenste baan verlaten... Als het kan rij ik op de twee vakken samen, maar op grotere ronde punten lukt dat niet.

          Comment


          • #65
            Ik ga een vrachtwagen met oplegger dan ook steeds op deze manier de ruimte geven op een rondpunt. Ook al rijdt hij traag, zo kan hij de twee vakken gaan gebruiken, want hij heeft me gezien, en hij weet dat ik achter hem blijf.
            En ik heb nooit een probleem, en integendeel dikwijls een dankjewel als we samen het rond punt afrijden.
            __________________________

            2015 Volvo V60 D2 aut.
            2003 Volvo S60 2.4 benzine

            Comment


            • #66
              Terecht dat ze dan eens bedanken, diegene die het verstand hebben om het zo te doen zijn schaars en moeten worden gestimuleerd om verder te doen.

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                Ik ga een vrachtwagen met oplegger dan ook steeds op deze manier de ruimte geven op een rondpunt. Ook al rijdt hij traag, zo kan hij de twee vakken gaan gebruiken, want hij heeft me gezien, en hij weet dat ik achter hem blijf.
                En ik heb nooit een probleem, en integendeel dikwijls een dankjewel als we samen het rond punt afrijden.
                +1 * 1000
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                Comment


                • #68
                  Als je de binnenkant neemt (bij niet gescheiden rijvakken) geef je de mogelijkheid om die, die bij de volgende toegang klaar staat (of net komt aangereden en niet de intentie heeft om even aan de haaientanden te wachten) om op rotonde te komen en vóór jou de buitenkant neemt. Als hij dan (voor jou) de vierde afslag moet nemen en jij de derde heb je voor jezelf wel een probleem gecreëerd.
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                  Comment


                  • #69
                    Het is nog steeds de wet van de jungle.Ik heb al eens gestopt in 't midden van Luik om de wegwijzers te bekijken.
                    Die zoeven l en r voorbij zodat je niet kunt voorsorteren.Die rijden daar maar wat rond en bestuderen even je auto.Ha een toerist met bagage,even kloten.
                    Dus met 4 pinkers op nam ik even de tijd om de vele wegwijzers te bekijken.(nu is er gps)
                    Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                      Als je de binnenkant neemt (bij niet gescheiden rijvakken) geef je de mogelijkheid om die, die bij de volgende toegang klaar staat (of net komt aangereden en niet de intentie heeft om even aan de haaientanden te wachten) om op rotonde te komen en vóór jou de buitenkant neemt. Als hij dan (voor jou) de vierde afslag moet nemen en jij de derde heb je voor jezelf wel een probleem gecreëerd.
                      Dan vraag ik mij af, heeft de bestuurder jou dan niet langs rechts ingehaald?

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten
                        Dan vraag ik mij af, heeft de bestuurder jou dan niet langs rechts ingehaald?
                        Waarom? Je geeft hem een vrijgeleide om ook op de rotonde te komen vermits er plaats genoeg is. Op een bepaald moment rij je dan inderdaad naast elkaar als hij snel genoeg is en jij (fictief) niet rap genoeg bent. Gegarandeerd problemen bij de eerst volgende exit.
                        Waarschijnlijk DE reden dat ze gaan verdwijnen.

                        PS: hier in het dorp hebben ze er nog maar net eentje opengesteld. Waarschijnlijk omdat er veel vrachtverkeer over moet.
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                        Comment

                        Working...
                        X