Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Co2, de dieperik in na 2020
Collapse
X
-
Co2, de dieperik in na 2020
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.Labels: Geen
-
Zag vandaag op het nieuws de smogproblemen in New Delhi. Ik moet dan toch altijd lachen als ge dat vergelijkt met Europa. We vertegenwoordigen slechts 8% van de wereldbevolking en leggen de industrie regels op die quasi niet te halen zijn.
Niet dat we niks moeten doen en de zaken maar op hun beloop moeten laten maar trop is trop.
Comment
-
informeer een naar de nieuwigheden bij Volvo.
BV : V40, 2.0liter diesel, 190PK met 400 nm koppel en een uitstoot van amper 85gr CO2 in business versie.
Is in Nederland reeds te bestellen/leveren, weet niet of dit ook een belgië wordt aangeboden.
Lijkt me toch geen straf als je hiermee de weg op moet zou ik zo denken?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichtenco2 is overrated, fijn stof en NOx zijn de boosdoeners
ooit wordt diesel verboden in stadscentra
(en terecht)
benzines geven ook fijn stof, remmen ook, banden ook, verwarming ook enz
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk BerichtenNiet bij euro 6.
benzines geven ook fijn stof, remmen ook, banden ook, verwarming ook enz
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dewae Bekijk Berichteninformeer een naar de nieuwigheden bij Volvo.
BV : V40, 2.0liter diesel, 190PK met 400 nm koppel en een uitstoot van amper 85gr CO2 in business versie.
Is in Nederland reeds te bestellen/leveren, weet niet of dit ook een belgië wordt aangeboden.
Lijkt me toch geen straf als je hiermee de weg op moet zou ik zo denken?
Feit blijft dat we nog 6 à 7 jaar met een drie literke gaan kunnen rijden, nadien is het jammer genoeg gedaan. Blokjes van 2000cc+ gaan we mogen vergeten. Denk dat er bij onze Duitse vrienden nog veel werk is de komende 6 jaar.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Zelfs rijden met een 800cc zal moeilijk worden, gezien de steeds stijgende brandstofprijzen.“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
de heilige drievuldigheid huppelt al een tijdje achterop qua co² uitstoot. Iedereen lacht met fiat, maar die hebben wel al hun doelstelling gehaald qua CO² uitstoot. De duitsers mogen zelfs nog meer uitstoten maar geraken er maar aan met veel moeite. Waarom brengen die nu allemaal die lage uitstootwagens uit genre i3 en dergelijke? Ze weten dat die niet zo goed gaan verkopen, maar ze verlagen wel drastisch de gemiddelde uitstoot van hun gamma. Europa zou beter een eerlijke berekening maken op basis van de verkochte modellen en het zou er plots wel eens heel slecht kunnen uitzien voor de duitse autoindustrie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk BerichtenQua virtuele uitstoot natuurlijk. 't Moment dat ge zo'ne fiat 2 cilinder aan zijn rechtse pedaal komt knalt die er meer benzine door dan ne zwaren duitser, kunt ge lezen in veel testen...
Comment
-
Hmm, toch in mindere mate. Die leveren dan voor die 10l wel echte prestaties, terwijl 't kleintje dat niet kan.
De 1.6 in de volvo V40 vind ik't zelfde probleem hebben. Schoonbroer heeft zo eentje, is inderdaad zuinig. Tot 't een beetje rapper moet gaan, dan heb je voor middelmatige acceleraties redelijk groot verbruik.
Nu, dit gezegd zijnde, zal mijn volgende ook iets zijn met virtuele voordelen, die VAA is me te belangrijk geworden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk BerichtenZelfs rijden met een 800cc zal moeilijk worden, gezien de steeds stijgende brandstofprijzen.
Comment
-
europa zou zich beter ook eens bezig houden met het onafhankelijk testen van die virtuele cijfers, want nu mogen de constructeurs alle truken van de foor bovenhalen om de cijfers te drukken (met tape bijvoorbeeld alle naden dichtplakken) want de tests doen ze gewoon zelf...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtende heilige drievuldigheid huppelt al een tijdje achterop qua co² uitstoot. Iedereen lacht met fiat, maar die hebben wel al hun doelstelling gehaald qua CO² uitstoot. De duitsers mogen zelfs nog meer uitstoten maar geraken er maar aan met veel moeite. Waarom brengen die nu allemaal die lage uitstootwagens uit genre i3 en dergelijke? Ze weten dat die niet zo goed gaan verkopen, maar ze verlagen wel drastisch de gemiddelde uitstoot van hun gamma. Europa zou beter een eerlijke berekening maken op basis van de verkochte modellen en het zou er plots wel eens heel slecht kunnen uitzien voor de duitse autoindustrie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten....
Feit blijft dat we nog 6 à 7 jaar met een drie literke gaan kunnen rijden, nadien is het jammer genoeg gedaan. Blokjes van 2000cc+ gaan we mogen vergeten. Denk dat er bij onze Duitse vrienden nog veel werk is de komende 6 jaar.Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Tjah de afrikaantjes zullen weer content zijn leukleuk alle co2 auto's importeren uit de EU en lekker rondcruizen ginder want co2 kennen ze daar niet. Trouwens Istanboel al eens goed bekeken met wat ze daar rondtuffen???
Amerika, Australie, latijns amerika (sommige landen) en het midden oosten benzine is goedkoper dan water so who cares!
co2 is overrated, fijn stof en NOx zijn de boosdoeners
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenWat denkt ge dat er gaat gebeuren in DE als ze daar de autoindustrie het mes op de keel gaan zetten? Dan zullen ze auto's daar gaan bouwen waar ze nog verkocht geraken (wat nu al deels waar is) en zal de werkgelegenheid er drachtisch op achteruit gaan. Ik zie DE dan eventueel opteren voor een uitstap uit de EU.
hun lobbyisten draaien dan ook overuren bij de EU voor gunstigere maatregelen
Comment
-
Tegen eind van dit jaar is er een A6 met 190pk, en ook slechts 114g Co2.
Wat er zal gebeuren is dat ze de prijzen van de 3l modellen omhoog trekken, of uitrusten met hybride technologie, en mogelijk subsidiëren ze daarmee de eco modellen.
Er zal altijd een deel van de markt kiezen voor de grotere modellen, en dat is OK als ze genoeg kleintjes verkopen om het gemiddelde naar beneden te halen. Waarom,zit Porsche inde VW groep denk je?
Voor elke 911 verkopen ze 100 Polo's, Ibiza's of Fabia's.
En voor elke S8 verkopen ze 50 A1 tjes....
Zo krijgen ze dat gemiddelde wel omlaag.
Als een regio hoge milieueisen stelt, dan stimuleren ze daar de innovatie zodat die constructeurs later sterker staan op de wereldmarkt.
Ook in China, Brazilië en Afrika stijgen brandstofprijzen, en wat gaan ze daar dan kopen denk je? Een amerikaanse zuipschuit of een BMW die het met 3l doet?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk BerichtenTegen dan verbruiken alle wagens nog maar 3 liter ofzo zelfs de grootste denk nu maar al een Porsche Panamera S E-Hybrid verbuik zo'n 3,1 liter op 100 km of zo'n 71 gr CO2 per km en dat voor een 6 cylinder 3 liter 440 Nm 333 pk sterke wagen die toch meer dan 2 ton weegt. Dus nu nog niet wanhopen maar er zal inderdaad nog wat werk zijn om alle doelstellingen te halen.
Zoals hier al door enkelen aangehaald en reeds in mijn #1 vermeld, het gaat een harde strijd worden onder de Duitse clan, geloof me. Ik zou er niet zo gerust in zijn in die Duitse auto economie als je het mij vraagt.
In ieder geval zeer interessant om die evolutie te volgen.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
Comment