Denk dat ik met toch eens een 5L V12 ga aanschaffen. Dan heb ik dat toch effe gehad. Pakken ze me later niet meer af
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Co2, de dieperik in na 2020
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk BerichtenTegen dan verbruiken alle wagens nog maar 3 liter ofzo zelfs de grootste denk nu maar al een Porsche Panamera S E-Hybrid verbuik zo'n 3,1 liter op 100 km of zo'n 71 gr CO2 per km en dat voor een 6 cylinder 3 liter 440 Nm 333 pk sterke wagen die toch meer dan 2 ton weegt. Dus nu nog niet wanhopen maar er zal inderdaad nog wat werk zijn om alle doelstellingen te halen.Last edited by knight-rider; 27/02/2014, 19:15.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenTja straffe resultaten natuurlijk, maar niet echt iets voor de doorsnee burger. Zonder bijkomende bronnen zal een 3.0l een uitstervend ras zijn hier in Europa.
Zoals hier al door enkelen aangehaald en reeds in mijn #1 vermeld, het gaat een harde strijd worden onder de Duitse clan, geloof me. Ik zou er niet zo gerust in zijn in die Duitse auto economie als je het mij vraagt.
In ieder geval zeer interessant om die evolutie te volgen.
Ik hoor dat er, naast de ActiveHybrid3/5 die niet echt als zuinigheidswonders in de markt gezet worden, binnenkort ook een Hybrid op basis van de 320 komt. Die gaat volgens mij ruim onder de 100g CO² zitten (tot dat batterijtje op is natuurlijk ).
Comment
-
Waar wilt ge het liefste in rijden, die Golf uit 96 of een recente Skoda. Feit blijft dat moderne wagens véél zwaarder zijn geworden door allerlei veiligheids-en comfortuitrustingen terwijl ze even zuinig zijn als die oudere wagens of zelfs zuiniger. Toch een hele prestatie.
Comment
-
Allemaal mooi in theorie, maar in de praktijk zal dat verbrui en dus ook de uitstoot wel een stukje hoger zitten.
Een audi Rs6 229gram lol geef eens wat gas tijdens een tank en je zit op 15/16liter dan zit dat cijfer al tegen de 350.
Comment
-
-
Ik maak me weinig zorgen voor 2020... zelfs een supercar a la Porsche 918 heeft vandaag de dag een uitstoot van 72 g/km.
Ok, tot de batterij leeg is natuurlijk, maar als de testcyclus onveranderd blijft, koop je dankzij hybride technologie gemakkelijker een V12 dan vandaag de dag.
Ik zou niet pleiten voor een verandering van de testcyclus, want als je dat realistischer maakt schiet je daarmee ook in eigen voet, wordt het veel moeilijker om met een dikke motor rond te kunnen rijden. Mogelijks dat we nog zotte tijden tegemoet gaan, doorsnee auto's die onder de 5s accelereren... wedden?
Comment
-
met electrisch is veel te halen. een stel accu's in de koffer die bij stadsverkeer een electromotor aandrijven bij vertrekken, en je brandstofmotor kan stationair gewoon electriciteit produceren. als je afremt de energy recuperen in de accu. en dan heb je een dikke motor die haast altijd stationair draait en superzuinig is voor de test (tot je eens gas geeft en masaal veel CO2 produceerd, maar daar betaal je dan niet voor).
vind het altijd zo een onnozel geval. 20jaar terug vergelijkt iedereen het verbruik van een motor, nu hebben ze HET VAN HET ontdekt door de CO2 te vergelijken (wat in weze identiek hetzelfde is). eigenlijk zouden ze ook de CO2 moeten meerekenen die het kost om die accu weer op te laden. nu is het niet moeilijk. volle accus voor de test, lege accus na de test, maar de auto produceerde wel maar 70gr CO2 voor die rit... houden ze wel geen rekening dat er zoveel energy uit die accus werd gebruikt. hoef je enkel een auto maar stampvol accu te stoppen zodat die door de hele test zijn brandstofmotor niet hoeft te gebruiken, en voila, de 0gr CO2 auto
iemand met een propere auto die volgas rijd vervuild meer dan iemand met een iets minder propere auto die op t gemakske rijd.
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtende 19 tdi in de golf 3 tdi verbruikt in de tests van ag ergens in 96 hetzelfde als een rapid 16 tdi in 2014
de co² van die 96-er is wel het dubbel haast
als die op alle vlakken hetzelfde verbruikte (dus stadsverkeer, autosnelweg en gemiddeld), moet de CO2 ook gelijk zijn. zoniet produceerd het 2014model weinig CO2 en VEEL CO en dat komt helemaal niet goed (het fabeltje dus dat je auto goed afgesteld minder CO2 produceerd is ********. een slecht draaiende motor produceerd veel CO en weinig CO2)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichteneuropa zou zich beter ook eens bezig houden met het onafhankelijk testen van die virtuele cijfers, want nu mogen de constructeurs alle truken van de foor bovenhalen om de cijfers te drukken (met tape bijvoorbeeld alle naden dichtplakken) want de tests doen ze gewoon zelf...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenhet is omdat de top zo hoog moet blijven elec ni ingeburgerd kan geraken, koppel is enorm en kost niets dus duw in rug is sowieso aanwezig
bij een benzine (M3) is koppel beschikbaar zodra toerental stijgt !
maakt ook veel verschil
op sommige plaatsen zie je dat ze sprintjes van GTR, 911, ... vergelijken met F16, ...
en die wagens winnen ook, maar topsnelheid is natuurlijk totaal niet te vergelijken !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichtennaden dichtplakken? De ECE + EUDC Testcyclussen worden gewoon op een testbank gedaan hoor. 5 cyclussen: 4x een die het 'stadsgebruik' moet voorstellen en 1x een die snelweg/gecombineerd voorstelt. Daarbij wordt er kort opgetrokken tot 15 km/u, 20 sec stilstaan, terug kort optrekken, terug stilstaan (grafieken vind je op google). De test duurt in totaal een 15-20 tal min. Waarom denk je dat al die hybride/elektrische modellen zo goed scoren? Omdat ze een bepaald deel van de test zonder verbrandingsmotor kunnen afleggen..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenBMW i3 is van 0-50 even snel als een M3...
Comment
Comment