Oorspronkelijk geplaatst door flappy
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Co2, de dieperik in na 2020
Collapse
X
-
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtennochtans is het wel zo, kijk maar eens in een andere topic waar ze het er ook over hebben. Daar staat in welke truken de constructeurs toepassen om het verbruik zo artificieel laag te houden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenHeb zo ook mijn bedenkingen voor de BMW X5 3.0l xDrive, 164gr Co2 voor een wagen van dik over de 2,1 ton....
Comment
-
dat klopt.
motor draait standaard op 8° voorontsteking. op benzine gaat die echt niet vooruit (veel te kleine carbu) waardoor je constant volgas zit te geven. op LPG heb ik zijn ontsteking vervroegd naar 14°, openluchtfilter gestoken, chokekleppen eruit (bevorderd de luchtstroming in die TE kleine carbu nog beter) en draait die veel lekkerder. verbruik zakte op LPG aanzienlijk zonder in te boeten. Op LPG kan die ook armer draaien dan op benzine. niet vergeten dat je op volgas met benzine op een 'te rijk' gasmengsel rijd. op LPG dat werk met vacuum geeft de verdamper enkel wat er aangezogen wordt. die is misschien iets trager in optrekken hierdoor. men verbruik op benzine is altijd tussen de 30-35liter gebleven. op LPG (spritmonitor) zit ik nu op een gemiddelde van 26liter (31metingen). door bovenstaande aanpassing kan die ook NIET meer op benzine rijden. tank, leidingen, pomp werden hierdoor dan ook verwijderd. ik rijd nu ook al een tijd op straatprofiel banden en ga niet harder meer dan 85-90. dan zakt het verbruik dus naar 23-24liter (26-27 met zelfde rijstijl als op benzine). op benzine geraakte die ook amper hoger dan 4000rpm, op LPG ga ik vlot 4500-4800rpm (vermoedelijk kon de carbu niet meer leveren, en op gas wel)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtendat zou een verbruik geven van 6.3L/100km. dat lijkt mij toch niet zo onmogelijk, zeker niet als die test binnenshuis op een rollenbak wordt uitgevoerd. het gewicht speelt vooral een rol bij hellingen. op vlakke baan geeft dat amper invloed eens je in beweging bent. hoe snel je van stilstand naar 'beweging' gaat zal bepalen hoeveel je verbruikt. als je ziet dat er autootjes rondrijden van 1000kg die met 3liter diesel toekomen, moet een 2ton zwaar machien dat ook kunnen halen met 6liter. (ter info, mijn 2.4ton oude dodge produceert 790gr CO2 als ik niet harder ga dan 100km/h, durf het niet te berekenen als ik 140 rijd maar zal niet ver van de 1200gr/km zitten . op LPG zit ik maar rond de 400gr meer)
Klopt wat je schrijft, hellingen zijn nefast voor je verbruik. We merken dat zowel met de A6 als met de ML. Telkens we vanuit België naar Schiphol rijden ligt ons beiden verbruik opmerkelijk lager dan dat we dit in tegenovergestelde richting doen. Logisch want je rijdt van hieruit "bergaf".Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Comment
-
ik merk dat ook goed met mijn dieselstoof. ik heb maar een 1.6 turboloze motor en die staat dichtgedraaid. vlakke baan, geen probleem om snelheid te halen, bergaf zeker geen probleem.
tegenwind of bergop, vergeet het maar om boven de 120 te geraken. hier merk ik dus dat die zwaar tekortschiet. zo een dik 3.0blok heeft nergens last van. als je daar in bergop eens volgas acceleerd, gaat die zonder moeite omhoog, met evenaardig verbruik natuurlijk.
als de testpiloot van de fabriek daar zijn voete omhoog haalt en die auto naar boven laat 'kruipen', blijft het verbruik dan wel laag. die getallen zijn die ook niet haalbaar als consument op de openbare weg en zijn dus mooie boekjesgetallekes
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenIk zou dat waarschijnlijk wel kunnen halen geloof ik. Maar dat zijn moment berekeningen. Constant ga je dat nooit kunnen aanhalen.
Klopt wat je schrijft, hellingen zijn nefast voor je verbruik. We merken dat zowel met de A6 als met de ML. Telkens we vanuit België naar Schiphol rijden ligt ons beiden verbruik opmerkelijk lager dan dat we dit in tegenovergestelde richting doen. Logisch want je rijdt van hieruit "bergaf".
Het verschil wat je merkt heeft meer te maken met de wind.
Vermits we meestal een ZW wind hebben, rij je 'windaf' naar het noorden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtende wind draait toch 360° op 24u tijd? kijk maar eens naar de windmolens die meedraaien met de wind
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtengoei grap doalets have some more member berries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenHoe hoog woon jij? Kan toch niet veel meer zijn dan een meter of 20-30 boven zeeniveau.
Vermits we meestal een ZW wind hebben, rij je 'windaf' naar het noorden.2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
Mijn maat heeft zo'n nwe BMW 3 160 pk automaat en toch weinig uitstoot. Moest hij daar een trekhaak laten opzetten vervallen de voordelen van de lage uitstoot.Terug met paard en kar.Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenHoe hoog woon jij? Kan toch niet veel meer zijn dan een meter of 20-30 boven zeeniveau.
Vermits we meestal een ZW wind hebben, rij je 'windaf' naar het noorden.
Je moet toch ook rekening houden dat we hier op +5m à 10m zitten en dat Schiphol op -3m à - 5m ligt. (Volgens mijn GPS)Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
-
we zitten wel met een vrij stabiele west tot zuidwesten wind. Enkel in de winter kan de wind van de andere kant komen.
Comment
-
Even een CO vraagstukje.
Ik ben momenteel op zoek naar een 2 de hands Volvo V60 D3/D4. Dus in het slechste geval zit ik aan een uitstoot van 149 gr/km.
Momenteel heb ik een eenmanszaak en heeft de uitstoot voor mij nog weinig belang, in de toekomst zit een overstap naar BVBA er misschien wel in.
Is 149 gr/km al problematisch VAA gewijs ?
De nieuwe D4 is 2 de hands nog niet te vinden, en nieuw is dat een serieuze meerprijs tegen over een 2 de hands D3/D4.
Comment
Comment