Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe auto + overzetten nummerplaat van vader op zoon

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nieuwe auto + overzetten nummerplaat van vader op zoon

Dag iedereen,

De situatie is als volgt, momenteel rijd ik met een wagen die ingeschreven en verzekerd is (maar ik ben mee opgenomen als reguliere bestuurder) op naam van mijn vader..

Deze auto gaat weg en ik ga een nieuwe wagen kopen (niet tweedehands), deze wil ik op mijn naam en zou de Europese nummerplaat willen overnemen..

De verzekering voor de nieuwe wagen zouden we op naam van mijn vader willen (met mij nog steeds opgenomen als reguliere bestuurder natuurlijk).

Hoe pakken we dit best aan met zo weinig mogelijk kosten ook.. Want moesten we de plaat nu laten overzetten terwijl er nog met de oude wagen wordt gereden (van vader op zoon overzetten) zal er oa opnieuw BIV moeten betaald worden voor deze oude wagen die binnenkort weggaat..? En daarna dan nog eens voor de nieuwe wagen..

Alvast bedankt voor de raad !

EDIT:
    bijkomende vraag, moest mijn adres ondertussen wijzigen (niet meer thuiswonend), kan dit kwaad voor de verzekering? (Gaan ze willen verzekeren op naam vader met mij als reguliere bestuurder?)
    Last edited by ; 07/03/2014, 03:15.

Een nieuwe plaat lijkt handiger?
    Polo 6n 1.4

Comment

Als je auto en nummerplaat laat overzetten van vader naar zoon, moet er geen BIV betaalt worden.
      Wat ik wel niet begrijp is waarom je die nummerplaat nu al wil overzetten terwijl die binnenkort op een andere wagen komt. Je kan beter wachten tot die nieuwe wagen er is om hem dan met die bestaande nummerplaat in te schrijven. Want een nieuw inschrijvingsbewijs kost tegenwoordig ook al 26 euro.
      Je moet ook bij de gemeente of stad waar je woont een bewijs van afstamming gaan halen.

Of zoals verbatim2 zei een andere plaat aanvragen, maar je zal er wel je redenen voor hebben om die nummerplaat over te nemen.

Comment

Nummerplaat moet niet nu al worden overgezet op mijn naam, ik dacht ook dat het makkelijkste is als de nieuwe wagen er is.

Heb al gelezen dat er bij overzetten van nummerplaat van vader op zoon de BIV opnieuw betaald moet worden (en van echtgenoot naar echtgenote niet)?

De oude wagen wordt wel ingeleverd bij afhalen nieuwe wagen.. Dus dan moet de papiermolen nog in gang worden gezet en kan de nieuwe de baan niet op? Kan de platen niet zomaar van de oude op de nieuwe vijzen toch..

Comment

je hebt 16 dagen voor je papierwinkel in orde te brengen
          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Working...
          X