Mededeling

Collapse
No announcement yet.

homologatie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• homologatie

Allen,
    Graag zou ik me een Pontiac Solstice in Duitsland willen aankopen (in Belgie kan je ze niet vinden), doch weet niet of het invoeren van een leien dakje gaat lopen.
    Hoe kan ik weten of ik deze wagen kan inschrijven in Belgie? Hoe weet ik of deze wagen gehomologeerd is in Belgie?
    Tja...ik wil wel zeker zijn voordat ik dit avontuur aanga.
    Alvast bedankt,
    Herman

Belangrijk is om na te gaan of de wagen een "europees gelijkvormigheidsattest" heeft (COC) Dan moet het volgens mij wel lukken om hem in België in te schrijven...
    Er is veel te vinden op het internet omtrent invoeren, homologatie, enz....je kan er gerust enkele uren mee vullen (zoeken en lezen)

Comment

Als deze wagens een EG nummer(EU goedkeuring) hebben loopt dat vlot anders kan het wel eens een klein jaar duren eer je mag rijden...
      Polo 6n 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
        Als deze wagens een EG nummer(EU goedkeuring) hebben loopt dat vlot anders kan het wel eens een klein jaar duren eer je mag rijden...
        Bwa, Als je zelf naar brussel gaat (aan te raden) gaat dat wel relatief snel
        Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
        www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
          Bwa, Als je zelf naar brussel gaat (aan te raden) gaat dat wel relatief snel
          Bij de importeur of wat bedoel je?
          Polo 6n 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
            Bij de importeur of wat bedoel je?
            Ja misschien is m'n situatie beetje anders natuurlijk, Eerst hebben ze bij Chevy USA nog bijkomende papieren gevraagd van mijn auto op chassisnr, dan naar douane voor mijn formuliertje(Vignet 705) en langs de keuring. Zodra ik dat had naar DIV gegaan in brussel en 2 dagen daarna had ik m'n plaat al.
            Ik heb alles laten doen door VERACO Zwijndrecht, die weet wel wat ze moeten doen en ik toen niet. Heeft mij misschien 50 euro gekost om dat door hen te laten doen, maar wel een hoop miserie en geloop uitgespaard. Enige dat ik zelf heb gedaan is naar den DIV gegaan omdat ik geen weken wou wachten op mijn plaat.
            Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
            www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Working...
            X