Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De flitsmarathon: zoveel mogelijk hardrijders te betrappen in 24u tijd

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• De flitsmarathon: zoveel mogelijk hardrijders te betrappen in 24u tijd

Nog twee weken en dan houden de federale en lokale politie een 'flitsmarathon', om zoveel mogelijk hardrijders te betrappen in 24u tijd. De flitsers worden over het hele land ingezet en het is de burger die bepaalt waar die komen. Plaatsen waar nooit wordt geflitst, steegjes waar iedereen te snel rijdt of omgevingen waar veel kinderen spelen: u kiest het helemaal zelf via de website ikflitsmee.be.
    Waar willen de bewoners van uw gemeente meer controles? Bekijk het op onderstaande kaart. U kan verder inzoomen op uw gemeente door op een groen ballonnetje te klikken.
    Ook zelf nog controles toevoegen is mogelijk. Surf daarvoor rechtstreeks naar de website van Ikflitsmee.
    Bron

Zo veel mogelijk geld uit de mensen hun zakken kloppen in 24H. Dit moeten we onthouden voor de verkiezingen de maand erop...

Spijtig genoeg heeft er nog niemand een tegenvoorstel gelanceerd: Hier wil ik een andere snelheidsbeperking.... Zou misschien ook wel eens nuttig zijn, uiteraard gaat op deze site iedereen vragen om voor z'n eigen deur te flitsen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
      Bron

Zo veel mogelijk geld uit de mensen hun zakken kloppen in 24H. Dit moeten we onthouden voor de verkiezingen de maand erop...
      Moest iedereen zich nu eens aanmelden zo'n 5 minuten voor sluitingstijd (wegens te traag gereden weet je wel.....)

Comment

Is al een topic over geopend.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fieldmarshall Bekijk Berichten
          Spijtig genoeg heeft er nog niemand een tegenvoorstel gelanceerd: Hier wil ik een andere snelheidsbeperking.... Zou misschien ook wel eens nuttig zijn, uiteraard gaat op deze site iedereen vragen om voor z'n eigen deur te flitsen...
          Nee merci, ik ben al 2x geflitst geweest door ene die voor mijn deur stond.

Zal wel weer zoiets zijn waarbij ze 1000 reacties gaan krijgen 999 gevaarlijke locaties en 1 waar veel verkeer op zit dat te snel rijdt zonder problemen te veroorzaken. Rara, welk voorstel gaan ze aannemen?

Comment

Dat men massaal wil gaan flitsen, tot daar aan toe. Nochtans in vele gevallen is dit ook maar nutteloze en zeer tijdelijke symptoombestrijding.
            Dat men de bevolking hierin betrekt, vind ik hoogst bedenkelijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
              Dat men massaal wil gaan flitsen, tot daar aan toe. Nochtans in vele gevallen is dit ook maar nutteloze en zeer tijdelijke symptoombestrijding.
              Dat men de bevolking hierin betrekt, vind ik hoogst bedenkelijk.
              Bah, ik weet dat niet. Ze hebben toch enkele weken al een enquête gehouden of er meer moest gecontroleerd worden op snelheid. De gemiddelde? mens had toch voor meer controle gekozen.
              Voilà, het leven kan toch eenvoudig zijn.
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                Bah, ik weet dat niet. Ze hebben toch enkele weken al een enquête gehouden of er meer moest gecontroleerd worden op snelheid. De gemiddelde? mens had toch voor meer controle gekozen.
                Voilà, het leven kan toch eenvoudig zijn.
                Sorry man, ik vind dit eigenlijk niet kunnen. Voor mij een staaltje nutteloos populisme.

Comment

Mijn ongezouten mening over flitscontroles:

1. Flitsen is kortstondige symptoombestrijding.

2. Het is naïef te denken dat snelheidslimieten die niet ondersteund worden door de aanwezige infrastructuur een bepaalde snelheid zullen afdwingen. Enkel volgzame brave burgertjes die niet nadenken volgen deze limieten gedwee.

3. De ervaring leert dat flitspalen een bereik hebben van 200m. 100m ervoor en 100m erna. De bestuurder remt alleen net op die plaats en trekt daarna terug op.

4. Er zijn maar 2 manieren om een opgelegde snelheid integraal te kunnen afdwingen (als de infrastructuur sneller rijden toelaat) en wel in deze volgorde: trajectbepaling (nabije toekomst) en autonoom rijdende voertuigen (tamelijk verre toekomst).
                  Last edited by Löwe; 01/04/2014, 22:24.

Comment

Sorry man, ik vind dit eigenlijk niet kunnen. Voor mij een staaltje nutteloos populisme.
                    Ik evenmin. Maar wat doe je eraan, buiten je aan de limieten houden.

Het is toch blijkbaar "hip" om de mensen medezeggenschap te geven.

Mijn ongezouten mening over flitscontroles:

1. Flitsen is kortstondige symptoombestrijding.

2. Het is naïef te denken dat snelheidslimieten die niet ondersteund worden door de aanwezige infrastructuur een bepaalde snelheid zullen afdwingen. Enkel hersenloze primaten volgen deze limieten gedwee en zonder nadenken.

3. De ervaring leert dat flitspalen een bereik hebben van 200m. 100m ervoor en 100m erna. De bestuurder remt alleen net op die plaats en trekt daarna terug op.

4. Er zijn maar 2 manieren om een opgelegde snelheid integraal te kunnen afdwingen (als de infrastructuur sneller rijden toelaat) en wel in deze volgorde: trajectbepaling (nabije toekomst) en autonoom rijdende voertuigen (tamelijk verre toekomst).
                    1.) Akkoord.

2.) Vind ik een straffe en enigszins onverwachte uitspraak van je. Maar bon, geen man overboord hoor.

3.) Uiteraard. Gekend scenario.

4.) Trajectbepaling? Wat bedoel je daar precies mee? Ik dacht dat Volvo al ver stond met de autonome wagens?
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Zal wel trajectmeting zijn dat hij bedoelde (waarschijnlijk,... of toch zoiets)
                      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                        Zal wel trajectmeting zijn dat hij bedoelde (waarschijnlijk,... of toch zoiets)
                        TrajectControle ...

Comment

Heel die week dus beter 20km/h onder de max rijden ipv de gebruikelijke 10!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                            Ik evenmin. Maar wat doe je eraan, buiten je aan de limieten houden.

Het is toch blijkbaar "hip" om de mensen medezeggenschap te geven.

1.) Akkoord.

2.) Vind ik een straffe en enigszins onverwachte uitspraak van je. Maar bon, geen man overboord hoor.

3.) Uiteraard. Gekend scenario.

4.) Trajectbepaling? Wat bedoel je daar precies mee? Ik dacht dat Volvo al ver stond met de autonome wagens?
                            Trajectcontrole. Mijn excuses. Waar zat ik toch weer met m'n gedachten?
                            En ik heb wat spijt van mijn brute uitspraak over hersenloze primaten maar 't komt er toch een beetje op neer.
                            Ik word lastig van mensen die totaal zonder enig inzicht en blind een bepaalde snelheidslimiet volgen, ook al past die duidelijk niet bij de infrastructuur. Ik heb het daar moeilijk mee.
                            Last edited by Löwe; 01/04/2014, 22:25.

Comment

Trajectcontrole. Mijn excuses. Waar zat ik toch weer met m'n gedachten?
                              En ik heb wat spijt van mijn brute uitspraak over hersenloze primaten maar 't komt er toch een beetje op neer.
                              Ik word lastig van mensen die totaal zonder enig inzicht en blind een bepaalde snelheidslimiet volgen, ook al past die duidelijk niet bij de infrastructuur. Ik heb het daar moeilijk mee.
                              Ha oké, trajectcontrole.
                              Tuurlijk, grote voorstander van, maar niet overal natuurlijk.
                              Is het enigste dat inderdaad zal helpen wat andere hier ook mogen beweren. Ik zie nu genoeg vlot verkeer in Nederland (ook dank zij het infrastructuur)!. De grote wave-bewegingen zijn er nu wel allemaal aan het uitgaan, toch één van de gevolgen van zij die zich niet aan de snelheden houden (te snel & te traag).

Tjaaaaaa, wat is het alternatief? Ik vind dat ook moeilijk en doe waarschijnlijk 7 x zoveel km's dan jij of de meeste andere.
                              En het is nu niet bepaald dat ik nooit te snel rij hoor, zo heilig zijn we nu ook weer niet, denk wel dat we ons voor 98% aan de opgelegde limieten houden door steeds net daarboven op cc te rijden. Zeer belangrijk om weten is, "wanneer" je harder kan rijden en waar en dat zal voor velen iets moeilijker liggen denk ik.
                              Ik heb meer moeite (beetje zwaarwichtig woord) met mensen die niet rijden wat ze mogen rijden dan aan diegenen die niet rijden wat ze moeten rijden...

Comment

Ik had 2 dagen terug een voorstel gedaan om voor de flikken hun deur te flitsen op de philipssite in Leuven. De dag erna was dit het voorstel met de meeste likes voor Leuven en omstreken. Vandaag was mijn voorstel er weer af gehaald.

Comment

Working...
                                X