Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Woon werkverkeer Antwerpen-Brussel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Woon werkverkeer Antwerpen-Brussel

Ik heb een interessante jobaanbieding gekregen van mijn oude manager. De functie lijkt me zeer interessant.

ik woon in Schoten (bijna Antwerpen noord) en werk nu in Kontich. Ik doe er een half uurtje over, in de vakanties 20minuten. Afstand is 26km en moet heel de antwerpse ring over, dit rond half 8 a 8 u en terug rond half 5.

Jobaanbieding is in Brussel, nabij Tour en Taxis gebouw dus toch redelijk in het centrum.
    afstand 55km, 43min volgens google zonder file. Job heeft glijdende werkuren.

is dit te doen via de e19of a12 of ga ik zo gefrustreerd thuiskomen dat ik de job beter naast me neerleg is de vraag die ik me nu stel.

Nog mensen die dit traject doen van Antwerpen Brussel?

Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
    Ik heb een interessante jobaanbieding gekregen van mijn oude manager. De functie lijkt me zeer interessant.

ik woon in Schoten (bijna Antwerpen noord) en werk nu in Kontich. Ik doe er een half uurtje over, in de vakanties 20minuten. Afstand is 26km en moet heel de antwerpse ring over, dit rond half 8 a 8 u en terug rond half 5.

Jobaanbieding is in Brussel, nabij Tour en Taxis gebouw dus toch redelijk in het centrum.

is dit te doen via de e19of a12 of ga ik zo gefrustreerd thuiskomen dat ik de job beter naast me neerleg is de vraag die ik me nu stel.

Best zelf eens proberen op het voorgestelde tijdstip. Hoe doet je oude manager het ?
    is wel een stuk verder; brandstof,slijtage, afschrijving en tijd.

Comment

Mijn oude manager woonde zelf reeds in Brussel dus voor hem is het er alleen maar beter op geworden.

Inderdaad was ik ook aan het denken, maar zoiets kan je meenemen bij gesprekken uiteraard

Comment

Zal eraan liggen hoe jij de glijdende werkuren wilt zien. Als ge om 7u in Brussel zijt zult ge niet zoveel langer rijden, als ge echter tot 7u wilt slapen zou ik't niet doen... of een tweewieler kopen.

Comment

Reken maar op 1,5h per rit.
          Als je gek wordt in de file... niet doen dus.
          Wil je buiten de files rijden, dan zal je om 6h moeten vertrekken, of na 10h, en 's avonds ofwel voor 16h vertrekken, ofwel na 19h.

Comment

1,5h de rit is me toch wat te veel van het goede. In de morgen zou ik rond half7 vertrekken en hoopte ik op normale dagen rond half 8 aan te komen...
            In de avond kan ik wel vertrekken om 16u om de grote fileleed voor te zijn om zo rond 5u hopelijk toe te komen in A'pen.

Echter, als het op deze uren niet kan rond dat uur...

Ik zou met de trein gaan, maar dat is een traject van +2u, komt er nog eens bij dat je afhankelijk bent van de nmbs, it's a no no for me

Comment

Ik kom in Wolvertem/Meise de A12 op en ga naar de Willebroekkaai (andere kant van het water, vlakbij Tour & Taxis) en doe van daar toch makkelijk 30min en meer over.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DyNaRaX Bekijk Berichten
                Ik kom in Wolvertem/Meise de A12 op en ga naar de Willebroekkaai (andere kant van het water, vlakbij Tour & Taxis) en doe van daar toch makkelijk 30min en meer over.
                Dat is niet al te hoopgevend, je zou denken dat dit langs de A12 te doen is op een kwartier.
                Op welk uur doe je dit?

Comment

1,5h de rit is me toch wat te veel van het goede. In de morgen zou ik rond half7 vertrekken en hoopte ik op normale dagen rond half 8 aan te komen...
                  In de avond kan ik wel vertrekken om 16u om de grote fileleed voor te zijn om zo rond 5u hopelijk toe te komen in A'pen.

Ik zou met de trein gaan, maar dat is een traject van +2u, komt er nog eens bij dat je afhankelijk bent van de nmbs, it's a no no for me
                  's ochtends kan dat lukken, maar 's avonds is dat niet echt realistisch. Je zal vrij dikwijls te laat zijn als je om 16h vertrekt.

Comment

Dat is niet al te hoopgevend, je zou denken dat dit langs de A12 te doen is op een kwartier.
                    Op welk uur doe je dit?
                    Op een zondagmorgen doe je dat op een kwartier.

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                    's ochtends kan dat lukken, maar 's avonds is dat niet echt realistisch. Je zal vrij dikwijls te laat zijn als je om 16h vertrekt.
                    Je moet rekenen dat je nog net Brussel uit kan voor de drukte, maar tegen dat je Antwerpen bereikt ben je te laat om de spits voor te zijn.
                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

Op welk uur doe je dit?
                      7u30-7u45.

A12 rijdt meestal vlot als er niets op de ring is gebeurd. Als ik langs Laken rij is het aanschuiven vanop de afrit aan het Amerikaans Theater en verder in Laken. Als ik langs achter het paleis ga dan is het meestal aanschuiven aan de lichten voor Van Praet.

Comment

Dat koninklijk domein neemt daar veel te veel plaats in beslag ja
                        ik hoop toch iets vroeger te zijn maar die tien minuten gaat ook niet veel uitmaken wss..

in de avond zal ik al blij zijn als ik de drukte in brussel voor ben. De drukte rond antwerpen ben ik toch al gewoon hehe.
                        ik denk dat de a12 het betere traject is van de twee. Vanmorgen was het al schuiven achter mechelen tot brussel.

Comment

Ik ga tegenwoordig met de motor naar Brussel, scheelt me zowel 's morgens als 's avonds minimaal een half uur per rit... komende uit Gent, naar Woluwe.

Comment

Kan je best vertrekken ten laatste om 06:15h en geen minuut later.
                            Tour & Taxis best via de A12 aandoen. Je moet als laatste dan wel de Havenlaan gebruiken en dat moet zowat de slechtste straat in het Brusselse zijn voor het ogenblik.
                            Dus te laat vertrekken is gegarandeerd misérie en zeker als je op die Havenlaan wat "winst" wil maken krijg je er gratis brokken bij aan je wagen.
                            Succes!!!
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

de havenlaan is een complete ramp, je moet al moeite doen om daar te snel te rijden en dan rammelen de vullingen uit uw kiezen.

Comment

Wat bedoelen jullie? De slechte staat van het wegdek of dikke file op de havenlaan? Wss beiden hehe

Comment

Wat bedoelen jullie? De slechte staat van het wegdek of dikke file op de havenlaan? Wss beiden hehe
                                  Beiden. Alleen de file is niet gans de dag. Enkel in de spits momenten.

Sent from somewhere, using Tapatalk
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

ik zou een dag verlof pakken en het eens proberen in de spits smorgens, dan blijf je een dagje in brussel, en savonds rijd je terug om 16.

16h is trouwens al te laat, zit je zowieso al vast. op vrijdagavond heb je al pech vanaf 15h. als het regent, tel er dan vlot 20-30min bij tov een normale dag.

met de trein is het 40min, als je dan een fiets aan het station in brussel hebt is dat 5min (1.4km), openbaar vervoer voor hetzelfde stuk is 29min)
                                    schoten-antwerpen centraal is 8km met de fiets of een goeie 30min (hier ga je bezweet aankomen). kom ik in totaal op 1h15uit. kan je volgens mij niet veel sneller doen met de auto. voor het deel schoten-station zou je met de bus kunnen gaan, maar dat hangt af van je specifieke woonplaats dan. bij een willekeurige plaats in schoten kwam ik op 35min uit, 1bus en 1tram.

ik zou toch eens nadenken hoor. brandstofprijzen gaan blijven stijgen, als ze de km-heffing gaan invoeren ooit zal de kostprijs serieus stijgen, of zal je in overvolle treins terecht komen.
                                    ivm de trein kan je best op railtime.be jouw treinen eens bekijken van een week en zien hoeveel keer die te laat was. vooral rond 16h durven die in brussel noord serieus te laat komen
                                    Last edited by ; 03/04/2014, 08:27.

Comment

Ik woonde vroeger in Wijnegem en reed soms eens met de wagen naar St-Pieters-Woluwe. Als je om 6u vertrekt is het al best druk op de ring van Antwerpen. Dan op de E19 vlot tot aan de ring van Brussel. Daar heb je ofwel dan druk verkeer ofwel sta je stil.

'S avonds best om 15u30 vertrekken. De vrijdag zelfs nog vroeger.

Comment

Woon werkverkeer Antwerpen-Brussel

Als ik de topicstarter was zou ik er een gewoonte van maken om steeds om 06:00h in de auto te zitten. Normaal gezien hou hij vanuit het centrum Schoten toch op een 65-tal minuten relaxt naar zijn bestemming kunnen rijden.
                                        Waar hij ook nog rekening mee zal moeten houden is voor flitscamera's. Buiten de gekende op zijn traject kan hij er mogelijk ook nog ééntje aantreffen net voorbij de afrit van Meise en dan nog een zeer schunnige op de tweede brug tussen de kerk van Laken en het kanaal.
                                        Het voordeel dat hij heeft met om 06:00h te vertrekken, is dat hij waarschijnlijk al om 14:45h of 15:00h kan doorgaan in Brussel. Voortvloeiend hieruit is dat TS de kindjes kan afhalen aan school, een uurtje chillen met zijn gasten, de was insteken en vervolgens aan het eten kan beginnen.
                                        Elke gelijkenis met enige realiteit is eerder toevallig. 😁

Sent from somewhere, using Tapatalk

Comment

Working...
                                        X