Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Woon werkverkeer Antwerpen-Brussel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Bedankt voor de vele reacties alvast. Ik wist dat het erg was maar als ik dit allemaal lees. Ik hoopte toch in de morgen op een normale dag pas rond half 7 te vertrekken om rond half 8 toe te komen. Voor 4 uur vertrekken zit er niet in denk ik. Het zijn wel glijtijden maar het is niet de bedeoling de kantjes er af te lopen vrees ik.
    Was wel zeer positief is, is eer het bedrijf de opstartfase voorbij is (tegen begin 2015) er twee dagen per week van thuis zal kunnen gewerkt worden. Dan hoef ik nog maar 3 dagen te doen.

    Met de fiets/bus/trein zal het zeker niet worden, hier hang ik van te veel factoren af en ik doe het ook gewoon niet graag. als ik nu enkel een trein zou nemen zou ik het wel doen.

    Hoe het hierboven omschreven wordt zou ideaal zijn, maar niet realistisch zo vroeg te vertrekken.

    Langs de andere kant, als ik google maps en verkeersinfo in het oog hou de laatste dagen zou ik er nooit langer als 75 minuten op doen. Moet ik dus allemaal met een dikke korel zout nemen blijkbaar.

    Comment


    • #22
      Ik heb voor mezelf uitgemaakt dat ik toch eens ga praten. Duidelijk stel dat ik vroeg genoeg moete kunnen vertrekken indien ik vroeg aankom. Ook zal er in het loonpakket rekening moeten gehouden worden met een vervoersmiddel, lees: eventueel bedrijfswagen. Het moet wel financieel interessant blijven uiteraard.

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
        Bedankt voor de vele reacties alvast. Ik wist dat het erg was maar als ik dit allemaal lees. Ik hoopte toch in de morgen op een normale dag pas rond half 7 te vertrekken om rond half 8 toe te komen. Voor 4 uur vertrekken zit er niet in denk ik. Het zijn wel glijtijden maar het is niet de bedeoling de kantjes er af te lopen vrees ik.
        Was wel zeer positief is, is eer het bedrijf de opstartfase voorbij is (tegen begin 2015) er twee dagen per week van thuis zal kunnen gewerkt worden. Dan hoef ik nog maar 3 dagen te doen.

        Met de fiets/bus/trein zal het zeker niet worden, hier hang ik van te veel factoren af en ik doe het ook gewoon niet graag. als ik nu enkel een trein zou nemen zou ik het wel doen.

        Hoe het hierboven omschreven wordt zou ideaal zijn, maar niet realistisch zo vroeg te vertrekken.

        Langs de andere kant, als ik google maps en verkeersinfo in het oog hou de laatste dagen zou ik er nooit langer als 75 minuten op doen. Moet ik dus allemaal met een dikke korel zout nemen blijkbaar.
        Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
        Ik heb voor mezelf uitgemaakt dat ik toch eens ga praten. Duidelijk stel dat ik vroeg genoeg moete kunnen vertrekken indien ik vroeg aankom. Ook zal er in het loonpakket rekening moeten gehouden worden met een vervoersmiddel, lees: eventueel bedrijfswagen. Het moet wel financieel interessant blijven uiteraard.
        Weet niet vanwaar je bent in Schoten (West/Bredabaan of Oost/Wijnegemsesteenweg), maar als je echt om 06:00h kan vertrekken zou je toch in normaal omstandigheden zeker tegen 07:00h à 07:05h op je bestemming moeten zijn hoor en dit tegen legale snelheden. Elke tien minuten die je later vertrekt zal/kan je file hebben op het einde van je traject, bvb vanaf Wemmel, Meise of Londerzeel.
        Probeer het maar eens via de A12, eventueel op verschillende dagen van de week want op maandag kan het nogal eens verschillen met een dinsdag(drukker).
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
          Bedankt voor de vele reacties alvast. Ik wist dat het erg was maar als ik dit allemaal lees. Ik hoopte toch in de morgen op een normale dag pas rond half 7 te vertrekken om rond half 8 toe te komen. Voor 4 uur vertrekken zit er niet in denk ik. Het zijn wel glijtijden maar het is niet de bedeoling de kantjes er af te lopen vrees ik.
          Was wel zeer positief is, is eer het bedrijf de opstartfase voorbij is (tegen begin 2015) er twee dagen per week van thuis zal kunnen gewerkt worden. Dan hoef ik nog maar 3 dagen te doen.

          Met de fiets/bus/trein zal het zeker niet worden, hier hang ik van te veel factoren af en ik doe het ook gewoon niet graag. als ik nu enkel een trein zou nemen zou ik het wel doen.

          Hoe het hierboven omschreven wordt zou ideaal zijn, maar niet realistisch zo vroeg te vertrekken.

          Langs de andere kant, als ik google maps en verkeersinfo in het oog hou de laatste dagen zou ik er nooit langer als 75 minuten op doen. Moet ik dus allemaal met een dikke korel zout nemen blijkbaar.
          Als je op tijd begint is op tijd doorgaan niet de kantjes er af lopen Dat is gewoon een realiteit die mensen moeten hanteren deze dagen om een privé-werkbalans te vinden Onderschat dat ook niet van meer dan een uur per dag in de auto te zitten als je dit niet gewoon bent. Ik doe dit nu al tien jaar en heb al veel collega's zien afhaken op dat punt, dat weegt en het is uiteindelijk verloren tijd. Een bedrijfswagen maakt dat niet goed weet ik uit ervaring

          En geloof maar wat de mensen met de nodige ervaring hier schrijven een uur en een kwart is trouwens niet niks, voor mij persoonlijk ligt de limiet op een uur, als het langer duurt dan werkt dat echt op mij en op mijn omgeving uiteraard ook.
          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
          '15 Volvo XC60 D3

          Comment


          • #25
            Ik heb 10j brussel gedaan, sinds 5j van job veranderd en nu relaxed met de trein. Ik had me wel voorgenomen om dichter bij het station te gaan wonen zodat ik van huis naar station met de fiets kan doen.

            Als je gelukkig bent in je huidige job en je houdt meer privé-tijd over, zie ik niet in waarom veranderen. Als je het totaalplaatje maakt, zijn er alleen maar nadelen aan verbonden. En je wordt er ook niet jonger op. In het begin zal dat meevallen, maar na 10jaar. Tenzij je niet dichter bij je job woont, zou ik het niet aanraden, hoe aanlokkelijk het voorstel soms lijkt. Maar ja keuzes zijn niet altijd gemakkelijk!

            Comment


            • #26
              Matig aantrekkelijk idee om te switchen naar een job die op een notoire file-route ligt, vind ik. Rijden op zich zou ik niet zo erg vinden (ik doe nu twee uur heen en terug per dag), maar als daar structurele en langdurige files tussenzitten... dat hou je niet vol, bedrijfswagen of niet.

              Comment


              • #27
                Motorfiets regelen. Met de auto is het een ramp, met de motorfiets verlies je amper 10 minuten, ook al staat het stil vanaf Mechelen-Noord ofzo.

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                  Motorfiets regelen. Met de auto is het een ramp, met de motorfiets verlies je amper 10 minuten, ook al staat het stil vanaf Mechelen-Noord ofzo.
                  TS heeft niets verloren op de E19.
                  Als hij het er voor over heeft om reeds om 06:00u te vertrekken is hij een uur later op zijn bestemming.
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                  Comment


                  • #29
                    Ik ga eens praten en als het inderdaad mogelijk zou zijn zo vroeg te beginnen heb ik het ervoor over. Maar ik vrees ervoor. Ik denk er allesinds nog altijd over na.

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                      Ik ga eens praten en als het inderdaad mogelijk zou zijn zo vroeg te beginnen heb ik het ervoor over. Maar ik vrees ervoor. Ik denk er allesinds nog altijd over na.
                      Succes man!


                      Sent from somewhere, using Tapatalk
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                        TS heeft niets verloren op de E19.
                        Als hij het er voor over heeft om reeds om 06:00u te vertrekken is hij een uur later op zijn bestemming.
                        Dat hou je een paar jaar vol en dan ben je het beu een zombie te zijn.

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                          Dat hou je een paar jaar vol en dan ben je het beu een zombie te zijn.
                          Tja, twee x een uur per dag in de wagen is niet niks natuurlijk. Als hij due uren kan aanhouden hoeft het nog geen sleur te worden, kwestie van je leven te organiseren.
                          Mijn neefje dacht (na een werk switch) ook dat hij van Ekeren dagelijks vlot naar de buurt van Everberg kon in de spitsuren. Mooi niet dus, na een jaar hield hij het voor bekeken. Bij zijn vorige werk stapte hij op de trein in Ekeren en ging er af in Brussel Noord. 150 wandelpassen verder was hij op zijn werk.


                          Sent from somewhere, using Tapatalk
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                          Comment


                          • #33
                            Ja, files zijn niet te onderschatten - is trein zo moeilijk? of iets kunnen huren in Brussel (kosten aftrekbaar als beroepskost voor zover je de regels volgt)? sowieso bedrijfswagen vragen, kosten eigen voertuig zijn te hoog en kans op schade ook

                            Comment


                            • #34
                              Vrijdag heb ik een tweede gesprek en zal het loonpakket hoogst waarschijnlijk worden. Er zijn toch wel voordelen aan verbonden aangezien het loon hoogst waarschijnlijk rond hetzrlfde blijft maar supplementair een bedrijfswagen bijkomt. Dit is voot mij toch een redelijk grote kost die wegvalt per maand. Ik doe nu een half uur naar het werk, zou dan een uur a uur en kwartier worden. Ik verlies dus anderhalf uur per dag prive. Echter zou ik wel na enkele maanden 2 dagen per week van thuid kunnen werken dus dit moet je ook meenemen als voordeel. Ik ben het ook zowat beu op mijn huidig werk, los daarvan komen daar ook misschien wel nieuwe kansen binnen heet jaar... Geen makkelijke keuze. Vrijdag weet ik meer en alles nog eens overwegen. Voor en nadelen op papier en met de familie bekijken

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                                Vrijdag heb ik een tweede gesprek en zal het loonpakket hoogst waarschijnlijk worden. Er zijn toch wel voordelen aan verbonden aangezien het loon hoogst waarschijnlijk rond hetzrlfde blijft maar supplementair een bedrijfswagen bijkomt. Dit is voot mij toch een redelijk grote kost die wegvalt per maand. Ik doe nu een half uur naar het werk, zou dan een uur a uur en kwartier worden. Ik verlies dus anderhalf uur per dag prive. Echter zou ik wel na enkele maanden 2 dagen per week van thuid kunnen werken dus dit moet je ook meenemen als voordeel. Ik ben het ook zowat beu op mijn huidig werk, los daarvan komen daar ook misschien wel nieuwe kansen binnen heet jaar... Geen makkelijke keuze. Vrijdag weet ik meer en alles nog eens overwegen. Voor en nadelen op papier en met de familie bekijken
                                En weet je al iets over de mogelijkheid van je vervroegde aanvangsuren?
                                Succes!


                                Sent from somewhere, using Tapatalk
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                                  Vrijdag heb ik een tweede gesprek en zal het loonpakket hoogst waarschijnlijk worden. Er zijn toch wel voordelen aan verbonden aangezien het loon hoogst waarschijnlijk rond hetzrlfde blijft maar supplementair een bedrijfswagen bijkomt. Dit is voot mij toch een redelijk grote kost die wegvalt per maand. Ik doe nu een half uur naar het werk, zou dan een uur a uur en kwartier worden. Ik verlies dus anderhalf uur per dag prive. Echter zou ik wel na enkele maanden 2 dagen per week van thuid kunnen werken dus dit moet je ook meenemen als voordeel. Ik ben het ook zowat beu op mijn huidig werk, los daarvan komen daar ook misschien wel nieuwe kansen binnen heet jaar... Geen makkelijke keuze. Vrijdag weet ik meer en alles nog eens overwegen. Voor en nadelen op papier en met de familie bekijken
                                  Dat klinkt als iets dat te overwegen is natuurlijk, als je kan thuiswerken op de drukke dagen (di en do) dan bespaar je je ook al veel ellende Uiteindelijk kan je ook niet weten of dat pendelen je ligt tot je het geprobeerd hebt Ik doe het al tien jaar en kan er nog altijd mee leven, al zal ik een mooie job dicht bij huis niet afslaan natuurlijk.
                                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                  '15 Volvo XC60 D3

                                  Comment


                                  • #37
                                    Succes!

                                    Je kan natuurlijk ook nog verhuizen en zo dichter bij Brussel gaan wonen.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Ik zou kunnen starten rond half 8 en rond 16u huiswaarts kunnen vertrekken dus op zich moet het net lukken met de uren. Het zijn ook glijtijden dus het is niet dat ik te laat zou kunnen komen ofzo..
                                      dichter bij Brussel wonen is geen optie, ik heb vorig jaar nog maar gekocht en zou mijn prive leven hier ook niet opgeven voor mijn werk.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Koop een moto!
                                        U hoeft dit niet te lezen.

                                        Comment


                                        • #40
                                          Ik heb een beslissing gemaakt, ik blijf in Kontich werken.
                                          het pakket dat ze me konden aanbieden was een bedrijfswagen en ongeverr behoud van loon of loonsopslag (250eur brutto).
                                          echter konden ze geen maaltijdcheques bieden en moest ik ook 6 verlofdagen inleveren. Mijn wagen is afbetaald en de gebruikskkosten vallen op zich mee op deze moment, ik ken mezelf en zou naast de bedrijfswagen toch een weekendcar bijkopen dat me aanstaat. Als ik alles bij elkaar bekijk zou het me niet echt veel financiele vooruitgang geven... Ik heb het aanbod dan ook naadt mij neergelegd.
                                          ik heb de afstand gedaan op 3 verschillende dagen. Korste keer 50 minuten, langste keer 1u25 minuten. Dit allemaal op uren net voor of net na de spits

                                          Comment

                                          Working...
                                          X