Situatie is als volgt...
Ik heb een paar jaar geleden een mini gekocht in Nederland, daar laten uitschrijven in een RDW kantoor en dan met exportplaten naar België gereden.
Heb dan wagen via douane ingevoerd, tijd later oldtimerkeuing gedaan en ingeschreven als oldtimer.
Nu wil ik de wagen verkopen maar blijkt dat ik de originele papieren uit Nederland nodig heb (deel I, II en III). Dit zou zijn omdat hij slechts een oldtimerkeuring ondergaan heeft en geen invoerkeuring ofzo.
Probleem is natuurlijk dat ik die papieren niet meer heb.
Heb enkel nog een kopie gevonden in een map met onderhoudshistoriek van de vorige eigenaar.
De originele hebben lange tijd bij de nieuwe gezeten in de wagen tot ik eens mijn map in de wagen 'gekuist' heb en die kleine papiertjes weggesmeten heb .
Klopt dit allemaal ?
Want het zou ook betekenen als ik zou blijven rijden met de mini en de 3 jaarljkse oldtimerkeuring komt er door ik dan ook niet meer gekeurd raak en dus zelf ook niet meer mag rijden.
Ik heb een paar jaar geleden een mini gekocht in Nederland, daar laten uitschrijven in een RDW kantoor en dan met exportplaten naar België gereden.
Heb dan wagen via douane ingevoerd, tijd later oldtimerkeuing gedaan en ingeschreven als oldtimer.
Nu wil ik de wagen verkopen maar blijkt dat ik de originele papieren uit Nederland nodig heb (deel I, II en III). Dit zou zijn omdat hij slechts een oldtimerkeuring ondergaan heeft en geen invoerkeuring ofzo.
Probleem is natuurlijk dat ik die papieren niet meer heb.
Heb enkel nog een kopie gevonden in een map met onderhoudshistoriek van de vorige eigenaar.
De originele hebben lange tijd bij de nieuwe gezeten in de wagen tot ik eens mijn map in de wagen 'gekuist' heb en die kleine papiertjes weggesmeten heb .
Klopt dit allemaal ?
Want het zou ook betekenen als ik zou blijven rijden met de mini en de 3 jaarljkse oldtimerkeuring komt er door ik dan ook niet meer gekeurd raak en dus zelf ook niet meer mag rijden.
Comment