Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Self-made vehikel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Self-made vehikel

Ik ben een traktor aan het "om"bouwen voor boomtransport in het bos , dus geen transport op de weg .
    Het is een soort van Dolly met hijswerktuig op gemonteerd en als aandrijving een uit de kluiten gewassen motokulteur , 6 versnellingen , 1 achteruit , 2x2 , +- 1,5m breed . Dolly en motor zijn een geheel op 4 wielen met knikstuurinrichting halverwege .
    Ik schat dat hij op volle snelheid 15km/u haalt .
    Kan ik hiermee de weg op . Er staat "nog" geen verlichting op.

Bob

Als t niet te ver is wel zeker, hier rijden er een paar rond met een motoculteur en kar. Zolang ge niet in t stad rijdt...
    Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
    Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
    Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Kunnen zal waarschijnlijk wel mogelijk zijn wettelijk mogen zal een paar andere mouwen zijn... als het een motorvoertuig is moet je een BA verzekering hebben als je op de openbare weg komt, zal het voertuig ingeschreven moeten zijn en een nummerplaat hebben,...
      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

heeft toch papieren van die tractor. kan je toch ff zien aan welke wetgeving een tractor moet voldoen en zorgen dat de jouwe in orde is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
          Kunnen zal waarschijnlijk wel mogelijk zijn wettelijk mogen zal een paar andere mouwen zijn... als het een motorvoertuig is moet je een BA verzekering hebben als je op de openbare weg komt, zal het voertuig ingeschreven moeten zijn en een nummerplaat hebben,...
          Buiten een factuur van aankoop heb ik niets , maar is er niet zoiets als stapvoets verkeer waarvoor je geen Nr-plaat nodig hebt ?
          Mijn buurman heeft toch ook geen BA voor zijn grasmachiene waarmee hij om de 14 dagen door de strat rijd ?

Comment

Ook uw buurman zou voor een zitmaaier moeten een BA verzekering en een inschrijving hebben indien hij met dat voertuig op de openbare weg wenst te komen zo'n voertuigen vallen onder de categorie land- en bosbouwvoertuigen, ook uw voertuig zou daaronder vallen.

De enige methode om het voertuig niet in te moeten schrijven enzo is het vervoer steeds op een aangepaste aanhangwagen doen (maar die zal dan ook weer moeten ingeschreven zijn).

Comment

Ik zou gewoon zo rijden, wij hebben een kubota tractoretje en dat rijdt max 10kmu.

Comment

De meesten zouden er zo mee rijden, maar hij vroeg of het mocht en dan moet je nee antwoorden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                  Ook uw buurman zou voor een zitmaaier moeten een BA verzekering en een inschrijving hebben indien hij met dat voertuig op de openbare weg wenst te komen zo'n voertuigen vallen onder de categorie land- en bosbouwvoertuigen, ook uw voertuig zou daaronder vallen.

De enige methode om het voertuig niet in te moeten schrijven enzo is het vervoer steeds op een aangepaste aanhangwagen doen (maar die zal dan ook weer moeten ingeschreven zijn).
                  Bij mijn zitmaaier zit inderdaad het nodige papierwerk om die door de keuring te krijgen, daarom heeft die ook de nodige verlichting, ook al is het een goedkoop modelletje van de Makro of zoiets. Bij ons hebben de stadsdiensten zelf een rupskraantje op nummerplaten.

Ik trok mij daar vroeger ook allemaal niets van aan en reed met grondverzetmachines, bobcats, vorkheftrucks enz.. over de baan. Meestal wel met een begeleidend voertuig erachter.

Maar ik zou zeker een aanhangwagen overwegen mocht dat mogelijk zijn want dat gaat allemaal goed zolang er niks gebeurd ... Ik ben in die zaken toch wel een pak voorzichtiger geworden.
                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                    Bij mijn zitmaaier zit inderdaad het nodige papierwerk om die door de keuring te krijgen, daarom heeft die ook de nodige verlichting, ook al is het een goedkoop modelletje van de Makro of zoiets. Bij ons hebben de stadsdiensten zelf een rupskraantje op nummerplaten.
                    Kom zo eens aan op de autokeuring.

E30SHOP.be
                    - Alles voor uw BMW E30.
                    Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                    En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Ik rij ook soms met de zitmaaier naart tankstation en heftrucks enz nog nooit problemen gehad.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jonasdb Bekijk Berichten
                        Ik rij ook soms met de zitmaaier naart tankstation en heftrucks enz nog nooit problemen gehad.
                        De ombouw is bijna af en aangezien ik twee aanhangers heb zal ik die toch maar gebruiken voor langere afstanden , je weet maar nooit ???

Comment

Ik heb zo is ene met zijn moto vanachter op een tractor weten knallen, dat wil je niet voor hebben met een voertuig dat niet op de openbare weg mag. Ook al was de motorrijder in fout, betere verlichting had waarschijnlijk een leven kunnen sparen.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 7 met Tapatalk
                          '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bob(robert) Bekijk Berichten
                            De ombouw is bijna af en aangezien ik twee aanhangers heb zal ik die toch maar gebruiken voor langere afstanden , je weet maar nooit ???
                            Idd kan geen kwaad allesinds.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jonasdb Bekijk Berichten
                              Weten jullie dat jullie een in principe een C-rijbwijs moeten hebben om met een vorkheftruck op de openbare weg te mogen rijden.
                              Geen mens die daar naar kijkt natuurlijk als hun voertuig in orde is.
                              2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
                              2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
                              2014 Opel Astra OPC
                              2015 Audi TT TDI S-Line

Comment

Ik heb mijn traktortje vandaag eens goed bekenen en er staan idd tweevoorlichten op , achter een verdonkerde plexi ?
                                Op mijn dashbord stond nog een knopje die ik nog nooit gebruikt had .
                                Langs achter zie ik niets staan .

BOB

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fredje07 Bekijk Berichten
                                  Weten jullie dat jullie een in principe een C-rijbwijs moeten hebben om met een vorkheftruck op de openbare weg te mogen rijden.
                                  Geen mens die daar naar kijkt natuurlijk als hun voertuig in orde is.
                                  Kwist niet dat je daar een C-rijbewijs moest voor hebben.

Comment

Ik heb een C maar geen nr plaat op de heftruck , ook al meermaals openbaar gereden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bob(robert) Bekijk Berichten
                                      Ik heb mijn traktortje vandaag eens goed bekenen en er staan idd tweevoorlichten op , achter een verdonkerde plexi ?
                                      Op mijn dashbord stond nog een knopje die ik nog nooit gebruikt had .
                                      Langs achter zie ik niets staan .

BOB
                                      Lichten achteraan zijn niet verplicht dacht ik voor een tractor.
                                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                                        Ik heb een C maar geen nr plaat op de heftruck , ook al meermaals openbaar gereden.
                                        Wat wil zeggen : als je geen nr-plaat hebt moet je ook geen rijbewijs hebben .....denk ik??
                                        In ieder geval zul je toch een adekwaad rijbewijs moeten hebben voor een vorklift .
                                        Voor mijn werk had ik het volgende : A.A3.B.C1.CC1<7500kgr.CC.EB.EC1<12000kgr.EC+E .
                                        Waarvan permanent : A.A3.B.Eb.voor de rest heb je een medisch attest nodig .
                                        Dat verviel toen om de vijf jaar , maar aangezien ik in de medische sector zat werd dit elk jaar vernieuwd .
                                        Ik reed ook met een vorklift en heb hier nooit een specifiek rijbewijs voor gehad ,bij mij stond er echter wel een nr-plaat op

BOB

Comment

Working...
                                        X