Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het verhaal van de Bulgaarse zonnebril. (agressie in het verkeer)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Als beginnend chauffeur rijd je toch met een L op de achterruit? Dan moet je als andere weggebruiker toch wat begrip tonen, vind ik. Iedereen moet leren en kemels sla je ook wel eens als je al heel lang je rijbewijs hebt.

Comment

Die L is enkel in België zo gekend. In Frankrijk is het een rode A op witte achtergrond, en in de rest van Europa is het concept waarbij de leerling-chauffeur niet in een leswagen zit zelfs helemaal niet gekend.

Goed, die Bulgaar hoort te weten wat die L betekent eens hij België binnen rijdt, maar jij hoort ook te weten dat je voorrang moet geven...

Zijn reactie? Waarschijnlijk zag hij je excuus niet, of begreep hij het als een teken van agressie ("sorry" vs "ge kunt mijn rug op" kan soms op mekaar gelijken) en als die bij elke af- en oprit al werd afgesneden, dan was jij de druppel die de emmer liet overlopen.

De reactie van je begeleider is dan weer kenmerkend voor iemand die niet een instructeur is. Maar goed, ik weet ook van verhalen van instructeurs die flippen, maar het kan natuurlijk ook zijn dat de begeleider zelf ook kwaad was voor een absoluut 100% vermijdbare situatie waar jij en hij plots aan risico's te bloot werden gesteld waar hij niet op had ingetekend. Maar daarom dat je in het buitenland leert rijden in een auto met dubbele bediening...

Comment

Working...
      X