Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Keuring voor verkoop zonder inschrijvingsbewijs niet mogelijk??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Keuring voor verkoop zonder inschrijvingsbewijs niet mogelijk??

Hallo,

Ik heb mijn vorige wagen verkocht, met de keuring voor verkoop maar zonder vorig inschrijvingsbewijs (omdat ik dat zelf ook niet had gekregen van de vorige eigenaar). Door omstandigheden heb ik de wagen namelijk nooit ingeschreven met die keuring voor verkoop. Die keuring voor verkoop is vervallen, tis al te lang geleden, dus de koper van mijn wagen moet deze ook opnieuw laten keuren voor verkoop.

Nu beweert de garage van die koper dat hij hem niet kan laten keuren voor verkoop zonder het vorig inschrijvingsbewijs. Klopt dat? Die koper is natuurlijk niet blij....en volgens mij moet dat toch zowiezo in orde kunnen komen???

Volgens dit topic zou het trouwens ook geen probleem mogen zijn:

Last edited by ; 17/05/2014, 15:06.

Dat is nu de reden waarom ik het vorige of laatste inschrijvingsbewijs altijd meegeef (gekeurd of niet gekeurd maakt niet uit) voor oa. dergelijke gevallen te voorkomen. Ik dacht wel altijd dat het laatste roos formulier keuring voor verkoop (vervallen of niet) het inschrijvingsbewijs vervangt (wordt geperforeerd), dat dit voldoende moet zijn, maar je bent natuurlijk beter af als je alle documenten in handen hebt.

edit: als het daadwerkelijk op de keuring een probleem geeft zal er niets anders opzitten dan naar de politie te gaan voor een attest verlies van documenten of de laatste ingeschreven eigenaar contacteren (mocht dit tot de mogelijkheden behoren)
    Last edited by Tigra; 17/05/2014, 15:52.

Comment

Ben je zeker? Kan verlies van roze inschrijvingsform mss aanvragen mr vorige eigenaar heeft hem gekeurd e...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door volvo940 Bekijk Berichten
        Ben je zeker? Kan verlies van roze inschrijvingsform mss aanvragen mr vorige eigenaar heeft hem gekeurd e...
        Dat roze papier moet je altijd meegeven voor een 1e inschrijving op uw naam.
        Anders kan het evengoed een gepikte auto zijn hé.
        Polo 6n 1.4

Comment

Damn dat ben ik kwijt...kan ik daar nog een dubbel can vragen?shit zeg

Comment

Damn dat ben ik kwijt...kan ik daar nog een dubbel can vragen?shit zeg
            In principe wel maar zal wel wat moeite kosten vrees ik...maar ik zou het wel oplossen want de koper mag klacht indienen tegen u wegens oplichting,...,...
            Polo 6n 1.4

Comment

Wat ik wel heb teruggevonden is een scan in een email van de aanvraag tot inschrijving met alle stempels van de keuring etc erop, die ik verzonden had naar m'n verzekering destijds, maar is nooit ingeschreven geweest.

Is een afdruk van dat document voldoende of moet ik daarmee naar de politie om een stempel van verlies of zo erop te laten zetten of wat is de procedure?

Ik hoop dat het hiermee dan toch in orde komt!

Bedankt!!
              Last edited by ; 18/05/2014, 23:10.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                In principe wel maar zal wel wat moeite kosten vrees ik...maar ik zou het wel oplossen want de koper mag klacht indienen tegen u wegens oplichting,...,...
                Hoe kom je daarbij? Het inschrijvingsbewijs vermeldt trouwens zelf dat het geen bewijs van eigendom is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Advodanck Bekijk Berichten
                  Hoe kom je daarbij? Het inschrijvingsbewijs vermeldt trouwens zelf dat het geen bewijs van eigendom is.
                  Zonder kon ik mijn wagen alezins niet inschrijven......We zitten in Belgiestan niet in Holland of frankrijk waar het niet nauw steekt!
                  Polo 6n 1.4

Comment

Inschrijvingsbewijs is volgens mij niet nodig, omdat hij gekeurd is voor verkoop. Ik ben eigenlijk enkel het origineel van de aanvraag tot inschrijving kwijt, waarvan ik dus wel nog een kopie heb.

Vraag is of die kopie voldoende is, of ik dus naar de politie moet stappen.

Ivm de aansprakelijkheid, mocht ik nu echt de kl**tzak willen uithangen zeg ik dat ik een contract heb waarin staat dat de wagen verkocht is 'in de staat waarin hij zich bevindt' en dat het niet mijn probleem is dat hij documenten is verloren...daar kan ik uiteindelijk niet aan doen. Ik ben mijn verplichtingen nagekomen, denk dat hij moeilijk kan bewijzen dat ik ze verloren heb.

Maar ik ben geen kl**tzak en wil dat die gast die wagen gewoon kan laten keuren voor verkoop zodat hij hem kan inschrijven...

Comment

allemaal niet nodig. natuurlijk hangt het van keuring tot keuring af.
                      als een garage met Z platen gaat, moet je de verzekering en inschrijving van die z platen hebben. ze hebben natuurlijk ook sinds vorig jaar de opdracht gekregenv erzekering enzo te controleren. dus gaan sommige stations een stapje verder. hoe kan je trouwens een buitenlandse wagen keuren dan, je hebt ook dat papier niet.

ik heb destijds ook zo eens miserie gehad, had een politiedocument 'verlies van boorddocumenten' en keuring maakte ambras omdat ik geen duplicaten had aangevraagd. inschrijvingsbewijs kon zowieso niet meer omdat de vorige eigenaar dood was. en DIV is nogal weigerachtig om dan een duplicaat van inschrijving te sturen. ze hebben hem moeten keuring met enkel het GVA als duplicaat erbij

Comment

Dus hij zal geen enkel probleem hebben?

Comment

VAndaag heeft de garage gebeld, ze willen per sé naar de politie gaan (zelf) om een attest verlies te vragen...zullen ze dat wel kunnen met de verkoopsovereenkomst met mij? ik heb er mijn twijfels bij....

Alvast bedankt voor jullie inbreng!

Comment

VAndaag heeft de garage gebeld, ze willen per sé naar de politie gaan (zelf) om een attest verlies te vragen...zullen ze dat wel kunnen met de verkoopsovereenkomst met mij? ik heb er mijn twijfels bij....

Alvast bedankt voor jullie inbreng!
                            Zelf al naar div en flikken gebeld die zullen best van al kunnen antwoorden.
                            En bel misschien eens naar meerdere politie zones want de een kan x zeggen en de andere y....
                            Polo 6n 1.4

Comment

Dat ze eens naar een ander keuringstation gaan. elk station heeft toch andere regels....

Comment

politie hoef je niet te bellen, zij kennen de keuringsregels niet, idem met DIV.
                                politie doet enkel gevalletjes aangifte verlies documenten en div schrijft enkel voertuigen in. voor die mannen hoef je ook geen inschrijvingsformulier te hebben, zij sturen namelijk eentje naar u (je oude stuur je toch ook niet terug).

verlies van boorrdocumenten moet met de auto gebeuren, wie het doet boeit niet maar de auto moet erbij zijn. politie moet namelijk de auto verifieren alsook de km'stand opschrijven. dan maken die een document 'onvrijwillig verlies van boorddocumenten' en daar MOET je binnen de maand een duplicaat mee aanvragen. dit politiedocument is namelijk maar 30dagen geldig om duplicaten aan te vragen.
                                met die papier kan je de wagen ook voorrijden voor "keuring voor verkoop" en dan hoef je geen duplicaten aan te vragen

MAAAAAAAR: eens voorbij die 30dagen maakt de keuring wel weer miserie omdat het papier verlopen is en je geen duplicaten hebt (ik kon er geen aanvragen wegens vorige eigenaar dood, en DIV geeft echt GEEN duplicaten van inschrijving meer als de persoon zelf al dood is). en dan begint de miserie.
                                naar de politie kan je niet voor een nieuw document, want je kan maar 1 keer aangeven dat je een papier kwijt bent (als je de duplicaten aangevraagd hebt, kan je wel aangeven dat je de duplicaten bent kwijt gespeeld). ik zat dus in bovenstaande situatie. ze hadden mijn auto afgekeurd wegens geen GVA attest (had nogthans het politiepapier, maar een GVA MOET je opnieuw via de dealer aanvragen). enfin, dat aanvragen duurde 3weken. en je raad het al, bij herkeuring mijn politiedocument verlopen.
                                dus ik naar de politie. paar keer heen en weer gelopen tot ik de politie zelf naar de keuring liet bellen en het hen onderling liet uitvechten. de politie legde daar ook duidelijk uit dat die 30dagen geldigheid ENKEL DE TERMIJN IS om duplicaten aan te vragen. keuring weigerde mee te werken.
                                politie werd het uiteindelijk zo beu, dat ze het PV in de pc weer opgeroepen hebben, ff datum aangepast, afgedrukt, 10tal stempels erop en ik daarmee naar de keuring. in principe is dit dan schriftvervalsing aangezien dat papier dus niet overéénkomt met het PV dat bestaat in het computersysteem. (zelfde pv nr, verschillende versies van documenten). ik ben dan uiteindelijk gekeurd geraakt.

politie is u vriend... echt wel :-)
                                Last edited by ; 20/05/2014, 10:59.

Comment

Zo, dat was ook een heftig verhaal! Pure kafka soms hier...

Die mensen hebben mij gebeld, zoals verwacht kunnen ze dat document niet zelf aanvragen maar moet ik het doen.

Heb naar een plaatselijk politiekantoor gebeld, daar zouden ze misschien wat flexibel willen zijn en het attest van verlies op mijn naam uitschrijven...morgenavond ga ik ernaartoe en dan hoop ik dat de nachtmerrie achter de rug is!

Comment

Working...
                                  X