Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Inschrijven nieuwe auto gekocht in buitenland

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Inschrijven nieuwe auto gekocht in buitenland

Dag

Heb nieuwe auto besteld in Duitsland. Om hier in te schrijven zou een administratieve keuring volstaan. Iemand ervaring daarmee?

Dank

Oorspronkelijk geplaatst door Xaverius Bekijk Berichten
    Dag

Heb nieuwe auto besteld in Duitsland. Om hier in te schrijven zou een administratieve keuring volstaan. Iemand ervaring daarmee?

Dank
    Zou moeten. (visuele keuring)
    Bij mij hebben ze geweigerd en een volledige keuring gedaan maar wel aan de prijs van een visuele
    Polo 6n 1.4

Comment

Opletten met tijdelijke Duitse nummerplaten: die met een geel strookje worden geweigerd op de keuring (zijn ook niet toegelaten op Belgisch grondgebied), enkel die met een rood strookje worden aanvaard.

Comment

Bij een "nieuwe auto"(niet 2de hands) is er geen enkele keuring meer nodig . Was bij mijne een jaar geleden toch niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eklund Bekijk Berichten
          Bij een "nieuwe auto"(niet 2de hands) is er geen enkele keuring meer nodig . Was bij mijne een jaar geleden toch niet.

Correct!!

Comment

3 maanden geleden ook een nieuwe wagen geïmporteerd uit CZ zonder keuring ingeschreven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door klep Bekijk Berichten
              3 maanden geleden ook een nieuwe wagen geïmporteerd uit CZ zonder keuring ingeschreven
              Hoeveel goedkoper was het daar wel toch? En je moet toch iemand kennen die Cz spreekt?
              Polo 6n 1.4

Comment

Inderdaad, taal is een groot probleem maar gelukkig heb ik een toffe Slovaakse collega, tjechisch en slovaaks liggen dicht bij elkaar. Als er geen haast bij is en je kijkt de kat uit de boom kan de korting op een Skoda makkelijk 25% bedragen. Mijn Yeti CRTDI 4x4 ambition plus voor 19000€ btw in, om maar een voorbeeld te geven.

Comment

Bij een nieuwe wagen is keuring niet meer nodig. Dit werd me bevestigd door de technische keuring van Alken.Ik heb ook een wagen besteld in CZ (wel via een Duitse handelaar wegens taalprobleem CZ) en ik bespaar +/- 5.000 euro op een Golf Variant (23.500 tov 28.500 euro nettoprijs bij de Belgische dealer) . Als je rechtstreeks in CZ koopt kan er nog 7-8% extra dealer korting af gaan.

Comment

Inderdaad, taal is een groot probleem maar gelukkig heb ik een toffe Slovaakse collega, tjechisch en slovaaks liggen dicht bij elkaar. Als er geen haast bij is en je kijkt de kat uit de boom kan de korting op een Skoda makkelijk 25% bedragen. Mijn Yeti CRTDI 4x4 ambition plus voor 19000€ btw in, om maar een voorbeeld te geven.
                    Scheelt al een pak! Daar kan je wellicht nog terecht met cash geld (Autoforum-tip!)

Comment

Nee, Tjechië hoort tot de EU, dus EU wetgeving, overschrijving op hun rekening in kronen (beperkte kosten aan verbonden) en klaar is kees

Comment

Nee, Tjechië hoort tot de EU, dus EU wetgeving, overschrijving op hun rekening in kronen (beperkte kosten aan verbonden) en klaar is kees
                        hoeveel je cash kan betalen is onafh. van EU-wetgeving, hier kaartje

in Duitsl. niet gelimiteerd blijkbaar, zie dat het in Tsjechië ook gelimiteerd is, hier staat tot 14.000 euro

in België tot 3.000 euro

Comment

Te omslachtig om te reizen met meer dan het equivalent van 10.000€ op zak en te duur qua valutawissel. Veel interessantere wisselkoers bij een overschrijving, De bank met het appeltje is niet van de snelste maar m.i. wel de goedkoopste qua transferkosten en valuta.

Comment

Te omslachtig om te reizen met meer dan het equivalent van 10.000€ op zak en te duur qua valutawissel. Veel interessantere wisselkoers bij een overschrijving, De bank met het appeltje is niet van de snelste maar m.i. wel de goedkoopste qua transferkosten en valuta.
                            Ja tuurlijk, zou ook met overschrijving doen hoor, was tip voor degene die hun zwart geld niet kwijt krijgen

Comment

Working...
                            X