Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wet omtrent treinstaking

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
    Gast, hoeveel werken er niet met arbeidsduurvermindering? Als het toch zo een vette luizenjob is, solliciteer er dan anders zelf voor?

Diegenen die zitten te balken dat "iedereen moet inleveren", zijn meestal nog diegenen die tot op heden zelf nog geen cent hebben moeten inleveren.
    Misschien kan je eens de moeite doen om te lezen wat ik wel en niet schrijf.
    Ik ben vertrouwd met arbeidsduurvermindering en heb zelf verschillende jaren in dat systeem gewerkt.
    Ik heb ook nergens gezegd dat ik tegen dat systeem ben (al vind ik 29 dagen compensatiedagen precies wel een beetje te veel van het goede).
    Dat geeft je echter niet het recht om met 25% al je andere collega's en een groot deel van het land te gijzelen.

Het feit dat die staking "al lang werd aangekondigd" slaat overigens ook nergens op.
    Moet dat verantwoorden dat mensen extra kosten moeten maken? Een schaarse vakantiedag moeten opofferen? De nacht weg van huis moeten doorbrengen?
    Zo zal het goed gaan met de spoorwegen.
    Die stakers heffen gewoon hun eigen job, of erger, die van hun collega's, op.

En voor de rest weet jij geen kloten van wat ik wel of niet heb moeten inleveren dus ik stel voor dat je je tot de feiten houdt.
    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
    Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
    If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Gans het 'democratische' systeem is tot in het absurde doorgeschoten.
      Politiek maakt geen goede wetten meer (wetgevende macht) en voert ze bovendien niet goed uit (regering, uitvoerende macht). Politiek is vooral bezig met zichzelf (de eigen dikbetaalde postjes in de eigen zuil) in stand te houden, iz de hele post)verkiezingen cinema nu alweer (4 jaar geleden 541 dagen...) Ook de derde pijler (rechterlijke macht) is rot.
      Het is overal in het westen, in meer of minder mate, hetzelfde.
      We zijn bezig met ons in versneld tempo irrelevant te maken op het wereldtoneel en dit zal niet zonder gevolgen blijven op onze welvaart/welzijn (in de brede zin dus)
      De baby-boomers, gaan daar nog niets van merken, generatie X waarschijnlijk ook nog weinig maar de generaties daarna zullen de gevolgen dragen.
      2021 Taycan 4S
      2021 Lexus UX250h

Comment

Ik vrees hetzelfde...
        Blij dat ik geen kinderen heb.
        Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.

Comment

wet omtrent treinstaking

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
          Bedenk eerst eens vanwaar dat verlof komt, jij gelooft ook nog altijd dat de bomen tot aan de hemel groeien zeker?
          Dat je daarbij dan nog durft verwijzen naar een artikel waarin blijkbaar de 32-urenweek bij de Franse spoorwegen als aanvaardbare benchmark wordt geciteerd is echt te belachelijk voor woorden.

Die dagen zijn niet weg he.
          Stoppen met zagen en werken verdomme!
          En als ge dan toch wilt staken, zorg er dan tenminste voor dat de werkwilligen (vandaag de meerderheid) hun job wél naar behoren kan uitvoeren.
          Wie is er hier de egoïst??
          Ik was aan het werk!!!!!!
          De dag dat jij volk tekort komt hoop ik dat er ook geen begrip is.
          Door mijn komst hebben er treinen kunnen rijden.
          Probleem van deze tijd is dat iedereen alleen hun eigen ziet. Als je praat van werken nodig ik je eens uit. In 2 weken tijd ben ik exact 1 dag thuis geweest en was niet om te slapen!!!!
          Ik staak niet mee maar ik zaag er niet over. Ik heb me ook in bochten gewrongen om er te geraken.
          Neemt niet weg dat er aan de spoorwegen ook veel nutteloze jobs zijn en ja deze mogen weg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ysie Bekijk Berichten
            Ik was aan het werk!!!!!!
            De dag dat jij volk tekort komt hoop ik dat er ook geen begrip is.
            Door mijn komst hebben er treinen kunnen rijden.
            Probleem van deze tijd is dat iedereen alleen hun eigen ziet. Als je praat van werken nodig ik je eens uit. In 2 weken tijd ben ik exact 1 dag thuis geweest en was niet om te slapen!!!!
            Ik staak niet mee maar ik zaag er niet over. Ik heb me ook in bochten gewrongen om er te geraken.
            Neemt niet weg dat er aan de spoorwegen ook veel nutteloze jobs zijn en ja deze mogen weg.
            Respect! En dat meen ik, zonder ironie.

Mijn tirade was gericht aan de stakers, niet aan jou persoonlijk en toegegeven, dat kon je uit mijn post niet afleiden.
            My bad, excuus.

Comment

Geen probleem hoor. Morgen laatste dag werk dan eindelijk 3 dagen thuis :-).

Comment

Diegenen die zitten te balken dat "iedereen moet inleveren", zijn meestal nog diegenen die tot op heden zelf nog geen cent hebben moeten inleveren.
                *Iedereen* heeft al moeten inleveren, alles is duurder geworden, en op alles zitten we te besparen. Sommigen nemen dat aan owv. het feit dat ze het niet beseffen, anderen owv. het feit dat ze slim genoeg zijn om te weten dat het nu eenmaal aan IEDEREEN is om in te leveren...de enigen die luidkeels het halve land gijzelen en als een klein kind om zich heen schoppen, zijn (weeral) lid van een vakbond...

Anyway...

Sommige van die berichten...vooral door werkwilligen;

Nick @superiscch
                Follow

Zo, politie gebeld. Staking of niet, mensen hebben niks in de sporen te zoeken. #mijntreinrijdt@StationschefBMO@NMBS
                Stationschef @StationschefBMO
                Follow

Een seinhuis blokkeren is eigenlijk toegeven dat er te weinig mensen mee staken, en zo dan maar de boel saboteren.
                Nick @superiscch
                Follow

Gevraagd aan de mensen van @ACOD_ABVV om wat uitleg te geven aan de reizigers. 'Niet onze job' zeggen ze dan. Chapeau jongens!
                Last edited by TooTall; 30/06/2014, 18:05.
                Mijn Skoda

Comment

Groot gelijk. Ik hoop alleen dat hij vandaag niet aan 't staken is.
                  Neen, hij heeft vanochtend zelfs gewerkt. 👍

Sent from somewhere, using Tapatalk
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polar Bekijk Berichten
                    Je kon toch gewoon op zondag naar je kazerne met de trein. Er zijn transit kamers voorzien in de kazerne. 2 nachtjes gratis slapen in de kazerne heeft nog als voordeel dat je geen stress hebt van het woon-werk verkeer!
                    Je trein abonnement kost je niks en je krijgt nog 20 cent / km fietsvergoeding voor je verplaatsing station - kazerne
                    Waarschijnlijk krijg je ook nog een soort sorry pass later extra voor de staking
                    en ik ben getrouwd en heb een kleine baby. men vrouw werkte gisteren ook (contract pas getekent), dus ik zat met de kleine thuis. vrouw gedaan om 21h en om 22h staken de treinen. ik geraak niet eens in de kazerne en zomaar kinderoppas vinden op zondagavond... good luck.

PS: dat treinabbo mag ik dan wel ferm in mijn belastingen ook inbrengen als vergoede vervoersonkosten, gratis....
                    en met mijn 20ct/km fietsvergoeding mag ik door weer en wind wel met het fietske erdoor. na 7 000km zijn men tandwielen vooraan volledig versleten, 2de ketting eraan, 4sets buitenbanden versleten, 2 wielen kapot gereden, pakje remblokjes, hoop geinvesteerd in deftige verlichting en regenkledij... en met het geld dat ik overheb kan ik nog steeds geen nieuwe deftige fiets kopen. de volgende zal weer een kringloopgeval worden.

Het was een staking die al heel lang was aangekondigd.
                    Altijd maar kappen op stakers en vakbonden, maar wel lekker genieten van de 38u week en een boel feest- en verlofdagen.
                    38u week... mja.
                    elke dag 4h10 vertrekken, 17h45 - 18h savonds thuis. dat zijn er 13h50min. daar 30min lunchbreak af. heb ik elke dag 13uur 20min. het uur dat ik met de fiets onderweg ben van station naar werk en omgekeerd (18,5km) wordt uitbetaald aan 20ct/km of een goeie 3,7€/uur. ferm goed betaald en waarschijnlijk mag ik de vakbond ook bedanken ervoor? de dagen nog vergeten dat ik een hoop overuren gepresteerd heb omdat de zending af moet (calibratie meettoestellen). heb over de 40uur overuur staan, opnemen: kan jammer genoeg niet, onderbevolkt en vele in verlof nu

aangekondigde staking of niet, dat veranderd mijn planning niet. ons jaarverlof is vast doorgegeven en als ze een maand op voorhand zeggen: dag x staken wij, kan ik 99% van de tijd deze zomer NIET EENS verlof aanvragen voor die dag.

de nmbs is ontevreden dat ze hun verlof niet kunnen oppakken en staken dan maar. ondertussen jagen ze mij ofwel in onnodige kosten OF mag ik zelf ongewild verlof opgeven. ik kan begrijpen dat ze ontevreden zijn, maar er zijn andere manieren dan staken.

dat ze de ticketverkoop eens een dag gratis dan. t zal niet lang duren of de directie grijp in. wedden dat ze VEEL MEER volk achter hun krijgen dan via zo een sorrypass (ben er vet mee als ik een jaarabbo heb. ga van kortrijk naar leuven. buiten in limburg zijn er weinig stations waar ik niet geraak met dat traject

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                      Gans het 'democratische' systeem is tot in het absurde doorgeschoten.
                      Politiek maakt geen goede wetten meer (wetgevende macht) en voert ze bovendien niet goed uit (regering, uitvoerende macht). Politiek is vooral bezig met zichzelf (de eigen dikbetaalde postjes in de eigen zuil) in stand te houden, iz de hele post)verkiezingen cinema nu alweer (4 jaar geleden 541 dagen...) Ook de derde pijler (rechterlijke macht) is rot.
                      Het is overal in het westen, in meer of minder mate, hetzelfde.
                      We zijn bezig met ons in versneld tempo irrelevant te maken op het wereldtoneel en dit zal niet zonder gevolgen blijven op onze welvaart/welzijn (in de brede zin dus)
                      De baby-boomers, gaan daar nog niets van merken, generatie X waarschijnlijk ook nog weinig maar de generaties daarna zullen de gevolgen dragen.
                      Beetje offtopic, maar uit interesse: Wat is dan wel het 'ideale' systeem?

E30SHOP.be
                      - Alles voor uw BMW E30.
                      Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                      En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Al eens aan gedacht om tegen uw werk te gaan wonen?Ikzelf werk op 7,5 min.van mijn deur en dat op zich is onbetaalbaar...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                          Al eens aan gedacht om tegen uw werk te gaan wonen?Ikzelf werk op 7,5 min.van mijn deur en dat op zich is onbetaalbaar...
                          Elke 4 jaar verhuizen? Strak plan!
                          Mijn Skoda

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
                            Elke 4 jaar verhuizen? Strak plan!
                            Waarom elke 4 jaar verhuizen?

Comment

Ik vrees hetzelfde...
                              Blij dat ik geen kinderen heb.
                              Idem dito hier.

Sent from somewhere, using Tapatalk
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Iedereen heeft moeten inleveren maar tegelijkertijd hebben de vliegtuigen naar Zuiderse vakantiebestemmingen nog nooit zo vol gezeten. 40 jaar geleden was men al dolgelukkig met een reisje naar het Zwarte woud :-). Ik houd elke maand nog een stukske loon over en niet andersom dus ik ga niet klagen.
                                Last edited by ; 30/06/2014, 19:37.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                  zal eens paar bakstenen door de ruiten van het station gaan gooien.
                                  de nmbs is ontevreden dat ze hun verlof niet kunnen oppakken en staken dan maar.
                                  Efkes nuanceren, het is niet de NMBS die ontevreden is, het is een deel van het personeel.
                                  En het deel daarvan dat bij het ACOD is aangesloten zijn degenen die staken.
                                  Als je dus zou besluiten om ramen in te gaan gooien, doe het dan bij de kantoren van het ACOD en niet in een station.
                                  Ik zal je de bakstenen en de treinreis heen en terug betalen.

Comment

heb over de 40uur overuur staan, opnemen: kan jammer genoeg niet, onderbevolkt en vele in verlof nu
                                    Zo weinig? Ik werk voor 't zelfde 'bedrijf' als u. Ik zit op 170 overuren en kan ze nooit oppakken.

Comment

Efkes nuanceren, het is niet de NMBS die ontevreden is, het is een deel van het personeel.
                                      En het deel daarvan dat bij het ACOD is aangesloten zijn degenen die staken.
                                      Als je dus zou besluiten om ramen in te gaan gooien, doe het dan bij de kantoren van het ACOD en niet in een station.
                                      Ik zal je de bakstenen en de treinreis heen en terug betalen.
                                      just, ACOD dus...

treinreis... en er niet geraken zeker

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                                        Waarom elke 4 jaar verhuizen?
                                        Omdat in mijn lijn van werk ge na 3 jaar "goedgekeurd mits vervanging" op uw aanvraag tot mutatie krijgt...dus 3 jaar dienst doen, dan nog een jaartje wachten op een goede vacature, en dan verhuizen. En als ge wilt groeien in uw job, best niet vastgeroest geraken aan 1 werk, maar meedere dingen doen.

Of, zoals ik...

2 jaar Leopoldsburg, 1 jaar Jambes, 3 jaar Burcht, 2 jaar Saffraanberg, 1 jaar Arlon, 1 jaar Peutie, en 4 maand Evere tot heden.

Dus waar moet ik volgens U dan gaan wonen? Of moet ik een caravan kopen en op de parking van het kwartier gaan staan? Het is voor U fantastisch dat gij op 7,5 minuten van uw deur kunt gaan werken. Houden zo. Jammer genoeg is het niet voor iedereen mogelijk. En goh, moest ik nu zeker zijn dat ik de komende 10 jaar in Evere zou kunnen blijven, zou ik dan graag verhuizen naar de rand rond Brussel? Nee bedankt. Teveel moeite, geen leuke omgeving, en ik heb geen zin in nog eens een verhuis. Het is nu 80km enkel, als ik er 50km enkel van maak kan ik misschien 15 minuten later vertrekken. Veel zal het niet schelen, files zijn er steeds vroeger. En de trein als alternatief, daar zal ik maar over zwijgen zeker?

Maar uw tegenargument zal ongetwijfeld zijn "zoek dan ander werk!". Helaas, ik wil geen ander werk. Ik doe mijn werk doodgraag, en ik ben er goed in. Dus wen maar aan ons gesakker!

EDIT Ik heb nog 30 verlofdagen 2014, en nog 75 overuren. En van de 4 mensen op mijn dienst is mijne baas langdurig ziek (Waalse burger), ik ben zijn vervanger, dan hebben we nog een vrouwelijke collega die al sinds OKTOBER 2013 ZIEK THUIS IS (Waalse burger), en dan nog iemand.

Maar ik ben zéér goed in wat ik doe (al zeg ik het zelf) en ik kan elke belastingbetaler recht in de ogen kijken als ik zeg "ik ben uw geld waard".
                                        Last edited by TooTall; 30/06/2014, 20:23.
                                        Mijn Skoda

Comment

Die blaas van de vakbond stond juist op t nieuws uit te leggen dat die 250 extra aanwervingen nie genoeg waren om iedereen die op pensioen gaat te vervangen.

En wie zijn schuld is da? T is de vakbond die altijd t hardst staat te roepen dat ze te lang en te hard moeten werken -> resultaat de meeste mogen op hun 58-59 thuis blijven, want ze hebben een zwaar job gehad.

Comment

Working...
                                          X