Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wet omtrent treinstaking

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
    Die blaas van de vakbond stond juist op t nieuws uit te leggen dat die 250 extra aanwervingen nie genoeg waren om iedereen die op pensioen gaat te vervangen.

    En wie zijn schuld is da? T is de vakbond die altijd t hardst staat te roepen dat ze te lang en te hard moeten werken -> resultaat de meeste mogen op hun 58-59 thuis blijven, want ze hebben een zwaar job gehad.
    Er zijn minder en minder mensen op de arbeidsmarkt, mede door de vergrijzing, maar evenzeer omdat mensen langer blijven studeren. Dat zo'n opgeblazen overheidsbedrijf zoals 't spoor, niet iedereen kan vervangen, dat snapt het kleinste kind. De tijden van 1 gast die aan het schuppen is, en 5 die er naar kijken, zijn gedaan. Een gevolg daarvan is, dat het plannen van verlof een pak moeilijker zal worden.

    Maarja.

    Jean Pierre Goossens, voorzitter van de Vlaamse tak van de socialistische vakbond ACOD Spoor, reageert zeer tevreden op de spoorstaking waartoe zijn vakbond had opgeroepen. "Dit overtreft mijn stoutste dromen", vertelde Goossens
    Als dat uw dromen zijn, dan is het ver gekomen...
    Mijn Skoda

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
      Gast, hoeveel werken er niet met arbeidsduurvermindering? Als het toch zo een vette luizenjob is, solliciteer er dan anders zelf voor?

      Diegenen die zitten te balken dat "iedereen moet inleveren", zijn meestal nog diegenen die tot op heden zelf nog geen cent hebben moeten inleveren.
      Heb ik ooit gedaan, mijn zus hare schoonpa (die vakbondsafgevaardigde was in die tijd) had zelfs al e jobke voor mij gefixt op zijnen dienst, t enige wat ik nog moest doen was slagen voor de psychotechnische testen.
      Da technisch was geen probleem, maar die psychologische trut die bij in die jury zat vond dat ik en ik citeer "psychologisch onbekwaam" ben om voor de nmbs te werken.
      Eigenlijk had ze compleet gelijk hoor, ik ben nie de juiste persoon om ne hele dag te zitten wachten tot de goesting om te werken over gaat. Schoonpa van mijn zus is van miserie op zijn 58ste op vervroegd pensioen gegaan.

      En op mijn huidige job 2x moeten inleveren om de firma te redden... En ik denk dat iedereen in Limburg weet hoe het met ECHO is afgelopen...
      (Da waren ook de vakbonden)

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
        Omdat in mijn lijn van werk ge na 3 jaar "goedgekeurd mits vervanging" op uw aanvraag tot mutatie krijgt...dus 3 jaar dienst doen, dan nog een jaartje wachten op een goede vacature, en dan verhuizen. En als ge wilt groeien in uw job, best niet vastgeroest geraken aan 1 werk, maar meedere dingen doen.

        Of, zoals ik...

        2 jaar Leopoldsburg, 1 jaar Jambes, 3 jaar Burcht, 2 jaar Saffraanberg, 1 jaar Arlon, 1 jaar Peutie, en 4 maand Evere tot heden.
        Ben jij officier?

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          Ben jij officier?
          Nein, alleen maar een gemotiveerde chef...vorig jaar wel meegedaan voor Sociale Promotie naar KGO, 6de van de 10...4 plaatsen...dit jaar doe ik opnieuw mee...
          Mijn Skoda

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
            Nein, alleen maar een gemotiveerde chef...vorig jaar wel meegedaan voor Sociale Promotie naar KGO, 6de van de 10...4 plaatsen...dit jaar doe ik opnieuw mee...
            Ah ik dacht, zoveel mutaties op zo'n korte tijd, dat kan alleen maar een Offr zijn. GO is interessanter dan later voor Adjt-Chef te gaan, en gemakkelijker daar de plaatsen voor HOO beperkt zijn en ook het niveau zou niet veel hoger liggen. Vereiste is wel dat je tweetalig bent natuurlijk. En op termijn is het loon ook een pak interessanter natuurlijk. Veel succes.

            Comment


            • #46
              Toch wel straf dat door een treinstaking en een persoon die die dag verlof wilt nemen Defensie bijna geen zending kan doen. Geeft veel vertrouwen.

              Comment


              • #47
                mijn schoonvader heeft quasi heel zijn werkende leven bij de spoorwegen gewerkt. Eerst begonnen bij een bakkerij daarna bij de spoorweg en uiteindelijk na meer dan 44 jaar werken pensioen aangevraagd. Hij heeft het niet gekregen want men wou hem houden. Uiteindelijk via ziekteverlof en veinzen van psychologische onbekwaamheid is hij mogen gaan, ook met hulp van de vakbond.
                Gelijk had hij. Met die jaren van dienst had hij op pensioen mogen gaan hoe oud hij ook was. Dus vervroegd pensioen bij de nmbs ligt dikwijls aan redenen dat men er in die tijd al jong bij was om te beginnen werken. Iets wat de latere generatie niet meer kan wegens schoolplicht tot 18 jaar.
                Mijn schoonvader heeft zijn job altijd met veel plezier gedaan ondanks de vele verwensingen die hij als loketbediende vaak naar het hoofd geslingerd kreeg als een trein te laat/afgezegd was. Hij kon daar op zich niets aan doen, maar heeft het gedrag van de passagiers steeds aanvaardt. Misschien dat de gemiddelde passagier zich ook eens vragen durft stellen over zijn eigen gedrag, want betaalt of niet beleefd blijven mag altijd, laat staan een spoorwegbediende fysiek aanvallen. Als de gemiddelde passagier reden tot klagen heeft, dat die zich in eerste instantie tot de directie wendt. Als ik van mijn schoonvader de verhalen hoor van hoe het er daar aan toe ging, men zou voor minder gaan staken...
                En de verhalen die over de nmbs de ronde doen zijn zeker al 25 jaar gedaan. Mijn schoonvader durft gerust zeggen dat er vroeger stevig gezopen werd bij het spoor. Maar na een reeks ongevallen met dronken werknemers is het tij vrij snel gekeerd tot volstrekte nul tolerantie.
                www.peugeotforum.be

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                  Ah ik dacht, zoveel mutaties op zo'n korte tijd, dat kan alleen maar een Offr zijn. GO is interessanter dan later voor Adjt-Chef te gaan, en gemakkelijker daar de plaatsen voor HOO beperkt zijn en ook het niveau zou niet veel hoger liggen. Vereiste is wel dat je tweetalig bent natuurlijk. En op termijn is het loon ook een pak interessanter natuurlijk. Veel succes.
                  Ze willen voor GO ook richting het systeem "HOO" evolueren...100-en kandidaten, 1-2 plaatsen. Maw. iedereen MOET moeite doen, MOET zich kandidaat stellen (voorwaarden en examens zijn sinds dit jaar véél soepeler), maar het aantal plaatsen blijft gelijk of gaat men zelfs nog inkrimpen. Nuja, het examen frans van vorig jaar is voor mij voor altijd geldig, ben dus wettelijk tweetalig voor het leven heb ook al SLP 3 etc. Dat draag ik toch mee, zelfs al zou GO niet lukken.

                  Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
                  Toch wel straf dat door een treinstaking en een persoon die die dag verlof wilt nemen Defensie bijna geen zending kan doen. Geeft veel vertrouwen.
                  Ik denk dat ge de kennis ontbreekt om daarover een oordeel te kunnen vellen...zending =/= zending, als ik onder de middag even naar FOD Financiën moet voor een vastleggingsdossier te gaan halen, is dat ook een zending. Als de bezettingsgraad van een dienst toevallig zo laag is, dan kan eender welke zending in het gedrang komen door verlof/ziekte/staking. Noodzakelijke of dringende zendingen zullen altijd doorgaan, en diensten die een permanentie moeten draaien, zijn altijd operationeel hoor.

                  Ik ben toevallig net terug van een zending van 5 weken in het buitenland, en ik kan u zeggen, het professionalisme en de inzet die ik daar gezien heb (vooral van de "jonge garde"), dat was indrukwekkend...zelfs op zéér korte termijn en met zeer beperkte middelen hebben wij ons daar toch maar weer goed uit de slag getrokken. En dat is dan in het zicht van delegaties van Denemarken, Nederland, Portugal, Duitsland, Engeland en Amerika. Het is niet voor niets dat de Belgen een reputatie hebben van plantrekkers te zijn, wij hebben geen grote budgetten maar wel grote vindingrijkheid.

                  Hoop dat ik U terug wat vertrouwen heb gegeven?
                  Last edited by TooTall; 30/06/2014, 22:34.
                  Mijn Skoda

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
                    Toch wel straf dat door een treinstaking en een persoon die die dag verlof wilt nemen Defensie bijna geen zending kan doen. Geeft veel vertrouwen.
                    er is een oefening van 1 week gepland. wij leveren ondersteuning door het materiaal daar voor de oefening op te gaan zetten (mobiel AWS systeem, wind, druk, temperatuur voor de vliegtuigen te laten opstijgen of landen. geen info = geen vluchten).

                    normaal zijn er 9plaatsen voor techniekers op onze dienst en momenteel 6bezet.
                    1 zit op halftime en werkt maandags niet
                    1 zit thuis na schouderoperatie
                    1 heeft 3maand verlof zonder wedde aangevraagd
                    1 persoon is nu in jaarlijks verlof
                    schieten er nog 2 mensen over, ik en mijn collega.men kan niet alleen op de dienst zitten. als er dan een panne is, is er te weinig volk om dit op te lossen met zware gevolgen van dien (F16's die niet meer mogen opstijgen bv). ook als er maar 1 persoon is op de planning, mag die dus ook NIET ziekvallen op die periode.
                    wij zijn ook onderbemand, wij kunnen ook niet altijd verlof krijgen als we willen, wij MOETEN ook overuren doen op momenten dat het ons echt niet past, wij staken NIET. ge kunt staken omdat ge slecht behandeld wordt of ge kunt staken omdat ge u goesting niet krijgt.
                    tegenwoordig is het vaak enkel om het laatste te doen. er wordt teveel/te snel gestaakt en met die staking pakken ze de directie niet aan, maar ******* de gebruikers.

                    die zending zal wel door gaan, maar er zal een klacht naar boven gaan dat systeem X niet ops was op de voorziene tijd. en ge moogt eens raden wie daarvoor op zen donder zal krijgen. die shit komt altijd naar beneden in de hierarchie

                    Last edited by ; 30/06/2014, 22:38.

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                      En de verhalen die over de nmbs de ronde doen zijn zeker al 25 jaar gedaan. Mijn schoonvader durft gerust zeggen dat er vroeger stevig gezopen werd bij het spoor. Maar na een reeks ongevallen met dronken werknemers is het tij vrij snel gekeerd tot volstrekte nul tolerantie.
                      Ook bij Defensie is dat nu zo.

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                        ge kunt staken omdat ge slecht behandeld wordt of ge kunt staken omdat ge u goesting niet krijgt.
                        Héél juist.

                        Er zijn voldoende valabele redenen om te staken, in eender welk beroep. Het niet kunnen opnemen van verlof wanneer het U uitkomt, gaat NOOIT aanvaard worden als een goede reden. Wie denkt dat zo'n reden voldoende is, moet echt eens 2 stappen terugdoen en eens relativeren.
                        Mijn Skoda

                        Comment


                        • #52
                          Behalve als dat een systematisch probleem blijft. Het was 20 jaar geleden ook al zo en blijkbaar is er ondertussen nog geen structurele oplossing gevonden om het op te lossen. Treinbestuurders kampen al evenlang met hetzelfde probleem: te weinig volk en dus teveel werkdruk.
                          Men heeft de plicht om te werken als men het recht krijgt om ook zijn verlof op te nemen.
                          www.peugeotforum.be

                          Comment


                          • #53
                            Is in de privé bij sommige bedrijven ook zo hoor. Ik ken nogal wat mensen die echt meer dan 100 dagen nog verlof hebben staan. Kan ook niet opgenomen worden wegens gebrek aan (nieuw) personeel. Staken doen die mannen wel niet.


                            Sent from somewhere, using Tapatalk
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                              Het was 20 jaar geleden ook al zo
                              Waarom staken ze dan nu pas? JAARLIJKS gemiddeld 18 stakingsdagen bij de NMBS...ACHTTIEN!!!!!!!!

                              Me dunkt dat ge inderdaad geen tijd hebt om uw verlof op te doen, moeilijk he, als ge zoveel stakingsdagen hebt...
                              Mijn Skoda

                              Comment


                              • #55
                                da's dan dikwijls omdat er geen of onvoldoende vakbond aanwezig is

                                en dan spreken we nog niet over de vele overuren die vaak niet gerecupereerd kunnen worden of als vanzelfsprekend worden gezien dat men die presteert.
                                www.peugeotforum.be

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
                                  Waarom staken ze dan nu pas? JAARLIJKS gemiddeld 18 stakingsdagen bij de NMBS...ACHTTIEN!!!!!!!!

                                  Me dunkt dat ge inderdaad geen tijd hebt om uw verlof op te doen, moeilijk he, als ge zoveel stakingsdagen hebt...
                                  omdat men het nu blijkbaar kotsbeu is?
                                  www.peugeotforum.be

                                  Comment


                                  • #57
                                    ik wil de keren niet weten dat mijn schoonvader uit zijn bed werd gebeld na een nachtje werken om in te springen voor een collega die ziek was of iemand die voor een andere reden was uitgevallen. Ik ga de keren niet tellen dat mijn schoonvader afspraken heeft moeten laten vallen omdat zijn verlof ingetrokken werd op de allerlaatste moment.
                                    Die zei letterlijk: in het begin is dat niet erg dat men u opbelt om te komen werken. Als het de zoveelste keer is, zijt ge het kotsbeu...

                                    Maar ja, twee studerende kinderen in Leuven op kot. Die kon zich niet permitteren van te gaan klagen... en dat wisten zijn bazen maar al te goed.
                                    www.peugeotforum.be

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
                                      Er zijn minder en minder mensen op de arbeidsmarkt, mede door de vergrijzing, maar evenzeer omdat mensen langer blijven studeren. Dat zo'n opgeblazen overheidsbedrijf zoals 't spoor, niet iedereen kan vervangen, dat snapt het kleinste kind
                                      Meende gij dat nu?? Jeugdwerkloosheid is in België nog nooit zo hoog geweest en er zijn kweetniehoeveel nog-niet-eens-grijsaards van 52 en jonger op brugpensioen. te weinig mensen op de arbeidsmarkt amahoela!!

                                      Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                      En de verhalen die over de nmbs de ronde doen zijn zeker al 25 jaar gedaan. Mijn schoonvader durft gerust zeggen dat er vroeger stevig gezopen werd bij het spoor. Maar na een reeks ongevallen met dronken werknemers is het tij vrij snel gekeerd tot volstrekte nul tolerantie.
                                      Euh, over drankgebruik kan ik niets zeggen maar twee maten van mij en de man van een collega werken bij 't spoor, zowel op als langs de rails. Die gasten worden NIET moe van hun job hoor.
                                      Er zulen er wel zijn maar er zijn er evenveel die een job hebben die quasi niks voorstelt hoor.
                                      Ik beschuldig niemand maar kom ook niet zeggen dat ze allemaal een zwaar leven hebben he. Dat is in de privé niet anders.
                                      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                      If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                        mijn schoonvader heeft quasi heel zijn werkende leven bij de spoorwegen gewerkt.
                                        ...
                                        Uiteindelijk via ziekteverlof en veinzen van psychologische onbekwaamheid is hij mogen gaan, ook met hulp van de vakbond.
                                        En jij ziet in het bovenstaande geen patroon flappy dat het onderstaande mee zou kunnen veroorzaken???
                                        Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                        ik wil de keren niet weten dat mijn schoonvader uit zijn bed werd gebeld na een nachtje werken om in te springen voor een collega die ziek was of iemand die voor een andere reden was uitgevallen. Ik ga de keren niet tellen dat mijn schoonvader afspraken heeft moeten laten vallen omdat zijn verlof ingetrokken werd op de allerlaatste moment.
                                        Het ligt in de aard van de mens om nooit content te zijn.
                                        Vakbonden en hun aanhangers hebben daar een extra portie van mee gekregen.
                                        En niet alleen zijn ze nooit tevreden, het is ook altijd een ander zijn schuld en nog een ander moet ervoor opdraaien.
                                        Goed bezig.
                                        Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                        Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                        If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
                                          Die blaas van de vakbond stond juist op t nieuws uit te leggen dat die 250 extra aanwervingen nie genoeg waren om iedereen die op pensioen gaat te vervangen.
                                          Dan zouden ze beter eens die stomme toelatingstesten afschaffen of versoepelen...


                                          Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                          Mijn schoonvader heeft zijn job altijd met veel plezier gedaan ondanks de vele verwensingen die hij als loketbediende vaak naar het hoofd geslingerd kreeg als een trein te laat/afgezegd was.
                                          In tegenstelling tot die verzuurde pipo's achter het loket in Waregem (intussen welbekend in Waregem en omstreken )... Man man man, het lijkt alsof alles wat ze moeten doen teveel gevraagd is.

                                          E30SHOP.be
                                          - Alles voor uw BMW E30.
                                          Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                          En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X