Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wet omtrent treinstaking

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • wet omtrent treinstaking

    kan je als partikulier iets beginnen tegen treinstakingen?
    sinds vanavond tot morgenavond is het weer treinstaking. ik moet van gent naar leuven geraken en stap hiervoor 2 keer over. de kans dat ik ergens halverwege strand is redelijk groot, of de kans dat ik smorgens op het werk geraak maar savonds in leuven niet weggeraak bestaat ook.
    stel dat de laatste trein van leuven nog naar gent rijd na 22h, dan geraak ik nietmeer voor 6h de dag erna in waregem.

    ik wordt dus VERPLICHT om mijn auto te nemen, wil ik thuis geraken. mijn treinabbonement voor een jaar (2167€) is al betaald en ik moet nu extra kosten maken omdat mijn betaalde service NIET doorgevoerd wordt. het kan toch niet dat dit zomaar ongestraft kan. NMBS keert geen vergoeding uit wegens overmacht (geplande staking hoeven ze niet uit te betalen, enkel bij wilde stakingen).

    nu verlies ik 27€/dag dat ik de auto moet nemen. of ik kan kiezen om een dag verlof te nemen (heb er nog 12 voor de rest van het jaar, weeral ene minder). of het risico nemen de trein te pakken en niet thuis te geraken. dan heb ik de onkost van:
    -taxi naar huis :duurder dan 27€
    -overnachting ter plekke.

    verlof pakken gaat niet in mijn geval, er is een zending gepland (voor een oefening van een week) en er zijn een aantal collegas in verlof. ik kan dus NIET op verlof of de legeroefening van 1week loopt in het honderd. militairen mogen niet eens staken, maar wij ondergaan wel de miserie van alle andere tamme kloten die voor het minste het werk neerleggen. ik begin het stillekes aan beu te worden, k geloof dat het al de 5de dag nu is op 2jaar tijd (mijn onkost zit al boven de 100€, hetgeen overeenkomt met 2weken treinabbo).
    ZE PIKKEN DUS MIJN GELD EN IK MOET DAT AANVAARDEN. zal eens paar bakstenen door de ruiten van het station gaan gooien.
    eigenlijk wordt je dus ook verplicht van een auto te hebben als reserve, moesten ze toch eens niet gaan staken bij het OV.

    als er mensen zijn die enig idee hebben wat je tegen dergelijke diefstal kan doen, mag het hier vermeld worden. anderen kunnen er dan ook voordeel van hebben.

  • #2
    Die bakstenen gaan niet helpen.

    Maar gij zijt militair???

    Euh, explosieven/Brussel centraal.

    Comment


    • #3
      Kan je niet op Melsbroek maffen?
      Polo 6n 1.4

      Comment


      • #4
        wet omtrent treinstaking

        Toppunt van egoïsme. Jij zou met bakstenen smijten om voor je rechten op te komen maar anderen zouden niet mogen staken om hun rechten te verdedigen.
        Ipv de sensatie krant te lezen weet waarom ze staken.
        Als Delhaize staakt doen de klanten mee maar als de spoorwegen staakt??
        Ok is overlast. Is echt niet leuk.
        Heb wel beetje begrip. Wat zou jij doen indien je altijd je verlof niet krijgt!!!
        Als er 1 verlof neemt moet hij altijd vervangen zijn. Hoe kan dit als je geen volk hebt???
        52 dagen verlof hebben we niet. Lees eens volgend artikel volledig.
        http://www.dewereldmorgen.be/artikel...53-verlofdagen.
        Ik staak niet voor de duidelijkheid maar heb wel beetje begrip!!!!

        Comment


        • #5
          Veel te goed hebben die mannen het. Ze kropen op hun knieen om een schoon jobke bij de spoorwegen te hebben. Nu ze het hebben lijken ze dit al lang vergeten. Pak ze hun gratis voordelen af als ze staken, ze zullen wel anders piepen. Dat ze eens een paar weken in de prive gaan werken om te leren wat werken is.

          Comment


          • #6
            t is overal het zelfde.

            een bedrijf heeft moeilijkheden en wil besparen: STAKEN
            te hoge werkdruk: STAKEN
            geen werk genoeg en er vallen ontslagen: STAKEN

            bij defensie ook besparingen, wij mogen niet staken.
            ik wil verlof pakken vandaag maar er is zending gepland, ik mag geen verlof pakken en mag ook niet staken.
            dat ze staken omdat ze aangevallen worden op de treinen: OK. maar nu staken niet alle vakbonden. er zijn er dus die vinden dat het niet nodig is te staken.

            staken bij delhaize: tja, jij bent directie van delhaize,, je krijgt grote concurrentie en MOET iets doen om te overleven. je gaat x aantal winkels sluiten. maar het personeel is niet akkoord en staakt = meer inkomsten verlies dus bijgevolg in de toekomst nog meer besparing. wat moet je dan doen met je eigen bedrijf??? wachten tot het te laat is en de hele boel op de fles gaat (bv free record shop. daar zijn ze nu ALLEMAAL hun job kwijt)

            ik vertrek nu met de auto naar het werk, weinig geslapen, waarschijnlijk grote drukte in brussel, pak geld kwijt, groot risico dat ik in slaap val en een ongeluk krijg. geraak ik op het werk, maar ik daar het legervoertuig nemen en nog eens een heel stuk gaan rijden met alle risicos van dien. als ik straks in panne val met de privé wagen, mag ik die direct ook laten takelen

            stukje die ik op internet vond:
            Berekening kostprijs
            Voor de berekening van de kostprijs, vertrekt UNIZO van de vaste abonnementen die die dag niet gebruikt kunnen worden. Volgens het jaarverslag van de NMBS 2011 zijn er naar schatting 410.000 abonnees. De gemiddelde afstand woon-werk verkeer met de trein bedraagt bovendien 38,45 km. De kostprijs voor een abonnement van die afstand (37km-39km) komt in 2012 op 1151 euro. De totale kost van deze stakingsdag alleen al voor de abonnees, komt zo op 1,96 miljoen euro : 410.000 abonnees maal de 1151 euro kost per abonnement, gedeeld door het aantal werkdagen (240). “Met haar staking doet de NMBS op een dag zo al minstens 1,966 miljoen euro verloren gaan,” besluit UNIZO.
            hieruit lees ik dus dat de nmbs 1,96milj euro verdient heeft en geen dienst heeft verleent voor dat bedrag. stakers moeten ze ook geen loon betalen, treinen die stilstaan kosten ook geen energie. staakt gulle maar denken ze daar, t geld is toch al binnen.

            als ik morgen met de bakker een contract afsluit dat die elke dag een brood langsbrengt. en op één dag staakt die, mag je zeker zijn dat al dat volk niet gaan betalen voor het niet gekregen brood. en als da teveel voorvalt, ga je bij de concurrent.
            bij de nmbs ben je niet alleen je brood en je geld kwijt, je MOET ook nog ergens anders een brood kopen.

            zou leuk zijn als je dokter, het ziekenhuis, thuisverpleging, brandweer, ambulance ... eens zou gaan staken. ge belt dan 112 voor een zwaar verkeersongeluk: "ja, ge gaat moeten wachten tot morgen, want ze staken". ook daar zijn ze onderbemand en kunnen niet altijd verlof pakken.

            staken is een laatste hulpmiddel als elk ander alternatief niet werkt. en dat dient niet om ff te gebruiken als er iets gebeurd die niet volgens u zin is.
            t is tegen mijn zin dat ik nu moet gaan werken. als ik zeg: ik ga niet werken want de treinen staken en da kost mij teveel geld, heb ik in no time problemen op het werk (en daar lachen ze echt niet mee).
            ook wij zijn onderbemand. 6techniekers voor 9 techniekerplaatsen. 1 is halftime, 1 is ziek, 1 3maand verlof zonder wedde en 1 heeft 2weken verlof nu. de laatste 2sukkelaars draaien op voor alles en kunnen NIET gemist worden op het werk (doe men 9de zending deze maand op het werk. maar iedereen denkt dat ne militair hele dagen niks doet hé...)


            Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
            Die bakstenen gaan niet helpen.
            Maar gij zijt militair???
            Euh, explosieven/Brussel centraal.
            daar heeft enkel de reiziger weer last van. nmbs kan eindelijk haar sporen daar uitbreiden, dus die gaan happy zijn.
            van een baksteen door één van de ruiten heeft totaal niemand last... behalve de nmbs die opdraait voor de kosten, en die stakers die het mogen opkuisen.

            paar weken terug, de 6h05 in gent naar brussel. normaal 9wagons lang (denk zelf dubbeldek), die dag een gewone van 4wagens. ik stap altijd achteraan op. totaal geen plaats om op te stappen, dus helemaal vooraan in 1e klas op gestapt. stond recht in de instapruimte. hele 1e klas vol, mensen in de gang van 1e klas ook rechtstaand. kaartjesknipper doet controle IN 1E KLAS. iedereen die geen ticket had kon ofwel vertrekken daar (GEEN MOGELIJKHEID, ALLES POTDICHT), ofwel boete betalen. VEEEL mensen hebben betaald toen, en diegene die niet betaalden stond gewoon recht in de gang van 1e klas nog altijd.

            NMBS: geen service, kan het aantal dagen dit jaar zonder vertraging op men handen tellen (EDIT: heb gelogen, t zijn al 14dagen die genoteerd staan als GEEN PROBLEMEN die dag van 1januari tot 30juni), en daarboven nog staken ook. afgeschafte treinen waardoor ik men auto moet nemen, stakingen waardoor ik men auto moet nemen. er komt een moment dat het teveel gaat worden. en den eerste beste nmbs werknemer die dan tegen mij van zijn kloten maakt...

            EDIT: totaal geen volk op de brusselse ring, dank aan al diegenen die vandaag verlof namen zodat ik vlot kon rijden
            Last edited by ; 30/06/2014, 07:53.

            Comment


            • #7
              Als lid van de initiatiefnemende Socialistische vakbond kan u de gemaakte onkosten recupereren door dit in te houden op uw vakbondsbijdrage. Wel een gemotiveerde berekening bijvoegen. Kilometervergoeding voor uw auto : 30 eurocent per kilometer. Ik heb dit vorige keer ook gedaan en geen enkele reactie ontvangen.

              Comment


              • #8
                Je kon toch gewoon op zondag naar je kazerne met de trein. Er zijn transit kamers voorzien in de kazerne. 2 nachtjes gratis slapen in de kazerne heeft nog als voordeel dat je geen stress hebt van het woon-werk verkeer!

                Je trein abonnement kost je niks en je krijgt nog 20 cent / km fietsvergoeding voor je verplaatsing station - kazerne.

                Waarschijnlijk krijg je ook nog een soort sorry pass later extra voor de staking

                En ... op het kerkhof liggen er veel 'onmisbare'.

                Even nog vermelden dat ik NIET voor de staking ben.

                Comment


                • #9
                  Het was een staking die al heel lang was aangekondigd.

                  Altijd maar kappen op stakers en vakbonden, maar wel lekker genieten van de 38u week en een boel feest- en verlofdagen. Dat hebben we ook te danken aan vakbonden. Of wil je weer je loon laten uitbaten in het café van de fabrieksbaas.

                  Comment


                  • #10
                    Grappig, degene die lid zijn van de vakbond krijgen dit terug?

                    Nu, waarom zou je in het leger lid worden van de vakbond. Je kan en mag niet staken en dus krijg je ook niks terug. (tenzij blijkbaar als de spoorwegen staken).

                    @Fcapri: er zouden er meer zoals jij lid moeten worden van de vakbond. Ik denk dat er minder zou gestaakt worden.

                    Voor alle duidelijkheid: ik ben nog nooit lid geweest van een vakbond, en dat zal ook nooit gebeuren. Als het echt nodig is zal ik zelf wel een advokaat inhuren om mijn rechten te verdedigen.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                      Als lid van de initiatiefnemende Socialistische vakbond kan u de gemaakte onkosten recupereren
                      Dat is hilarisch en triestig tegelijkertijd, en typerend om aan te tonen wat een kanker de socialistische mentaliteit is in de hedendaagse samenleving. "Samen sterk", "Sociale Welvaart voor Iedereen", maar als het even kan via allerlei achterpoortjes toch lekker egoïschtisch onze eigen zakken vullen...

                      ffs niemand vraagt U van onder het weefgetouw te kruipen voor 3 oude patatten en 5 centiemen per dag. Het is crisis. Iedereen moet inleveren, en de opgezwollen rottende overheidsorganen als eerste. Ik kan er van meespreken, ik werk zélf bij de overheid (Defensie).

                      Wij gaan binnen de 10 jaar 38% van onze getalsterkte verliezen door pensioen (en dat is met het aanwervingspercentage INBEGREPEN). De "jonge garde" die het moet overnemen gaat nooit geen "gouden tijden" kennen, nooit geen vroeg pensioen (als dat er al gaat zijn), en altijd hard moeten werken voor hun geld. En als ik eerlijk ben? Ik kan niet wachten... Als ik zie wat er bij ons rondloopt, dan ga ik blij zijn als we 10 jaar verder zijn.

                      Jos die via Piet en de Pol binnengeraakt is, "want hij kan niets". En dat hoor ik ook van mijn kennissen die bij BPost werken. Archaïsche oude lullen die hun geld liefst zo snel mogelijk opdrinken, en de dagen tellen tot hun (vervroegd) pensioen (als ze al komen werken). En het jonge volk (dat niet staakt, want die wéten dat ze moeten inleveren, dat ze geen pensioen gaan hebben op 51, misschien zelfs geen pensioen tout court) die werken hun uit de naad.

                      Het maakt overigens ook geen zak uit dat de staking aangekondigd is op voorhand of niet. Als er weer een buschauffeur afgeklopt is, en er breekt een spontane staking uit, dan heb ik er alle begrip voor. Wekenlang luidkeels roepen "pas op hé, want we gaan staken hé!" dat ruikt eerder naar een (nutteloos) drukkingsmiddel want uiteindelijk zegt men dan "ok, doe maar, staak maar", en dan is er 0,0 bereikt.

                      En ik zou het trouwens ook niet aanraden om de zoveelste NMBS staking te vergelijken met de mensen van Delhaize...Als de Delhaize dicht is, ga ik naar de Colruyt. Die 1000-en pendelaars die met de trein gaan werken voor uw brugpensioen te bekostigen, die hebben geen valabel alternatief. Mooie service dat jullie bieden. Ook staken de mensen van Delhaize voor hun baan, niet voor hun verlof dat ze niet kunnen oppakken wanneer het hun uitkomt
                      Last edited by TooTall; 30/06/2014, 13:56.
                      Mijn Skoda

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                        Als lid van de initiatiefnemende Socialistische vakbond kan u de gemaakte onkosten recupereren door dit in te houden op uw vakbondsbijdrage. Wel een gemotiveerde berekening bijvoegen. Kilometervergoeding voor uw auto : 30 eurocent per kilometer. Ik heb dit vorige keer ook gedaan en geen enkele reactie ontvangen.


                        Pure kafka!
                        U hoeft dit niet te lezen.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten


                          Pure kafka!
                          En ook zonder schaamte he
                          Mijn Skoda

                          Comment


                          • #14
                            Net als bij de overheid wordt er bij Delhaize goed betaald, met één nuance, bij Delhaize wordt er "normaal" gewerkt. Al de rest heeft met vakbonden te maken, en laat dat nu net de kanker zijn...
                            (Wordt ook tijd dat er terug verkiezingen worden uitgeschreven als ik het politieke landschap even grondig bekijk na de laatste stembeurt...)
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                            Comment


                            • #15
                              Ik denk dat we weer vertrokken zijn voor zeer lange onderhandelingen vooraleer we een nieuwe federale regering hebben.

                              Toch benieuwd of we een Di Rupo II krijgen.

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                Het was een staking die al heel lang was aangekondigd.

                                Altijd maar kappen op stakers en vakbonden, maar wel lekker genieten van de 38u week en een boel feest- en verlofdagen. Dat hebben we ook te danken aan vakbonden. Of wil je weer je loon laten uitbaten in het café van de fabrieksbaas.
                                Gast.
                                Bij de NMBS hebben ze een fucking 36 uren week!! Da's nog twee uur minder.
                                Daarvoor krijgen ze in ruil blijkbaar 16 compensatiedagen (53 - 24 wettelijke - 13 ADV 40ipv3!!!
                                En mét (zo goed als) behoud van loon, het zijn die dagen die ze niet opkrijgen, niet moeilijk!!

                                Als dan blijkt dat slechts één vakbond de actie ondersteund en dat amper 25% van het personeel staakt is het toch wraakroepend dat heel het spoorwegennet in België daardoor plat ligt en zovelen getroffen worden.
                                Dit is gewoon de beste manier voor het ACOD om zichzelf in de toekomst helemaal buitenspel te zetten en irrelevant te maken.
                                Wie neemt die gasten nu nog serieus? Komaan seg.
                                Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Ysie Bekijk Berichten
                                  Toppunt van egoïsme. Jij zou met bakstenen smijten om voor je rechten op te komen maar anderen zouden niet mogen staken om hun rechten te verdedigen.
                                  Ipv de sensatie krant te lezen weet waarom ze staken.
                                  Als Delhaize staakt doen de klanten mee maar als de spoorwegen staakt??
                                  Ok is overlast. Is echt niet leuk.
                                  Heb wel beetje begrip. Wat zou jij doen indien je altijd je verlof niet krijgt!!!
                                  Als er 1 verlof neemt moet hij altijd vervangen zijn. Hoe kan dit als je geen volk hebt???
                                  52 dagen verlof hebben we niet. Lees eens volgend artikel volledig.
                                  http://www.dewereldmorgen.be/artikel...53-verlofdagen.
                                  Ik staak niet voor de duidelijkheid maar heb wel beetje begrip!!!!
                                  Bedenk eerst eens vanwaar dat verlof komt, jij gelooft ook nog altijd dat de bomen tot aan de hemel groeien zeker?
                                  Dat je daarbij dan nog durft verwijzen naar een artikel waarin blijkbaar de 32-urenweek bij de Franse spoorwegen als aanvaardbare benchmark wordt geciteerd is echt te belachelijk voor woorden.

                                  Die dagen zijn niet weg he.
                                  Stoppen met zagen en werken verdomme!
                                  En als ge dan toch wilt staken, zorg er dan tenminste voor dat de werkwilligen (vandaag de meerderheid) hun job wél naar behoren kan uitvoeren.
                                  Wie is er hier de egoïst??
                                  Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                  Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                  If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                                  Comment


                                  • #18
                                    Het verhaal van mijn zeer goede vriend die al van zijn veertien! (is nu de 50 gepasseerd) bij de spoorwegen is gaan werken heb ik hier als eens neergepend. Hij lacht zich te pletter met zijn dagen die hij nu nog moet werken. Nog een 11,3 gemiddeld per maand tegen een vol loon - € 130/140. Vooral de kans dat hem dat wordt aangeboden vind hij lachwekkend. Waarom zou hij het dan niet aannemen zegt hij.
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                      Het verhaal van mijn zeer goede vriend die al van zijn veertien! (is nu de 50 gepasseerd) bij de spoorwegen is gaan werken heb ik hier als eens neergepend. Hij lacht zich te pletter met zijn dagen die hij nu nog moet werken. Nog een 11,3 gemiddeld per maand tegen een vol loon - € 130/140. Vooral de kans dat hem dat wordt aangeboden vind hij lachwekkend. Waarom zou hij het dan niet aannemen zegt hij.
                                      Groot gelijk. Ik hoop alleen dat hij vandaag niet aan 't staken is.
                                      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                      If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                                        Gast.
                                        Bij de NMBS hebben ze een fucking 36 uren week!! Da's nog twee uur minder.
                                        Daarvoor krijgen ze in ruil blijkbaar 16 compensatiedagen (53 - 24 wettelijke - 13 ADV 40ipv3!!!
                                        En mét (zo goed als) behoud van loon, het zijn die dagen die ze niet opkrijgen, niet moeilijk!!

                                        Als dan blijkt dat slechts één vakbond de actie ondersteund en dat amper 25% van het personeel staakt is het toch wraakroepend dat heel het spoorwegennet in België daardoor plat ligt en zovelen getroffen worden.
                                        Dit is gewoon de beste manier voor het ACOD om zichzelf in de toekomst helemaal buitenspel te zetten en irrelevant te maken.
                                        Wie neemt die gasten nu nog serieus? Komaan seg.
                                        Gast, hoeveel werken er niet met arbeidsduurvermindering? Als het toch zo een vette luizenjob is, solliciteer er dan anders zelf voor?

                                        Diegenen die zitten te balken dat "iedereen moet inleveren", zijn meestal nog diegenen die tot op heden zelf nog geen cent hebben moeten inleveren.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X