Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wet omtrent treinstaking

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Ik beschuldig je schoonvader noch je moeder nergens van.
    Wat het opsparen van ziektedagen betreft, breek me de bek niet open. Heel dat systeem is zo pervers als de pest.
    Dat betekent gewoon dat mensen die zwaar ziek worden twee keer gestraft worden, één keer als ze ziek zijn en nog een keer op het einde van hun loopbaan.
    Ziek is ziek, niet ziek is niet ziek. Punt aan de lijn.

    Als je schoonvader pensioengerechtigd was, dan was hij pensioengerechtigd, ook daar is er toch geen tussenweg?
    En als je pensioengerechtigd bent kan het pensioen volgens mij niet geweigerd worden maar zoals ik hoger al zei, ik ben te weinig op de hoogte van de werkelijke wetgeving daaromtrent dus ik kan dat niet hard maken.
    Dat de vakbond je schoonvader helpt is ook nog goed, daarvoor dienen ze tenslotte.
    Dat ze dat doen door ziekte te veinzen, dat gaat me te ver.
    Dat soort zaken werpt een smet op onze verzorgingsstaat.
    Veinzen is liegen, liegen is bedriegen. bedriegen is illegaal.

    Nogmaals, ik verwijt je schoonvader niets, maar dat een vakbond voor onze sowieso al overbeschermde ambtenaren en aanverwanten opspaarbaar ziekteverlof afdwingt en dat dan actief nog gaat misbruiken gaat alle fatsoen te buiten.
    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
    Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
    If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

    Comment


    • #82
      zijn pensioen is tegengehouden door de directie van de nmbs. De spoorweg regelde in die tijd nog zelf hun pensioenen alsook de uitbetaling ervan (later overgenomen door de overheid).
      als je dan het recht aan je kant hebt maar er daar vanuit de directie geen enkel gevolg aan wordt gegeven, dan sta je met je rug tegen de muur. Dan kan je een rechtsprocedure aanspannen die je meer geld gaat kosten dan het opbrengt ofwel doe je het op een manier dat de directie wel een beslissing moet nemen. Als de spoorwegdirectie zich houdt aan hetgeen afgesproken is zou de malaise bij het spoor bijlange niet zo groot zijn.
      En het is niet de vakbond die dit afdwingt, maar vaak de leidinggevende die de oudere liever kwijt dan rijk is. Ge hebt dan de keuze om die ziektedagen op te nemen ofwel op een zijspoor gezet te worden zodat ge ipv een burn out een bore out krijgt (wat in weze even erg is). Ik ken weinig bedrijven waar men de werknemers die al jarenlang bij het bedrijf werken op een waardige manier het einde van hun loopbaan laat nemen. Ofwel vliegen ze buiten, ofwel moeten ze op ziekteverlof, ofwel worden ze gezien als oude sukkels waar ge liever niet teveel tijd meer moet insteken.
      www.peugeotforum.be

      Comment


      • #83
        Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
        Ik leerde 1 ding... als je ergens wil komen in je leven moet je werken, niet staken. Het zijn zij die steeds staan te roepen dat ze te hard moeten werken die ter plaatse blijven trappelen. Ga in de prive aan de slag, bewijs dat je iets kunt en dat je er ook voor wil gaan... en je zal een loon hebben om u tegen te zeggen. Alles hangt af van je eigen ingesteldheid, niet van geluk hebben.
        In de privé gaat dit niet volledig op... als je wil hogerop geraken moet je kunnen smoelen trekken of mouw vegen tegen uwen chef en uw trots intrekken.
        En als ge dat niet kunt moogt ge uw ballen afdraaien zoveel of dat ge wilt en aan het eind van de rit staat ge nog altijd even ver .....

        Comment


        • #84
          Ik ben blij dat ik voor mijn woon-werk verplaatsingen niet op het openbaar vervoer moet rekenen.
          Met het openbaar vervoer zou ik meer dan dubbel zo lang onder weg zijn dan nu met mijn auto.

          En met de trein, die rijden meer met vertragingen dan op tijd, ik heb een tijdje Sint-Truiden - Hasselt en Sint-Truiden - Genk gedaan, nooit is die trein op tijd geweest!
          als ze staken zijt ge d'r zeker van dat ge niet op u bestemming geraakt, als ze niet staken geraakt ge wel op u bestemming, maar wanneer je d'r zal aankomen blijft een raadsel.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

          Comment


          • #85
            Soms zeggen mensen dat ze de NMBS beter zouden privatiseren. Alsof dat gaat helpen... Kijk maar naar de UK en Nederland. Alsof die nooit vertraging hebben of worden afgelast (lol). Of komen ze ook met ideeën als een trein zonder wc's om er zo meer volk op te krijgen.

            Die stakers moeten misschien een manier vinden om hun management te raken en nier de reizigers.

            Comment


            • #86
              zijn er hier trouwens mensen die hun km onkosten van de auto elk jaar inbrengen in de belastingen?

              ik ben namelijk aan het overwegen om mijn trein abbo op te zeggen en weer met de auto te gaan. het enigste is dat ik 2jaar brandstof moet voorschieten tot ik het terug krijg van de belastingen.
              ik woon op 133km van mijn werk.
              ik zou dus 200dagen x 266km x 0.15€ mogen inbrengen(7980€?)? of zit dat anders in elkaar. wat krijg je dan precies van dat bedrag terug?

              Comment


              • #87
                Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                Soms zeggen mensen dat ze de NMBS beter zouden privatiseren. Alsof dat gaat helpen... Kijk maar naar de UK en Nederland. Alsof die nooit vertraging hebben of worden afgelast (lol). Of komen ze ook met ideeën als een trein zonder wc's om er zo meer volk op te krijgen.

                Die stakers moeten misschien een manier vinden om hun management te raken en nier de reizigers.
                Dat ben ik helemaal met je eens, privatisering zou alleen maar meer miserie teweegbrengen...
                Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                Comment


                • #88
                  aan fcapri :

                  uw 7980 euro is dan uw beroepskost, eventueel te vermeerdere met andere zaken zoals pc, gsm, beroepslokaal, onderhoud beroepskledij enz - dan kom je aan vb 9500 euro. Dit vul je in het juiste vakje op je belastingsbrief, 1258-03. Nu heb je je forfortaire aftrek +- 2000 tot 3000 euro. Laat ons gewoon 2500 euro nemen. Dan heb je 9500-2500 = 7000 euro meer beroepskosten. Deze som gaat van je belastbaar inkomen af, en afhankelijk van je inkomen gaat dat een belastingsvoordeel geven van vb 40% (afhankelijk in welke belastingsschijven je valt). Belastingsvoordeel is dan 2800 euro. je gaat er geen 'winst' mee maken.. Hoe hoger je belastbaar inkomen, hoe groter het voordeel. Een simulatie in tax-on-web kun je altijd doen.

                  Ik doe dit al 30 jaar, en 15 jaar voor mijn vrouw!
                  Last edited by ; 02/07/2014, 13:06.

                  Comment


                  • #89
                    Met een lichte vracht mag je de werkelijke kosten aftrekken zoals met een motorfiets, wel pro rata werk tov privé.

                    Comment


                    • #90
                      als ik zo snel reken:
                      200dagen werken waarbij ik de auto neem. ik heb met de staking de auto volgetankt en nog eens als ik terug thuis was. ik heb 11,5liter getankt of 15.74€. dit zou mij dus op jaarbasis 3148€ werkelijk kosten aan brandstof (olie, banden enzo niet meegerekend).

                      voor een 300€ /jaar ben ik van al die miserie op de trein vanaf. en ipv om 4h10 te vertrekken, vertrek ik om 5h15 (savonds om 16h30 thuis ipv 17h45). scheelt mij al meer dan 2uur /dag (of 400uur op een jaar)

                      Comment


                      • #91
                        Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                        als ik zo snel reken:
                        200dagen werken waarbij ik de auto neem. ik heb met de staking de auto volgetankt en nog eens als ik terug thuis was. ik heb 11,5liter getankt of 15.74€. dit zou mij dus op jaarbasis 3148€ werkelijk kosten aan brandstof (olie, banden enzo niet meegerekend).

                        voor een 300€ /jaar ben ik van al die miserie op de trein vanaf. en ipv om 4h10 te vertrekken, vertrek ik om 5h15 (savonds om 16h30 thuis ipv 17h45). scheelt mij al meer dan 2uur /dag (of 400uur op een jaar)
                        En buiten brandstof heb je geen kosten of wa....
                        Als je 50.000 per jaar begint te rijden met gelijk welk auto, dan heb je nog kosten aan banden, onderhoud, olie etc die je anders niet of veel minder hebt.
                        Die Golf gaat ook niet eeuwig mee...

                        Comment


                        • #92
                          Het is mij niet geheel zeker, maar je mag woon-werkverkeer (niet een dienstverplaatsing) sowieso als beroepskost inbrengen zelfs al heb je een treinabonnement op kosten werkgever.

                          Moet je eens nalezen in de belastinggids van testaankoop.

                          Comment


                          • #93
                            Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                            en ipv om 4h10 te vertrekken, vertrek ik om 5h15 (savonds om 16h30 thuis ipv 17h45). scheelt mij al meer dan 2uur /dag (of 400uur op een jaar)
                            Dat alleen al zou mij enkele honderden euro's per jaar waard zijn.
                            Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                            Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                            If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                            Comment


                            • #94
                              ik rij nu al 80k km met de golf en heb 2x een onderhoud uitgevoerd (lees: oliefilter vervangen).
                              hij verbruikt wat olie, dus elke 10 000km moet ik er toch een 2-3liter bijdoen. banden heb ik genoeg en gaan echt lang mee. met mijn firmawagens vroeger haalde ik 70 000km met de voorbanden en de achterbanden waren na 130-150 000km nog steeds goed (einde lease).
                              die golf moet meegaan tot 1 000 000km, heb dus nog 550 000km te gaan hetgeen voldoende is voor de komende 8jaar dus

                              Comment


                              • #95
                                ik breng mijn km's ook in de belastingen in en betaal nog steeds meer dan 5k per jaar...klote socialisten
                                lets have some more member berries

                                Comment


                                • #96
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                  ik breng mijn km's ook in de belastingen in en betaal nog steeds meer dan 5k per jaar...klote socialisten
                                  Huizeke kopen

                                  Comment


                                  • #97
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                    Huizeke kopen
                                    Wel rap zijn, want de Vlaamse overheid zal de Woonbonus wellicht herzien/afschaffen.

                                    Vlaanderen doet alles beter!

                                    Comment


                                    • #98
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                      Wel rap zijn, want de Vlaamse overheid zal de Woonbonus wellicht herzien/afschaffen.

                                      Vlaanderen doet alles beter!
                                      Je moet wel het volledige verhaal vertellen.
                                      Vlaanderen 'krijgt' extra bevoegdheden van de Federale Overheid maar niet de financiële middelen ervoor! Zo is het met de Woonbonus en zo is het ook met andere bevoegdheden.
                                      Dus is het ofwel extra schulden maken, wat ze Federaal al decennialang doen, ofwel keuzes maken in wat je gaat stimuleren en wat niet.

                                      Als er 1 ding is wat die woonbonus heeft 'opgeleverd' dan is het hogere prijzen!
                                      Dat dit een goede zaak is voor de huizenkopers is dus je reinste volksverlakkerij.
                                      Helaas trappen velen er nog in.
                                      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                                      Comment


                                      • #99
                                        Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                                        Als er 1 ding is wat die woonbonus heeft 'opgeleverd' dan is het hogere prijzen!
                                        Dat dit een goede zaak is voor de huizenkopers is dus je reinste volksverlakkerij.
                                        Helaas trappen velen er nog in.
                                        222222222
                                        Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                        Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                        If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                                          Je moet wel het volledige verhaal vertellen.
                                          Vlaanderen 'krijgt' extra bevoegdheden van de Federale Overheid maar niet de financiële middelen ervoor! Zo is het met de Woonbonus en zo is het ook met andere bevoegdheden.
                                          Dus is het ofwel extra schulden maken, wat ze Federaal al decennialang doen, ofwel keuzes maken in wat je gaat stimuleren en wat niet.

                                          Als er 1 ding is wat die woonbonus heeft 'opgeleverd' dan is het hogere prijzen!
                                          Dat dit een goede zaak is voor de huizenkopers is dus je reinste volksverlakkerij.
                                          Helaas trappen velen er nog in.
                                          Ik heb m'n hypotheek niet afgesteld op de Woonbonus. De situatie in België kan je moeilijk vergelijken met andere landen. Hier is alles quasi volgebouwd. Schaarste = hogere prijzen (kijk maar naar prijzen bouwgrond). Dat huizenprijzen plots in elkaar gaan duiken na de afschaffing ervan, daar geloof ik niet echt in. Aanvankelijk iets dalen, maar na verloop van tijd zal het zich weer stabiliseren en verhogen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X