Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Télépéage

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Télépéage

De laatste jaren zijn er heel wat abonnemensformules bijgekomen voor deze handige badges uit Frankrjk.

Wie van de forummers gebruikt ze en welk abonnement bij wie hebben jullie dan ?

Voor zij die niet weten waarover ik spreek: Franse autostrades zijn in handen van ondernemingen (al dan niet met overheidsparticipatie, hier ben ik niet zeker van). Elk bedrijf heeft zo zijn zone en autosnelwegen.

Met een télépéage-badge kan je bij een péage doorrijden zonder te stoppen ('t is te zeggen, als de slagboom op tijd omhoog gaat ). Hiervoor heb je een badge nodig, met een abonnement.

Je hebt lokale abonnementen (waar je dus enkel mee op de wegen ve bepaald bedrijf kan), traject-abo's (voor woon-werkverkeer bvb) en andere.

Vooral die andere zijn voor buitenlanders wel interessant. Niet zozeer om minder te moeten betalen, wel om niet te moeten aanschuiven

Aangezien er nu zoveel formules zijn, zie ik het bos niet meer door de bomen

Mijn oom heeft zo een télépéage abonnement. Volgens mij heeft hij er maar eentje, maar hij gaat dan ook altijd naar de Provence ofwel naar Bretagne.

Wel handig natuurlijk, vooral tijdens de drukke vakantieperiodes. Overal ellenlange files aan alle poorten behalve aan die télépéage

Comment

bmwmb heeft er ook 1 geloof ik.

Comment

Ik gebruik het bumper bij een télépéagerijder systeem om de péages voorbij te gaan en warempel het werkt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pirre Bekijk Berichten
          Ik gebruik het bumper bij een télépéagerijder systeem om de péages voorbij te gaan en warempel het werkt
          Hoeda? Gij kleeft gewoon en die poort gaat ni dicht dan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frigobox Bekijk Berichten
            Er gaat daar wel een sensor zijn die maakt dat hij niet dichtgaat als er iemand staat zeker...

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

Meterke ongeveer tussen, dan kom je net op tijd aan dat oog van die bareel en blijft die omhoog. Vorig jaar een hollander teveel ruimte zien laten, daar was de poort al naar beneden gekomen, los op zijn voorruit

Comment

alsof dat werkt

bij m'n vriendin thuis hebben ze verschillende van die fasen,
                ik geloof dat er een jaarlijks forfait betaald wordt + een vaste som per maand dat je het gebruikt. Als je het bvb in december niet gebruikt wordt er niks aangerekend. maar het is dus een systeem dat niet gevoelig is aan de frequentie waarmee je passeert.

opgelet met infrarood reflecterende voorruiten
                1963 Land Rover Series IIa
                1994 Mercedes SL320
                2015 Land Rover Discovery SDV6
                2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex Bekijk Berichten
                  alsof dat werkt

bij m'n vriendin thuis hebben ze verschillende van die fasen,
                  ik geloof dat er een jaarlijks forfait betaald wordt + een vaste som per maand dat je het gebruikt. Als je het bvb in december niet gebruikt wordt er niks aangerekend. maar het is dus een systeem dat niet gevoelig is aan de frequentie waarmee je passeert.

opgelet met infrarood reflecterende voorruiten

Zit een sensor in, net zoals bij die barelen van betaalparkings

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pirre Bekijk Berichten
                    Zit een sensor in, net zoals bij die barelen van betaalparkings
                    in theorie zou het kunnen lukken, maar denk je nu echt dat je zoiets in de praktijk kunt doen ?
                    1963 Land Rover Series IIa
                    1994 Mercedes SL320
                    2015 Land Rover Discovery SDV6
                    2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex Bekijk Berichten
                      in theorie zou het kunnen lukken, maar denk je nu echt dat je zoiets in de praktijk kunt doen ?
                      als het vrij druk is lukt het perfect, daar aan 140 doorscheuren neen

Comment

Auto's met caravans geraken er toch ook door, dusja. Maar om da met een wildvreemde te doen is toch wa riskant, ni?

Comment

Auto's met caravans geraken er toch ook door, dusja. Maar om da met een wildvreemde te doen is toch wa riskant, ni?
                          In volle zomer met relatief druk verkeer als het daar vertraagt tot een 30km/u aan de péages is het perfect te doen, ben er het bewijs van, zelfs bij een wildvreemde

Comment

ik betaal met Visa ... ook nooit wachten, wel duur
                            2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
                            2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

Comment

Das een feit. Als je naar Marseille rijdt, dan heb je 2 stroken péage samen goed voor 45€. Daar kan de dieselbak al aardig mee volgegoten worden

Comment

dat wou ik ook zeggen, 't moet kunnen anders heb je wel een probleem met aanhanger/caravan.

Comment

Kheb familie in ardeche waar we twee keer per jaar heen moeten. Een GPS kopen voor de tolvrije wegen is bijna goedkoper dan de péage ...

Comment

Rij langs de Route Napoleon, vertrek een paar uur vroeger en geniet van het uitzicht.
                                    Deze weg is een van de oudste in Europa en daarbij nog met de mooiste zichten.

En gratis...
                                    www.perfectshine.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wally Bekijk Berichten
                                      Rij langs de Route Napoleon, vertrek een paar uur vroeger en geniet van het uitzicht.
                                      Deze weg is een van de oudste in Europa en daarbij nog met de mooiste zichten.

En gratis...
                                      Maar ik ben geen krak in de weg ...

Comment

De "Route" heeft maar twee richtingen hoor, en een GPS kost u tegenwoordig maar een paar euro...
                                        Voor de tijd moet ge het niet doen, buiten het seizoen scheelt het u amper een uurke of 2, in de vakantie heb je natuurlijk de sleurhutten met gele nr platen...
                                        www.perfectshine.be

Comment

Working...
                                        X