Mededeling

Collapse
No announcement yet.

woord tegen woord

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Je moet niks ondertekenen om een PV van de vaststellingen van een politieagent te krijgen. Die krijg je achteraf gewoon thuis opgestuurd en als het parket beslist om te vervolgen dan wordt je gedagvaard om voor de rechtbank te verschijnen.

Het enige wat je kan doen is kijken of je een rechtbijstandverzekering bij je autoverzekering hebt en deze aanspreken om een goede advocaat te nemen. Als deze advocaat clever genoeg is dan kan hij heel misschien iets vinden wat je vrij kan pleiten. Anderzijds moet je hier niet te veel op hopen, ik heb het zelf meegemaakt, in beroep gegaan en toch veroordeeld tot rijverbod en een boete (ook van de vaststellingen van één agent die alleen in de auto zat die ik voorbijstak).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten
      Ja, altijd sympathiek om je eigen overtredingen te bewijzen.

Als je er geen gemaakt heb geen probleem hé.

En dan nog, hij bewaard ze om de 2 min (1' kan ook).
      Het is niet dat je een film toont van de laatste 3 uur met al uw goede en slechte momenten op.
      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Als je 100 rijdt waar 90 is toegelaten, dan bega je een overtreding.
        En als je moet bewijzen dat je niet te snel hebt gereden, dan volstaat het natuurlijk niet om een fragment van een minuut te laten zien.
        Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

woord tegen woord

Als je 100 rijdt waar 90 is toegelaten, dan bega je een overtreding.
          En als je moet bewijzen dat je niet te snel hebt gereden, dan volstaat het natuurlijk niet om een fragment van een minuut te laten zien.
          Toon dan uw laatste 5 min.
          Zie het probleem niet hoor..
          Last edited by Gixxer; 09/07/2014, 00:05.
          den borre

Int3x0r

Comment

Bewijzen det je niet te snel reed door een filmpje te tonen waarin je wel te snel reed. Ik zie het probleem wel

Comment

Bewijzen det je niet te snel reed door een filmpje te tonen waarin je wel te snel reed. Ik zie het probleem wel
              Het ging hier niet over de feiten van de topic starter maar over het gebruik van beelden mocht je onterecht worden aangehouden door een over ijverige agent.
              den borre

Int3x0r

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                Je moet niks ondertekenen om een PV van de vaststellingen van een politieagent te krijgen. Die krijg je achteraf gewoon thuis opgestuurd en als het parket beslist om te vervolgen dan wordt je gedagvaard om voor de rechtbank te verschijnen.

Het enige wat je kan doen is kijken of je een rechtbijstandverzekering bij je autoverzekering hebt en deze aanspreken om een goede advocaat te nemen. Als deze advocaat clever genoeg is dan kan hij heel misschien iets vinden wat je vrij kan pleiten. Anderzijds moet je hier niet te veel op hopen, ik heb het zelf meegemaakt, in beroep gegaan en toch veroordeeld tot rijverbod en een boete (ook van de vaststellingen van één agent die alleen in de auto zat die ik voorbijstak).
                Inderdaad, kan perfect. Een ex collega van me is het ook overkomen in Brasschaat. Zijn woord wettigt alles en kan schrijven wat ie wil.
                En zelf hebben we ook al zoiets voorgehad maar dat hebben we hier al eens geschreven.
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Agent kan altijd vaststellingen doen, in opdracht of niet in opdracht, alleen of niet alleen. Hij is een beëdigd ambtenaar dus mocht het ooit tot in de rechtbank komen weegt zijn woord zwaarder dan het jouwe. (we moeten jou ook maar geloven als jij schrijft dat je maar 100 deed als je begrijpt wat ik bedoel).

Wat in jouw nadeel spreekt is natuurlijk dat het regenweer was en dat je een aantal voertuigen ingehaald hebt, je bent ook staande gehouden, maar meestal (helaas niet altijd) hoor je achteraf niets meer van zo'n situaties.

Dus nu even bang afwachten of je iets thuis krijgt, hoor je niets prijs jezelf dan gelukkig, hoor je wel iets dan eens kijken hoe het PV is opgesteld want inderdaad het voertuig zal waarschijnlijk niet over een geijkte snelheidsmeter beschikken maar de vaststellingen kunnen wel een aanduiding geven van de graad van overschrijding.
                  Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

hij kan nooit opgeven hoe snel je reed. het is niet voldoende te zeggen dat je te snel gaat, een agent moet kunnen aantonen hoe snel je wel tegelijk te snel ging.

door het rood rijden, stopbord negeren, auto dubbelen waar het niet mag ... allemaal punten waar een agent kan vaststellen welke overtreding je begaat.
                    dat jij autos dubbelt en hij moet 'ongeveer' 140 rijden om je in te halen, betekent dus dat jij GEEN 140 reed. want dan haalt die je niet in.

als jij 100rijd op een weg, en jij rijd 100meter voor die agent (2tal straatpalen op een autosnelweg). jij doet dan ongeveer 30meter per seconde.
                    als hij je wil inhalen op 10sec, dan moet hij die 100meter overbruggen op 10sec of een 10m/s sneller dan jij rijden. 10meter/sec = 36km/h sneller dan jij wil zeggen dat de agent dan 136km/H reed. het enige dat de agent ongeveer kan vaststellen is dat jij bv elke 10sec 6verlichtingspalen bent voorbij gereden. maar om dit precies te zien vanop 100meter afstand .... no way.
                    kan hij zijn snelheid aflezen in zijn auto... niet als hij je inhaald, wel als hij 1min ofzo op dezelfde afstand volgt. daarom zie je bij die afleveringen met onboard cameras bij die agenten altijd dat ze een overtreder ongeveer 1km lang volgen en het toestel daarna een gemiddelde snelheid berekent. daarna pas houden ze de overtreder staande.

krijg je toch een pv in de bus, de tekst HEEEEEEEEEEL goed lezen en elk punt dat niet klopt op reageren. het tijdstip, de lokatie, hoe hij je snelheid vaststelt. ik ben in mijn hele leven al 2keer staande gehouden. 1keer met mijn gezicht op de tramsporen geeindigd (verhaal hierboven), 1keer in de handboeien geslagen (ze dachten dat mijn auto gestolen was, en ik had ze bijna ook geramd, reed nog met een L en had ze niet zien afkomen. lees: vliegen). is 2x niks an gekomen, veel dreigement. PV in de bus, mezelf verdedigd op het antwoordformulier en nooit wat van gehoord

Comment

Een agent kan tegenwoordig (vroeger niet) idd bepaalde vaststellingen op zijn eentje doen.
                      Dit gezegd zijnde maakt elke advocaat die naam waardig, ongenadig brandhout van een snelheidsmeting 'op't zicht'.

Comment

ik ben nog een combi op de E40 aan 160 voorbij gevlamd zonder gevolg... toen ie me zag aankomen ging ie naar links om dan terug te gaan naar rechts waarschijnlijk als waarschuwing en toen ik gepasseerd was nog eens met de lichten teken doen.
                        als ze tijdens hun diensturen dan al niks doen wa gaat die mens in zijn prive wagen dan gaan doen...
                        lets have some more member berries

Comment

Nog altijd een groot verschil tussen 10km/u te snel (€50 boete) en 50km/u te snel (minstens €1000 boete, rijbewijs kwijt).
                          Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                          Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                          If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                            Nog altijd een groot verschil tussen 10km/u te snel (€50 boete) en 50km/u te snel (minstens €1000 boete, rijbewijs kwijt).
                            Dat is juist. Maar als we er van uit gaan dat de verbalisant de overtreding niet kan vaststellen, dan gaat het tussen € 0 boete of € 50 boete dankzij het filmpje.

Comment

Als de verbalisant de overtreding niet kan vaststellen is het filmpje toch ook helemaal niet nodig?
                              Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                              Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                              If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jan3620 Bekijk Berichten
                                Ik reed op een weg waar ik 90 mocht, het regende en de andere auto's reden daar 70. Ik haalde tegen 100 in en er reed een politieagent een kilometer achter me, hij probeerde me bij te houden en beweerde dat ik 140 reed omdat hij 140 moest rijden om naar me toe te komen. Hij ging een pv opstellen waarin zou staan dat ik 140 reed. Hij was alleen en ik ook, wat kan ik hier tegen doen want vind dit echt schandalig...
                                Niet van wakker liggen en ook niets doen. 99,99% dat het blufpoker was. Iedereen of toch velen hebben zoiets al één of meerdere keren meegemaakt. Laatst nog door een overijverige agente in burger en in haar anonieme BMW tegen gehouden. Sirene en blauw lichten op en mij bijna van de weg geduwd. Omdat ik haar geen voorrang van rechts had gegeven. Op een rond punt (ik zat mee in de verkeersstroom op het rond punt en zij kwam aangereden en moest alles dicht slaan). Ze begon mij in het Frans uit te schelden. Maar ik kan op dat moment enkel "plat Vlaams" dus zij schelde mij dan maar in gebrekkig Nederlands uit. Zij ging ook mijn rijbewijs laten intrekken en een dikke PV opsturen. Ze wou zich zelfs niet identificeren. Tot ik zei dat ze zelf in de fout was gegaan. Met veel getier en dreigementen is ze vertrokken. Echter niets ontvangen

Ik denk dan maar dat de agent(e) in kwestie een slechte dag had en wat gefrustreerd was. Ze heeft er iemand uitgepakt en toevallig was het deze keer ik. En ze heeft even stoom kunnen af laten en haar macht mogen misbruiken. Leven en laten leven en hopen dat het haar opgelucht had (spijtig dat het een lelijk gedrocht was anders had ik ze op een koffie getrakteerd).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                                  Als de verbalisant de overtreding niet kan vaststellen is het filmpje toch ook helemaal niet nodig?
                                  Op zich inderdaad niet, maar wist topicstarter dat? Ik ging voort op wat alanus schreef

Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                                  Dashcam kopen dan staat uw snelheid op beeld en kon je het hem tonen.
                                  Hieruit - mogelijk verkeerdelijk - afleidend dat spontaan een filmpje met een (minder erge) overtreding zou worden getoond.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door audiotronics Bekijk Berichten
                                    Niet van wakker liggen en ook niets doen. 99,99% dat het blufpoker was. Iedereen of toch velen hebben zoiets al één of meerdere keren meegemaakt. Laatst nog door een overijverige agente in burger en in haar anonieme BMW tegen gehouden. Sirene en blauw lichten op en mij bijna van de weg geduwd. Omdat ik haar geen voorrang van rechts had gegeven. Op een rond punt (ik zat mee in de verkeersstroom op het rond punt en zij kwam aangereden en moest alles dicht slaan). Ze begon mij in het Frans uit te schelden. Maar ik kan op dat moment enkel "plat Vlaams" dus zij schelde mij dan maar in gebrekkig Nederlands uit. Zij ging ook mijn rijbewijs laten intrekken en een dikke PV opsturen. Ze wou zich zelfs niet identificeren. Tot ik zei dat ze zelf in de fout was gegaan. Met veel getier en dreigementen is ze vertrokken. Echter niets ontvangen

Ik denk dan maar dat de agent(e) in kwestie een slechte dag had en wat gefrustreerd was. Ze heeft er iemand uitgepakt en toevallig was het deze keer ik. En ze heeft even stoom kunnen af laten en haar macht mogen misbruiken. Leven en laten leven en hopen dat het haar opgelucht had (spijtig dat het een lelijk gedrocht was anders had ik ze op een koffie getrakteerd).
                                    Zijn toch degenen OP het rond punt die voorrang hebben? Overlaatst ook nog zo'n agressief ventje (in een Megane of Clio break) achter mij aangehad (volgde mij + de hele tijd bumperkleven en super dicht staan achter me als ik stil stond) omdat ik heb 'afgesneden' had (ik reed op 't rond punt, maar hij ging op het rond punt komen maar moest stoppen voor een camionette of zo, dus ben er dan langs gegaan).

E30SHOP.be
                                    - Alles voor uw BMW E30.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                    En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Als het tot de rechtbank komt, verlies je gewoon. De agent is "be edigd" (of hoe noem je dat). Dus als die agent "onder ede" verklaard dat hij 140Km/u moest
                                      rijden om U bij te houden, is dat ook zo voor de rechtbank. Dat ie alleen was, of met collega doet niets ter zake. Ook dat "er geen geijkte" apparatuur of iets
                                      dergelijks was, doet niets ter zake. Hoop voor U dat het zonder gevolg blijft.

GL

Buck

Comment

dat geloof ik niet.
                                        zo heeft mijn capri 16% afwijking op zijn km teller. moest die agent met mijn capri rijden, dan zou 140km/h overéénkomen met 118km/h. als die agent dan verklaard dat die 140 moest rijden om u bij te houden op de autosnelweg wordt de andere gewoon beboet? terwijl die eigenlijk geen overtreding maakte??

die kan verklaren dat jij te snel reed, of verkeersregels negeerde, maar heeft geen sluitend bewijs van de overdreven snelheid aangezien zijn teller niet geijkt is. de boete is al ongeldig als het ijkingsattest van een radar overschreden is. die radar meet dus niet fout hé, hij is alleen niet meer geverifieerd dat die binnen zijn x% afwijking zit. voor t zelfde wordt die een week later geijkt en had die geen afwijking. kunnen ze nog die mensen geen boete opsturen want dat moment was er geen geldig ijkingsattest. maar een niet geijkte teller uit een auto zou wel geldig zijn.
                                        dat je een stopbord negeerd, kan de agent idd direct vaststellen en onder ede is zijn verklaring meer waard dan de uwe.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Buck Bekijk Berichten
                                          Als het tot de rechtbank komt, verlies je gewoon. De agent is "be edigd" (of hoe noem je dat). Dus als die agent "onder ede" verklaard dat hij 140Km/u moest
                                          rijden om U bij te houden, is dat ook zo voor de rechtbank. Dat ie alleen was, of met collega doet niets ter zake. Ook dat "er geen geijkte" apparatuur of iets
                                          dergelijks was, doet niets ter zake. Hoop voor U dat het zonder gevolg blijft.

GL

Buck
                                          In het verleden zijn boetes gesopeneerd omdat een flitstoestel niet geijkt was, dit wil niet zeggen dat het niet juist werkt alleen dat het niet zeker is.
                                          En dan zou een normale snelheidsmeter opeens wel voldoende zijn ? No way José... geloof ik niets van.

Comment

Working...
                                          X