Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Weldra trajectcontrole in Waaslandtunnel (Antwerpen)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Weldra trajectcontrole in Waaslandtunnel (Antwerpen)

    Wie door de Waaslandtunnel rijdt, kan ze al zien hangen. De waarschuwingsborden en de camera’s voor de trajectcontrole zijn recent geïnstalleerd. In de loop van het najaar zal de controle effectief in werking treden. De camera’s zullen meer doen dan alleen snelheid registreren.

    “Het klopt dat de camera’s aan de Waaslandtunnel geïnstalleerd zijn”, zegt Peter Bruyninckx van het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV). “Er moet nu nog een aantal stappen worden ondernomen alvorens ze echt operationeel kunnen worden.”

    Wanneer de camera’s in werking gesteld worden, is voorlopig ook nog niet helemaal duidelijk. “Dat zal in de loop van het najaar zijn”, zegt Fons Bastiaenssens, woordvoerder van de Antwerpse politie. “En dan volgt er eerst nog een testfase waarin niet geverbaliseerd kan worden.”

    Voor Antwerpen is de trajectcontrole aan de Konijnenpijp een primeur. Op het grondgebied van de stad was tot voor kort nergens een soortgelijk systeem in voege. “We zullen dit op termijn verder uitbreiden”, zegt Bastiaenssens. “Dat zal dan voornamelijk op gewestwegen zijn, maar exacte locaties zijn er nog niet geweten.”
    gva.be

  • #2
    niet dat er erg veel wordt voorbijgestoken in de pijp (gelukkig maar), maar ze zouden ook de volgorde van de auto's registreren

    Comment


    • #3
      Gebeuren er veel ongevallen in de Waaslandtunnel? Indien niet, wat is dan weer het nut van die trajectcontole? Gemakkelijke inkomsten voor de staat en de mensen nog wat meer leegzuigen?

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
        Gebeuren er veel ongevallen in de Waaslandtunnel? Indien niet, wat is dan weer het nut van die trajectcontole? Gemakkelijke inkomsten voor de staat en de mensen nog wat meer leegzuigen?
        Tja, dat is nu eenmaal de toekomst vrees ik. Lijkt mij een kwestie van tijd vooraleer de Kennedytunnel trajectcontrole krijgt en in het verlengde misschien zelfs de volledige Ring.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
          Tja, dat is nu eenmaal de toekomst vrees ik. Lijkt mij een kwestie van tijd vooraleer de Kennedytunnel trajectcontrole krijgt en in het verlengde misschien zelfs de volledige Ring.
          Voor de Kennedytunnel en op de ring gingen ze toch van die adaptieve flitspalen zetten die zich aanpasten aan de opgegeven snelheid op de borden? Of dit reeds zo is weet ik niet.

          Waarom moeten ze in Vlaanderen de bevolking toch altijd zo controleren en geld uit de zakken kloppen?

          Comment


          • #6
            omdat zich aan de regels houden voor veel belgen heel moeilijk is

            als iedereen blijft te rap rijden, dan kunt ge u aan dergelijke maatregelen verwachten
            www.peugeotforum.be

            Comment


            • #7
              Je hebt gelijk Flappy als inderdaad morgen iedereen zich aan de opgegeven snelheden zou houden dan zul je zien dat vanaf overmorgen er geen controles meer zullen zijn...
              Hier kon iets interessant gestaan hebben...

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                omdat zich aan de regels houden voor veel belgen heel moeilijk is

                als iedereen blijft te rap rijden, dan kunt ge u aan dergelijke maatregelen verwachten
                dat ze dan eens beginnen met deftige en normale regels op te stellen...
                lets have some more member berries

                Comment


                • #9
                  Zo reageren de blauwe mannetjes als ze zelf gecontroleerd dreigen te worden:

                  Plannen om camera’s met geluidsopname op de commissariaten te plaatsen, stuiten op protest bij de Brusselse politie. De vakbonden van de politiezone Brussel-Hoofdstad-Elsene hebben een stakingsaanzegging ingediend voor 1 augustus. Zij vinden dat burgemeester Mayeur (PS) de politie wantrouwt. Dat meldt Brusselnieuws.be

                  Comment


                  • #10
                    Ze zouden beter de ingangen beveiligen tegen de dagelijkse vrachtwagens die er inrijden. Wat een nutteloze geldverspilling.
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
                      Tja, dat is nu eenmaal de toekomst vrees ik. Lijkt mij een kwestie van tijd vooraleer de Kennedytunnel trajectcontrole krijgt en in het verlengde misschien zelfs de volledige Ring.
                      Elke dag dat ze er mee wachten kost ons en veel verloren tijd en veel geld.
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                        Ze zouden beter de ingangen beveiligen tegen de dagelijkse vrachtwagens die er inrijden. Wat een nutteloze geldverspilling.
                        ik weet dat de tunnel uitnodigend battle star gallactica is

                        maar ik ben blij en niet verzuurd dat de pijp het krijgt

                        moto's halen er continu wel in

                        Comment


                        • #13
                          en dan heb ik het niet over scootergasjes

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                            Elke dag dat ze er mee wachten kost ons en veel verloren tijd en veel geld.

                            Wat bedoel je hiermee? Dat er geen files meer zullen zijn aan de Kennedytunnel eens er trajectcontrole zou zijn? Onzin.

                            Comment


                            • #15
                              Verdomme, en 't was nog zo plezant om met de moto de gas open te sleuren in die tunnel.

                              Comment


                              • #16
                                Weldra trajectcontrole in Waaslandtunnel (Antwerpen)

                                Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                ik weet dat de tunnel uitnodigend battle star gallactica is

                                maar ik ben blij en niet verzuurd dat de pijp het krijgt

                                moto's halen er continu wel in
                                Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                en dan heb ik het niet over scootergasjes
                                Die wel ja maar autovoertuigen is echt verwaarloosbaar.


                                Sent from somewhere, using Tapatalk
                                Last edited by Metaxa; 13/07/2014, 11:17.
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                  Wat bedoel je hiermee? Dat er geen files meer zullen zijn aan de Kennedytunnel eens er trajectcontrole zou zijn? Onzin.
                                  Kennedytunnel alleen is uiteraard nutteloos en zou zeer dom zijn.
                                  Van Melsele-E17 tot Merksem-E19/Wommelgem-E313/Wilrijk-A12/Edegem-E19, van Wilrijk-A12 tot Merksem/Wommelgem/Melsele, van Edegem-E19 tot Melsele-E17/Merksem-E19/Wommelgem-E313. Enz...
                                  Maak die trajectcontrole variabel en je zal een heel andere Antwerpse ring krijgen/zien.


                                  Sent from somewhere, using Tapatalk
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                    Kennedytunnel alleen is uiteraard nutteloos en zou zeer dom zijn.
                                    Van Melsele-E17 tot Merksem-E19/Wommelgem-E313/Wilrijk-A12/Edegem-E19, van Wilrijk-A12 tot Merksem/Wommelgem/Melsele, van Edegem-E19 tot Melsele-E17/Merksem-E19/Wommelgem-E313. Enz...
                                    Maak die trajectcontrole variabel en je zal een heel andere Antwerpse ring krijgen/zien.


                                    Sent from somewhere, using Tapatalk
                                    Heb je dit zomaar uit je mouw geschud of zijn daar ook studies over te vinden? Volgens mij hebben die files gewoon met een teveel aan auto's in de spits te maken én met de ontelbare linksrijders en panikeurs die als gekken beginnen te remmen als de auto voor hen remt.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                      Heb je dit zomaar uit je mouw geschud of zijn daar ook studies over te vinden? Volgens mij hebben die files gewoon met een teveel aan auto's in de spits te maken én met de ontelbare linksrijders en panikeurs die als gekken beginnen te remmen als de auto voor hen remt.
                                      In Rotterdam & Amsterdam wordt de ring gecontroleerd door trajectcontrole. Hier denken ze dat ze het verkeer kunnen begeleiden door variabele snelheid, zonder te controleren. Ze staan er wel niet bij stil dat de gemiddelde Belg lak heeft aan regeltjes, behalve als er controle is, dan kan plots wel iedereen in het gareel lopen/rijden....
                                      Ik hoef alvast op bovenstaande ringen dan ook nooit (of toch zelden) op mijn rem te gaan staan.
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                      Comment


                                      • #20
                                        heb jaren dagelijks die tunnel genomen en kantoor keek uit op de tunnel. Er ging toch geen week voorbij zonder dat er daar iets gebeurde. Ik denk dat het daar een goede zaak kan zijn.
                                        Maar inderdaad het aantal vrachtwagens die daar dagelijks doorgaat is denk ik een groter probleem.
                                        Nu als ik het goed voorheb is het zelfs alles boven de 1.5 ton dat zou verboden zijn in de tunnel. Ooit werd collega van me met een gesloten camionet tegen gehouden om erdoor te gaan. Op datzelfde moment laten ze dezelfde wagen maar in minibusformaat wel door. Beetje absuurde regelgeving wel

                                        Comment

                                        Working...
                                        X