Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Keuring voor verkoop oude wagen met nummerplaat nieuwe wagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Keuring voor verkoop oude wagen met nummerplaat nieuwe wagen

Hey,
    ik zit met het volgende probleem, hopelijk kunnen jullie mij helpen.
    Ik heb een nieuwe wagen gekocht en deze laten inschrijven onder mijn oude nummerplaat. Nu wordt mijn oude wagen verkocht,maar moet hij nog gekeurd worden voor verkoop. Kan ik met mijn nummerplaat nog naar de keuring gaan ook al is deze nummerplaat nu toegewezen aan mijn nieuwe wagen? Of heb ik hier een z plaat voor nodig? Garagist wil het doen maar rekent hiervoor wel 250 euro? Is er een andere mogelijkheid?
    thx voor jullie reacties!

Tot voor kort kon dit absoluut niet.
    Maar het schijnt nu zo te zijn dat dit wel mogelijk is. Wellicht zal iemand anders dit hieronder nog bevestigen.

Let wel dat dit geen wettellijke manier is om naar de keuring te rijden.
    2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Je kan perfect een keuring voor verkoop laten uitvoeren op die plaat aangezien het de laatste nummerplaat is wat op die auto gehangen heeft. Zeker geen garage-platen voor betalen in dit geval

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
        Tot voor kort kon dit absoluut niet.
        Maar het schijnt nu zo te zijn dat dit wel mogelijk is. Wellicht zal iemand anders dit hieronder nog bevestigen.

Let wel dat dit geen wettellijke manier is om naar de keuring te rijden.
        Ik denk dat je het één en ander dooréén haalt.

De laatste wijziging die er gekomen is, is als je een tweedehands auto koopt en deze geen roos formulier "keuring voor verkoop" heeft, je deze terug zelf kan keuren voor op uw naam te zetten met een nummerplaat die reeds van u is. Je hebt hiervoor dus ook geen Z-platen meer nodig zoals in het verleden.

In het geval van de topic opener is het dus wat altijd van tel geweest is. Het is een eigen wagen die moet verkocht worden, de laatste nummerplaat van het voertuig is nog aanwezig (of deze nu op een ander voertuig ingeschreven is, is niet belangrijk) en dan is alles in orde (voor de keuring)
        Last edited by Tigra; 11/07/2014, 22:49.

Comment

Heb je nog een inschrijvingsbewijs? Veronderstel van niet?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
            Ik denk dat je het één en ander dooréén haalt.

De laatste wijziging die er gekomen is, is als je een tweedehands auto koopt en deze geen roos formulier "keuring voor verkoop" heeft, je deze terug zelf kan keuren voor op uw naam te zetten met een nummerplaat die reeds van u is. Je hebt hiervoor dus ook geen Z-platen meer nodig zoals in het verleden.
            Ik weet het wel. Ik haal het niet dooreen hoor.
            Hij heeft normaalgezien geen inschrijvingsbewijs (door nieuwe inschrijving van dat kenteken) dus keuring voor verkoop zoals tot voor kort zal niet meer lukken.
            Maar dankzij de aangehaalde veranderingen kan het normaalgezien weer wel?

Of moet de inschrijving in dat laatste geval gebeuren op de nummerplaat waarop er is gekeurd? In dat geval is er wel een probleem.
            Last edited by Gere; 11/07/2014, 22:52.

Comment

Heb je nog een inschrijvingsbewijs? Veronderstel van niet?
              Waarom zou dat er niet meer zijn?

Dat hoort toch bij de wagen te blijven.

Comment

Bij inschrijving via internet raak je dat inderdaad niet kwijt, in het loket wel.
                Dus in dat geval kan men op de keuring niet zien dat hij niet meer ingeschreven is.

Comment

Bij inschrijving via internet raak je dat inderdaad niet kwijt, in het loket wel.
                  Dus in dat geval kan men op de keuring niet zien dat hij niet meer ingeschreven is.
                  Jij hebt het hier precies over het roos formulier???

Dat heeft hier toch helemaal niks mee te maken

Als ik morgen een andere auto koop en ik schrijf die in op een nummerplaat hier thuis aanwezig dan blijft dat inschrijvingsbewijs van die vorige auto toch gewoon "bij de auto". Dat heeft den DIV toch helemaal niet nodig om uw "nieuwe" auto in te schrijven.

Comment

Ik heb nog al mijn papieren en de keuring is ook nog niet vervallen, maar ik neem aan dat ik mijn verzekeraar wel op de hoogte dien te brengen als ik mijn plak van voertuig verwissel en mij terug op de openbare weg begeef?

Een van mijn stoplichten werkt wel niet? Geraakt dit door de keuring voor verkoop of dien ik dit op voorhand te vervangen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Moesnie Bekijk Berichten
                      Ik heb nog al mijn papieren en de keuring is ook nog niet vervallen, maar ik neem aan dat ik mijn verzekeraar wel op de hoogte dien te brengen als ik mijn plak van voertuig verwissel en mij terug op de openbare weg begeef?

Een van mijn stoplichten werkt wel niet? Geraakt dit door de keuring voor verkoop of dien ik dit op voorhand te vervangen?
                      Verzekering op de hoogte stellen is natuurlijk 10 op 10

En dat remlicht zou ik toch zeker vervangen, gaan ze altijd gezien hebben (normaal gezien )

Comment

Mijn broer doet dat al jaren zo. Hij heeft auto A, koopt auto B en schrijft die in met de nummerplaat van auto A. Auto A blijft dan meestal nog een paar maanden op zijn oprit staan tot hij zin heeft om die deftig te kuisen en dan te koop te zetten (record was eens anderhalf jaar ). Als hij dan een koper gevonden heeft hangt hij de nummerplaten van auto B terug op A en gaat die dan keuren voor verkoop. Zolang je de nummerplaat nog hebt waar die het laatst was mee ingeschreven kan dat perfect

Comment

inschrijvingsbewijs blijft altijd bij de auto, ook al koop je een andere auto, het oude blijft altijd bestaan bij de auto. ls je de auto verkoopt, kan de nieuwe eigenaar de auto zelf niet meer keuren als jouw inschrijvingsbewijs er niet meer bij is.
                          als de nieuwe eigenaar jouw oude auto keurt, dan wordt het oude inschrijvingsbewijs geperforeerd met een datum erin die 2maand geldig is. en krijgt de nieuwe eigenaar binnen die tijd zijn eigen nr plaat en inschrijvingsbewijs toegestuurd

Comment

€250 voor een keuring met Z plaat is wel belachelijk duur.

Comment

Working...
                            X