Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zelf trekhaak plaatsen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
    als je een afneembare hebt, en je hebt die verwijderd de dag van de keuring, wordt je ook gekeurd zonder trekhaak.
    Elke auto die naar de keuring gaat zonder trekhaak wordt (logischerwijze ...) gekeurd zonder trekhaak.

    Aangeboden met afneembare zonder bol: dat leverde me een herkeuring op wegens "bol ontbreekt".

    Comment


    • #22
      Gisteren naar de keuring geweest voor de trekhaak. Wel onverwacht en volledige keuring omdat de wagen meer dan 100.000km heeft dus niets van lichten nagekeken of roet buiten geblazen. Verkeerde velgen met banden maat die niet op het gva staat maar geen tuning rapport? En koffer zat nog goed vol. Maar de opmerking over de achter schokdempers is wel verdwenen. Dus geen opmerkingen meer ike content en weer voor een jaar gesteld en kan de haak nu ook gebruiken.
      RIP Den borre!

      Comment


      • #23
        ge hebt een ANDERE velgenmaat maar geen verkeerde hé.
        mijn golf heeft 175/70R13 en 185/60R14 op zijn GVA. ik rijd met 195/50R15. is dezelfde wielomtrek als originele wielen en dus toegelaten. ook geen tuningattest hiervoor.
        tuningattest voor wielen komen er als ge speciale adapters op de wielen hebt. dan moet ge een attest hebben dat die correct en gehomologeerd zijn

        Comment


        • #24
          Nochtans hebben ze bij mij een tuningattest aangesmeerd voor de velgen en banden. Zijn originele sportvelgen zonder adapters met bredere bandenmaat die ook binnen tolerantie valt. Maar ja, in België is het normaal dat elk keuringsstation zijn goesting doet...

          Comment


          • #25
            En binnen elk keuringsstation doet elke individuele keurder dan nog eens zijn goesting.

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
              ge hebt een ANDERE velgenmaat maar geen verkeerde hé.
              mijn golf heeft 175/70R13 en 185/60R14 op zijn GVA. ik rijd met 195/50R15. is dezelfde wielomtrek als originele wielen en dus toegelaten. ook geen tuningattest hiervoor.
              tuningattest voor wielen komen er als ge speciale adapters op de wielen hebt. dan moet ge een attest hebben dat die correct en gehomologeerd zijn
              Adaptors zijn niet toegelaten. Als de banden maat niet op het GVA staat is dat normaal een tuningatest.
              RIP Den borre!

              Comment


              • #27
                adaptors zijn WEL toegelaten. niet allemaal natuurlijk, maar een deel kan je gewoon ook homologeren

                Als onafhankelijk platform draagt GOCA Vlaanderen bij tot netwerkvorming, expertise-ontwikkeling,gegevensuitwisseling en opleiding voor de autokeuring- en rijbewijssector.

                1.3 Welke documenten zijn vereist ?
                Voor bepaalde onderdelen die verbouwd of gewijzigd zijn is een validatieverslag vereist. Dit verslag bewijst dat een toegevoegd of gewijzigd deel goedgekeurd is en dat het voertuig ermee uitgerust kan worden.
                Voor de volgende onderdelen moet een validatieverslag aangevraagd worden bij de dienst homologaties van de Federale Overheidsdienst Mobiliteit en Vervoer :
                -kunststofmotorkappen
                -scharnieren van vlinderdeuren
                -buitenzijspiegels
                -niet-originele zetels
                -veiligheidsgordels
                -veiligheidskooi van de cabine (het montageplan van de constructeur is dan ook vereist)
                -adapter velgen
                -remschijven
                -niet-originele uitlaat
                en dan heel specifiek ivm de tuningwetgeving
                9) monteren van velg met adapter - voorwaarden :
                - vaste adapter aan velg
                - geen wijziging van spoor
                - geschikt voertuig
                - stevig en degelijk gemonteerd
                - validatieprocedure voor niet e- of E-goedgekeurde onderdelen aan de hand van een validatieverslag

                en dan zijn er een paar op onderzoek gegaan

                Heb eens navraag gedaan. En idd. mits validatie door de FOD mobiliteit en Vervoer mogen adapters gemonteerd worden.
                Let op Adapters en niet spoorverbreders.
                Eigenlijk adapters om ET waarde van de velg aan te passen zodat spoorbreedte terug gaat kloppen.

                hier mail die ik heb gekregen.
                ____________________
                Geachte,

                Om een validatie te kunnen aanvragen voor wieladaptors dient u volgende documenten naar ons op te sturen;

                - uw gegevens
                - gegevens van uw voertuig (inschrijvingsbewijs of CoC)
                - gegevens van de adaptor (merk, type, testdocumenten)

                Deze gegevens kan u sturen naar homologatie.voertuigen@mobilit.fgov.be
                Een validatie kost iets minder dan 70 euro en het is pas na betaling van dit bedrag dat uw aanvraag kan onderzocht worden.

                Hoogachtend,
                FOD Mobiliteit en Vervoer - Dienst Homologatie
                ik vermoed dat dit soort adapters diegene zijn die met 4 bouten op de auto komen, en daarna 4 andere bouten die de velg en adapter samen zetten. en niet zomaar een adapter dat ge tussen auto en velg steekt en dan 4lange bouten erdoor (=spoorverbreders)
                Last edited by ; 17/01/2015, 09:13.

                Comment


                • #28
                  Dat is toch het zelfde u et waarden aan passen of u spoor verbreden. Maar het zal aan mij liggen jij hebt waarschijnlijk veel meer kennis en ervaring in als mij.
                  RIP Den borre!

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                    adaptors zijn WEL toegelaten. niet allemaal natuurlijk, maar een deel kan je gewoon ook homologeren

                    Als onafhankelijk platform draagt GOCA Vlaanderen bij tot netwerkvorming, expertise-ontwikkeling,gegevensuitwisseling en opleiding voor de autokeuring- en rijbewijssector.



                    en dan heel specifiek ivm de tuningwetgeving



                    en dan zijn er een paar op onderzoek gegaan



                    ik vermoed dat dit soort adapters diegene zijn die met 4 bouten op de auto komen, en daarna 4 andere bouten die de velg en adapter samen zetten. en niet zomaar een adapter dat ge tussen auto en velg steekt en dan 4lange bouten erdoor (=spoorverbreders)
                    Als ik het goed lees dan zou het gaan om adapters die op de velg komen en niet op de wagen, bij het monteren op de wagen zou je immers de spoorbreedte van de wagen aanpassen en dat mag niet maar de regels zijn zodanig onduidelijk geschreven dat het waarschijnlijk ook mogelijk is om, mits een gunstig keuringsbureau, met adapters op de wagen weg te komen....
                    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                    Comment


                    • #30
                      spoorbreedte is gemeten van het midden van u velg naar het midden van de andere velg.
                      stel nu dat uw auto 6J ET30 velgen heeft en er zit 1200mm tussen u velgmiddens.
                      ge steekt nu andere velgen van 6JET50. door die te monteren zal u spoor met 40mm zakken (20mm per wiel). door nu een adapter op de velg te monteren van 20mm zal u velg zijn ET wijzigen naar ET30 en zit ge weer conform de spoorbreedte van uw auto. (namelijk dat ge weer ET30 hebt met die adapter op u wiel)
                      wat ze NIET toelaten op de keuring, is dat ge 20mm "spoorverbreders" op uw originele velgen steekt om ze verder naar buiten te laten komen (ET veranderd van 30 naar 10 en ook de spoorbreedte veranderd van 1200mm naar 1240mm.
                      volgens mij is het wel toegelaten om velgen met ET50 en adapters aan te passen naar ET30 zodat ze wel op uw auto mogen. daarom is het van belang dat ge de gegevens van de auto en de adapters doorstuurd naar homologatie.

                      er is verschil in
                      'spoorverbreder':


                      'adapter':


                      de ene zit fysiek op u velg ook geschroefd, terwijl de andere los tussen velg en auto zit en t zijn de langere bouten die alles dragen.
                      of spreekt homologatie hier nog over een ander soort adapter die ik niet ken???
                      de vaste adapters waar ge 4vijzen in de auto steekt, en 4vijzen tussen wiel en adapter, zou ge dus zo ook op u velg kunnen zetten zonder dat er een auto bij te pas komt terwijl dat bij die andere (1e foto) niet mogelijk is.
                      dat is nu net hetgene dat ik niet goed begrijp aan die wetgeving. ze hebben het weeral goed omgeschreven.

                      Comment


                      • #31
                        Oke bedankt voor de uitleg wist niet dat daar verschil op zat.
                        RIP Den borre!

                        Comment


                        • #32
                          ik heb homologatie eens gemaild en wacht hun antwoord af. zal het hier dan posten.
                          als die adapters met aparte vijzen wel mag, ga ik misschien een setje op de golf zetten. kan ik al die ford velgen ook gebruiken op men golf ipv dat ik altijd andere velgen moet zoeken

                          Comment


                          • #33
                            Die met aparte vijzen mogen, als ze juiste papieren hebben. Voorlopig hebben enkel die van ST de juiste papieren voor de keuring. En met die kunt ge idd effectief goedgekeurd rondrijden.
                            2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

                            1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

                            2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

                            2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

                            Comment


                            • #34
                              ST???

                              Comment

                              Working...
                              X