Mededeling

Collapse
No announcement yet.

flits controle

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• flits controle

wie kan me even verder helpen ?

ik ben gisteren rond midernacht geflitst aan 120 bij werkzaamheden waar je 70 moest rijden , ik heb net geen twee jaar men rijdebewijs
    wat staat me te wachten?

groeten jens

Moeilijk te zeggen lijkt me, dit zal rechtbank worden. Even berekend op www.wegcode.be/boeteberekening

Resultaat van de berekening :

De toegelaten snelheid voor uw voertuig op de door u opgegeven weg is 70
    Uw gereden snelheid na toepassing van de marge is 112.8

Mogelijke gevolgen (enkel voor deze overtreding):
    • Onmiddellijke inning
      In principe wordt u gedagvaard en komt u dus niet in aanmerking
      ->intrekking rijbewijs mogelijk indien ter plaatse staande gehouden
    • Minnelijke schikking
      In principe wordt u gedagvaard
      zo niet bedraagt de minnelijke schikking 220€
      ->intrekking rijbewijs mogelijk indien ter plaatse staande gehouden
    • Rechtbank
      60-3000€
      Verval van het recht tot sturen : verplicht (8 dagen tot 5 jaar)

Comment

Zal denk ik rechtbank worden met datge u vast nog geen 2jaar hebt.
      2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Dit wordt sowieso rechtbank, zelfs losstaande van die 2 jaar.

Comment

tja hopelijk was het op de teller eerder 115 dan 120...

in het slechtste geval... heb je rechtsbijstand? dan kan een advocaat gratis pleiten in je voordeel... als je werkt, kan hij uitleggen dat je je auto echt nodig hebt voor je werk enz... dat je nog geen/weinig boetes hebt gehad tot dusver... maar goede advocaat of niet, normaal ben je zeker je rijbewijs kwijt voor een week denk k (indien +110)
          Last edited by ; 30/08/2014, 15:30.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
            Dit wordt sowieso rechtbank, zelfs losstaande van die 2 jaar.
            waarom?

als hij geflitst is aan bv. 105 km/h effectief (minder dan +40), dan toch geen rechtbank?

Comment

Waarom ?

Omdat ik verder ga op de gegevens die de TS post en er vanuit ga dat die correct zijn ... je kan natuurlijk ook veronderstellen dat het geen flitscontrole was, Marina Visconti naakt in de middenberm stond en dat ze gefotografeerd werd door Frank De Mulder ... da's natuurlijk ook een optie ...

Comment

oke ...
                Last edited by ; 30/08/2014, 15:42.

Comment

als we er even optimistisch vanuit gaan dat het 115 op de teller was, dan is het wellicht net minder dan 110 effectief en gecorrigeerd...

dus stel dat het 105 effectief was, dan toch geen rechtbank?

Comment

zullen zien zeker ..

bedank voor de vlugge reacties

Comment

Ik heb dit ook voorgehad vorig jaar, al had ik men rijbewijs 4 jaar en geen 2 jaar.. ik reed op de E42 123 km/u waar je maar 70 mocht (werken) Advocaat genomen en is in mei voorgekomen maar is verlaat naar 9 september De advocaat wist me al te zeggen dat het waarschijnlijk 15 dagen rijverbod zal zijn en een boete.. Bereid u dan maar voor op het ergste als je maar 2 jaar je rijbewijs hebt..

Comment

Je gaat ofwel uw theorie of uwe praktijk moeten opnieuw doen, rijbewijs voor +-14 dagen ingetrokken een boeten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steven231 Bekijk Berichten
                          tja hopelijk was het op de teller eerder 115 dan 120...

in het slechtste geval... heb je rechtsbijstand? dan kan een advocaat gratis pleiten in je voordeel... als je werkt, kan hij uitleggen dat je je auto echt nodig hebt voor je werk enz... dat je nog geen/weinig boetes hebt gehad tot dusver... maar goede advocaat of niet, normaal ben je zeker je rijbewijs kwijt voor een week denk k (indien +110)

Dat pakt niet meer, iedereen gelijk voor de wet.

En terecht ook wel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr Polo Bekijk Berichten
                            Ik heb dit ook voorgehad vorig jaar, al had ik men rijbewijs 4 jaar en geen 2 jaar.. ik reed op de E42 123 km/u waar je maar 70 mocht (werken) Advocaat genomen en is in mei voorgekomen maar is verlaat naar 9 september De advocaat wist me al te zeggen dat het waarschijnlijk 15 dagen rijverbod zal zijn en een boete.. Bereid u dan maar voor op het ergste als je maar 2 jaar je rijbewijs hebt..
                            Kan ik u van dienst zijn?
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                              Kan ik u van dienst zijn?
                              Berendrecht-bornem alle dagen 2 keer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr Polo Bekijk Berichten
                                Berendrecht-bornem alle dagen 2 keer
                                Ik kan u een prijseke maken tegen dan. Of een B2B-dienst met de garage...
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Ik kan u een prijseke maken tegen dan. Of een B2B-dienst met de garage...
                                  Kan voor gezorgd worden

Comment

Denk er nu aan, maandagmorgen moet ik in Berendrecht zijn maar dan zal het nog niet nodig zijn denk ik. Het gaat dan trouwens ook de verkeerde kant uit.

Comment

Denk er nu aan, maandagmorgen moet ik in Berendrecht zijn maar dan zal het nog niet nodig zijn denk ik. Het gaat dan trouwens ook de verkeerde kant uit.
                                      Nee, ik hoop dak den termijn dak mijn rijbewijs eventueel moet afgeven mag kiezen.. want anders is da dus ni haalbaar e..

Comment

Valt heel moeilijk te voorspellen wat de uitspraak van de rechter zal zijn.
                                        Hangt van veel factoren af: welke rechter, het inzien dat je fout was, omstandigheden (ze waren aan het werken, stel dat haar man wegenwerker is... Succes),...
                                        Maar het kan ook evengoed meevallen natuurlijk!

Ikzelf ben 4 jaar geleden ook geflitst. 120km/u (al gecorrigeerd) in zone 50. Ik had mijn rijbewijs een kleine maand...

Uitspraak:
                                        - 45 dagen rijbewijs kwijt waarvan 30 dagen met uitstel voor 3 jaar
                                        - boete rond de 700 euro (exact weet ik niet meer) met uitstel van het volledige bedrag voor 3 jaar
                                        - keuze tussen theoretisch of praktisch examen opnieuw doen.

Dus uiteindelijk 15 dagen mijn rij-ik-was-ongelooflijk-dom-bewijs moeten afgeven en de gerechtskosten + bedrag voor fonds (beiden standaard) moeten betalen.

Waarom uitstel van 3 jaar gekregen, omdat ik zo'n cursus 'omgaan met snelheid' van het bivv vrijblijvend gevolgd had (kost wel 390 euro), daar was de rechter (ik had die vrouwelijke rechter van in het programma 'de rechtbank' van in Leuven) van onder de indruk, want zo geef je ook aan dat je wel beseft dat je fameus in de fout bent gegaan.

Voor de rest, een advocaat is handig, die kunnen het altijd net wat beter en met mooiere woorden uitleggen (of verbloemen of hoe je het ook wilt zeggen) :p
                                        2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                                        2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                                        2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
                                        dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                                        http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

Working...
                                        X