Mededeling

Collapse
No announcement yet.

flits controle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Tja, geflitst worden 's nachts aan werkzaamheden... dat zou mij en vele anderen kunnen overkomen. Als daar geen kat te zien is en je reed 140 - 150 op de snelweg dan vertraag je tot 120 en heb je de indruk niet te snel te rijden. Hangt sterk van de situatie af, of de baan verlegd is, versmalde rijvakken,... Of gewoon een vak afgesloten.

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
      Voila,
      Dat bedoelde ik allemaal maar alleen omschrijf je het op een betere manier!

      Je bent aangenomen! :p
      Lol, bedankt .



      Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
      Voor de politierechtbanken in strafzaken (bv dagvaarding voor overdreven snelheid) kunnen advocaten niets gaan doen.
      Ik ga persoonlijk niet akkoord met de stelling dat advocaten in strafzaken voor de politierechtbanken niets kunnen gaan doen.

      Ik weet dat ik zelf nog niet (heel) veel ervaring heb, maar heb wel het gevoel dat ik toch al in diverse zaken voor mensen die moesten verschijnen voor de politierechtbank iets heb kunnen betekenen. Al is het maar dat die personen ten opzichte van de Politierechter niet alleen stonden.

      Voor tenlasteleggingen als dronkenschap, vluchtmisdrijf, onopzettelijke slagen en verwondingen in verkeerscontext of voor zowat alle inbreuken op de wegcode kan een advocaat volgens mij zeker iets bijbrengen.

      Bij snelheid en/of alcoholintoxicatie zijn de mogelijkheden van een advocaat inderdaad beperkter, omdat aan de vaststellingen op zich vaak weinig betwist kan worden (tenzij de procedureregels niet werden nageleefd). Maar ook dan zijn er soms alternatieven die kunnen zorgen voor een mildere straftoemeting of verval van de strafvordering.

      De persoon van de Politierechter maakt inderdaad ook al veel verschil.
      BMW F10 535d
      Je moet nooit sneller rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door jens.v Bekijk Berichten
        wie kan me even verder helpen ?

        ik ben gisteren rond midernacht geflitst aan 120 bij werkzaamheden waar je 70 moest rijden , ik heb net geen twee jaar men rijdebewijs
        wat staat me te wachten?

        groeten jens
        locatie?
        ik vind persoonlijk dat hier wel een zware straf aan de orde is. Die limieten aan wegenwerken zijn er niet zomaar.
        Ik rij nu dagelijks over de wegenwerken aan de e34 thv zoersel. Als ik zie hoe,ze hier over vliegen op het smalle linkse vak 2 cm van je eigen buitenspiegel. Zo een mensen verdienen zwaar gestraft te worden.

        Comment


        • #44
          Potje breken = potje betalen.

          Ik ben de eerste om toe te geven dat ik me niet altijd en overal aan de voorgeschreven snelheden hou, integendeel ... als ik 's ochtends om 5u50 alleen op de baan ben rij ik eerder > 100 dan de toegelaten 70 in een zone 70 ... idem dito op een leeg stuk E-baan, daar kan ik ook van genieten om me daar eens te laten gaan.

          Maar ... aan wegwerkzaamheden dien je je aan de snelheden te houden, of daar nu iemand of niemand aan het werk is ... bovendien wordt daar quasi dagelijks voor verwittigd op de verkeersinfo.

          En ... als je dan toch je gat brandt ... tja, dan moet je op de blaren zitten, zo is dat nu eenmaal ... ook dat moet je beseffen op dat moment.

          Het zou jammer zijn dat een rechtsbijstand daarvoor moet aangesproken worden en dit zijn weerslag heeft op de premies van andere verzekerden.

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
            locatie?
            ik vind persoonlijk dat hier wel een zware straf aan de orde is. Die limieten aan wegenwerken zijn er niet zomaar.
            Ik rij nu dagelijks over de wegenwerken aan de e34 thv zoersel. Als ik zie hoe,ze hier over vliegen op het smalle linkse vak 2 cm van je eigen buitenspiegel. Zo een mensen verdienen zwaar gestraft te worden.
            70 per uur op een ASW waar er op dat moment NIET gewerkt wordt !!!!!!!!!!!!!!!!

            Comment


            • #46
              Heb je geen moeder/vader/bomma/bompa die zijn/haar rijbewijs een tijdje kan missen en dus kan zeggen dat hij/zij achter het stuur zat? 😉

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                Potje breken = potje betalen.

                Ik ben de eerste om toe te geven dat ik me niet altijd en overal aan de voorgeschreven snelheden hou, integendeel ... als ik 's ochtends om 5u50 alleen op de baan ben rij ik eerder > 100 dan de toegelaten 70 in een zone 70 ... idem dito op een leeg stuk E-baan, daar kan ik ook van genieten om me daar eens te laten gaan.

                Maar ... aan wegwerkzaamheden dien je je aan de snelheden te houden, of daar nu iemand of niemand aan het werk is ... bovendien wordt daar quasi dagelijks voor verwittigd op de verkeersinfo.

                En ... als je dan toch je gat brandt ... tja, dan moet je op de blaren zitten, zo is dat nu eenmaal ... ook dat moet je beseffen op dat moment.

                Het zou jammer zijn dat een rechtsbijstand daarvoor moet aangesproken worden en dit zijn weerslag heeft op de premies van andere verzekerden.
                Ik,krijg een dubbel gevoel als ik dit lees... Dus de postbode op weg naar zijn ronde, daar trek jij je geen bal van aan.

                Comment


                • #48
                  Gisteren met veel geluk een nieuwe flitspaal zien staan op een plaats waar ik zelden kom. Nog net op tijd kunnen afremmen of ik had het ook vlaggen.

                  (Flitspaal waar je 50 mag, op de Attenhovenstraat in Attenhoven bij Landen, voor de mensen die daar ook soms komen)
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                  Comment


                  • #49
                    Ik zou mijn gps met flitspaalmelding niet meer kunnen missen. Nu weet je ze tot op de meter staan zodat je niet al een paar honderd meter op voorhand traag moet rijden. Dat werkt met een SD kaartje dat ik regelmatig eens update. Werkt perfekt. Er zou ook een flitsmelding inzitten voor mobiele flitsers, maar heb nog nooit zo'n melding gekregen. Maar wel al geflitst geweest door mobiele flitsers...
                    Da's een ingebouwde gps in samenwerking met tomtom.

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                      70 per uur op een ASW waar er op dat moment NIET gewerkt wordt !!!!!!!!!!!!!!!!

                      het is niet omdat er geen wegenwerkers rondlopen dat er geen speciale verkeersomstandigheden kunnen zijn. Bijvoorbeeld een slecht afgeschraapt wegdek(komt in belgie heel veel voor).
                      als je hier over gaat tegen 70 of 120 scheelt enorm. Klapband is maar 1 mogelijk scenario.

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                        Ik,krijg een dubbel gevoel als ik dit lees... Dus de postbode op weg naar zijn ronde, daar trek jij je geen bal van aan.

                        Nee, dat is niet erg want dat gaat over hem zelf, iemand die 120 rijdt waar er wegenwerken zijn is veeeel erger...

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                          Ik,krijg een dubbel gevoel als ik dit lees... Dus de postbode op weg naar zijn ronde, daar trek jij je geen bal van aan.
                          Hoeft niet dat dubbel gevoel, je moet het enkel juist interpreteren: ik had het over alleen op de baan zijn ... waar er zo'n zigzaggend camionetje rijdt zal je me dan weer eerder 30 dan 70 zien rijden ...

                          Comment


                          • #53
                            Het is opmerkelijk hoe de mentaliteit veranderde op een tiental jaren. Vroeger werd te snel rijden niet direct als agressief gezien. Werden ook veel minder vragen gesteld naar de mogelijke gevolgen. Als het in de rede bleef natuurlijk. Maar iedereen begreep dat je 110 reed op de gewone baan. iedereen deed dat trouwens. Kwam je ene tegen die maar 80 reed was je aan het vloeken. Sinds de overheid zich concentreerde op snelheid zijn de mensen te snel rijden als gevaarlijk beginnen beschouwen. Moet wel zeggen met succes want het aantal verkeersdoden is, zelfs met een stijgend aantal weggebruikers, drastisch gedaald. Zo toch de uitleg van de overheid... Want de auto's zelf zijn enorm geevolueerd. Een auto nu is vele keren veiliger dan ene van de jaren 90. Het aantal verkeersdoden zal wel gedaald zijn sinds de snelheidsverlagingen en de daarbij horende controles, maar niet in die mate dat ze laten uitschijnen. Een groot deel mag men toeschrijven aan de inspanningen van de constructeurs...
                            Tja, 'k ga er direct bijzeggen dat ik zelf ook zo'n vreemd geval ben. Ik durf ook te snel rijden, maar als er enen in mijn straat te snel passeert zou ik hem vies bekijken.

                            Comment


                            • #54
                              das omdat jij te snel rijden zelf goedkeurt

                              te snel rijden is al van zolang ik weet not-done ne zoals drinken achter het stuur, ik ben ocharme 42
                              kan ook zijn omdat mijn ouders er altijd op hamerden

                              ik ben al 20 jaar niet meer geflitst, heb geen coyote of gps die me waarschuwt

                              Comment


                              • #55
                                Als je voor die politierechter dhr. D'Hondt komt, ben je dik gesjareld.

                                Ze waarschuwen al jaren voor extra controles aan werkzaamheden en toch zie je er dagelijkse aan een rotvaart voorbij knallen. Eigen schuld man.

                                Het argument van "weinig of geen boetes" klinkt wel redelijk hol bij iemand die amper 2 jaar rijdt.

                                Ik rij al 16 jaar en heb nog geen enkele snelheidsboete gehad. Al vrees ik er nu met m'n nieuwe auto wel vrijwel dagelijks voor. Misschien terug overstappen naar een muesli auto.

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                  Het is opmerkelijk hoe de mentaliteit veranderde op een tiental jaren. Vroeger werd te snel rijden niet direct als agressief gezien. Werden ook veel minder vragen gesteld naar de mogelijke gevolgen. Als het in de rede bleef natuurlijk. Maar iedereen begreep dat je 110 reed op de gewone baan. iedereen deed dat trouwens. Kwam je ene tegen die maar 80 reed was je aan het vloeken. Sinds de overheid zich concentreerde op snelheid zijn de mensen te snel rijden als gevaarlijk beginnen beschouwen. Moet wel zeggen met succes want het aantal verkeersdoden is, zelfs met een stijgend aantal weggebruikers, drastisch gedaald. Zo toch de uitleg van de overheid... Want de auto's zelf zijn enorm geevolueerd. Een auto nu is vele keren veiliger dan ene van de jaren 90. Het aantal verkeersdoden zal wel gedaald zijn sinds de snelheidsverlagingen en de daarbij horende controles, maar niet in die mate dat ze laten uitschijnen. Een groot deel mag men toeschrijven aan de inspanningen van de constructeurs...
                                  Tja, 'k ga er direct bijzeggen dat ik zelf ook zo'n vreemd geval ben. Ik durf ook te snel rijden, maar als er enen in mijn straat te snel passeert zou ik hem vies bekijken.
                                  Wat een vreemde hersenkronkels schrijf jij hier neer.

                                  Te snel rijden is bij mijn weten altijd al afgekeurd door de meerderheid van de bevolking, wegens de duidelijke gevolgen ervan.

                                  De mentaliteit is inderdaad veranderd en maar goed ook, want 10-15 jaar jaar geleden werd er gewoon te onachtzaam en snel gereden.

                                  En het is ook niet omdat auto's zoveel veiliger zijn dat we maar moeten blijven snel rijden. Een voetganger of fietser heeft niet echt veel aan de "veilige" auto's van vandaag als hij opgeschept wordt. Trouwens, je ziet ook het omgekeerde effect: hoe veiliger en comfortabeler wagens worden, hoe onachtzamer mensen opnieuw worden en hoe sneller ze opnieuw de limieten beginnen op te zoeken vanuit hun "veilig" cocoon.

                                  Comment


                                  • #57
                                    Ik begrijp de opmerking van DHL hier wel.
                                    Vroeger werd het nog als een soort "cool" aanschouwt als je snel (kon) rijden.
                                    De mentaliteit daarin is fel veranderd. Tot spijt van wie het benijdt. Wat mij betreft ten goede, want de cijfers kwestie verkeersdoden liegen er niet om.

                                    Ik vraag me tegenwoordig meer en meer af, hoe gefrustreerd mensen wel niet moeten zijn, die met pakweg 400 pk onder de voet zitten.
                                    Uiteindelijk moet je toch maar zoals iedereen aanschuiven in't rijtje voor 90% van de tijd.

                                    Ben verder wel benieuwd naar het vervolg van dit verhaal. Dus hopelijk vertelt de topic opener ook de rest van zijn historie.

                                    Comment


                                    • #58
                                      Het is geen vreemde hersenkronkel hoor, je moet het nog eens lezen...

                                      Ik zeg dat de houding van de mensen tov snelheid sterk veranderde sinds de overheid hier de klemtoon op legt. En dat er vroeger sneller gereden werd. Dat iedereen 100 reed waar je 90 mocht. Nu haalt men met moeite 70 waar men 70 mag. Rij je sneller wordt het als agressief gezien.
                                      Terwijl ze die snelheid op mooie rechte banen met gescheiden fietspaden, zonder huizen toepassen..

                                      Ik zeg ook dat de auto's veel veiliger geworden zijn en dat de afname van het aantal verkeersdoden dus niet volledig door de snelheidsverlaging komt zoals de overheid wil laten uitschijnen.

                                      In ieder geval, ik vind dat ze overdrijven. Overal rotondes die voor files zorgen om de snelheid naar beneden te halen. De banen die verlegd worden, enz..
                                      Zie niet in wat er mis zou zijn met 90 km per uur te rijden op bvb de N42 (behalve het stuk met die bochten). Nu hebben ze die mooie brede baan versmald en kilometerslange witte lijnen getrokken. Daar komen zelfs geen fietsers of voetgangers.
                                      Nee, flitsen en de staatskas vullen. De keren dat ik geflitst ben was het avond, was er geen verkeer, was het op een rechte baan en reed ik ong 90.
                                      Dat noem ik mensen kl...

                                      Comment


                                      • #59
                                        Wil nog 1 ding vermelden... Bij ons komt in het hele stadscentrum een max snelheid van 30. Dat vind ik dan wel weer goed. 50 tussen de voetgangers is veel te snel. Daar toon ik alle begrip voor.

                                        Comment


                                        • #60
                                          Ik ging hetzelfde zeggen... De tien voorbije jaren werd ik gemiddeld een keer beboet voor "overdreven snelheid"... Telkens voor een onbeduidende aantal kilometers per uur (nooit meer dan 50 euros betaald...) en telkens op uren dat heel weinig verkeer was en op rechte stroken waar men een perkect zicht op het verkeer heeft
                                          Dus op uren en plaatsen waar de Staat het goed vindt ambenaren hun tijd te laten verkwisten...maar de kas ringelt !
                                          's morgens en 's avonds razen wagens voor mijn deur (favoriete plaats van flitsers..) maar dan zijn ze nog (of reeds) aan het slapen !

                                          Comment

                                          Working...
                                          X