Mededeling

Collapse
No announcement yet.

flits controle

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
    het is niet omdat er geen wegenwerkers rondlopen dat er geen speciale verkeersomstandigheden kunnen zijn. Bijvoorbeeld een slecht afgeschraapt wegdek(komt in belgie heel veel voor).
    als je hier over gaat tegen 70 of 120 scheelt enorm. Klapband is maar 1 mogelijk scenario.
    Als ik heel eerlijk ben tegenover mezelf moet ik toegeven dat ik ook altijd te snel rijd op de autosnelweg. Ik rijd meestal 140.
    En ik heb geen moeite met mensen die ´s nachts op een LEGE asw 180 vlammen.
    Maar ik heb wel moeite met het gestarte topic en ook met mensen die zich niet aanpassen aan de weersomstandigheden. Zoals zeer hard regenen en dikke mist.

Comment

Wat ik persoonlijk (dus je moet er niet mee akkoord gaan) het ergst van al vind is niet het feit dat er mensen sneller dan toegelaten voorbij wegenwerken rijden waar er op dat moment niet gewerkt wordt, maar eerder het feit dat men er op datzelfde moment een flitser zet zonder waarschuwingsbord. Men zegt altijd dat er wordt geflitst voor de veiligheid. Moest men daar nu een bord op voorhand zetten met "Flitser, matig uw snelheid" ofzo gaat dit veel meer effect hebben. Dan zou iedereen zijn snelheid minderen op dat punt. Maar nee, een flitserke verborgen zetten om die zogenaamde hardrijders te pakken is veel leuker he. Geeft meer effect aan de staatskas dan aan de werkelijke verkeersveiligheid. En dat geld voor zowat alle flitscontroles. Puur voor geld binnen te rijven ipv die zogenaamde veiligheid.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
        Wat ik persoonlijk (dus je moet er niet mee akkoord gaan) het ergst van al vind is niet het feit dat er mensen sneller dan toegelaten voorbij wegenwerken rijden waar er op dat moment niet gewerkt wordt, maar eerder het feit dat men er op datzelfde moment een flitser zet zonder waarschuwingsbord. Men zegt altijd dat er wordt geflitst voor de veiligheid. Moest men daar nu een bord op voorhand zetten met "Flitser, matig uw snelheid" ofzo gaat dit veel meer effect hebben. Dan zou iedereen zijn snelheid minderen op dat punt. Maar nee, een flitserke verborgen zetten om die zogenaamde hardrijders te pakken is veel leuker he. Geeft meer effect aan de staatskas dan aan de werkelijke verkeersveiligheid. En dat geld voor zowat alle flitscontroles. Puur voor geld binnen te rijven ipv die zogenaamde veiligheid.
        Je ziet zo'n borden toch meermaals staan aan dergelijke wegenwerken?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
          Serieus? Nog niet tegengekomen eerlijk gezegd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
            Er zou nog een waarschuwing moeten komen ook?

In de media wordt de laatste tijd telkens aangekondigd bij wegenwerken dat er extra geflitst zal worden zolang de werken duren op de verlaagde snelheid. Als je het dan nog niet weet...

En dan zou er nog een bord moeten komen ook?
            Jezus, een weggebruiker is toch geen klein kind zeker dat overal waarschuwing behoeft?

Ten eerste, je weet dat men tegenwoordig extra controleert op snelheid tijdens wegenwerken (sinds kort hebben ze zo een grijze bak die ze kunnen verplaatsen).
            Daarnaast weet je zowiezo dat er controle op snelheid kan zijn op een snelweg. Daar heb je geen bord voor nodig, laat staan een herinnering.

Het is simpel hé, je weet perfect wat er kan gebeuren als je over de limiet gaat, en dan moet je dat maar aanvaarden als je een boete krijgt. Dat heeft met geldklopperij niets te zien, maar met je eigen verantwoordelijkheid.

Comment

Zijn hier veel mensen die heiliger dan de paus zijn. Als ik aan wegenwerken passeer waar weinig of geen hinder is voor het doorgaand verkeer, merk ik dat 80 procent te snel rijdt. Maar niemand die wil toegeven ook soms te snel te rijden.
              Ik durf daar gerust voor uitkomen. ik rij dikwijls te snel. Maar ik ben geen zot. Alles hangt af van het verkeer en het weer.
              Zot noem ik mensen die de maximumsnelheid rijden omdat het mag. Die krijgen geen boetes. Maar 120 in de gietende regen, op een zeer drukke snelweg, aan 50 per uur door een stadscentrum vliegen, mogelijk gevaarlijke situaties benaderen zonder afremmen, aan 70 per uur een kind passeren... dat is zot rijden in mijn ogen.

Comment

ja, DHL, dat is verantwoord rijden, met de nodige aandacht achter het stuur; maar wij moeten wel vaststellen dat dat gedrag minder en minder aanwezig is; de mensen zijn in hun wagen met alles en nog wat bezig ipv geconcentreerd te blijven op het verkeer, en dat is meer dan de snelheid de ware oorzaak van vele ongevallen.
                Maar juist dat kan niet gemeten worden...

Comment

Ik vraag me tegenwoordig meer en meer af, hoe gefrustreerd mensen wel niet moeten zijn, die met pakweg 400 pk onder de voet zitten.
                  Ik heb er maar 300 en ben alle dagen gefrustreerd aan het rijden. Je auto komt pas goed op gang en je moet je gas al lossen. Wat moeten mensen met echt snelle auto's dan wel niet denken.

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                  Wil nog 1 ding vermelden... Bij ons komt in het hele stadscentrum een max snelheid van 30. Dat vind ik dan wel weer goed. 50 tussen de voetgangers is veel te snel. Daar toon ik alle begrip voor.
                  Dikken, gij zijt toch van Giesbaargen? Daar is het toch al 30 in het centrum?

Ik vind 30 wel heel erg traag. Natuurlijk kan je dan als een rasechte johny met je raampje af en tuninbeats 21 door de speakers door het centrum flaneren.

Comment

Inderdaad, snel rijden heeft altijd "not done" geweest. Toen ik half de jaren tachtig in deze sector terecht kwam werd er wel veel harder gereden. Wekelijks hadden wij meerdere ongevallen in het bedrijf. Er werd toen vlot 80 á 100 gereden in het centrum van Antwerpen door veel van onze chauffeurs, dit tot grote ergernis van mijn toenmalige werkgever. De gevolgen bleven dan ook niet uit, vele ongevallen waren vele malen erger door de hoge snelheid dan dat er normaal zou gereden worden. Mijn werkgever moest toen ook regelmatig van verzekering veranderen hierdoor.
                    Waarschijnlijk doe ik nu 5 tot 8 keer meer km's dan de meesten hier er rij al jaren zonder Coyote of wat dan ook. Je hebt dat absoluut niet nodig.
                    In ben niet tegen hard rijden maar ben daar wel tegen als je dat doet wanneer het verkeer dat niet toelaat. Hard(er) rijden moet je met verstand doen...anders is het totaal zinloos. Je moet weten wanneer, hoe en waar je dat kan doen.
                    En auto's met veel pk's is altijd dikke fun, daar hoef je niet altijd snel met te rijden. Het is haast zeker dat mijn volgende meer vermogen zal hebben dan mijn huidige en ik kijk daar ten volle naar uit. 😁

Sent from somewhere, using Tapatalk
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Dikken, gij zijt toch van Giesbaargen? Daar is het toch al 30 in het centrum?

Ik dacht dat dat nog in voege moest treden. Zoveel kom ik nu ook niet in het centrum. Maar 50 op een zaterdag in 't centrum vind ik wel rap zulle. In de week ook, is daar de ene voorrang van rechts na de andere. Politie heeft een extra inspecteur aangenomen en een moto aangekocht om de hardrijders hier nog meer te kunnen pakken. Nochtans staat die dame (die op tv geweest is) met hare flitsauto hier constant in de streek. Aan die oude garage op de N42 hebben ze me al twee keer gepakt 's avonds. Twee keer 50 eurokes. Als ze daarmee content zijn...

Comment

Zijn hier veel mensen die heiliger dan de paus zijn. Als ik aan wegenwerken passeer waar weinig of geen hinder is voor het doorgaand verkeer, merk ik dat 80 procent te snel rijdt. Maar niemand die wil toegeven ook soms te snel te rijden.
                        Meer dan 100% mee eens!

Iedereen zit online de heilige uit te hangen. Niemand rijdt te snel en het zijn allemaal voorbeeldige chauffeurs..
                        Toch worden er jaarlijks meer dan een miljoen mensen geflitst (in 2009 waren het 1 500 000 flitsboetes... Ik veronderstel niet dat dat door 1 of 2 bestuurders bijeen gespaard is)
                        Iedereen rijdt wel eens te snel, daar ben ik 99% zeker van.

Heilig op het internet maar daarbuiten...
                        2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                        2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                        2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
                        dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                        http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

Een Coyote is inderdaad van minder nut als je steeds dezelfde wegen bewandelt, waar je de flitsers met een beetje gewoonte weet staan. Ook wie enkel de baan op is tijdens de spitsuren heeft dat niet van doen, dan zijn er zogoed als geen flitsters, de pakkans is te klein.
                          Maar als je vaak op wegen rijdt die je niet gewoon bent, is dat apparaatje wel van enig nut, je kan niet altijd weten waar ze overal gaan schuilen, ook is dat meestal op vaste plaatsen omdat ze dan minder werk hebben om hun PV's op te stellen. Meer dan 5 jaar lang kwamen ze minstens weekelijks voor mijn deur staan (en dan onmiddelijk daarna op een aantal andere vaste lokaties in de gemeente ;-) ), nu zijn ze met 200m verschoven omdat ze zich nog beter tussen andere auto's kunnen verbergen. Uurrooster is telkens late voormiddag of begin namiddag, dan kunnen ze massa's onwaakzame boma's en bompa's op de wandel pakken ;-)) en dan zeggen dat het voor de veiligheid is !!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                            En auto's met veel pk's is altijd dikke fun, daar hoef je niet altijd snel met te rijden. 
                            Sent from somewhere, using Tapatalk
                            Maar het is oh zo moeilijk om je rechtervoet te bedwingen,zeg dat ik het gezegd heb,ik rij bijna altijd en overal veel te snel ,ben blij dat ik er toch eentje heb..
                            Ik merk ook bij mezelf dat ik als ik met madam haar cabbie op de baan ben ,ik mij veel meer aan de opgegeven snelheden hou,raar maar waar
                            Last edited by ; 01/09/2014, 15:52.

Comment

Het is geen vreemde hersenkronkel hoor, je moet het nog eens lezen...

Ik zeg dat de houding van de mensen tov snelheid sterk veranderde sinds de overheid hier de klemtoon op legt.

Nee, flitsen en de staatskas vullen. De keren dat ik geflitst ben was het avond, was er geen verkeer, was het op een rechte baan en reed ik ong 90.
                              Dat noem ik mensen kl...
                              Hierin heb je helaas 100% gelijk. Het BIVV en de politiediensten brengen altijd de boodschap dat snel rijden de grote boosdoener is in het verkeer maar gsm achter het stuur, links rijden, gevaarlijk traag rijden, vrachtwagens die inhalen op tweevaksautostrades en bij regenweer en nog een hele rits andere overtredingen worden zelden of nooit gecontroleerd maar zorgen zeker voor evenveel gevaarlijke toestanden.

Het is dan ook niet verwonderlijk dat een deel van de bevolking hier volledig in meegaat en dat is ook de bedoeling van de campagnes van het BIVV.

Comment

Bij onze buren ligt het toch allemaal wat anders ... neem nu Duitsland: geen plateaus of drempels te zien, maar in bebouwde kom rijdt iedereen daar 50 ... idem dito aan wegenwerken: er is daar niemand die daar harder rijdt dan de toegelaten snelheid aan zo'n baustelle en als je er dan toch eentje ziet die sneller rijdt, dan is 't geheid een Ausländer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                                  Maar het is oh zo moeilijk om je rechtervoet te bedwingen,zeg dat ik het gezegd heb,ik rij bijna altijd en overal veel te snel ,ben blij dat ik er toch eentje heb..
                                  Ik merk ook bij mezelf dat ik als ik met madam haar cabbie op de baan ben ,ik mij veel meer aan de opgegeven snelheden hou,raar maar waar
                                  CC is mijn beste vriend.
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                                    Bij onze buren ligt het toch allemaal wat anders ... neem nu Duitsland: geen plateaus of drempels te zien, maar in bebouwde kom rijdt iedereen daar 50 ... idem dito aan wegenwerken: er is daar niemand die daar harder rijdt dan de toegelaten snelheid aan zo'n baustelle en als je er dan toch eentje ziet die sneller rijdt, dan is 't geheid een Ausländer.
                                    Ze hebben natuurlijk wel voldoende stukken waar ze hun innerlijke demonen kunnen loslaten.

Hun gewone wegen zijn doorgaans ook al 100 km/h.

Wij moeten overal max 120 tuffen en meestal 70...

Comment

ondertussen bij de buren van de buren

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

Comment

Ik durf daar gerust voor uitkomen. ik rij dikwijls te snel. Maar ik ben geen zot. Alles hangt af van het verkeer en het weer.
                                        Zot noem ik mensen die de maximumsnelheid rijden omdat het mag. Die krijgen geen boetes. Maar 120 in de gietende regen, op een zeer drukke snelweg, aan 50 per uur door een stadscentrum vliegen, mogelijk gevaarlijke situaties benaderen zonder afremmen, aan 70 per uur een kind passeren... dat is zot rijden in mijn ogen.
                                        Iederéén rijdt inderdaad wel eens te snel, en dat is uiteraard niet altijd bewust of te wijten aan kwade wil om de regels niet na te leven.

Maar het gaat mij om de reactie daarop, die meestal in een hoop uitvluchten eindigt.

Uiteindelijk ben je bewust van wat je doet, en als je te snel rijdt, is het zeer goed mogelijk dat je er mee weg komt, en het is even goed mogelijk dat je wél een boete krijgt.

Dan heb je gewoon pech en moet je naar niemand anders kijken dan jezelf want je wist goed waar de limiet lag. Ik krijg het op mijn heupen dat er dan allerlei uitvluchten komen (het was 's nachts aan een werf, er was geen verkeer, de baan is kaarsrecht, de baan is breed, het is allemaal geldklopperij, ze rijden zelf te snel, etc.). Wees gewoon een vent, aanvaard uw fout, en move on.
                                        Last edited by Vitus; 02/09/2014, 08:58.

Comment

Meestal staan er van die borden die je snelheid weergeven en rood flikkeren als je te hard rijd

Comment

Working...
                                          X