Mededeling

Collapse
No announcement yet.

flits controle

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
    Iederéén rijdt inderdaad wel eens te snel, en dat is uiteraard niet altijd bewust of te wijten aan kwade wil om de regels niet na te leven.

Maar het gaat mij om de reactie daarop, die meestal in een hoop uitvluchten eindigt.

Uiteindelijk ben je bewust van wat je doet, en als je te snel rijdt, is het zeer goed mogelijk dat je er mee weg komt, en het is even goed mogelijk dat je wél een boete krijgt.

Dan heb je gewoon pech en moet je naar niemand anders kijken dan jezelf want je wist goed waar de limiet lag. Ik krijg het op mijn heupen dat er dan allerlei uitvluchten komen (het was 's nachts aan een werf, er was geen verkeer, de baan is kaarsrecht, de baan is breed, het is allemaal geldklopperij, ze rijden zelf te snel, etc.). Wees gewoon een vent, aanvaard uw fout, en move on.

Goh, ik betaalde met de glimlach hoor... blij dat het niet sneller was

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SKIwi Bekijk Berichten
      Heb je geen moeder/vader/bomma/bompa die zijn/haar rijbewijs een tijdje kan missen en dus kan zeggen dat hij/zij achter het stuur zat? 😉
      De bomma van 70 jaar die met de Audi R8 van zoonlief tegen meer dan 140 km/uur in een zone van 70 km/uur vlamde. Eigenlijk was het de 19 jarige kleinzoon. Maar de bomma kwam er vanaf met 14 dagen rijverbod en een boete van nog geen 350 euro

Om maar te zeggen manieren genoeg om een flitsboete deels te omzeilen. Zolang ze je niet doen stoppen en je identiteit controleren. Vroeger was het met boetezegels nog leuker. Tweemaal kassa. En als de lieve postbediende dan nog een rekening gaf met postzegels op was het helemaal feest. Toen kwamen ze met overschrijvingen af. Het aandeelhouderschap van een Buitenlands persoon was ook steeds garantie op een maximumboete van 50 euro.

Verder denk ik dan leven en laten leven. Of beter wie de eerste steen werpt ... Ik wil iemand het horen zeggen dat hij nooit te snel rijdt of een overtreding maakt. Je speelt het spel en je hebt een pakkans. En soms is dit juist het leuke aan het leven Spijtig dat het weggegooid geld blijft. En als ze er iets mee aan hun wegen mee deden? Maar helaas verdwijnt het ook in de bodemloze graai put van onze politiekers. Maar wie zou er niet in graaien moest hij de kans krijgen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        ondertussen bij de buren van de buren

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...n-cel-in.dhtml
        Zeer toe te juichen maatregel van Zwitserland ! Hopelijk neemt ons land deze maatregelen over.

Comment

En zeggen dat Switzerland blijkbaar bij de landen telt met de meeste supersnelle wagens per inwoner ! Wat moeten ze gefrustreerd zijn...
          Nog een geluk dat het bezitplezier niet bij wet begrensd wordt. !
          Last edited by guyugy; 02/09/2014, 19:53.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
            En zeggen dat Switzerland blijkbaar bij de landen telt met de meeste supersnelle wagens per inwoner ! Wat moeten ze gefrustreerd zijn...
            Nog een geluk dat het bezitplezier niet bij wet begrensd wordt. !
            Nog niet

Ik ken mensen die vanonder gigantische overtredingen zijn gemuisd door een of andere hopeloze immigrant zonder auto en officieel inkomen de verklaring te laten invullen en die dan x euro te geven.

Comment

De meerderheid van de Zwitsers was , bij referendum , voorstander van deze maatregel. In ons land waarschijnlijk ook.

Comment

daarmee ook dat een referendum niet zaligmakend is

ze hebben de antwerpenaar ook eens een referendum voorgelegd, ondertussen staan we nog stil

Comment

Ze hebben hun regering zelf het mandaat gegeven. Niet komen klagen nadien.

Natuurlijk zullen die snelle kerels dat mandaat niet gegeven hebben

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door audiotronics Bekijk Berichten

Ik wil iemand het horen zeggen dat hij nooit te snel rijdt of een overtreding maakt. Je speelt het spel en je hebt een pakkans.

Wel, ik rijd nooit (bewust) te snel, kan natuurlijk altijd onbewust gebeuren, maar ik probeer geen signalisatie te missen. Ondertussen ongeveer 1,000,000 km afgelegd zonder boete (op enkele keren mijn parkeerschijf vergeten te leggen na).
                    BMW 420dA : >>>

Comment

Dan ben ik u wellicht al eens voorbij gestoken

Comment

Working...
                      X