Mededeling

Collapse
No announcement yet.

250 km/u op de snelweg

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 250 km/u op de snelweg

Ik stelde mij gisteren de vraag, welke straf/boete / rijverbod zou je krijgen als je s nachts met 250 km/u geflitst wordt?

Iemand een idee van?

Overlaatst bij Alloo een buitenlander aan 180 moest maar een paar 100 euro betalen, zelfs geen intrekking rijbewijs.

Dan kan 250 (of meer) toch zo erg niet zijn, of je moest in Dendermonde verschijnen natuurlijk
    previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
    current : BMW 330D F30

Vanwaar deze plotse interesse?

€600 voor 198 km/u te rijden waar ge 70 moogt: http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-o...e-70-a2062595/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Casket Bekijk Berichten
      Vanwaar deze plotse interesse?

€600 voor 198 km/u te rijden waar ge 70 moogt: http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-o...e-70-a2062595/
      Volgens mij moet die €600 nog maal 6 gedaan worden, niet?

Comment

Idd, maar wat voor een belachelijke straf is dit.

Is reeds 7x veroordeeld voor oa rijden onder invloed van drugs, onverzekerd rijden, vluchtmisdrijf en heeft al 2x zijn theorie en 1x zijn praktijk opnieuw moeten doen. En dat voor iemand die pas 5j zijn rijbewijs heeft. Te gek voor woorden. Die kreeg van mij levenslang rijverbod.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
          Volgens mij moet die €600 nog maal 6 gedaan worden, niet?
          Is idd zo dat de bedragen die in strafwetboek staan x 6 moeten worden gedaan. Hier in dit geval denk ik echter dat boete 100 EUR x 6 was.

Om te antwoorden op topic:

Politierechter mag kiezen tussen minimum geldboetes van 55 EUR tot 2.750 EUR dacht ik (te vermenigvuldigen met 6).
          Bovendien is hij eveneens verplicht om rijverbod uit te spreken van minimum 8 dagen tot zelfs 5 jaar.

Dat dit nu 's nachts of overdag gebeurde maakt niets uit. Waarom? Geflitst geweest tegen deze snelheid misschien?

Comment

In België kan je totaal geen lijn trekken in de rechtsspraak bij verkeersdelicten. De ene zal levenslang rijverbod en een monsterlijke boete krijgen terwijl de andere zo goed als niks krijgt. Hangt allemaal af van waar je moet voorkomen, bij wie, je advocaat, het humeur van de rechter, of ze jou gezicht kunnen zien...

Kijk maar eens naar de rechtbank op Vier, je ziet al een hemelsbreed verschil tussen Wallonië en Vlaanderen.

Comment

Niet geflitst neen....

Ik ben zelf werkzaam in de juridische sector maar het is zoals Diabolic zegt, in België kan je er blijkbaar echt geen lijn in trekken, wat mijn inziens niet zou mogen.

Het is toch niet omdat je in arrondisement X een overtreding begaat dat je 5 keer zo hard gestraft moet worden als iemand die dezelfde overtreding begaat in arrondissement Y.

Kom je in Antwerpen voor politierechter Y of X maakt een veel groter verschil dan of je al dan niet een (goede) advocaat hebt.

Maar goed, waarschijnlijk zal daar niet snel verandering in komen.

Paar jaar geleden eens gehoord dat een Belg in Spanje 9000 euro kon dokken voor een dikke 200 op de snelweg.

Comment

9000 euro voor 200 te rijden, dat lijkt me toch zeer veel? 900 misschien, dat kan ik wel geloven. Vanaf welke snelheid is het rechtbank en intrekking rijbewijs?

Comment

Dunno, lijkt me raar om er een ratecard aan te koppelen, gezien de omstandigheden ook enorm kunnen verschillen.

Comment

ik dacht vanaf 160 km/u maar bij Alloo werd gezegd 172 (?)

Comment

ik vind eigenlijk 9000 om 250 te rijden niet zo gek veel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                        9000 euro voor 200 te rijden, dat lijkt me toch zeer veel? 900 misschien, dat kan ik wel geloven. Vanaf welke snelheid is het rechtbank en intrekking rijbewijs?
                        Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                        Voor een Belg in België? Op de autosnelweg zat 160 km/u altijd in m'n achterhoofd als uiterste grens, heb dat zo geleerd en ingesteld op de boordcomputer als alarmsignaaltje, totdat een advocaat mij een 5-tal jaar geleden erop wees dat al vanaf >150 kan voorkomen voor de rechtbank. Vanaf 160 is het altijd rechtbank. Het stoorde hem zichtbaar dat ik -een individu met ondergeschikt diploma en bijgevolg lagere status- dat niet meteen als waarheid aannam, bijgevolg durf ik dat niet meer in twijfel trekken. Maar 160 (gemeten snelheid na correctie) blijft de praktijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          ik vind eigenlijk 9000 om 250 te rijden niet zo gek veel

groene pantoffelheld zeker

Comment

Was misschien op een besneeuwd wegdek met mistbanken?

Comment

9000 euro is wel heel zwaar over, maar als dat Uw daginkomsten zijn begrijp ik U

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                                172 zal na correctie overeenkomen met 160km/h...vermoed ik...

Comment

Die 9000klopt wel degelijk was in Spanje een Belg met een audi rs4.
                                  Polo 6n 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door roter eristoff Bekijk Berichten
                                    172 zal na correctie overeenkomen met 160km/h...vermoed ik...
                                    Ongeveer.

De correctie is 6% (boven 100 km/u, daaronder is het 6 km/u).

De grens voor verplicht rijverbod is 160 km/u (na correctie).

170 (gemeten) - 6 % (correctie) = 159,80 km/u dus geen verplicht rijverbod
                                    171 (gemeten) - 6 % (correctie) = 160,74 km/u dus wel verplicht rijverbod
                                    Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

Komen er ook sociale correcties voor verkeersinbreuken?

Comment

250 km/u op de snelweg

Int3x0r : ik weet niet meer in welk topic we bezig waren over de vmax van de 330d, vandaar maar hier. Gisteren in Duitsland geweest en van de gelegenheid gebruik gemaakt om eens te kijken hoeveel toeren de 330d draait bij 250 km/u.

Iets minder dan 3500 toeren en volgens de sport weergave was de belasting als volgt : 120 KW en ongeveer 400 Nm. met andere woorden nog 70 KW en 160 Nm op overschot.

onbegrensd schat ik dat hij in de praktijk 290 kan en dan zal hij 4000 toeren doen...

Verbruik bij 250 was een 13 liter dus de tank is snel leeg

heb 261 op de teller gekregen maar dit is enkel in 7de, in 8ste stopt hij echt bij 250

PS sociale correcties normaal niet neen, tenzij iemand die zegt ik heb echt geen rotte frank, mag ik geen werkstraf uitvoeren bijvoorbeeld..

Er moet toch iemand op het forum zitten die al eens geflitst is aan een dikke 200+?

Laat die getuigenissen maar komen
                                        Last edited by germinal; 01/10/2014, 18:23.

Comment

Working...
                                        X