Mededeling

Collapse
No announcement yet.

250 km/u op de snelweg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    250 km/u op de snelweg

    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

    @germinal: inderdaad boten. Als je weet welk vermogen je nodig hebt, dan weet je wat een motor ongeveer verbruikt per uur.
    Een boot die 100pk levert of een auto die continu 100pk moet leveren gaan hetzelfde verbruiken, weliswaar gerekend per uur.

    Waar staat dat filmpje met 250 km/h en 15l? Dat zou betekenen dat die auto amper 110-120 pk moet leveren om de 250 km/h te halen.
    Eerst en vooral motor X != motor Y. Afleiden hoeveel de motor uit een 330d vebruikt aan de hand van een Volvo motor (uit boten) is dan ook niet correct. Zo is de aërodynamica van groot belang, het koppel dat een motor heeft en nog een hele resem andere factoren.

    Ten tweede leverde mijn motor iets van een 150pk om 250 te gaan. (Volgens de sportdisplay van BMW althans)

    Ten derde, ik heb het filmpje hierboven gepost (de link) van 0:51 tot 0:58 zie je dat hij 255 rijdt in 8ste en dat het verbruik (momentaan) op iets van een 13 liter staat (die rode gebogen lijn onder de tacho)
    Last edited by germinal; 07/10/2014, 13:42.
    previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
    current : BMW 330D F30

    Comment


    • #82
      een iets minder aerodynamische wagen heeft dan misschien 180pk nodig om die 250km/h te halen en zal bijgevolg dan ook meer gaan verbruiken
      als je dan verder gaat op die botentabel zal het ongeveer kloppen. jouw 150pk heeft 13liter nodig dan, die andere auto al 17liter

      Comment


      • #83
        Een Porsche macan diesel komt zelfs niet aan de 250, idem dito voor een X4 met de 30d motor, dus ik vermoed dat de aërodynamica een zeer grote impact heeft.
        previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
        current : BMW 330D F30

        Comment


        • #84
          Oorspronkelijk geplaatst door Nox Bekijk Berichten
          Is idd zo dat de bedragen die in strafwetboek staan x 6 moeten worden gedaan. Hier in dit geval denk ik echter dat boete 100 EUR x 6 was.

          Om te antwoorden op topic:

          Politierechter mag kiezen tussen minimum geldboetes van 55 EUR tot 2.750 EUR dacht ik (te vermenigvuldigen met 6).
          Bovendien is hij eveneens verplicht om rijverbod uit te spreken van minimum 8 dagen tot zelfs 5 jaar.

          Dat dit nu 's nachts of overdag gebeurde maakt niets uit. Waarom? Geflitst geweest tegen deze snelheid misschien?
          Ja man, ik moet bijna zoveel betalen voor 98 in zone 50

          Comment


          • #85
            Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
            Eerst en vooral motor X != motor Y. Afleiden hoeveel de motor uit een 330d vebruikt aan de hand van een Volvo motor (uit boten) is dan ook niet correct. Zo is de aërodynamica van groot belang, het koppel dat een motor heeft en nog een hele resem andere factoren.

            Ten tweede leverde mijn motor iets van een 150pk om 250 te gaan. (Volgens de sportdisplay van BMW althans)

            Ten derde, ik heb het filmpje hierboven gepost (de link) van 0:51 tot 0:58 zie je dat hij 255 rijdt in 8ste en dat het verbruik (momentaan) op iets van een 13 liter staat (die rode gebogen lijn onder de tacho)
            je moet dat meten over ten minste 1 minuut. Als je snelheidsbegrenzer net ingrijpt, en ietwat gas mindert, doordat je een klein beetje bergaf gaat, dan zakt je verbruik direct... 7 seconden is echt niks.

            Tussen 2 motoren kan er wat verschil zijn, maar bootmotoren zijn bij de beste wat efficientie betreft.
            Als het gaat over de verhouding tussen geleverde pks en verbruik in liter per uur, dan speelt aerodynamica geen rol.

            aerodynamica speelt in die mate een rol dat de ene auto meer pks nodig zal hebben dan een andere om dezelfde snelheid te halen. Boven de 150 kmh is de luchtweerstand enorm belangrijk. Topsnelheid verdubbelen betekent 8 keer meer vermogen.

            Comment


            • #86
              Een 3reeks zal éérder +220pk nodig hebben voor 250km/h. Bij een bmw zul je ook éérder 260op de teller nodig hebben om 250 echte km's te hebben.

              Comment


              • #87
                250 km/u op de snelweg

                Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                Een 3reeks zal éérder +220pk nodig hebben voor 250km/h. Bij een bmw zul je ook éérder 260op de teller nodig hebben om 250 echte km's te hebben.
                Sommige mensen moeten het altijd beter weten he, maar goed ieder zijn ding

                vertel me dan eens waarom een 320d met 160pk 235 km/u haalt? Echte km/u

                Het klopt dat je van de tellersnelheid er idd 5 moet afdoen. Kijk naar het YouTube filmpje, daar staat de cruise control op 255 (=250) en dit is tevens de hoogste snelheid mogelijk op cruise control.. Je kan nog wat sneller maar dan gaat ie naar de 7de versnelling.
                Last edited by germinal; 07/10/2014, 23:55.
                previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                current : BMW 330D F30

                Comment


                • #88
                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                  je moet dat meten over ten minste 1 minuut. Als je snelheidsbegrenzer net ingrijpt, en ietwat gas mindert, doordat je een klein beetje bergaf gaat, dan zakt je verbruik direct... 7 seconden is echt niks.
                  .
                  7 sec is niet veel neen, maar het bevestigde wat ik gezien had in mijn voertuig.. 13 liter verbruik, maar goed, genoeg gezeverd
                  previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                  current : BMW 330D F30

                  Comment


                  • #89
                    600 euro voor een flinke overtreding is een koopje.

                    Comment


                    • #90
                      Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                      Sommige mensen moeten het altijd beter weten he, maar goed ieder zijn ding

                      vertel me dan eens waarom een 320d met 160pk 235 km/u haalt? Echte km/u

                      Het klopt dat je van de tellersnelheid er idd 5 moet afdoen. Kijk naar het YouTube filmpje, daar staat de cruise control op 255 (=250) en dit is tevens de hoogste snelheid mogelijk op cruise control.. Je kan nog wat sneller maar dan gaat ie naar de 7de versnelling.
                      Omdat een 320d bijna 200kg minder weegt dan een 330d slimme. 150pk voor 250km/h te halen laat mij niet lachen dat is een wagen van 1600kg. Trek de fish van u lmm ééns los dan ga je nog +150pk hebben maar 250 haal je niet.
                      Last edited by ; 08/10/2014, 00:57.

                      Comment


                      • #91
                        ik was dat ook aan het denken bh, met 150 pk haal je nooit 250

                        maar mss rekent de computer de verliezen niet mee

                        (gewicht ttz het verschil in gewicht tss een 320 en een 530 speelt geen rol bij 250)

                        Comment


                        • #92
                          gewicht speelt minder mee, bepaald enkel hoe rap je aan die topsnelheid geraakt

                          Comment


                          • #93
                            Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                            Een 3reeks zal éérder +220pk nodig hebben voor 250km/h. Bij een bmw zul je ook éérder 260op de teller nodig hebben om 250 echte km's te hebben.
                            Bij mijn F30 is er boven de 120 tot 250 een teller afwijking van 4 tot soms 5 km/h.

                            Comment


                            • #94
                              150 pk zal nipt zijn denk ik. Met m'n E81 118d 136pk haalde ik 225 - 230 op de teller, dus pakt 220 reeël.

                              Comment


                              • #95
                                Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                                150 pk zal nipt zijn denk ik. Met m'n E81 118d 136pk haalde ik 225 - 230 op de teller, dus pakt 220 reeël.
                                Ben van dezelfde mening..

                                Comment


                                • #96
                                  Ik haal met de F11 (184pk) toch geen 230 volgens mij. Zelfs niet op de teller.

                                  Comment


                                  • #97
                                    Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                    gewicht speelt minder mee, bepaald enkel hoe rap je aan die topsnelheid geraakt
                                    Gewicht speelt wel mee. Als je een 300pk wagen hebt die begrenst is op 250 ga je dat met 200kg meer ook halen maar trager . Heb je een wagen die niet begrenst is en een top heeft van bv 280 km/h met 1 persoon ga je dat niet halen met 5 personen.

                                    Comment


                                    • #98
                                      die gaat met 5, 279 halen, dat scheelt echt heel weinig

                                      die gaat met 1 persoon + lege skibak 270 halen of minder

                                      Comment


                                      • #99
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                                        150 pk zal nipt zijn denk ik. Met m'n E81 118d 136pk haalde ik 225 - 230 op de teller, dus pakt 220 reeël.
                                        en 220 is lang geen 250

                                        Comment


                                        • Ik kan alleen maar vaststellen dat ik met de 320d (164pk) meer dan 230 op de teller kreeg.

                                          Nu heb ik voor de aardigheid eens wat opgezocht.

                                          Volgens de officiële cijfers gaat en 320d ED (164) van 2010 226km/u en de 320d (184pk) van 2010 236 km/u.

                                          Met de 30d motor (die veel meer koppel heeft) lijkt het mij dan toch niet zo uitzonderlijk dat er met hetzelfde aantal pk (tussen de 160-180) 250 gehaald wordt.

                                          Mmm...

                                          Volgens mij ben ik verkeerd en zal er inderdaad 190 a 200 pk nodig zijn om aan die 250 te komen, tenzij je natuurlijk een veel meer aërodynamisch model ter beschikking hebt waardoor de wind/luchtweerstand drastisch verlaagd wordt.
                                          previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                          current : BMW 330D F30

                                          Comment

                                          Working...
                                          X