Mededeling

Collapse
No announcement yet.

250 km/u op de snelweg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • de xl1 sport haalt met zijn 0.26 270 met 200 pk

    Comment


    • ...en weegt 890, net zoveel als mijn smart

      Comment


      • om van 220km/H naar 250km/H te geraken heb je toch al een pak meer vermogen nodig
        Car Top Speed List | 100s of road legal performance and classic cars list ordered by top speed


        met een beetje aerodynamische wagen en 200pk geraak je toch tot een 230km/H
        Last edited by ; 08/10/2014, 18:28.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
          Ik kan alleen maar vaststellen dat ik met de 320d (164pk) meer dan 230 op de teller kreeg.

          Nu heb ik voor de aardigheid eens wat opgezocht.

          Volgens de officiële cijfers gaat en 320d ED (164) van 2010 226km/u en de 320d (184pk) van 2010 236 km/u.

          Met de 30d motor (die veel meer koppel heeft) lijkt het mij dan toch niet zo uitzonderlijk dat er met hetzelfde aantal pk (tussen de 160-180) 250 gehaald wordt.

          Mmm...

          Volgens mij ben ik verkeerd en zal er inderdaad 190 a 200 pk nodig zijn om aan die 250 te komen, tenzij je natuurlijk een veel meer aërodynamisch model ter beschikking hebt waardoor de wind/luchtweerstand drastisch verlaagd wordt.

          En 200pk betekent een verbruik van ca 45-47 liter per uur. 47/2.5 is 18.8 l/100 km.

          Maar de plaats waar je een uur aan een stuk 250 km/h kan knallen ben ik nog niet tegen gekomen. Zelfs de testtrack van Ford in Lommel laat maar 220km/h toe. http://www.fordlpg.eu/nl/index.htm
          De Veyron wordt getest op een rechte lijn van ca 8.7 km. http://en.wikipedia.org/wiki/Ehra-Lessien

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
            150 pk zal nipt zijn denk ik. Met m'n E81 118d 136pk haalde ik 225 - 230 op de teller, dus pakt 220 reeël.
            Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
            Ik haal met de F11 (184pk) toch geen 230 volgens mij. Zelfs niet op de teller.
            Mijn E87 120d met toen 163pk haalde amper 220 op teller.

            Teveel last van tunnelzicht zeker? Of haal je dat bergaf?

            Comment


            • blijkbaar is 250km/h halen zo simpel dat sommige dat zelfs met een 50cc brommertje kunnen aantikken.
              6L V12 biturbo motor? nah allemaal ni meer nodig, een 100pk I4 motortje haalt die prestaties ook wel
              lets have some more member berries

              Comment


              • Het is vooral de luchtweerstand die maakt dat je veel meer vermogen nodig hebt om een hogere snelheid te kunnen bereiken en aanhouden. Dus voor elke (soort) wagen is dit verschillend, hier kun je bijvoorbeeld een theoretische berekening vinden van een BMW 850 Csi

                Speed Power at
                the wheels
                Power at
                the engine
                50 kph 7 hp 8 hp
                100 kph 22 hp 25 hp
                150 kph 54 hp 64 hp
                200 kph 111 hp 130 hp
                250 kph 202 hp 237 hp
                260 kph 226 hp 264 hp
                270 kph 250 hp 293 hp
                280 kph 277 hp 324 hp
                290 kph 306 hp 358 hp
                300 kph 336 hp 393 hp
                310 kph 368 hp 431 hp
                350 kph 520 hp 609 hp
                400 kph 764 hp 893 hp
                Bron: http://www.e31.net/resistance.html
                Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                Comment


                • Hier staat een tooltje: http://www.wallaceracing.com/Calcula...or%20Speed.php
                  als ik cx van .3 invul, 155mph, 2600 lb, en een oppervlak van 20sq ft(sportief dingetje) heb ik 166.5 pk nodig. En de juiste verhoudingen in de versnellingsbak natuurlijk.
                  Hier staan frontale oppervlaktes van een aantal autos http://www.mayfco.com/tbls.htm

                  [edit: schrijffout, 163 moest 166.5 pk zijn]
                  [ps] range rover achtig ding: .45 cx, 155mph, 5000lb, 30sq ft :370pk
                  Last edited by Den Paarse Capri; 08/10/2014, 23:37. Reden: addendum..
                  30 jaar Mr Yuge!

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                    Het is vooral de luchtweerstand die maakt dat je veel meer vermogen nodig hebt om een hogere snelheid te kunnen bereiken en aanhouden. Dus voor elke (soort) wagen is dit verschillend, hier kun je bijvoorbeeld een theoretische berekening vinden van een BMW 850 Csi

                    Speed Power at
                    the wheels
                    Power at
                    the engine
                    50 kph 7 hp 8 hp
                    100 kph 22 hp 25 hp
                    150 kph 54 hp 64 hp
                    200 kph 111 hp 130 hp
                    250 kph 202 hp 237 hp
                    260 kph 226 hp 264 hp
                    270 kph 250 hp 293 hp
                    280 kph 277 hp 324 hp
                    290 kph 306 hp 358 hp
                    300 kph 336 hp 393 hp
                    310 kph 368 hp 431 hp
                    350 kph 520 hp 609 hp
                    400 kph 764 hp 893 hp
                    Bron: http://www.e31.net/resistance.html
                    Een lichtgewicht is dat ook niet zo een 8 reeks.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
                      Hier staat een tooltje: http://www.wallaceracing.com/Calcula...or%20Speed.php
                      als ik cx van .3 invul, 155mph, 2600 lb, en een oppervlak van 20sq ft(sportief dingetje) heb ik 163 pk nodig. En de juiste verhoudingen in de versnellingsbak natuurlijk.
                      Hier staan frontale oppervlaktes van een aantal autos http://www.mayfco.com/tbls.htm
                      Thanks voor de informatieve post
                      previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                      current : BMW 330D F30

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                        Gewicht speelt wel mee. Als je een 300pk wagen hebt die begrenst is op 250 ga je dat met 200kg meer ook halen maar trager . Heb je een wagen die niet begrenst is en een top heeft van bv 280 km/h met 1 persoon ga je dat niet halen met 5 personen.
                        ik gebruik dan eens het tooltje dat hieronder in de quote staat:

                        coef drag: 0.3
                        frontal area 20sq/ft
                        weight 2000lbs (907kg)
                        speed 150mph (241km/h)
                        Using your vehicle Speed of 150 MPH takes 138.24 HP to overcome air drag.
                        Rolling resistance is 10.40
                        For a total of 148.64 HP to run 150 MPH

                        nu vul ik exact dezelfde gegevens in maar neem 3000lbs (1360kg)
                        Using your vehicle Speed of 150 MPH takes 138.24 HP to overcome air drag.
                        Rolling resistance is 15.60
                        For a total of 153.84 HP to run 150 MPH

                        het koppel en het gewicht bepalen hoe snel je kan optrekken, de pk's en aerodynamica bepalen hoe snel de wagen kan rijden. het enige verschil dat gewicht met zich meebrengt, is de rolweerstand. en die is verwaarloosbaar klein op zulke hoge snelheden.
                        je ziet het heel duidelijk. je hebt 138pk nodig nodig om de luchtweerstand te overbruggen, en slechts 10pk om 900kg voort te slepen, en 15pk om 1360kg mee te sleuren. die 5pk ga je ook al verliezen als je banden op 2.1bar staan ipv 2.3

                        met de 148.64pk van de 2000lbs auto ga je in die 3000lbs auto slechts 148.2mph halen ipv 150mph of een goeie 2.9km/h trager



                        Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
                        Last edited by ; 09/10/2014, 07:24.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                          Mijn E87 120d met toen 163pk haalde amper 220 op teller.

                          Teveel last van tunnelzicht zeker? Of haal je dat bergaf?
                          Heb zelfs nog een foto van 215 - 220 op de teller in m'n oude topic geplaatst. En toen moest ik nog remmen omdat er een lompe Porsche zich voor mij smeet. Maar mij moet ge niet geloven

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                            Heb zelfs nog een foto van 215 - 220 op de teller in m'n oude topic geplaatst. En toen moest ik nog remmen omdat er een lompe Porsche zich voor mij smeet. Maar mij moet ge niet geloven
                            Niet aantrekken, die mens gelooft bitter weinig.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
                              Hier staat een tooltje: http://www.wallaceracing.com/Calcula...or%20Speed.php
                              als ik cx van .3 invul, 155mph, 2600 lb, en een oppervlak van 20sq ft(sportief dingetje) heb ik 166.5 pk nodig. En de juiste verhoudingen in de versnellingsbak natuurlijk.
                              Dus dat zijn de pks aan de wielen, niet de waarde die ge kent van uw auto. Het komt er op neer dat ge een motor van zeker 200pk nodig hebt om 265 op de teller te doen.
                              30 jaar Mr Yuge!

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                Niet aantrekken, die mens gelooft bitter weinig.
                                alee jong wa zegde gij nu

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                  Mijn E87 120d met toen 163pk haalde amper 220 op teller.

                                  Teveel last van tunnelzicht zeker? Of haal je dat bergaf?

                                  220 op de teller, met nog 500 toeren over en ook maar amper 163pk..

                                  BMW X5 45e

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                    220 op de teller, met nog 500 toeren over en ook maar amper 163pk..

                                    Om 250 km/h te rijden heb je 45% meer luchtweerstand dan bij 220 km/h.
                                    Dus moet je vermogen ook een 45% hoger zijn als ik de rolweerstand verwaarloos....

                                    Ter vergelijking:
                                    BMW Berline 318d - 143 pk - top 212 km/h
                                    BMW Berline 325d - 220 pk - top 245 km/h

                                    Comment


                                    • Mijn kar gaat niet sneller dan 165 op de autostrade.
                                      Het betreft een 1.0 corsa met opc stukken op gemonteerd.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                        Om 250 km/h te rijden heb je 45% meer luchtweerstand dan bij 220 km/h.
                                        Dus moet je vermogen ook een 45% hoger zijn als ik de rolweerstand verwaarloos....

                                        Ter vergelijking:
                                        BMW Berline 318d - 143 pk - top 212 km/h
                                        BMW Berline 325d - 220 pk - top 245 km/h
                                        Uiteraard, het ging hier dat een F11 of 1 reeks geen 230 zou halen met gelijkbaar vermogen
                                        BMW X5 45e

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                                          Heb zelfs nog een foto van 215 - 220 op de teller in m'n oude topic geplaatst. En toen moest ik nog remmen omdat er een lompe Porsche zich voor mij smeet. Maar mij moet ge niet geloven
                                          Spreek voor uw eigen hé, loeser!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X