Is wel bizar, als je zou schrijven dat je naar Duitsland gereden bent om je topsnelheid te testen is er niemand die er een punt van maakt. Hier zijn de autosnelwegen net hetzelfde, dus wat zou er zo verkeerd zijn de topsnelheid van je wagen eens te testen als er geen verkeer is is. De A8 leent zich daar bvb perfekt toe. Dat is een circuit voor jou alleen 's nachts.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
250 km/u op de snelweg
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk BerichtenInbeslagname van het voertuig met daar bovenop een geldboete voor het verschil tussen 50.000 euro en de veilingswaarde van het voertuig lijkt me de enige geschikte straf voor dergelijke verkeerscrimininaliteit.
Overal ter wereld is de snelheid in de bebouwde kom ongeveer 50km/u en hier in België in de echte dorpskern meer en meer 30, wat geheel terecht is. Ergo in de bebouwde kom en dan zeker dorpskern te snel rijden kan je crimineel noemen omdat er veel te veel risico's aanwezig zijn.
S nachts een lege snelweg daarentegen zie ik toch geen vergelijkbare risico's gegeven dat de omstandigheden goed zijn, zeer weinig ander verkeer, droog en vooral een voldoende recht wegdek.previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenVergeet niet dat er bij ons om de paar km een afrit/oprit is hé..
Ik ben er zeker van dat wanneer er op bepaalde stukken snelweg geen limiet zou zijn, 90% nog steeds 120 zou rijden (kwestie van niet teveel te verbruiken) en mensen die daar sneller gaan rijden op andere plaatsen dan minder vaak sneller zullen rijden dan wettelijk toegestaan.
In Duitsland zie je dat ook. Je gaat echt niet constant zitten knallen op de autobahn, alleen het verbruik al, en als het druk is gaat het sowieso niet en daarenboven 60% (?) van het wagenpark kan toch niet sneller dan 170-180.
Al bij al zijn de verschillen volgens mij vrij beperkt tussen een limiet van 130 en onbeperkt, als je naar het rijgedrag/snelheid zou kijken. grootste verschil is natuurlijk dat ze als je eens sneller rijdt wanneer het kan ze hier Uw rijbewijs afpakken en ferme boete... MAAR in Duitsland kan je ook ferme boetes krijgenprevious : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenIs wel bizar, als je zou schrijven dat je naar Duitsland gereden bent om je topsnelheid te testen is er niemand die er een punt van maakt. Hier zijn de autosnelwegen net hetzelfde, dus wat zou er zo verkeerd zijn de topsnelheid van je wagen eens te testen als er geen verkeer is is. De A8 leent zich daar bvb perfekt toe. Dat is een circuit voor jou alleen 's nachts.U hoeft dit niet te lezen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenDat is een drogreden, op het stuk waar ik in Duitsland heb gereden waren ook redelijk wat op en afritten.
Ik ben er zeker van dat wanneer er op bepaalde stukken snelweg geen limiet zou zijn, 90% nog steeds 120 zou rijden (kwestie van niet teveel te verbruiken) en mensen die daar sneller gaan rijden op andere plaatsen dan minder vaak sneller zullen rijden dan wettelijk toegestaan.
In Duitsland zie je dat ook. Je gaat echt niet constant zitten knallen op de autobahn, alleen het verbruik al, en als het druk is gaat het sowieso niet en daarenboven 60% (?) van het wagenpark kan toch niet sneller dan 170-180.
Al bij al zijn de verschillen volgens mij vrij beperkt tussen een limiet van 130 en onbeperkt, als je naar het rijgedrag/snelheid zou kijken. grootste verschil is natuurlijk dat ze als je eens sneller rijdt wanneer het kan ze hier Uw rijbewijs afpakken en ferme boete... MAAR in Duitsland kan je ook ferme boetes krijgenU hoeft dit niet te lezen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenahja da zeg je enkel omdat dat vierkant golfje van jou amper de 110 haalt...
soit om on topic te zijn, jaar of 6 terug gepakt midden in de nacht op de E40 aan 200 met als resultaat 600 euro boete, 10 dagen rijverbod en praktijk rijbewijs opnieuw moeten afleggen. Ik had mijn rijbewijs al een jaar of 5 dus mocht ik de theorie ook opnieuw doenprevious : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenNog maar eens een voorbeeld van de verdeeldheid in België
HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.
Dit in arrondisement Dendermonde en die kerel stapte de eerste 5 jaar niet in een auto.
Goede rechter, zo zie je maar dat in België de rechter belangrijker is dan de overtreding die je begaat.
Echt een apenland. Een rechter moet rekening kunnen houden met verzwarende of Verzachtende omstandigheden maar niet in die mate dat je bij de ene 3 weken rijverbod hebt en bij de andere paar jaarprevious : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
Echt een apenland.
Waar bevalt de jurisprudentie je meer dan?
Iran?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk BerichtenGelieve mijn land niet uit te schelden.
Waar bevalt de jurisprudentie je meer dan?
Iran?
Zuid Amerika van het zelfde
Comment
-
Gisteren in het TV programma de rechtbank op Vier: iemand die onder invloed een ongeval met gewonden had veroorzaakt. Omdat betrokkene wat zielig deed was mijnheer de rechter ongelofelijk mild: een werkstraf van 80 uur, een lichte geldboete en een rijverbod van enkele weken... Daarvan sta je gewoonweg perplex.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk BerichtenZuid Afrika daar koop je de flikken gewoon om in vele gevallen.
Zuid Amerika van het zelfde
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenInt3x0r : ik weet niet meer in welk topic we bezig waren over de vmax van de 330d, vandaar maar hier. Gisteren in Duitsland geweest en van de gelegenheid gebruik gemaakt om eens te kijken hoeveel toeren de 330d draait bij 250 km/u.
Iets minder dan 3500 toeren en volgens de sport weergave was de belasting als volgt : 120 KW en ongeveer 400 Nm. met andere woorden nog 70 KW en 160 Nm op overschot.
onbegrensd schat ik dat hij in de praktijk 290 kan en dan zal hij 4000 toeren doen...
Verbruik bij 250 was een 13 liter dus de tank is snel leeg
heb 261 op de teller gekregen maar dit is enkel in 7de, in 8ste stopt hij echt bij 250
Toch vreemd dat jij maar 13 liter zou verbruiken.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenOp hoeveel stond het verbruik bij u? Heb het niet kunnen testen over een lang traject he..
Ik heb een vermoeden dat jij het gemiddelde toen van die dag/traject zal gezien hebben, maar niet wat je IRL op dat ogenblik verbruikt.
Ik zat op dat traject ook maar aan 6.3l...maar verbruikte dus wel wat meer op het moment zelf.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Mijn Sharan verbruikte met volgas (170pk) aan ca 210 km/h een dikke 19l/100km.
Als je dat correcter wil weten, dan moet je dat over minstens 10km kunnen meten door je BC te resetten. Wel altijd volgas blijven geven...
Zelfs in D is het niet makkelijk om dat bij 250 te doen, altijd komt er wel eentje naar de 2e of 3e rijstrook aan lagere snelheid.
Nu weet ik wel dat een Sharan de aero eigenschappen heeft van een tuinhuis, maar 250 km/h is toch een pak meer, en vermits het verbruik kwadratisch toeneem...
Dubbele snelheid is 4x hoger verbruik.
Denk maar aan een Veyron: bij 400km/h zuipt die ca 100l/100km
Bij 200 zou dat ca 25l/100 km zijn.
Mijn inschatting zal toch rond de 25-30l/100km zijn voor je BMW bij 250 km/h.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenDenk maar aan een Veyron: bij 400km/h zuipt die ca 100l/100km
Bij 200 zou dat ca 25l/100 km zijn.lets have some more member berries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenWas zeker over de 20.
Ik heb een vermoeden dat jij het gemiddelde toen van die dag/traject zal gezien hebben, maar niet wat je IRL op dat ogenblik verbruikt. .
90km/u = 3.5 liter
120km/u = 4.9liter
160 km/u = 6.8 liter
200km/u weet ik niet exact maar zeker nog onder de 10 liter ( kan ik een van de dagen wel even testen )
250km/u sowieso op een gegeven moment 13 liter maar mogelijks over langer traject 15 (of iets meer) maar zal zeker niet in de buurt komen van de 20 liter.
Motor doet ongeveer 3400 toeren en wordt allesbehalve volledig belast, eerder 70%.
Misschien dat int3x0r bij zijn volgende Duitsland trip duidelijkheid kan scheppen
Even op youtube gezocht, filmpje van een 330D die 255 doet en waar je kan zien dat vebruik onder de 15 liter zit, omstreeks minuut 0:54
Last edited by germinal; 06/10/2014, 22:47.previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenMijn cijfers zijn ook maar richtwaardes. Maar zeker is dat geen enkele auto 200 km/h kan rijden met een verbruik van minder dan 15l/100km.previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
Comment