Mededeling

Collapse
No announcement yet.

250 km/u op de snelweg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Is wel bizar, als je zou schrijven dat je naar Duitsland gereden bent om je topsnelheid te testen is er niemand die er een punt van maakt. Hier zijn de autosnelwegen net hetzelfde, dus wat zou er zo verkeerd zijn de topsnelheid van je wagen eens te testen als er geen verkeer is is. De A8 leent zich daar bvb perfekt toe. Dat is een circuit voor jou alleen 's nachts.

    Comment


    • #42
      Vergeet niet dat er bij ons om de paar km een afrit/oprit is hé..
      BMW X5 45e

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
        Inbeslagname van het voertuig met daar bovenop een geldboete voor het verschil tussen 50.000 euro en de veilingswaarde van het voertuig lijkt me de enige geschikte straf voor dergelijke verkeerscrimininaliteit.
        Iets dat niet in alle landen strafbaar is kan je bezwaarlijk crimineel gedrag noemen.

        Overal ter wereld is de snelheid in de bebouwde kom ongeveer 50km/u en hier in België in de echte dorpskern meer en meer 30, wat geheel terecht is. Ergo in de bebouwde kom en dan zeker dorpskern te snel rijden kan je crimineel noemen omdat er veel te veel risico's aanwezig zijn.

        S nachts een lege snelweg daarentegen zie ik toch geen vergelijkbare risico's gegeven dat de omstandigheden goed zijn, zeer weinig ander verkeer, droog en vooral een voldoende recht wegdek.
        previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
        current : BMW 330D F30

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
          Vergeet niet dat er bij ons om de paar km een afrit/oprit is hé..
          Dat is een drogreden, op het stuk waar ik in Duitsland heb gereden waren ook redelijk wat op en afritten.

          Ik ben er zeker van dat wanneer er op bepaalde stukken snelweg geen limiet zou zijn, 90% nog steeds 120 zou rijden (kwestie van niet teveel te verbruiken) en mensen die daar sneller gaan rijden op andere plaatsen dan minder vaak sneller zullen rijden dan wettelijk toegestaan.

          In Duitsland zie je dat ook. Je gaat echt niet constant zitten knallen op de autobahn, alleen het verbruik al, en als het druk is gaat het sowieso niet en daarenboven 60% (?) van het wagenpark kan toch niet sneller dan 170-180.

          Al bij al zijn de verschillen volgens mij vrij beperkt tussen een limiet van 130 en onbeperkt, als je naar het rijgedrag/snelheid zou kijken. grootste verschil is natuurlijk dat ze als je eens sneller rijdt wanneer het kan ze hier Uw rijbewijs afpakken en ferme boete... MAAR in Duitsland kan je ook ferme boetes krijgen
          previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
          current : BMW 330D F30

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
            Is wel bizar, als je zou schrijven dat je naar Duitsland gereden bent om je topsnelheid te testen is er niemand die er een punt van maakt. Hier zijn de autosnelwegen net hetzelfde, dus wat zou er zo verkeerd zijn de topsnelheid van je wagen eens te testen als er geen verkeer is is. De A8 leent zich daar bvb perfekt toe. Dat is een circuit voor jou alleen 's nachts.
            De densiteit van ons net is te hoog. Je kan dat niet vergelijken met DE. Kwaliteit van 't wegdek is een stuk minder en er ligt veel te veel rommel op het wegdek en om eerlijk te zijn wat is de fun van op een snelweg zéér hard te rijden... .
            U hoeft dit niet te lezen.

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
              Dat is een drogreden, op het stuk waar ik in Duitsland heb gereden waren ook redelijk wat op en afritten.

              Ik ben er zeker van dat wanneer er op bepaalde stukken snelweg geen limiet zou zijn, 90% nog steeds 120 zou rijden (kwestie van niet teveel te verbruiken) en mensen die daar sneller gaan rijden op andere plaatsen dan minder vaak sneller zullen rijden dan wettelijk toegestaan.

              In Duitsland zie je dat ook. Je gaat echt niet constant zitten knallen op de autobahn, alleen het verbruik al, en als het druk is gaat het sowieso niet en daarenboven 60% (?) van het wagenpark kan toch niet sneller dan 170-180.

              Al bij al zijn de verschillen volgens mij vrij beperkt tussen een limiet van 130 en onbeperkt, als je naar het rijgedrag/snelheid zou kijken. grootste verschil is natuurlijk dat ze als je eens sneller rijdt wanneer het kan ze hier Uw rijbewijs afpakken en ferme boete... MAAR in Duitsland kan je ook ferme boetes krijgen
              Aan op/afrit complexen is er in DE bijna altijd een permanente snelheidsbeperking van 100 a max 130 km/h. Als ze u daarop strikken in DE van effe aan 180 km/h door zo een zone 100 te gaan waarop op/afritten zijn. 'k Zou niet in uw schoenen willen staan. En no offence volledig terecht dat daar snelheidslimieten van toepassing zijn.
              U hoeft dit niet te lezen.

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                ahja da zeg je enkel omdat dat vierkant golfje van jou amper de 110 haalt...


                soit om on topic te zijn, jaar of 6 terug gepakt midden in de nacht op de E40 aan 200 met als resultaat 600 euro boete, 10 dagen rijverbod en praktijk rijbewijs opnieuw moeten afleggen. Ik had mijn rijbewijs al een jaar of 5 dus mocht ik de theorie ook opnieuw doen
                Op zich nog vrij redelijk, behalve dan die testen :s doe de helft van de boete nog met uitstel en ik wil wel tekenen
                previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                current : BMW 330D F30

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                  Nog maar eens een voorbeeld van de verdeeldheid in België

                  HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.



                  Dit in arrondisement Dendermonde en die kerel stapte de eerste 5 jaar niet in een auto.

                  Goede rechter, zo zie je maar dat in België de rechter belangrijker is dan de overtreding die je begaat.

                  Echt een apenland. Een rechter moet rekening kunnen houden met verzwarende of Verzachtende omstandigheden maar niet in die mate dat je bij de ene 3 weken rijverbod hebt en bij de andere paar jaar
                  previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                  current : BMW 330D F30

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten

                    Echt een apenland.
                    Gelieve mijn land niet uit te schelden.

                    Waar bevalt de jurisprudentie je meer dan?
                    Iran?
                    2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                      Gelieve mijn land niet uit te schelden.

                      Waar bevalt de jurisprudentie je meer dan?
                      Iran?
                      Zuid Afrika daar koop je de flikken gewoon om in vele gevallen.
                      Zuid Amerika van het zelfde
                      Polo 6n 1.4

                      Comment


                      • #51
                        Gisteren in het TV programma de rechtbank op Vier: iemand die onder invloed een ongeval met gewonden had veroorzaakt. Omdat betrokkene wat zielig deed was mijnheer de rechter ongelofelijk mild: een werkstraf van 80 uur, een lichte geldboete en een rijverbod van enkele weken... Daarvan sta je gewoonweg perplex.

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                          Zuid Afrika daar koop je de flikken gewoon om in vele gevallen.
                          Zuid Amerika van het zelfde
                          Tot als ze worden omgekocht in uw nadeel, het is dan een pak minder.

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                            Int3x0r : ik weet niet meer in welk topic we bezig waren over de vmax van de 330d, vandaar maar hier. Gisteren in Duitsland geweest en van de gelegenheid gebruik gemaakt om eens te kijken hoeveel toeren de 330d draait bij 250 km/u.

                            Iets minder dan 3500 toeren en volgens de sport weergave was de belasting als volgt : 120 KW en ongeveer 400 Nm. met andere woorden nog 70 KW en 160 Nm op overschot.

                            onbegrensd schat ik dat hij in de praktijk 290 kan en dan zal hij 4000 toeren doen...

                            Verbruik bij 250 was een 13 liter dus de tank is snel leeg

                            heb 261 op de teller gekregen maar dit is enkel in 7de, in 8ste stopt hij echt bij 250
                            Mijne draait dan net geen 3600 toeren bij 250/252. Waarschijnlijk is mijn 7 traps t.o.v. jou 8-traps hiervan de oorzaak.
                            Toch vreemd dat jij maar 13 liter zou verbruiken.
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                            Comment


                            • #54
                              Op hoeveel stond het verbruik bij u? Heb het niet kunnen testen over een lang traject he..
                              previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                              current : BMW 330D F30

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                                Op hoeveel stond het verbruik bij u? Heb het niet kunnen testen over een lang traject he..
                                Was zeker over de 20.
                                Ik heb een vermoeden dat jij het gemiddelde toen van die dag/traject zal gezien hebben, maar niet wat je IRL op dat ogenblik verbruikt.
                                Ik zat op dat traject ook maar aan 6.3l...maar verbruikte dus wel wat meer op het moment zelf.
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                Comment


                                • #56
                                  Mijn Sharan verbruikte met volgas (170pk) aan ca 210 km/h een dikke 19l/100km.

                                  Als je dat correcter wil weten, dan moet je dat over minstens 10km kunnen meten door je BC te resetten. Wel altijd volgas blijven geven...

                                  Zelfs in D is het niet makkelijk om dat bij 250 te doen, altijd komt er wel eentje naar de 2e of 3e rijstrook aan lagere snelheid.
                                  Nu weet ik wel dat een Sharan de aero eigenschappen heeft van een tuinhuis, maar 250 km/h is toch een pak meer, en vermits het verbruik kwadratisch toeneem...
                                  Dubbele snelheid is 4x hoger verbruik.

                                  Denk maar aan een Veyron: bij 400km/h zuipt die ca 100l/100km
                                  Bij 200 zou dat ca 25l/100 km zijn.

                                  Mijn inschatting zal toch rond de 25-30l/100km zijn voor je BMW bij 250 km/h.

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                    Denk maar aan een Veyron: bij 400km/h zuipt die ca 100l/100km
                                    Bij 200 zou dat ca 25l/100 km zijn.
                                    geen idee waar je die cijfers vandaan haalt maar aan 120 zit je al aan een gemiddelde van 25L/100km met de veyron. aan 400 zal dat ook wel nog meer zijn aangezien hij zijn tank in een kwartier leegtrekt dan
                                    lets have some more member berries

                                    Comment


                                    • #58
                                      Bij 400 km/h doet die ook 100 km in een kwartier. Dus is de tank van ca 120 l bijna leeg...

                                      Mijn cijfers zijn ook maar richtwaardes. Maar zeker is dat geen enkele auto 200 km/h kan rijden met een verbruik van minder dan 15l/100km.

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                        Was zeker over de 20.
                                        Ik heb een vermoeden dat jij het gemiddelde toen van die dag/traject zal gezien hebben, maar niet wat je IRL op dat ogenblik verbruikt. .
                                        Neen want ik heb er speciaal naar gekeken. Met zekerheid kan ik zeggen dat 13 liter het verbruik was, kan zijn dat de weg iets naar beneden liep en dat het misschien eerder 15 liter zou zijn over een lange afstand.

                                        90km/u = 3.5 liter
                                        120km/u = 4.9liter
                                        160 km/u = 6.8 liter
                                        200km/u weet ik niet exact maar zeker nog onder de 10 liter ( kan ik een van de dagen wel even testen )

                                        250km/u sowieso op een gegeven moment 13 liter maar mogelijks over langer traject 15 (of iets meer) maar zal zeker niet in de buurt komen van de 20 liter.

                                        Motor doet ongeveer 3400 toeren en wordt allesbehalve volledig belast, eerder 70%.

                                        Misschien dat int3x0r bij zijn volgende Duitsland trip duidelijkheid kan scheppen


                                        Even op youtube gezocht, filmpje van een 330D die 255 doet en waar je kan zien dat vebruik onder de 15 liter zit, omstreeks minuut 0:54

                                        0 - 100 in 6 sek0 - 200 in 22 sek0 - 250 in 40 sek ....0 - 255 in 50 sekFreie Autobahn am Abendwenig Verkehr, der aber nicht störtMotordaten Zylinder/Ventile...
                                        Last edited by germinal; 06/10/2014, 22:47.
                                        previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                        current : BMW 330D F30

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                          Mijn cijfers zijn ook maar richtwaardes. Maar zeker is dat geen enkele auto 200 km/h kan rijden met een verbruik van minder dan 15l/100km.
                                          Mijn E90 320D ED verbruikte nog geen 6 liter bij 160 km/u, ik durf er mijn hand voor in het vuur steken dat er veel auto's zijn die met gemak minder dan 10 liter gebruiken bij 200
                                          previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                          current : BMW 330D F30

                                          Comment

                                          Working...
                                          X